hi
door hillo Oct 28, 2014 om 20:47
Auto & vervoer

Unigarant handigt factuur in korte termijn naar Incasso!

Mag Unigarant na eerste aanmaning de zaak overhandigen naar TKB? Want van Unigarant heeft mijn vader een keer of twee keer berichten gehad, de derde of tweede is van TKB met incasso.

Het was bij Unigarant bekend dat de bromfiets "Total loss" was verklaard en heeft het contract niet automatisch verlengd. Ze geven wel aan dat er brieven zijn gestuurd, die wij niet hebben ontvangen (wij zijn ook niet verhuisd). Het gaat om bromfietsverzekering van 8 dagen. Voor die 8 dagen moet mijn vader een bedrag van 95 euro betalen. Is dat terecht? mag dat? moeten wij het gehele bedrag gaan betalen? Want mijn vader is het zat en heeft geen tijd meer om een rechtzaak te starten tegen Unigarant. Maar toch wil ik rechtvaardig blijven en vraag mij af of het rechtvaardig is, om voor 8 dagen 95 euro (echte bedrag is 10 euro ofzo) een cliënt te laten betalen, dat ook voor een bromfiets die 'total loss is verklaard.

2270 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uw vader had de verzekering dan moeten laten schorsen.dan had hij hem niet meer hoeven verzekeren.

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 22:32
11564 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als u een verzekering afsluit, zult u die ook moeten stoppen. Al is 100.000 x bekend dat het verzekerde object total loss is, u zult toch de verzekering moeten stopzetten. En dat is dus niet gebeurd. Dus moet u nu hoe dan ook, linksom of rechtsom. En hoe langer u wacht, hoe hoger de incasso + kosten zullen worden.

hi
door hillo - Oct 28, 2014 om 22:34
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat heeft hij ook gedaan en volgens de postkantoor hoefde hij niets meer te doen (er is alleen voor 8 tot 9 dagen waarvoor hij diende te betalen). En zo kreeg die na een tijdje TBK incasso berichten.

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 22:35
11564 Antwoorden / 51 Vragen
0

Bedoelt u dat er wel geschorst is maar dat de verzekering niet stopgezet / geïnformeerd is?

hi
door hillo - Oct 28, 2014 om 22:40
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quoteonterechma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:32]Als u een verzekering afsluit, zult u die ook moeten stoppen. Al is 100.000 x bekend dat het verzekerde object total loss is, u zult toch de verzekering moeten stopzetten. En dat is dus niet gebeurd. Dus moet u nu hoe dan ook, linksom of rechtsom. En hoe langer u wacht, hoe hoger de incasso + kosten zullen worden.


ze hebben onterecht gehandeld. Er zit een periode tussen de aanmaningen. Ze hebben gelijk na eerste berichtgeving incasso's gestuurd. Unigarant spoort sowieso niet! Pas dus wel op!!!

hi
door hillo - Oct 28, 2014 om 22:42
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:35]Bedoelt u dat er wel geschorst is maar dat de verzekering niet stopgezet / geïnformeerd is?


yep, precies! Mijn vader werd verteld dat het automatisch doorgestuurd wordt (via postkantoor). Wat dus niet is gebeurd.

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 22:44
11564 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het postkantoor heeft de schorsing doorgestuurd naar de RDW maar stuurt dat niet naar de verzekering.

sw
door swat1500 - Oct 28, 2014 om 22:49
3794 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan is uw vader door het postkantoor verkeerd geïnformeerd of hij heeft de gekregen inf informatie niet goed begrepen.
Bij een schorsing informeert het postkantoor niet de verzekeraar dat moet de verzekerde zelf regelen met zijn verzekeraar.
Uw vader is dus premie verschuldigd over de periode dat de verzekering heeft gelopen.
Unigarant mag de incasso uitbesteden aan en derde als er maar op een juiste wijze wordt aangemaand.

19
door 1953 - Oct 28, 2014 om 23:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:44]Het postkantoor heeft de schorsing doorgestuurd naar de RDW maar stuurt dat niet naar de verzekering.

Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 23:50
11564 Antwoorden / 51 Vragen
0

Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.

Inderdaad, kan. Maar hoe kan het postkantoor weten welke verzekering TS heeft?

Maar waarom moet de verzekeraar achter deze info aangaan? Dat is gewoon de taak van de verzekeringsnemer. Die heeft de verzekering gestart, dus die moet hem ook stoppen.

hi
door hillo - Oct 29, 2014 om 00:08
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 23:50]Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.

Inderdaad, kan. Maar het postkantoor weten welke verzekering TS heeft?

Maar waarom moet de verzekeraar achter deze info aangaan? Dat is gewoon de taak van de verzekeringsnemer. Die heeft de verzekering gestart, dus die moet hem ook stoppen.

Unigarant mag ook wat klantvriendelijk reageren, want het hele proces of verhaal is hun uitgelegd dat er zo een misverstand plaats heeft gevonden. Daarnaast, waarom houden ze zichzelf niet aan de regel: na derde herrinering pas incasso sturen en niet binnen een maand of twee tkb inschakelen.

Ze weten zelf ook dat ze onterecht hebben gehandeld, maar wie wilt zich beschuldigen!

19
door 1953 - Oct 29, 2014 om 03:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 23:50]Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.

Inderdaad, kan. Maar hoe kan het postkantoor weten welke verzekering TS heeft?

Maar waarom moet de verzekeraar achter deze info aangaan? Dat is gewoon de taak van de verzekeringsnemer. Die heeft de verzekering gestart, dus die moet hem ook stoppen.

Dat kan Unigarant zelf doen het checken van een schorsing.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2014 om 08:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ze hoeven helemaal niet drie herinneringen te sturen. En uw vader hoeft helemaal geen tijd vrij te maken op een rechtszaak te starten. Hij moet de verzekering schorsen en betalen.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 09:57
11564 Antwoorden / 51 Vragen
0

@1953,

Dat kan Unigarant zelf doen het checken van een schorsing.

Dat kunnen ze misschien wel, maar waarom zouden ze dat doen, moeten doen en willen doen, Dit is eigenverantwoordelijkheid van de verzekeringsnemer en niet van de verzekering.

ma
door marnix1 - Oct 29, 2014 om 10:10
256 Antwoorden / 22 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op woensdag 29 okt 2014, 08:10]Ze hoeven helemaal niet drie herinneringen te sturen. En uw vader hoeft helemaal geen tijd vrij te maken op een rechtszaak te starten. Hij moet de verzekering schorsen en betalen.
Die verzekering is al geschorst zegt TS.

ma
door marnix1 - Oct 29, 2014 om 10:13
256 Antwoorden / 22 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op woensdag 29 okt 2014, 08:10]Ze hoeven helemaal niet drie herinneringen te sturen. En uw vader hoeft helemaal geen tijd vrij te maken op een rechtszaak te starten. Hij moet de verzekering schorsen en betalen.
Als het ding toch hgelemaal kapot is ,zou ik hem niet schorsen maar bij rdw uitschrijven ,of wil TS hem nog verkopen?

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2014 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Men moet zelf wel wat met de verzekering doen, dat wordt niet voor je gedaan.

me
door mein33 - Oct 29, 2014 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=hillo schreef op woensdag 29 okt 2014, 00:08]
Daarnaast, waarom houden ze zichzelf niet aan de regel: na derde herrinering pas incasso sturen en niet binnen een maand of twee tkb inschakelen.

Waarom niet gereageerd op de eerste herinnering ?
Waarom de zaak op z'n beloop gelaten?
In uw vraag geeft u al te kennen niet eens te weten hoeveel herinneringen er zijn ontvangen, maar zoals u zelf schrijft "een keer of twee" en "de derde of de tweede" is van het incassobureau, terwijl dit misschien wel de vierde is.
Indien men zelf zijn zaakjes niet op orde heeft is het toch wel makkelijk om na de "tweede" of misschien de "derde" herinnering pas in actie te komen als een incassobureau zich meldt om daar vervolgens de verzekeraar de schuld van te geven.
Indien uw vader alsnog besluit een zaak aan te spannen tegen de verzekeraar dan zal hij toch met goede bewijzen moeten komen, een rechter accepteert geen "misschien de tweede, de derde of zo iets". Eerst maar even informeren bij het juridisch loket.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer