Webshop retour
Ik heb een telefoon bij een webshop gekocht. Deze was echter bij ontvangst defect. Ik heb hem een dag later na ontvangst geretourneerd. De webshop heb ik opgebeld en een andere toestel gekocht.
Nu heb ik de melding van de webshop ontvangen dat er beschadigingen op het toestel zaten. Dit klopt niet. Ik heb dan ook gevraagd om fotos op te sturen. Dat hebben ze geweigerd omdat hun kamera geen duidelijke fotos konden maken. Een flauwe smoes natuurlijk. De webshop wil het geld niet retourneren. Ik heb inmiddels het andere toestel ontvangen, dus het eerste toestel wil ik niet meer. De webshop is nu erg halstarig en claimt dat ze het geld niet hoeven terug te storten vanwege de zogenaamde beschadiging.
Hoe moet ik nu verder. Waar kan ik een klacht indienen? Welke instanties kunnen mij verder helpen?
3 Dezelfde vragen en niet geen antwoord op vraag van zoekster? Kan dan niet zo'n prangende vraag zijn als er geen antwoord komt.
U kunt zich hetzij beroepen op de wettelijke garantie en het herroepingsrecht.
U kunt zich melden bij de kantonrechter. Deze procedure begint u door een gerechtsdeurwaarder een dagvaarding te laten bezorgen bij de winkel. De gerechtsdeurwaarder zal u vervolgens de dagvaarding naar u sturen zodat u deze kunt inleveren bij de rechtbank bij u in de buurt.
U kunt op het rechtenforum.nl hier een voorbeeld vinden van hoe een dagvaarding er zo ongeveer uitziet.
Bedankt voor alle reacties. Ik heb hier zeker wat aan. De webshop betrof studentenmobiel. Ik had al meerdere mobiele telefoons gekocht en altijd ging dat prima. Deze ervaring met de after sales heb ik natuurlijk wel mijn bedenkingen.
Overigens is het verhaal nog verder gegaan. Ze hadden alsnog het 'gerepareerde'toestel naar mijn toegestuurd. Die heb ik geweigerd. Echter, nu is dat toestel verloren gegaan bij PTT Post. Ze kunnen het toestel dus niet meer bemachtigen. Ik heb het bericht gekregen alsnog het geld terug te krijgen. Eind goed al goed en dit bespaard me de gang naar de kantonrechter. Ik heb wel een slechte smaak aan over dat het zo slecht geregeld was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer