Afgesloten door Hi, maar wel alle komende maanden nog betalen?
Hallo,
Ik was te laat met het betalen van twee Hi rekeningen en ben nu helemaal afgesloten en ook mijn nummer komt niet meer terug. De rekeningen zijn nu wel betaald, maar nu moet ik de rest van mijn abonnement (nog 20 maanden) betalen + het restbedrag van mijn Samsung Galaxy S4. Dat kan oplopen tot meer dan € 1000,-. Daar krijg ik dus niets voor terug. Ik kan volgens Hi pas een nieuw abonnement afsluiten bij welke provider dan ook als ik dat totale bedrag betaald heb. Kan dit zomaar?
U heeft 2 rekeningen niet betaald. Waarschijnlijk staat er ergens in hun voorwaarden dat ze u mogen en kunnen afsluiten. Het contract is echter lopende, dat zult u moeten betalen. Als zelfs uw nummer "weg" is heeft u het waarschijnlijk wel bont gemaakt met de bedragen niet te betalen. Ik zal eens de voorwaarden lezen.
U heeft 2 rekeningen niet betaald, er staat duidelijk in hun voorwaarden dat u dan wordt afgesloten, en de lopende periode moet betalen d.m.v. een afkoopsom. Doet U dit niet dan kunt U in de toekomst geen mobiele abonnementen meer afsluiten.
2:5 NIET TIJDIGE BETALING
1 Als de Contractant van een Abonnement de door hem verschuldigde vergoedingen niet binnen de in artikel 2:4, lid 5, bedoelde termijn heeft betaald of als de automatische incasso niet is geslaagd, is hij zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
2 Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim verkeert, is Hi gerechtigd de wettelijke rente en de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte in rekening te brengen. Daaronder wordt in ieder geval verstaan buitengerechtelijke kosten (waaronder door Hi
zelf te maken kosten voor het aanmanen van de Contractant en overige administratieve kosten) die in redelijkheid zijn gemaakt en die qua hoogte redelijk zijn in verhouding tot de openstaande vordering.
3 Als de Contractant ook binnen een door Hi gestelde nadere termijn niet heeft betaald is Hi gerechtigd haar dienstverlening aan de Contractant conform artikel 1:13 op te schorten of de overeenkomst te ontbinden.
1:13 OPSCHORTING VAN DE DIENSTVERLENING
1 Met inachtneming van hetgeen in deze Algemene Voorwaarden en bij wet is bepaald, is Hi gerechtigd de levering van een Aansluiting of (de toegang tot) een specifieke Dienst of Contentdienst van derden geheel of gedeeltelijk op te schorten als de Contractant een verplichting ten opzichte van Hi niet nakomt en deze niet-nakoming opschorting rechtvaardigt. De verplichting tot betaling van de periodieke vergoedingen zoals bedoeld in artikel 1:12 en van de overige verschuldigde vergoedingen blijft gedurende de tijd van opschorting bestaan.
2 Hi is ook bevoegd tot gehele of gedeeltelijke opschorting over te gaan:
a zonder ingebrekestelling of mededeling als de Contractant in strijd handelt met artikel 1:7, lid 2 tot en met 9, of als de Contractant op een andere manier de belangen van Hi dusdanig schaadt dat van Hi niet verlangd kan worden dat de Aansluiting, al dan niet met betrekking
tot specifieke Diensten, in stand wordt gehouden; of
b als de Contractant bij herhaling hinderlijke oproepen pleegt of hinderlijke berichten verstuurt aan derden. Hi zal hiertoe echter pas overgaan als zij de Contractant, naar aanleiding van een onderzoek hiernaar, verzocht heeft het plegen van deze oproepen of het versturen van deze berichten te staken en de Contractant daaraan geen gehoor heeft gegeven.
c als dit Hi wordt medegedeeld op last van een daartoe bevoegde instantie.
3 Tot opheffing van de opschorting wordt overgegaan als de Contractant binnen een door Hi gestelde termijn zijn verplichtingen is nagekomen. Voor de opheffing van de opschorting kan een bedrag aan heraansluitkosten in rekening gebracht worden.
Ja, dat kan en niet dus "zomaar". Als je een contract afsluit moet je je aan de voorwaarden houden.
Koop een Hi Prepaid kaartje, want mogelijk is uw toestel niet simlock vrij (de code geven ze u ook(nog) niet (gratis), dus dit is de enige optie om het toestel te gebruiken. Ze kunnen u zelfs bij Prevatel aanmelden als wanbetaler. En dan krijgt u nergens meer een abo.
Zijn de rekeningen betaald inclusief incassokosten en wettelijke rente en kunt u de maandelijkse termijnen nu voortaan wel voldoen, plus de nieuwe aansluitingskosten? Dan zie ik niet in waarom u nu niet verder met uw contract zou kunnen gaan. Dat zou onredelijk zijn.
Ik denk dat hier meer aan de hand is.
[quote=zoekster schreef op vrijdag 29 nov 2013, 12:25]Zijn de rekeningen betaald inclusief incassokosten en wettelijke rente en kunt u de maandelijkse termijnen nu voortaan wel voldoen, plus de nieuwe aansluitingskosten? Dan zie ik niet in waarom u nu niet verder met uw contract zou kunnen gaan. Dat zou onredelijk zijn.
Ik denk dat hier meer aan de hand is.
Vragensteller heeft een contract getekend met de betreffende voorwaarden, hierin staat duidelijk vermeld dat bij niet op tijd betalen het contract wordt beëindigd. En dat de resterende looptijd dan ook voldaan moeten worden middels een afkoopsom.
Mahadma: Abonnements toestellen zijn simlock vrij, dus er hoeft geen Hi kaartje in de telefoon.
@Niempje, "Abonnements toestellen zijn simlock vrij, dus er hoeft geen Hi kaartje in de telefoon", dit wist ik niet, Thanks..
[quote=niempje schreef op vrijdag 29 nov 2013, 13:17][quote=zoekster schreef op vrijdag 29 nov 2013, 12:25]Zijn de rekeningen betaald inclusief incassokosten en wettelijke rente en kunt u de maandelijkse termijnen nu voortaan wel voldoen, plus de nieuwe aansluitingskosten? Dan zie ik niet in waarom u nu niet verder met uw contract zou kunnen gaan. Dat zou onredelijk zijn.
Ik denk dat hier meer aan de hand is.
Vragensteller heeft een contract getekend met de betreffende voorwaarden, hierin staat duidelijk vermeld dat bij niet op tijd betalen het contract wordt beëindigd. En dat de resterende looptijd dan ook voldaan moeten worden middels een afkoopsom.
Mahadma: Abonnements toestellen zijn simlock vrij, dus er hoeft geen Hi kaartje in de telefoon.
Kan wel wezen, maar dan nog kunnen algemene voorwaarden onredelijk bezwarend zijn. Als je al je rekeningen voldoet inclusief incassokosten enz. en ook de aansluitingskosten en je kunt voortaan wel aan je betalingsverplichtingen voldoen, dan lijkt het mij onredelijk dat je dan 20 maanden afkoopsom plus toestel te moeten betalen, zonder verder ergens gebruik van te mogen maken.
Ik blijf vermoeden dat er meer aan de hand is.
Anders zou ik maar eens met het juridisch loket bellen 0900 8020
Verder geloof ik er niets van dat abonnementstoestellen simlockvrij zijn.
Verder geloof ik er niets van dat abonnementstoestellen simlockvrij zijn.
Correctie: Vrijwel alle abonnementstoestellen zijn simlockvrij, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer