ci
door cisco70 Apr 17, 2014 om 20:26
Computers & telefonie

Belsimpel.nl

Via Belsimpel.nl een samsung S3 gekocht.
Na een half jaar gaat deze kapot en word ter reparatie aangeboden bij Belsimpel. Dynafix (reparatiepunt voor Samsung) Stuurt de mobiel zonder te repareren terug naar Belsimpel omdat het om een niet europees toestel gaat. Belsimpel heeft mij dus een toestel verkocht wat niet verkocht had mogen worden en mij daar niet van op de hoofte gesteld bij aankoop, staat ook niet op de aankoop bon. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit strafbaar is. Belsimpel kan het toestel niet laten maken en zegt dat het geroot is. Het toestel is software matig gecrasht en is zeker niet geroot. Nu heb ik een probleem want Belsimpel wil geen garantie verlenen, toestel kan niet gemaakt worden bij een Samsung repair punt en van de anderhalf jaar garantie die ik nog heb op dit toestel geven zij geen garantie.
Wat moet ik doen ????????

1483 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Apr 18, 2014 om 03:27
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan hebben ze u het verkeerd verteld. Het is geen strafbaar feit om een toestel dat niet voor de Europese markt bestemd was toch in Europa te verkopen.
De verkoper, in dit geval dus belsimpel, zal dan gewoon de garantie moeten geven waartoe hij wettelijk verplicht is. Dat de officiële importeur geen garantie wil geven is zaak tussen de verkoper en de importeur.
U moet dus gewoon bij belsimpel zijn.
Probleem is echter wel dat de telefoon kennelijk ouder is dan 6 maanden en dat wordt gesteld dat het defect u te verwijten is. U zult dan het tegendeel aannemelijk moeten maken om nog aanspraak op de garantie te kunnen maken.
Wellicht via een reperateur een second opinion laten doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer