Sinds ruim een maand is mijn internetsnelheid volgens Ookla 2 Mb/s, voorheen was het 5 Mb/s, terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. Het installatieproces voor Windows 10 heeft ruim 17 uur geduurd. Mag ik mijn provider aanspreken voor het niet nakomen van hun verplichting.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 13:57: Sinds ruim een maand is mijn internetsnelheid volgens Ookla 2 Mb/s, voorheen was het 5 Mb/s, terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. Het installatieproces voor Windows 10 heeft ruim 17 uur geduurd. Mag ik mijn provider aanspreken voor het niet nakomen van hun verplichting.
Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden is het van belang te weten hoe die snelheid gemeten wordt. Draadloos of is de computer met een ethernetkabel met uw modem verbonden? Verder denk ik niet dat uw provider een snelheid garandeert. Er wordt waarschijnlijk een snelheid tot 10 Mbps geleverd. Bij ADSL is die afhankelijk van de afstand tot de centrale.
.....terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. .... Zeker weten? Of staat er: TOT 10 Mb/s Dat is nl. andere koek. In het 1e geval kun je inderdaad je provider aanspreken.
janf43, ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.
edrick3 schreef op maandag 31 aug 2015, 15:01: Hallo aronolideus,
.....terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. .... Zeker weten? Of staat er: TOT 10 Mb/s Dat is nl. andere koek. In het 1e geval kun je inderdaad je provider aanspreken.
Met vr.gr.
Ook al is bij het adsl TOT 10 Mb/s, dan is een snelheid van 2 Mb/s volkomen onacceptabel.
aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 15:39: janf43, ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.
Beste aronolideus,
de vraag is natuurlijk waarom de afstand is gewijzigd van 3,3 km naar 5 km. Als dat een bewuste keuze is van Ookla dan betekent het dus dat ze er bewust voor gekozen hebben om de dienstverlening (de snelheid) te verlagen. U bent een abonnement aangegaan en dan kan het natuurlijk niet dat de Ookla zomaar eenzijdig beslist de snelheid te verlagen. Doet men dat toch bewust dan hebben ze dus de voorwaarden gewijzigd en mag u de overeenkomst uiteraard opzeggen. Het zal niet zonder slag of stoot gaan en voor u is het niet meer nodig aangezien uw abonnement nog maar een maand loopt. Natuurlijk mag u uw Ookla aanspreken op deze forse verslechtering van uw internetsnelheid.
Vanaf 1 januari 2013 is er een 'gedragscode transparantie internetsnelheden' afgesproken. Meer informatie leest u hier en hier. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een provider met een snelheid klanten binnen haalt en dan vervolgens daarna (als de klant binnen is) de snelheid gaat verlagen.
aronolideus schrijft in zijn profiel een zeer kritische consument te zijn. Waarom dan juist die online.nl met 10 Mb/s. Dat weet toch iedereen dat dit niet werkt met die toko. Ben maar blij dat je facturen nog wel kloppen bij die bende.
aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 15:39: janf43, ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.
Dan is het dus geen ADSL want daarmee kun je nooit op 5,5 km dan zou je namelijk geen verbinding kunnen maken.
Heb je geen mogelijkheden tot een snellere verbinding? (kabel/glasvezel?) op een vergelijkingswebsite als kan je filteren op snelheid en zie je wat er op jouw locatie mogelijk is.
Uw aansluiting van 10 Mbps download is naar verwachting en heeft te maken met allerlei factoren zoals de afstand wijkcentrale, medegebruikers in omgeving toegenomen etc.
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer