ri
door rian schippers Nov 12, 2015 om 20:27
Computers & telefonie

Emailserver van kpn zakelijk gestopt

Zakelijk. Onze uitgaande email server (SMPT) van KPN is onlangs zomaar door KPN stopgezet. Dit zou KPN zelf veel geld opleveren( wij hoorden via via dat het hun 20 miljoen zou opleveren)
Onze uitgaande mail doet het NIET meer.
Voor KPN -Zakelijke klanten is dit niet zomaar even verholpen.Via ons werk (Optiek)hebben wij verschillende bestelprogramma's die via de mail van KPN lopen en die blokkeren nu.
Vervolgens wil de IS GROUP (Internedservices te Purmerend) de nodige aanpassingen niet doen in ons email en domeinnaam, waardoor wij naar een ander bedrijf moet uitwijken, die wel de juiste "poorten" heeft.Zodat we hopelijk binnenkort zakelijk weer kunnen bestellen.
Dit overstappen en regelen duurt aan aantal dagen.
Kan KPN dit hun zakelijke klanten zomaar aandoen?
Omdat wij zelf niet zoveel verstand hebben van computers, moeten wij onze externe computerexpert inschakelen om alles weer op de rit te krijgen, wat natuurlijk de nodige onkosten met zich mee brengt.
Zijn wij de enige gedupeerde ??
Wat kunnen wij doen om te laten weten dat we het er niet mee eens zijn wat KPN ons aandoet??

1070 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2015 om 23:14
11572 Antwoorden / 51 Vragen
0

•Vraag & Beantwoord biedt plaats aan de gebruikers om vragen te stellen of beantwoorden over consumentenzaken. Topics of antwoorden die hier geen betrekking op hebben kunnen door de redactie worden verwijderd.

U bent Zakelijk zo u schrijft, het is de vraag of er een antwoord komt.

19
door 1953 - Nov 13, 2015 om 03:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Lijkt mij, dunkt mij, dat KPN daarmee ingebreke is voor de uitvoering van diensten aan u.

Heeft KPN dan niet met u gecommuniceerd dat de dienst(en) eenzijdig vervalt?

Want zakelijk blijft weldegelijk bestaan bij KPN.

Bel eens met de klantenservice van KPN.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2015 om 06:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=rian schippers schreef op donderdag 12 nov 2015, 20:27]Zakelijk. Onze uitgaande email server (SMPT) van KPN is onlangs zomaar door KPN stopgezet. Dit zou KPN zelf veel geld opleveren( wij hoorden via via dat het hun 20 miljoen zou opleveren)
Onze uitgaande mail doet het NIET meer.
Voor KPN -Zakelijke klanten is dit niet zomaar even verholpen.Via ons werk (Optiek)hebben wij verschillende bestelprogramma's die via de mail van KPN lopen en die blokkeren nu.
Vervolgens wil de IS GROUP (Internedservices te Purmerend) de nodige aanpassingen niet doen in ons email en domeinnaam, waardoor wij naar een ander bedrijf moet uitwijken, die wel de juiste "poorten" heeft.Zodat we hopelijk binnenkort zakelijk weer kunnen bestellen.
Dit overstappen en regelen duurt aan aantal dagen.
Kan KPN dit hun zakelijke klanten zomaar aandoen?
Omdat wij zelf niet zoveel verstand hebben van computers, moeten wij onze externe computerexpert inschakelen om alles weer op de rit te krijgen, wat natuurlijk de nodige onkosten met zich mee brengt.
Zijn wij de enige gedupeerde ??
Wat kunnen wij doen om te laten weten dat we het er niet mee eens zijn wat KPN ons aandoet??

Er zal wel meer achter zitten. Maar het lijkt mij vrij simpel, contract is contract. Dus kijk wat daar in staat en confronteer ze daar mee als ze niet leveren wat is afgesproken.

marita567
door marita567 - Nov 13, 2015 om 07:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

Hallo rian schippers .

Lees dit eens goed door en kijk of uw hier iets mee kunt doen .
Er staan een aantal optie`s .

Klik hier

vr,gr.

19
door 1953 - Nov 13, 2015 om 10:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=marita567 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 07:35]Hallo rian schippers .

Lees dit eens goed door en kijk of uw hier iets mee kunt doen .
Er staan een aantal optie`s .

Klik hier

vr,gr.

Het komt dan hierop neer dat u gebruik moet maken van: pop.kpnmail.nl en mail.kpnmail.nl standaardpoorten (110/143 en 25).

pi
door pieterwolters - Nov 13, 2015 om 17:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit lijkt me eerder een probleem dat de IT-er van het bedrijf (intern of extern ingehuurd) moet oplossen. Een leverancier kan altijd stoppen met een bepaalde dienst, dus daar moet je op voorbereid zijn. Nu heeft KPN besloten om om financieele reden met deze dienst te stoppen, maar het kan ook gebeuren dan een leverancier failliet gaat of zo. Dan zou je vergelijkbare problemen hebben. Het lijkt me onderdeel van je eigen bedrijfsvoering om dit goed in te regelen.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 13, 2015 om 18:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Gebruik de smtp server van jouw domein en het probleem is opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer