ma
door madithir Feb 23, 2015 om 12:10
Computers & telefonie

HTC desire na 5 dagen stuk??

Wij hebben een HTC Desire 310 gekocht voor onze dochter. Na 5 dagen legde wij hem gewoon rustig op tafel en barste uit het niets het scherm. Wij zijn direct teruggegaan naar de Mediamarkt waar wij hem gekocht hadden, hier vertelde ze ons dat dit wel vaker gebeurde maar dat ze hem niet mochten vergoede en dat hij eerst opgestuurd moest worden. Dit hebben ze gedaan en na een week kregen wij te horen dat er drukschade was en dat wij hem konden laten repareren voor ruim 80 euro. De telefoon hadden wij aanschaft voor net 100 euro!! Wij waren het hier niet mee eens en hebben met veel pijn en moeite HTC Nederland aanschreven. We moesten alle correspondentie toesturen wat wij ook gedaan hebben. Nu krijgen we het zelfde te horen van HTC terwijl ze de telefoon zelf niet gezien hebben. Hier valt ook niets aan te zien wat er is ook niets mee gebeurd!! Maar weet iemand iets om ons verder te helpen wat we nu nog kunnen doen. We vinden het gewoon een slechte zaak, binnen 5 dagen mag een scherm toch niet zomaar breken en dat ze dan de schuld bij ons neerleggen.

260 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2015 om 12:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dus eerst vertellen ze u dat dit vaker gebeurt en vervolgens wordt verteld dat het uw schuld is? Dat is vreemd.
Bij Media Markt ligt de bewijslast, dat wil zeggen dat MM aannemelijk moet maken dat door uw gebruik het scherm is gebarsten.
Bovendien, als een scherm als het ware breekt, dan zou er met een steen oid tegenaan moeten zijn geramd, dat lijkt mij niet aannemelijk. Een kras op het scherm, dat lijkt me eerder gebruikersschade.
Echter als de verkoper niet mee wil werken, dan moet je over gaan tot andere maatregelen.

Wat nu te doen, zet uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Meld in uw klacht daar ook bij welke MM u de HTC heeft gekocht. Vertel uw verhaal zoals u het hier heeft verteld, dus dat er eerst werd verteld dat dit vaker voorkomt.

klik HIER

Succes!

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2015 om 13:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens hier een uitspraak van een rechter in Arnhem.

De rechter bepaalde dat de webwinkelier en Dynafix niet aannemelijk hebben kunnen maken dat het beeldscherm door een stoot of een val is gebroken. Daarnaast oordeelde de rechtbank dat het toestel niet aan de logische verwachtingen en de overeenkomst heeft beantwoord aangezien het beeldscherm binnen 6 maanden na aankoop van het toestel is gebroken. Hierdoor veroordeelde de rechtbank de webwinkelier tot vergoeding van de reparatie aan de klant.

alles lezen klik HIER