jo
door jongenwi Aug 4, 2014 om 12:35
Computers & telefonie

Internet provider blijft in gebreke

Ik heb een storing sinds twee weken, kan ik namelijk niet op het internet en werkt mijn telefoon niet meer. Nu heeft de provider gezegd, dat dit 10 werkdagen kan gaan duren. Ondertussen hebben ze dit verhoogd naar 13 werkdagen. Nu zit ik op de elfde werkdag, en zit nog steeds te wachten op een verbinding. Echter toen ik zei, van als ik geen aansluiting heb, na die dertiende werkdag. Beëindigt ik mijn nog één doorlopend contract. Toen zei de provider, dan kan maar u moet wel door blijven betalen tot de einddatum. Nu is mijn vraag, kunnen zij dit eisen? En is mijn reactie te drastisch?

3354 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt in ieder geval eisen dat u niet betaalt voor de tijd dat u geen internet en telefonie heeft gehad. Ook kunt u een schadebedrag eisen voor de maatregelen die u heeft moeten nemen om wel van telefonie en internet gebruik te maken op een andere manier.

Meteen contract opzeggen is inderdaad wat extreem. Bovendien moet daar eerst een schriftelijke ingebrekestelling aan vooraf gaan, waarin u de provider een termijn geeft waarbinnen dit probleem moet zijn opgelost. Lukt dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u het contract.

Ik vind een storing van 13 werkdagen overigens wel onredelijk lang. Daar zitten ook 2 weekends in en dan komt het alweer neer op 18 dagen.

Welke provider haalt dit soort ongein met u uit? En wat geven ze als reden voor de storing? En hoelang loopt uw contract nog?

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 6, 2014 om 12:58
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

U bent verplicht om de provider een redelijke tijd te geven om de storing te verhelpen. 13 werkdagen is niet echt redelijk. 5 werkdagen misschien wel.
Verlengen van de periode vind ik helemaal buitensporig.

Of u het contract kunt opzeggen is geheel afhankelijk van de storing. Als de storing aan de zijde van de provider ligt, dan is het redelijk dat u tenminste de kosten over de periode dat het niet werkte niet hoeft te betalen, en een schadevergoeding krijgt voor eventueel door u gemaakte kosten om toch te kunnen bellen en internetten.

Ligt de storing bij u, dan heeft u geen recht op schadevergoeding. De provider kan dan zelfs een rekening sturen voor de kosten die ZIJ maken om het probleem bij u op te lossen.

Ikzelf heb niet echt slechte ervaringen met mijn Internetprovider. Problemen worden zeer snel verholpen, zelfs op zondag.
Mijn Internetprovider heeft mij 1x in de steek gelaten tijdens een grote landelijke storing, waarbij ik 6 dagen geen Internet had. De provider heeft (landelijk) de gehele maand niet in rekening gebracht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer