Ro
door Rob Vera Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.

Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.

Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).

In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwerkende kracht het maand tarief laten betalen.

kan me niet voorstellen dat dit zomaar kan.

Graag hoor ik.

Robbert

5056 10 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Mar 9, 2024 om 18:45
7192 Antwoorden / 3 Vragen

U bent hier op het vrijwilligersforum.

Contact met Kassa:

Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.

Heb je een vraag over de website of het forum? Mail dan naar kassa-online@bnnvara.nl.

Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar belbus@bnnvara.nl.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 9, 2024 om 20:18
2059 Antwoorden / Vragen

Ik kan mij eerlijk gezegd ook geen reden voorstellen om een lopend contract open te breken. Hebben ze nog een motivatie gegeven waarom dat nodig is en vooral ook waarom dat zou mogen?

Topantwoord

ro
door ronny530 - Mar 10, 2024 om 07:09
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Odido heeft medio oktober 2023 aangekondigd dat Tweak begin 2024 zo ophouden te bestaan en heeft dat ook aan de abonnementshouders mede gedeeld.
Zodra een provider ophoud te bestaan vervallen ook alle abonnementen waarbij het reeds betaalde bedrag terugbetaald dient te worden of worden vanaf de aankondiging niet meer verlengt.
Voor zover ik weet geldt voor een jaarabonnement vooruitbetaling en hoe kan het dan zijn dat u met terugwerkende kracht het volledige maandtarief moet betalen, wat dat betreft zou meer informatie welkom zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 10, 2024 om 14:37
2059 Antwoorden / Vragen

Is er dan wel sprake van een overname? Het lijkt er meer op dat het bedrijf geliquideerd wordt als men de lopende contracten opzegt. Het zal alles bij elkaar wel tientjes werk zijn en je begint er geen zaak voor.

Ro
door Rob Vera Mar 11, 2024 om 12:39
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Het bedrijf houdt op te bestaan en je kan dus overwegen over te stappen naar Odido.

Op de site van Tweak staat dat ze op gaan in Odido, of dat dan een overname genoemd mag worden??
Anyway als ik vooruit betaal voor een jaar mag ik verwachten op een nette afwikkeling, in mijn voordeel, als Tweak aangeeft de overeenkomst te beëindigen.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 25, 2024 om 10:33
167 Antwoorden / Vragen

@Rob Vera

Je beantwoord zijn vraag niet:

Voor zover ik weet geldt voor een jaarabonnement vooruitbetaling en hoe kan het dan zijn dat u met terugwerkende kracht het volledige maandtarief moet betalen, wat dat betreft zou meer informatie welkom zijn.

1paul
door 1paul - Mar 10, 2024 om 08:50
3149 Antwoorden / 0 Vragen

Overeenkomst is overeenkomst dus dit kan inderdaad niet zomaar, hou de poot stijf en wijs ze op de voorwaarden in wat is overeengekomen door BEIDE partijen!!

men kan wel natuurlijk contract opzeggen net als u dat kunt en wel per eerstvolgende gelegenheid!!

zoek dus een andere provider als je niet bij odido wilt blijven..

Ro
door Rob Vera Mar 11, 2024 om 12:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie.

Eens.

Deze actie zorgt niet dat ik overstap naar Odido.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 10, 2024 om 09:48
540 Antwoorden / Vragen

Er is geen provider die de voorwaarden overneemt. Je bent niet verplicht om naar Odido te gaan. Ook bij de anderen zul je hun voorwaarden moeten accepteren om een contract te krijgen. Volgens mij heeft Odido niet het contact overgenomen. Dus zoek maar naar de voordeligste.

ro
door ronny530 - Mar 11, 2024 om 12:51
2780 Antwoorden / 41 Vragen

door Rob Vera Mar 11, 2024 om 12:39
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Het bedrijf houdt op te bestaan en je kan dus overwegen over te stappen naar Odido.

Op de site van Tweak staat dat ze op gaan in Odido, of dat dan een overname genoemd mag worden??
Anyway als ik vooruit betaal voor een jaar mag ik verwachten op een nette afwikkeling, in mijn voordeel, als Tweak aangeeft de overeenkomst te beëindigen.

Ja
door JanNimwegen - Mar 11, 2024 om 14:23
7 Antwoorden / Vragen

Het lijkt er op, dat Odido een overzicht van het klantenbestand van Tweak heeft "gekocht" en nu op een vrij nette manier probeert zieltjes te winnen.
Ze zeggen alleen dat je jezelf bij Odido kunt/mag aanmelden.
Tweak stopt dus gewoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2024 om 15:55
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Zals u het stelt kan het niet. U heeft een overeenkomst en die dient te worden nagekomen Hoe dan ook kan het nooit zo zijn (m.i) dat u terugwerkend nog iets zou moeten (na?) betalen indien u conform uw overeenkomst heeft betaald.

U kunt zich wenden tot https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

M.b.t. het stoppen van Tweak: als ook al hiervoor gezegd: u kunt zelf klkant worden bij wie u maar wilt en dan is het een kwestie van nagaan wat de diverse andere providers u kunnen bieden. Vrijwel allemaal hebbenm ze 'promotie'voorwaarden in de aanbieding. Zie bijv. https://www.prijsvergelijken.nl/start-met-vergelijken/

ja
door janreinds - Apr 25, 2024 om 10:00
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mij gaat het om de volgende punten die van belang zijn (en zorg dat je de gegevens van de website download en opslaat als bewijs):

1 In de mail van Tweak staat bij mij het volgende : Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 31 maart 2024. Ga hiervoor naar jouw persoonlijke pagina. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk om op tijd een andere internetverbinding te regelen. Onze dienstverlening stopt uiterlijk 31 maart 2024.

2  In de algemene voorwaarden staat bij artikel 7 lid 6: Voor zover de overeengekomen vergoedingen zijn gerelateerd aan een bepaalde periode en niet over de volledige periode verschuldigd zijn, kan Tweak per kalenderdag een bedrag naar rato in rekening brengen

3 op de factuur staat als omschrijving "Jaarproduct".

Dus, je mag kosteloos opzeggen, Tweak moet naar rato terugbetalen wat niet verschuldigd is, omdat het een jaarproduct (= bepaalde oeriode) is. Het verhaal van 2 maanden korting op een jaarbetaling is volgens mij onzin en niet van belang.Op de website staat ook dat het jaarabonnementen zijn:. Nieuwe jaar-abonnementen en tijdelijke kortingen.