ar
door arash Apr 9, 2015 om 18:51
Computers & telefonie

Problemen met nieuw abonnement Ben

Mijn vriendin heeft halverwege februari een abonnement afgesloten bij Ben met nummerbehoud. Ze zou binnen 24 uur een sms'je krijgen om een afspraak te maken voor de levering. Dit gebeurde pas een week later. Tijdens het afsluiten werd er gemeld dat haar abonnement 15 maart zou ingaan, vanwege nummerbehoud. Begin maart kreeg ze een mail zonder opgaaf van reden dat haar abonnement pas op 7 april zou ingaan. Dus ze heeft Ben geprobeerd te bellen om te vragen waarom dat zo is. De eerste keer werd er na 20 minuten opgehangen. De tweede keer na 30 minuten. De volgende dag probeert ze het weer en krijgt na 30 minuten een medewerker die zei dat haar oude abonnement een opzegtermijn heeft van een maand en daarom het pas later ingaat. Juist, gevalletje vergeten op te zeggen dus.
Gelukkig heeft mijn vriendin veel geduld en besloot ze te wachten. 7 april zou haar abonnement ingaan en haar oude nummer deed het toen niet meer. Maar ook haar nieuwe abonnement niet. Inmiddels is het 9 april, ze heeft geen werkend abonnement. Ben is telefonisch niet te bereiken. Ze hebben geen email adres en je kan ze alleen per telefoon of Facebook bereiken. Op Facebook heeft ze een bericht achtergelaten vanochtend en ze vroegen of ze haar gegevens in een privé bericht kon sturen. Ook daar verder geen antwoord op en ook geen netwerk.

Ik zit er zelf aan te denken om gewoon eenzijdig het contract op te zeggen. Als het nu al zo begint belooft dat niet veel goeds voor de rest van de contractperiode. Waar heeft zij recht op en wat is wijsheid?

4428 7 Rapporteer

donna
door donna - Apr 9, 2015 om 19:24
207 Antwoorden / 43 Vragen

Het is al ruim een maand een puinhoop bij Ben. Je kunt niet inloggen, telefoon werkt niet, internet werkt niet, het enige wat werkt zijn de facturen, die worden wel verstuurd. Ik kreeg de factuur over februari zelfs twee keer, maar beide met fouten. Al maanden wordt internetgebruik afgeschreven terwijl ik dat niet verbruik, ik heb geen automatische updates, geen automatische synchronisatie van mail, thuis werkt hij op WiFi, maar toch wordt voor die tijd verbruik afgeschreven. Ben is onbereikbaar geworden, mailen kon eerder via formulier op de site, maar dat kan nu ook niet meer. Bellen kost alleen maar geld en je krijgt niemand aan de telefoon. Je kunt nog maar een ding doen: opzeggen.

sw
door swat1500 - Apr 9, 2015 om 23:15
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Er lijkt inderdaad sprake van wanprestatie en na het stellen van een laatste termijn, voldoende reden om de overeenkomst op te zeggen.
Probleem is echter het nummerbehoud. De oude provider heeft het nummer immers overgedragen aan Ben. De vraag is dus of een andere nieuwe provider het nummer bij Ben kan lospeuteren.

be
door beestenbus - Apr 15, 2015 om 17:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben helemaal klaar met Ben. Zou 3 maart worden aangesloten. Niets. Maand later met oude provider gebeld. Ze hadden geen nummerbehoud aangevraagd. Zou nu per 15 maart worden aangesloten. Niets. Rare tweet als: fijn dat je vriend bent van Ben maar de dag is nog jong. Oude provider gebeld. BEN heeft geen nummbehoud aangevraagd. Een grote zooi daar. Ik ben er klaar mee. Telefonisch onbereikbaar. Via FACEBOOK geen antwoord. Alleen Twitter werkt als je bv @consumentenbond gebruikt. Via klachtencompas geen reactie. Ze verzuipen in de klachten. Graag media aandacht.

mh
door mhelder - Apr 28, 2015 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu al vanaf 1 maart 2015 bezig om een aanvraag te annuleren. Helaas, het BEN computersysteem kan dit niet aan. Na meer dan 15 uur bellen (minimaal 45 min. per belletje in de wacht bij de klantenservice voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, soms valt tijdens het wachten de verbinding weg!) is nu eindelijk de aanvraag voor het abonnement stop gezet. Echter het nummerbehoud vanuit Telfort (06-nummer werkt nog bij Telfort) loopt nog door!? Niemand kan mij nu verder helpen. Het computersysteem van BEN kan dit niet annuleren. Er is nu 1 oplossing, alsnog een abonnement nemen bij BEN. Volgens klantenservice zal ik spoedig mijn 06-nummer kwijtraken.

CHANTAGE!

Bij een bestelling heb je binnen 2 minuten een bevestigingsemail. Bij alle andere zaken krijg je nooit een bevestiging.

Wie kan mij verder helpen?

ma
door maschac91 - May 27, 2015 om 16:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Echt jeetje, wat een gedoe nog altijd bij Ben, zeg...

In het kort:
- Januari: abonnement afgesloten bij Ben: telefoon + minuten/sms/mb incl. nummerbehoud. Telefoon netjes binnen enkele dagen in huis, prima. Foutje van mijn kant: mijn abonnement bij T-mobile loopt pas in april af, en ik had niet inde gaten dat je bij Ben pas twee maanden voor het aflopen van het abonnement nummerbehoud kan aanvragen. Ik goed (e-mail) contact gehad met Ben, oplossing: ik mag de telefoon houden, en ik zou in februari (dus max. 2 maanden voor het aflopen van mijn abonnement bij T-m) opnieuw contact opnamen en nummerbehoud aanvragen. Ik kreeg wel al direct een inlog voor Ik Ben die ook naar behoren werkte.

- Februari: enkele dagen nadat de twee maanden voor het aflopen van mijn abonnement zijn begonnen weer een mail gestuurd via het contactformulier (had ik tot dan goede ervaring mee). Even gewacht en er niet meer aan gedacht.

- Maart: begin maart begon ik het toch gek te vinden dat ik nog geen bevestiging had gehad voor het nummerbehoud. De website van Ben is omgebouwd, het contactformulier is niet meer te vinden en ik kan ook niet meer inloggen (aanvragen nieuwe inlog voor mensen die vóór 1 maart klant zijn geworden lukt ook niet). Bellen, geen gehoor. Facebook, geen gehoor. Bellen. Berichten via Facebook. Etc. Etc. Lukt allemaal niet. Tot ik via Facebook een bericht terugkrijg dat het opgelost gaat worden en dat ik zo snel mogelijk bevestiging krijg. Weer wachten. Weer niks.

- April: enkele dagen voor mijn abonnement bij T-m afloopt: twitterberichten gaan sturen (joepie!). Daar plotseling wèl reactie. Eindelijk wordt het geregeld, maar niet vóórdat mijn abonnement bij t-mobile afloopt, waardoor ik daar nog een maand langer zit en daar dus het volledige abonnementsbedrag betaal. Allé, kan ik mee leven.

- Mei: overstap EINDELIJK goed gegaan. Enige wat nu nog tegenzit: ik kan nog altijd niet inloggen op de website. Inloggen met mijn bestaande account kan niet, nieuwe inlog aanvragen lukt niet (combinatie nummer + geboortedatum wordt niet herkend) en vergeten wachtwoord opvragen lukt ook niet. Contactformulier is gelukkig weer verschenen op de website, maar nu al een week geleden een mail gestuurd en nog steeds niks gehoord.

Wat een wanhopige boel daar. Bah. Ik ben niet snel boos, maar hier raak ik toch wel pissig van. Het is dat ik allang blij ben met m'n telefoon en werkende abonnement, maar het kost zó veel energie om daar iets gedaan te krijgen. Ik zat ook op een gegeven moment op een punt dat ik het contract had willen laten ontbinden. Het was dat dit me de beste, goedkoopste en betrouwbaarste plek was om nog een abonnementje met een Samsung Galaxy S3 te krijgen. Valt een beetje tegen. Bluhg.

mo
door monicabisschop - May 27, 2015 om 18:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

al 3 maanden bezig, vanaf 1 maart grote bende bij Ben. Heb bevestiging per mail en telefoon dat mijn abonnement is afgelopen en verlenging is geannuleerd en ik binnen 1 maand weg kan. Bestelling bij andere provider en BEN weigert nummerportering. Geven aan dat ik contract heb tot 1-4-2017. Terwijl ik mail bevestiging heb dat verlenging is geannuleerd en ik 1 maand opzegtermijn heb. Via klantenservice en klachtenkompas en via nieuwe provider, niets helpt. Wil nummer meenemen maar Ben weigert. Ga mijn rechtsbijstand erop zetten..... en ik blokkeer mijn automatische afschrijving bij de bank totdat mijn nummer over is naar nieuwe provider, dan betaal ik BEN. een grote BENde en oplichterij vanaf februari.