Het is niet mogelijk meer om de startknop te gebruiken. Zodoende kan ik de laptop ook niet meer uitschakelen. Windows 10 is het stuurprogramma. Ook icoontjes op het bureaublad reageren niet meer? Wat kan dit zijn, en is dit op te lossen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
[quote=valerius-2 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:23]Als u het configuratiescherm oproep kan u daar de functie van diverse instellingen voor dit soort zaken instellen.
[quote=akkerdistel schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:14]Om af te sluiten kun je sowieso alt + f4 klikken.[/quote
Geen enkele app. werk meer. Zodoende kan je nergens bij? Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen. Dat is het probleem. ]
[quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27] Geen enkele app. werk meer. Zodoende kan je nergens bij? Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen. Dat is het probleem.
Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.
Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?
[quote=crewmember schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:19][quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27] Geen enkele app. werk meer. Zodoende kan je nergens bij? Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen. Dat is het probleem.
Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.
Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets helpt. Vermoedelijk is er toch iets anders aan de hand? Ik ga de laptop maar laten repareren door een bedrijf, want dit schiet niet op.
[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
Systeemherstel lukt ook niet. Schijfcontrole zegt dat alles in orde is? ( mooi niet ) Zal uiteindelijk uitdraaien op een reparatie?
[quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 13:01][quote=crewmember schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:19][quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27] Geen enkele app. werk meer. Zodoende kan je nergens bij? Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen. Dat is het probleem.
Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.
Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets helpt. Vermoedelijk is er toch iets anders aan de hand? Ik ga de laptop maar laten repareren door een bedrijf, want dit schiet niet op.
Ik zou daar even mee wachten want dat is een duur grapje, waarschijnlijk is dit zo op te lossen als we hier nog even doorzetten.
De fysieke aan en uit knop van de laptop 20 seconden indrukken deed dus helemaal niks? De laptop gaat niet uit?
Misschien is het handiger om antwoord op de gestelde vragen te geven om verder te komen. Dat u "van alles" geprobeerd heeft is vrij vaag. Had u al op de rode woorden in mijn eerdere reactie geklikt met diverse tips en heeft u die tips geprobeerd?
En, waar blijven de antwoorden? Zeer recent had ik hetzelfde probleem en de accu er even uithalen is dan een oplossing. Vervolgens bleek bij mij dat de laptop een aantal malen opnieuw ging starten maar geduld bleek een goede zaak. Het bleek dat een groot aantal updates die waren binnengehaald de oorzaak waren. Klaarblijkelijk was vastlopen bij dat binnenhalen de oorzaak en kostte (automatisch) herstel enige tijd (ca. 30 minuten!) maar daarna was alles weer OK!
[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken. Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.
[quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:51][quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken. Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.
Bedankt voor de reactie! Ik heb de laptop toch maar weggebracht voor reparatie nadat ik er veel tijd in had gestoken. Achteraf blijkt het door het antivirus programma te zijn gekomen dat de pc niet meer goed reageerde. Kom daar maar eens achter.
=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40: Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.
janf43@: Pardon?! U bent niet eens de vraagsteller.
Afgezien daarvan, vraagsteller heeft de oplossing extern gevonden, ik ben wel benieuwd hoe dat is opgelost resp. wat er aan de hand was. Dus graag nog een reactie van vraagsteller.
U kunt janf43 bedanken voor zijn hulp door er een Top antwoord van te maken.
@gerritaltena,
Vraagsteller heeft niet de moeite genomen vorige vragen te beantwoorden. Het zou me verbazen als er nu wel een uitleg zou komen. Al zouden andere lezers met hetzelfde probleem daar wel mee geholpen kunnen worden.
Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.
Bedankt voor de reactie! Ik heb de laptop toch maar weggebracht voor reparatie nadat ik er veel tijd in had gestoken. Achteraf blijkt het door het antivirus programma te zijn gekomen dat de pc niet meer goed reageerde. Kom daar maar eens achter.
Gelukkig werkt alles weer perfect
Welk antivirus programma is dat? Wat heeft de reparateur gedaan, ander antivirus programma erop gezet?
[quote=aurora1 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 01:05]Misschien is het handiger om antwoord op de gestelde vragen te geven om verder te komen. Dat u "van alles" geprobeerd heeft is vrij vaag. Had u al op de rode woorden in mijn eerdere reactie geklikt met diverse tips en heeft u die tips geprobeerd?
De laptop is ter reparatie naar de winkel gegaan en daar is de laptop terug geplaatst naar Windows 7. Toen is het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd wat achteraf gezien bepaalde updates niet door liet? Windows 10 is toen weer met succes geïnstalleerd. Sorry voor de late reactie ik was in de veronderstelling dat een ieder dit kon lezen
[quote=reflecs schreef op zaterdag 14 nov 2015, 18:32]@jarivla,
U kunt janf43 bedanken voor zijn hulp door er een Top antwoord van te maken.
@gerritaltena,
Vraagsteller heeft niet de moeite genomen vorige vragen te beantwoorden. Het zou me verbazen als er nu wel een uitleg zou komen. Al zouden andere lezers met hetzelfde probleem daar wel mee geholpen kunnen worden.
Ten eerste bedankt voor uw reactie. Ik was echter in de veronderstelling dat een ieder mijn reatie kon lezen namelijk. Alles is door een monteur verwijderd. Eerst terug gezet naar Windows 7 en toen is het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd. Deze bleek bepaalde updates tegen te houden? Daarna is er een nieuwe installatie van Windows 10 gedaan en werkt alles weer. Hopelijk heeft u hier iets aan.
Dank voor uw melding. Zij het dat u kapersky ook verwijderd had kunnen worden zonder het eerst terugplaatsen naar win 7. Boeiend is wel dat geconstateerd zou zijn dat kapersky bepaalde MS updates niet zou doorlaten. Volgens diverse testen is het een goede scanner (al gebruik ik die zelf niet)
Het advies is om voor het installeren van de upgrade de virusscanner te verwijderen omdat deze problemen kan geven tijdens de upgrade.
Ik kan me niet voorstellen dat windows10 dit probleem heeft gekregen omdat de virusscanner bepaalde updates niet doorliet. De reparateur heeft nu gewoon de standaard procedure gevolgd voor het installeren van de windows10 upgrade. Het is dan achteraf makkelijk praten om de virusscanner de schuld te geven.
Ik had zelf na de upgrade dat de internetverbinding in windows10 erg onstabiel was en om de 2 minuten verbroken werd. Na herinstallatie van de upgrade was dit probleem verdwenen. Er kan dus tijdens de upgrade, vooral als het geen 'schone' installatie is, altijd wel wat mis gaan waardoor windows 10 niet goed werkt.
Als dezelfde virusscanner er weer opstaat kan, volgens de reparateur dan, in de toekomst hetzelfde probleem optreden.
m..b.t. philip36@ : ook daar is niets aan toe te voegen. Als kapersky inderdaad de oorzaak zou zijn, dan moet het probleem zich binnenkort weer voordoen!.
Bedankt voor de uitleg. Allereerst: fijn dat het nu werkt :)
Uw reacties zijn voor iedereen zichtbaar, echter tussen vrijdag 13:06 en zaterdag 16:34 zijn er geen reacties van u geplaatst. Het kan voorkomen dat je af en toe automatisch wordt uitgelogd op de site. Als u juist op dat moment bezig was met een antwoord, dan gaat dat verloren. Door een pagina terug te gaan kunt uw antwoord kopiëren en, na opnieuw inloggen, weer plakken.
Of, als u toen geen antwoord gegeven heeft; meestal werkt het wel zo dat als er meer info gegeven wordt, sneller de oplossing gevonden wordt.
Excuus voor de onaardige reactie eerder. Doordat u de quote De rest van de antwoorden slaat nergens op. insloot meende ik dat u het daarmee eens was. U kunt ook reageren zonder te quoten in het grijze vak onderaan de pagina onder Laat hieronder uw mening horen.
Ik neem aan dat na de nieuwe installatie nu de versie van Kaspersky is geïnstalleerd die geschikt is voor Windows 10.
[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 14 nov 2015, 16:47][quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:51][quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips. Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.
janf43@: Pardon?! U bent niet eens de vraagsteller.
Afgezien daarvan, vraagsteller heeft de oplossing extern gevonden, ik ben wel benieuwd hoe dat is opgelost resp. wat er aan de hand was. Dus graag nog een reactie van vraagsteller.
Nadat Windows 10 is terug gezet naar Windows 7 kon het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd worden. Daarna is Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en werkt alles weer perfect.
Beste jariva@ u gelooft dat kennelijk niet MAAR kapersky had ook verwijderd kunnen worden uit win10!!! En daarna even de updates checken, dat was m.i. echt goedkoper geweest voor u.
[quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 19:49]Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.
Als je laptop vast staat is meestal gewoon een programma dat vastloopt of een memory leak heeft. Dit soort dingen gebeuren gewoon. Meestal is het dan voldoende om je laptop gewoon opnieuw op te starten om hier weer uit te komen. Het in ieder geval wel het allereerste dat je probeert aangezien dat het makkelijkste is. Daarna pas arbeids intensievere dingen gaan doen als systeem herstel en dergelijke.
[quote=crewmember schreef op maandag 16 nov 2015, 09:58][quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 19:49]Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.
Als je laptop vast staat is meestal gewoon een programma dat vastloopt of een memory leak heeft. Dit soort dingen gebeuren gewoon. Meestal is het dan voldoende om je laptop gewoon opnieuw op te starten om hier weer uit te komen. Het in ieder geval wel het allereerste dat je probeert aangezien dat het makkelijkste is. Daarna pas arbeids intensievere dingen gaan doen als systeem herstel en dergelijke.
Daar heeft u natuurlijk gelijk in, maar hier is een specifiek probleem van Windows 10 dat ook op diverse sites van Windows is terug te vinden. De startknop van Windows en sommige knoppen op de taakbalk werken niet meer . Er zijn diverse tijdrovende oplossingsvoorstellen, maar die werken niet altijd. Dan is er verder maar een oplossing: een herinstallatie.
[quote=janf43 schreef op maandag 16 nov 2015, 12:18]
Daar heeft u natuurlijk gelijk in, maar hier is een specifiek probleem van Windows 10 dat ook op diverse sites van Windows is terug te vinden. De startknop van Windows en sommige knoppen op de taakbalk werken niet meer . Er zijn diverse tijdrovende oplossingsvoorstellen, maar die werken niet altijd. Dan is er verder maar een oplossing: een herinstallatie.
Yes, maar eerst maar eens opnieuw opstarten denk je niet.
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer