mi
door miraaa Feb 25, 2015 om 15:16
Computers & telefonie

T-mobile wil toestel niet vervangen

In juli heb ik mijn abonnement verlengd bij T-Mobile en ik ben daarbij uitgegaan op het advies van de medewerker bij het kiezen van een nieuw toestel. Binnen een maand toonde het toestel al gebreken en ik ben terug gegaan naar de winkel. Het bleek om een software probleem te gaan en ik kreeg gelijk een nieuw toestel.

Paar maanden later hetzelfde verhaal en ditmaal telefonisch contact gezocht en aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in dit toestel en dat ik graag een ander toestel wilde. (en bereid was bij te betalen) Dit was niet mogelijk, ik kreeg een nieuw toestel (hetzelfde type uiteraard), medewerkster gaf mij als tip mee, "zet de telefoon anders op marktplaats".

Nu ervaar ik voor de derde keer dezelfde problemen, dus ik weer telefonisch contact gezocht en weer aangegeven dat ik een ander toestel wil (eventueel met bijbetalen). Dit was niet mogelijk, medewerkster vertelde er zelfs bij dat het niet bij T-Mobile lag maar bij Sony (de telefoon is van Sony), en dat de telefoon terug gestuurd moest worden wat betekent dat ik een periode zonder telefoon kom te zitten (ze bood namelijk niets anders aan) T-Mobile levert alleen diensten en geen telefoons was haar antwoord. Ik ga hier uiteraard niet meer akkoord en vraag mij af wat ik nu het beste kan ondernemen. Iemand tips?

1259 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2015 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Betreft het een abonnement met een "gratis" toestel (op afbetaling)?
T-Mobile de gelegenheid geven om het toestel te laten repareren. Vraag ze eventueel voor die periode een toestel te leen of gebruik tijdelijk uw oude toestel.
U heeft destijds zelf voor het toestel gekozen.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2015 om 15:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Misschien heeft u hier wat aan. Klik

mi
door miraaa - Feb 25, 2015 om 16:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Yes "gratis" toestel met abonnement. Ja ik heb al 2 x een nieuw toestel gekregen, dit is mijn 3e toestel van hetzelfde type (Sony experia) in 6 maanden. Nu wil ik gewoon een ander toestel, en ben bereid bij te betalen. Dat heb ik aangegeven maar zij willen niet akkoord gaan en leggen nu de verantwoording bij Sony, volgens medewerker "wij leveren diensten, geen telefoons. Wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast heb op hun aanraden voor deze telefoon gekozen en het blijkt nu dat voor de derde x in 6 maanden het toestel dezelfde gebreken toont.

Bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Ik ben uitgegaan van het advies van de medewerker, anders had ik nooit voor deze telefoon gekozen. Zal wel moeilijk aan te tonen zijn maar mochten er geen andere mogelijkheden zijn kan ik het altijd nog proberen.

crewmember
door crewmember - Feb 26, 2015 om 11:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=miraaa schreef op woensdag 25 feb 2015, 16:25]
Bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Ik ben uitgegaan van het advies van de medewerker, anders had ik nooit voor deze telefoon gekozen. Zal wel moeilijk aan te tonen zijn maar mochten er geen andere mogelijkheden zijn kan ik het altijd nog proberen.

Dit ga je nooit van je leven bewijzen. En de verkoper heeft ook geen foute informatie gegeven.
Die link van Gerbera slaat op een verkoper die claim dat er een camera op zit terwijl deze er niet op zit. Niet over het adviseren welke telefoon goed voor jouw is.

Daarnaast heb je zelf als consument een onderzoeks plicht.

Hier heb je eventueel wel wat aan:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2015 om 12:00
11566 Antwoorden / 51 Vragen
0

wat betekent dat ik een periode zonder telefoon kom te zitten

En u heeft geen "ouwetje" thuis liggen, of kan er niet een lenen bij uw collega's, vrienden, kennissen of familie?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer