jo
door joentje1978 Feb 26, 2015 om 22:45
Elektronica & tv

1,5 week oude HD-recorder defect, genoegen nemen met gerefurbished exemplaar?

Ben al 15 jaar klant bij Ziggo (voorheen Multikabel/Quicknet) en ben daar over het algemeen wel tevreden over.

Alleen speelt er nu iets waar ik alles behalve dan tevreden mee ben.

Ik heb via Ziggo een nieuwe HD-recorder aangeschaft die meteen na het aansluiten al problemen gaf.
Naar aanleiding van de klacht heb ik een software-update uitgevoerd en daarna mijn oude smartcard (7 jaar oud) vervangen door het nieuwe exemplaar wat bij de HD-ontvanger geleverd was, beide acties helaas zonder resultaat.

De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.

Ben zelf 12 jaar audio/video reparateur geweest en heb voor vele grote merken o.a. de garantiereparaties verzorgt en ben daardoor goed in diagnoses stellen.
Heb in dit geval geconstateerd dat de tweede tuner in de HD-recorder het probleem geeft.
Elders op internet is te lezen dat het probleem bij deze HD-recorder vaker voorkomt en dat vaak de aarding van de tweede tuner het probleem is.

Heb contact opgenomen met Ziggo en gevraagd wat de procedure is in geval van een defecte HD-recorder.
Kan de HD-recorder terugsturen en dan krijg ik een gelijkwaardig apparaat terug.
Toen ik vroeg of het gelijkwaardige apparaat een nieuw exemplaar was kreeg ik te horen dat het een gerefurbished exemplaar was.

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Ik stuur een 1,5 week oude HD-recorder terug welke vanaf dag 1 al problemen gaf, nog geen 10 draaiuren heeft gemaakt en in uiterste nieuwstaat verkeerd en ik krijg een gerefurbished (2dehands) exemplaar teruggestuurd die misschien al 2 jaar oud is, voor 8 jaar aan draaiuren heeft gemaakt en mogelijk voorzien is van gebruiksporen, nog maar te zwijgen over de eventuele nicotineresten indien de vorige eigenaar gerookt heeft.
Ook bestaat dit model al dik 4 jaar dus het zou ook best eens kunnen zijn dat ze voor de reparatie van het gerefurbishte-apparaat onderdelen gebruikt hebben van een sloopapparaat wat al 4 jaar oud is.

Ook is het de vraag of de klacht waarvoor het gerefurbishte-apparaat eerder ter reparatie aangeboden is wel verholpen is.
Ik weet uit ervaring dat een apparaat op test zijn klacht niet altijd vertoont en dat deze niet eeuwig op test kan blijven staan dus wordt zo'n apparaat na een aantal dagen testen goedgekeurd en zit ik straks opgescheept met een apparaat die nog steeds niet goed is.
Er zit ook 2 jaar fabrieksgarantie op de HD-recorder en je zult meemaken dat het apparaat na 2 jaar en 1 maand de geest geeft en dat Ziggo haar handen er dan van af trekt omdat de fabrieksgarantie verstreken is.

Hoe denken jullie er over?
Moet Ziggo in mijn geval, gezien de zeer jonge leeftijd, een nieuw apparaat leveren of moet ik genoegen nemen met een gerefurbished exemplaar?

470 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 26, 2015 om 23:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft recht op nieuw, als het ondeugdelijke apparaat dat u heeft gekocht ook nieuw is. Er was laatst een advocaat bij Kassa, daar werd ook het probleem van het recht op vervanging besproken, die gaf duidelijk aan dat met vervanging wordt bedoeld, vervanging voor een nieuw apparaat.

klik HIER

valerius-2
door valerius-2 - Feb 27, 2015 om 00:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja volgens de regels zal Ziggo die moeten vervangen , u heeft garantie.

door 1953 - Feb 27, 2015 om 03:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Humax of Samsung HD-recorder?

U kunt juridisch spreken over een 'ondeugdelijk product' die ZIGGO aan u heeft verkocht. Een 'ondeugdelijk product' binnen de zes maanden na aanschaf, moet zich ZIGGO bewijzen wat het tegendeel is.

In de meeste gevallen is een omruiling van het 'ondeugdelijk product' binnen 14 dagen na aanschafdatum geen enkel probleem, dat het apparaat voor een nieuw exemplaar wordt omgeruild.. Herken dit niet van ZIGGO, zij waren vorig jaar mij ter wille na 1 jaar gebruik.

Vannacht is een (automatische) update uitgevoerd op mijn HUMAX iHDR-5200C!

door 1953 - Feb 27, 2015 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.

Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.

Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.

jo
door joentje1978 - Feb 27, 2015 om 12:45
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:18]Humax of Samsung HD-recorder?

U kunt juridisch spreken over een 'ondeugdelijk product' die ZIGGO aan u heeft verkocht. Een 'ondeugdelijk product' binnen de zes maanden na aanschaf, moet zich ZIGGO bewijzen wat het tegendeel is.

In de meeste gevallen is een omruiling van het 'ondeugdelijk product' binnen 14 dagen na aanschafdatum geen enkel probleem, dat het apparaat voor een nieuw exemplaar wordt omgeruild.. Herken dit niet van ZIGGO, zij waren vorig jaar mij ter wille na 1 jaar gebruik.

Vannacht is een (automatische) update uitgevoerd op mijn HUMAX iHDR-5200C!

Het betreft een Humax IHDR-5200C.

De policy van Ziggo is dat ze bij defect een gerefurbished exemplaar uitleveren.
Grote kans dat u vorige keer geen nieuw exemplaar heeft gehad maar een gerefurbished exemplaar.
Is vaak aan de buitenkant niet van nieuw te onderscheiden maar de binnenkant kan wel degelijk al een paar jaar oud zijn.

Kan ook zijn dat er op dat moment geen voorraad is geweest en dat ze u toch een nieuw exemplaar gestuurd hebben.

jo
door joentje1978 - Feb 27, 2015 om 12:58
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:32]De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.

Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.

Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.

Zie niet in waarom Hirschmann niet goed zou zijn.
Heb in meerdere huizen een Hirschmann kabelinstallatie geinstalleerd en dat werkt prima.
Geen problemen met blokkerig beeld of kanalen die er niet zijn.

Heb onlangs de COAX-kabel, waar ook aan het begin en eind een filter zat, tussen de CAI-doos op de muur en de HD-recorder vervangen door een COAX-kabel die ik van Ziggo heb gehad en die loste het probleem niet op.

Probleem zit hem bij mijn HD-recorder echt in het apparaat zelf.
Als de klacht zich voordoet en ik druk heel zachtjes tegen de achterkant ten hoogte van de tuners van het apparaat dan is het beeld goed.
Elders op internet valt te lezen dat de aarding van tuner 2 problemen geeft en als ik op foto's zie hoe tuner 2 geaard is (met een geleidend schuimpje die later ter modificatie geplaatst is) dan snap ik wel dat het niet goed werkt.
Zal mij niets verbazen als dat schuimpje er bij mij HD-recorder er geen eens in zit.

Zie hier

door 1953 - Feb 27, 2015 om 16:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:58][quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:32]De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.

Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.

Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.

Zie niet in waarom Hirschmann niet goed zou zijn.
Heb in meerdere huizen een Hirschmann kabelinstallatie geinstalleerd en dat werkt prima.
Geen problemen met blokkerig beeld of kanalen die er niet zijn.

Heb onlangs de COAX-kabel, waar ook aan het begin en eind een filter zat, tussen de CAI-doos op de muur en de HD-recorder vervangen door een COAX-kabel die ik van Ziggo heb gehad en die loste het probleem niet op.

Probleem zit hem bij mijn HD-recorder echt in het apparaat zelf.
Als de klacht zich voordoet en ik druk heel zachtjes tegen de achterkant ten hoogte van de tuners van het apparaat dan is het beeld goed.
Elders op internet valt te lezen dat de aarding van tuner 2 problemen geeft en als ik op foto's zie hoe tuner 2 geaard is (met een geleidend schuimpje die later ter modificatie geplaatst is) dan snap ik wel dat het niet goed werkt.
Zal mij niets verbazen als dat schuimpje er bij mij HD-recorder er geen eens in zit.

Zie hier

Ander ervaring mee met de Hirschmann coaxkabels. Zowel op de televisie als de HD-recorder gaf die ellende. Uitzondering bevestigt de regel.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 16:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Moet Ziggo in mijn geval, gezien de zeer jonge leeftijd, een nieuw apparaat leveren?.....

Ja

.....[of moet ik genoegen nemen met een gerefurbished exemplaar?/i].....

Nee

pi
door pieterwolters - Feb 27, 2015 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ZIggo hoeft geen nieuw apparaat te leveren. Ze mogen het eerst proberen te repareren. En refurbished komt op hetzelfde neer. Als jou recorder gerepareerd is is het in feite ook een refurbished apparaat, alleen moet je dan een tijdje wachten voordat je m terughebt.

komsja
door komsja - Feb 27, 2015 om 19:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

joentje1978
Of men nou een (nieuwe)HD-recorder van ziggo of van upc of van wat voor een bedrijf dan ook krijgt betekend niet dat dat een spliksplinternieuw apparaat is,want er zijn legio klanten van die verschillende bedrijven die hun kastje (defect of niet) terug doen naar het bedrijf,en die kastjes worden echt niet in de afvalcontainer gemikt,maar worden mischien alleen maar schoongemaakt en/of gerepareerd,en dan word dat kastje gewoon weer doorgestuurd naar de volgende klant.

jo
door joentje1978 - Feb 27, 2015 om 21:40
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 27 feb 2015, 18:12]Nee, ZIggo hoeft geen nieuw apparaat te leveren. Ze mogen het eerst proberen te repareren. En refurbished komt op hetzelfde neer. Als jou recorder gerepareerd is is het in feite ook een refurbished apparaat, alleen moet je dan een tijdje wachten voordat je m terughebt.

Was het maar zo dat ik mij recorder naar Ziggo terug kon sturen en ik dezelfde recorder weer gerepareerd terug krijg, dan zou ik het niet zo'n probleem vinden.

Maar het gaat mij erom dat mijn HD-recorder splinternieuw is (1,5 week oud), nog geen 10 uur gedraaid heeft en het refurbished apparaat wel 2 jaar oud kan zijn en dag en nacht gebruikt is.

Als jij bij een autogarage een splinternieuwe auto koopt, er 5000 km mee rijd en naar de garage terug gaat omdat de auto vanaf het begin alleen maar problemen geeft dan neem jij ook geen genoegen met een andere auto die 2 jaar ouder is, 20000 km meer op de teller heeft staan en een kras op de linker deur heeft en een deukje in de rechterdeur heeft.

Dat zou jij ook niet accepteren want dat is geen gelijkwaardige ruil.

jo
door joentje1978 - Feb 27, 2015 om 21:47
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=komsja schreef op vrijdag 27 feb 2015, 19:24]joentje1978
Of men nou een (nieuwe)HD-recorder van ziggo of van upc of van wat voor een bedrijf dan ook krijgt betekend niet dat dat een spliksplinternieuw apparaat is,want er zijn legio klanten van die verschillende bedrijven die hun kastje (defect of niet) terug doen naar het bedrijf,en die kastjes worden echt niet in de afvalcontainer gemikt,maar worden mischien alleen maar schoongemaakt en/of gerepareerd,en dan word dat kastje gewoon weer doorgestuurd naar de volgende klant.

Ik wil best geloven dat er bij Ziggo 2 stromingen zijn, nieuwe HD-recorders voor eerste uitlevering en gerefurbisched exemplaren ter vervanging van defecte HD-recorders.

Als er alleen maar gerefurbisched exemplaren verkocht zouden worden dan vind ik dat misleiding, dat zouden ze er op z'n minst van te voren bij moeten vermelden.

Maar zal me niet verbazen dat mijn HD-recorder ook een gerefurbisched exemplaar is geweest.
Dat verklaart meteen dat het apparaat vanaf dag 1 al niet goed is.

En het bevestigd meteen mijn zorgen als in mijn hoofdtekst:
"Ook is het de vraag of de klacht waarvoor het gerefurbishte-apparaat eerder ter reparatie aangeboden is wel verholpen is.
Ik weet uit ervaring dat een apparaat op test zijn klacht niet altijd vertoont en dat deze niet eeuwig op test kan blijven staan dus wordt zo'n apparaat na een aantal dagen testen goedgekeurd en zit ik straks opgescheept met een apparaat die nog steeds niet goed is."

Ik ben zelf audio/video-reparateur geweest, ik weet hoe het werkt.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 28, 2015 om 10:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eerst via Menu naar de signaal sterkte... zowel in huis als buiten kan er iets fout gaan.
Ook met merk kabels, ik heb merkloze goedkope maar de dure kabels van de buren ...

Ja, ik ruilde het defecte apparaat buren en werkte weer goed, en mijn apparaat kreeg dezelfde storing en dan weet je dat niet het toestel maar een kabel fout is....

Een stekker die geraakt word of inwendige breuk... ook de kabel van de straatkast naar jou huis kan schade oplopen, want bij mijn buren die perfecte dure kabels hadden was door hun een hekje geplaatst en in de voortuin was toevallig hun eigen kabel geraakt!

Ja, vele kabels maar 1 nieuw tuinhekje wat er langs ging haalde de bescherming eraf en pas na enkele weken regen dus water pas storparingen!

Dus kijk eerst via Menu naar signaal sterkte en eventueel ruilen met buren om apparaten te testen..
Wel je eigen Ziggo kaart houden want anders blokkeren ze die persoonlijke kaart met code...!

zoekster
door zoekster - Feb 28, 2015 om 15:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 27 feb 2015, 18:12]Nee, ZIggo hoeft geen nieuw apparaat te leveren. Ze mogen het eerst proberen te repareren. En refurbished komt op hetzelfde neer. Als jou recorder gerepareerd is is het in feite ook een refurbished apparaat, alleen moet je dan een tijdje wachten voordat je m terughebt.

Ik hoop niet dat je dit je klanten wijsmaakt. Bij een ondeugdelijk product komt het neer op vervanging of herstel. Het herstel mag hetzelfde apparaat zijn, de vervanger moet echter nieuw zijn.
Klik nog maar even op mijn link.

jo
door joentje1978 - Mar 11, 2015 om 22:56
367 Antwoorden / 6 Vragen

Even een update m.b.t. mijn defecte HD-recorder.

Onlangs eindelijk de reparatiedienst van Humax te pakken kunnen krijgen voor vragen omtrent het rechtstreeks opsturen van de defecte HD-recorder.
Te horen gekregen dat ik zelf de verzendkosten voor de heenweg moest betalen en zij de kosten voor het terugsturen voor hun rekening namen.

Daarna contact gehad met een medewerker van Ziggo om te vragen of zij bereid waren om de verzendkosten voor het opsturen te betalen omdat ik vond dat dit eigenlijk hun pakkie an was.

Deze medewerker was goed op de hoogte van de regels en gaf zelf aan dat het bij wet geregeld is dat als een door hun geleverd apparaat binnen 14 dagen defect raakt de klant gewoon recht heeft op een nieuw apparaat.

Vandaag een splinternieuwe HD-recorder ontvanger ontvangen, wederom een Humax IHDR-5200C en krijg voor het ongemak ook nog eens een presentje welke verrekend wordt met de maandelijkse factuur.

Alleen wel jammer dat de 2 vorige Ziggo-medewerkers niet zo goed op de hoogte waren van de "binnen 14 dagen procedure".
Dan had ik 2 weken eerder al te horen gekregen dat er een nieuw apparaat opgestuurd zou worden en hadden mij 2 weken irritatie en stress bespaard gebleven.

Maar goed, al met al keurig en naar grote tevredenheid opgelost!

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2015 om 00:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op woensdag 11 mrt 2015, 22:56]Even een update m.b.t. mijn defecte HD-recorder.

Onlangs eindelijk de reparatiedienst van Humax te pakken kunnen krijgen voor vragen omtrent het rechtstreeks opsturen van de defecte HD-recorder.
Te horen gekregen dat ik zelf de verzendkosten voor de heenweg moest betalen en zij de kosten voor het terugsturen voor hun rekening namen.

Daarna contact gehad met een medewerker van Ziggo om te vragen of zij bereid waren om de verzendkosten voor het opsturen te betalen omdat ik vond dat dit eigenlijk hun pakkie an was.

Deze medewerker was goed op de hoogte van de regels en gaf zelf aan dat het bij wet geregeld is dat als een door hun geleverd apparaat binnen 14 dagen defect raakt de klant gewoon recht heeft op een nieuw apparaat.

Vandaag een splinternieuwe HD-recorder ontvanger ontvangen, wederom een Humax IHDR-5200C en krijg voor het ongemak ook nog eens een presentje welke verrekend wordt met de maandelijkse factuur.

Alleen wel jammer dat de 2 vorige Ziggo-medewerkers niet zo goed op de hoogte waren van de "binnen 14 dagen procedure".
Dan had ik 2 weken eerder al te horen gekregen dat er een nieuw apparaat opgestuurd zou worden en hadden mij 2 weken irritatie en stress bespaard gebleven.

Maar goed, al met al keurig en naar grote tevredenheid opgelost!Bedankt voor het terug melden eind goed alles goed. Kost wel wat tijd maar dat is nu eenmaal met alles als het niet gaat zoals het moet.

door 1953 - Mar 12, 2015 om 01:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op donderdag 26 feb 2015, 22:45]Ben al 15 jaar klant bij Ziggo (voorheen Multikabel/Quicknet) en ben daar over het algemeen wel tevreden over.

Alleen speelt er nu iets waar ik alles behalve dan tevreden mee ben.

Ik heb via Ziggo een nieuwe HD-recorder aangeschaft die meteen na het aansluiten al problemen gaf.
Naar aanleiding van de klacht heb ik een software-update uitgevoerd en daarna mijn oude smartcard (7 jaar oud) vervangen door het nieuwe exemplaar wat bij de HD-ontvanger geleverd was, beide acties helaas zonder resultaat.

De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.

Ben zelf 12 jaar audio/video reparateur geweest en heb voor vele grote merken o.a. de garantiereparaties verzorgt en ben daardoor goed in diagnoses stellen.
Heb in dit geval geconstateerd dat de tweede tuner in de HD-recorder het probleem geeft.
Elders op internet is te lezen dat het probleem bij deze HD-recorder vaker voorkomt en dat vaak de aarding van de tweede tuner het probleem is.

Heb contact opgenomen met Ziggo en gevraagd wat de procedure is in geval van een defecte HD-recorder.
Kan de HD-recorder terugsturen en dan krijg ik een gelijkwaardig apparaat terug.
Toen ik vroeg of het gelijkwaardige apparaat een nieuw exemplaar was kreeg ik te horen dat het een gerefurbished exemplaar was.

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Ik stuur een 1,5 week oude HD-recorder terug welke vanaf dag 1 al problemen gaf, nog geen 10 draaiuren heeft gemaakt en in uiterste nieuwstaat verkeerd en ik krijg een gerefurbished (2dehands) exemplaar teruggestuurd die misschien al 2 jaar oud is, voor 8 jaar aan draaiuren heeft gemaakt en mogelijk voorzien is van gebruiksporen, nog maar te zwijgen over de eventuele nicotineresten indien de vorige eigenaar gerookt heeft.
Ook bestaat dit model al dik 4 jaar dus het zou ook best eens kunnen zijn dat ze voor de reparatie van het gerefurbishte-apparaat onderdelen gebruikt hebben van een sloopapparaat wat al 4 jaar oud is.

Ook is het de vraag of de klacht waarvoor het gerefurbishte-apparaat eerder ter reparatie aangeboden is wel verholpen is.
Ik weet uit ervaring dat een apparaat op test zijn klacht niet altijd vertoont en dat deze niet eeuwig op test kan blijven staan dus wordt zo'n apparaat na een aantal dagen testen goedgekeurd en zit ik straks opgescheept met een apparaat die nog steeds niet goed is.
Er zit ook 2 jaar fabrieksgarantie op de HD-recorder en je zult meemaken dat het apparaat na 2 jaar en 1 maand de geest geeft en dat Ziggo haar handen er dan van af trekt omdat de fabrieksgarantie verstreken is.

Hoe denken jullie er over?
Moet Ziggo in mijn geval, gezien de zeer jonge leeftijd, een nieuw apparaat leveren of moet ik genoegen nemen met een gerefurbished exemplaar?

Er zit nogal wat, onder de medewerkers klantenservice, kaf onder de koren!