1,5 week oude HD-recorder defect, genoegen nemen met gerefurbished exemplaar?
Ben al 15 jaar klant bij Ziggo (voorheen Multikabel/Quicknet) en ben daar over het algemeen wel tevreden over.
Alleen speelt er nu iets waar ik alles behalve dan tevreden mee ben.
Ik heb via Ziggo een nieuwe HD-recorder aangeschaft die meteen na het aansluiten al problemen gaf.
Naar aanleiding van de klacht heb ik een software-update uitgevoerd en daarna mijn oude smartcard (7 jaar oud) vervangen door het nieuwe exemplaar wat bij de HD-ontvanger geleverd was, beide acties helaas zonder resultaat.
De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.
Ben zelf 12 jaar audio/video reparateur geweest en heb voor vele grote merken o.a. de garantiereparaties verzorgt en ben daardoor goed in diagnoses stellen.
Heb in dit geval geconstateerd dat de tweede tuner in de HD-recorder het probleem geeft.
Elders op internet is te lezen dat het probleem bij deze HD-recorder vaker voorkomt en dat vaak de aarding van de tweede tuner het probleem is.
Heb contact opgenomen met Ziggo en gevraagd wat de procedure is in geval van een defecte HD-recorder.
Kan de HD-recorder terugsturen en dan krijg ik een gelijkwaardig apparaat terug.
Toen ik vroeg of het gelijkwaardige apparaat een nieuw exemplaar was kreeg ik te horen dat het een gerefurbished exemplaar was.
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Ik stuur een 1,5 week oude HD-recorder terug welke vanaf dag 1 al problemen gaf, nog geen 10 draaiuren heeft gemaakt en in uiterste nieuwstaat verkeerd en ik krijg een gerefurbished (2dehands) exemplaar teruggestuurd die misschien al 2 jaar oud is, voor 8 jaar aan draaiuren heeft gemaakt en mogelijk voorzien is van gebruiksporen, nog maar te zwijgen over de eventuele nicotineresten indien de vorige eigenaar gerookt heeft.
Ook bestaat dit model al dik 4 jaar dus het zou ook best eens kunnen zijn dat ze voor de reparatie van het gerefurbishte-apparaat onderdelen gebruikt hebben van een sloopapparaat wat al 4 jaar oud is.
Ook is het de vraag of de klacht waarvoor het gerefurbishte-apparaat eerder ter reparatie aangeboden is wel verholpen is.
Ik weet uit ervaring dat een apparaat op test zijn klacht niet altijd vertoont en dat deze niet eeuwig op test kan blijven staan dus wordt zo'n apparaat na een aantal dagen testen goedgekeurd en zit ik straks opgescheept met een apparaat die nog steeds niet goed is.
Er zit ook 2 jaar fabrieksgarantie op de HD-recorder en je zult meemaken dat het apparaat na 2 jaar en 1 maand de geest geeft en dat Ziggo haar handen er dan van af trekt omdat de fabrieksgarantie verstreken is.
Hoe denken jullie er over?
Moet Ziggo in mijn geval, gezien de zeer jonge leeftijd, een nieuw apparaat leveren of moet ik genoegen nemen met een gerefurbished exemplaar?
U heeft recht op nieuw, als het ondeugdelijke apparaat dat u heeft gekocht ook nieuw is. Er was laatst een advocaat bij Kassa, daar werd ook het probleem van het recht op vervanging besproken, die gaf duidelijk aan dat met vervanging wordt bedoeld, vervanging voor een nieuw apparaat.
klik HIER
Humax of Samsung HD-recorder?
U kunt juridisch spreken over een 'ondeugdelijk product' die ZIGGO aan u heeft verkocht. Een 'ondeugdelijk product' binnen de zes maanden na aanschaf, moet zich ZIGGO bewijzen wat het tegendeel is.
In de meeste gevallen is een omruiling van het 'ondeugdelijk product' binnen 14 dagen na aanschafdatum geen enkel probleem, dat het apparaat voor een nieuw exemplaar wordt omgeruild.. Herken dit niet van ZIGGO, zij waren vorig jaar mij ter wille na 1 jaar gebruik.
Vannacht is een (automatische) update uitgevoerd op mijn HUMAX iHDR-5200C!
De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.
Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.
Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.
[quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:18]Humax of Samsung HD-recorder?
U kunt juridisch spreken over een 'ondeugdelijk product' die ZIGGO aan u heeft verkocht. Een 'ondeugdelijk product' binnen de zes maanden na aanschaf, moet zich ZIGGO bewijzen wat het tegendeel is.
In de meeste gevallen is een omruiling van het 'ondeugdelijk product' binnen 14 dagen na aanschafdatum geen enkel probleem, dat het apparaat voor een nieuw exemplaar wordt omgeruild.. Herken dit niet van ZIGGO, zij waren vorig jaar mij ter wille na 1 jaar gebruik.
Vannacht is een (automatische) update uitgevoerd op mijn HUMAX iHDR-5200C!
Het betreft een Humax IHDR-5200C.
De policy van Ziggo is dat ze bij defect een gerefurbished exemplaar uitleveren.
Grote kans dat u vorige keer geen nieuw exemplaar heeft gehad maar een gerefurbished exemplaar.
Is vaak aan de buitenkant niet van nieuw te onderscheiden maar de binnenkant kan wel degelijk al een paar jaar oud zijn.
Kan ook zijn dat er op dat moment geen voorraad is geweest en dat ze u toch een nieuw exemplaar gestuurd hebben.
[quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:32]De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.
Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.
Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.
Zie niet in waarom Hirschmann niet goed zou zijn.
Heb in meerdere huizen een Hirschmann kabelinstallatie geinstalleerd en dat werkt prima.
Geen problemen met blokkerig beeld of kanalen die er niet zijn.
Heb onlangs de COAX-kabel, waar ook aan het begin en eind een filter zat, tussen de CAI-doos op de muur en de HD-recorder vervangen door een COAX-kabel die ik van Ziggo heb gehad en die loste het probleem niet op.
Probleem zit hem bij mijn HD-recorder echt in het apparaat zelf.
Als de klacht zich voordoet en ik druk heel zachtjes tegen de achterkant ten hoogte van de tuners van het apparaat dan is het beeld goed.
Elders op internet valt te lezen dat de aarding van tuner 2 problemen geeft en als ik op foto's zie hoe tuner 2 geaard is (met een geleidend schuimpje die later ter modificatie geplaatst is) dan snap ik wel dat het niet goed werkt.
Zal mij niets verbazen als dat schuimpje er bij mij HD-recorder er geen eens in zit.
Zie hier
[quote=joentje1978 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:58][quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 03:32]De door mijzelf aangelegde kabelinstallatie bestaat uit onderdelen van Hirschmann (kwaliteit) en is volgens de installatievoorschriften van Ziggo op de juiste manier geinstalleerd, dit heb ik ook ooit geverifieerd bij een ex collega van mij die bij Ziggo werkt.
Haal die Hirschmann, Kabelkeur gecertificeerd, er maar tussenuit en vervang deze door Vivanco coaxkabels (110 dB) met interferentiefilter aan beide zijden. Gebruikte zelf ook Hirschmann 2x 1,5 meter, verving dezen door Vivanco coaxkabels, warempel geen storingen meer en de 4 verloren geraakte zenders (Jazz TV, Pebble TV, Eventkanaal en Penthouse) waren weer ongestoord te zien.
Destijds werd bij mij het op de 4G communicatiemast in de omgeving gelegd, interne frequenties 802 & 810 MHz zouden interferentie daarvan ondervinden. Totdat ook andere zenders moeilijk gingen doen. Achteraf kon je wel stellen dat het e.e.a. een lulkoekverhaal betrof. Die 4 G communicatiemast staat er nog steeds, gebruik zelf 4G, en geen storing op TV noch op de Humax HD-recorder. Opnames op de HD-recorder mislukken niet meer, behalve als de stroom uitviel.
Zie niet in waarom Hirschmann niet goed zou zijn.
Heb in meerdere huizen een Hirschmann kabelinstallatie geinstalleerd en dat werkt prima.
Geen problemen met blokkerig beeld of kanalen die er niet zijn.
Heb onlangs de COAX-kabel, waar ook aan het begin en eind een filter zat, tussen de CAI-doos op de muur en de HD-recorder vervangen door een COAX-kabel die ik van Ziggo heb gehad en die loste het probleem niet op.
Probleem zit hem bij mijn HD-recorder echt in het apparaat zelf.
Als de klacht zich voordoet en ik druk heel zachtjes tegen de achterkant ten hoogte van de tuners van het apparaat dan is het beeld goed.
Elders op internet valt te lezen dat de aarding van tuner 2 problemen geeft en als ik op foto's zie hoe tuner 2 geaard is (met een geleidend schuimpje die later ter modificatie geplaatst is) dan snap ik wel dat het niet goed werkt.
Zal mij niets verbazen als dat schuimpje er bij mij HD-recorder er geen eens in zit.
Zie hier
Ander ervaring mee met de Hirschmann coaxkabels. Zowel op de televisie als de HD-recorder gaf die ellende. Uitzondering bevestigt de regel.
.....Moet Ziggo in mijn geval, gezien de zeer jonge leeftijd, een nieuw apparaat leveren?.....
Ja
.....[of moet ik genoegen nemen met een gerefurbished exemplaar?/i].....
Nee
Nee, ZIggo hoeft geen nieuw apparaat te leveren. Ze mogen het eerst proberen te repareren. En refurbished komt op hetzelfde neer. Als jou recorder gerepareerd is is het in feite ook een refurbished apparaat, alleen moet je dan een tijdje wachten voordat je m terughebt.
joentje1978
Of men nou een (nieuwe)HD-recorder van ziggo of van upc of van wat voor een bedrijf dan ook krijgt betekend niet dat dat een spliksplinternieuw apparaat is,want er zijn legio klanten van die verschillende bedrijven die hun kastje (defect of niet) terug doen naar het bedrijf,en die kastjes worden echt niet in de afvalcontainer gemikt,maar worden mischien alleen maar schoongemaakt en/of gerepareerd,en dan word dat kastje gewoon weer doorgestuurd naar de volgende klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer