Garantie wasmachine
Mijn buurvrouw heeft nog geen twee jaar geleden bij Mediamarkt een Bosh wasmachine gekocht en daarbij ook een 5 jarige garantie bijgekocht. Een maand geleden ging het verwarmingselement kapot. Zij zocht contact met Bosh en die verwezen haar door naar de Mediamarkt. Er is iemand bij haar thuis geweest om de boel te repareren. Zij moest de rekening volledig voldoen en terug vragen bij de verzekering. Met aftrek van € 30,- eigen risico heeft zij het bedrag terug gekregen. Dat lijkt mooi maar een wasmachine hoort bij een vrouw alleen toch niet binnen twee jaar al kapot te gaan. Naar mijn menig had de reparatie haar niet een cent moeten kosten. Is die € 30,- ook terug te eisen en zo ja hoe ?
Hallo ceeme,
Denk dat de machine ouder is geweest dan 2 jaar.
Gebreken aan een huishoudelijk apparaat die aantoonbaar
op een materiaal-, ontwerp en/of productiefout terug te
voeren zijn, worden door Bosch met inachtneming van
onderstaande voorwaarden (lid 1 t/m 5) kosteloos hersteld,
indien de gebreken onmiddellijk na constatering ervan en
binnen 24 maanden na aflevering aan de eindgebruiker
bij Bosch worden gemeld.
Aangezien er blijkbaar een beroep is gedaan op de verlengde garantie = verzekering zijn de verzekeringsvoorwaarden van toepassing en daarin zal wel een eigen risico van € 30 staan.
Met vr.gr.
[quote=mahadma schreef op woensdag 24 jun 2015, 11:55]U had naar Media Markt moeten gaan ipv Bosch. Het media circus is het aansprekpunt o.a. voor de verzekering.
Dat staat er ook: ....Zij zocht contact met Bosh en die verwezen haar door naar de Mediamarkt.....
Dus...
Net even gevraagd. Machine is idd iets ouder n.l. januari 2013.
Blijft wel raar dat het ding na 2½ jaar zo erg kapot is.
Het gaat om een wat oudere dame die 1á 2 x p week een wasje draait.
Uw buurvrouw had zich dan moeten beroepen op de wettelijke garantie, waarbij de consument het recht heeft op een goed product. Het lastige is dat buiten de garantie de bewijslast bij de consument ligt. Zij had aan moeten tonen dat de wasmachine normaal was gebruikt en dat het verwarmingselement een gebrek heeft waardoor het nu al kapot is. Al gauw komt de tegenpartij dan aanzetten met het argument dat er niet genoeg is ontkalkt oid.
Dus oké, vervelend die 30 euro, maar ze is er nu wel zonder gezeur vanaf gekomen.
Een verwarmingselement kan altijd kapot gaan. En uw buurvrouw veronderstelde ook wel dat er na twee jaar iets kapot kon gaan, anders had zij die verzekering niet genomen.
Mocht overigens de monteur hebben vastgesteld dat er iets mis was met het verwarmingselement en niet met het gebruik ervan door uw buurvrouw, dan zou uw buurvrouw zich alsnog tot MM kunnen wenden en de 30 euro opeisen.
Dat kan ze dan het beste via thuiswinkel.org doen.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 jun 2015, 14:18]Een verwarmingselement kan altijd kapot gaan. En uw buurvrouw veronderstelde ook wel dat er na twee jaar iets kapot kon gaan, anders had zij die verzekering niet genomen.
Dit vind ik nu echt een kul argument. Ja, alles kan kapot gaan, maar dat betekent nog niet dat je geen rechten hebt.
En die 5 jaar extra is natuurlijk ook met de gedachte dat na 5 of 6 jaar na koop de machine het niet meer doet.
@zoekster
Kulargument, ja dat kan best. Maar het gaat hier ten eerste niet over 5 jaar EXTRA, maar een verlenging van twee naar vijf jaar.
En heel veel mensen hebben helemaal geen zin, of zien niet de mogelijkheden om na de garantieperiode ergens hun recht te halen. En daarom kopen ze zo'n extra verlengde garantie.
En die kwam hier nu van pas. En zoals u ook al schreef, zo der gezeur.
Het is een oudere dame die zich gemakkelijk zo'n verzekering laat aanpraten. Het indienen van de claim is overigens ook een heel gedoe.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer