Laatst heb ik bij bol.com een hoofdtelefoon van sony besteld. Deze stond voor een aantrekkelijke prijs te koop. Nadat ik hem besteld heb zegt bol.com dat ze een foutje hebben gemaakt in de prijs en volgens artikel 4 van hun Algemene Verkoopvoorwaarden hebben ze de bestelling geannuleerd.
Mijn vraag is mag bol.com de bestelling annuleren of moeten ze de bestelling alsnog voltooien?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dat staat inderdaad in hun Algemene Voorwaarden: art.4 lid 2:
Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Hangt er wel vanaf of deze vergissing of fout 'kennelijk' was. Met andere woorden overduidelijk. Dus hoeveel stond er in het aanbod en hoeveel is de 'echte' prijs?
[quote=js2565 schreef op maandag 27 jan 2014, 18:38]6,00 eu ten opzichte van 139,00 eu, dus dat is een aardig verschil Dat is echt een kennelijke vergissing of fout, hoe je het maar noemen wilt. Ook al had het niet in de voorwaarden gestaan, u heeft geen poot om op te staan.
[quote=js2565 schreef op maandag 27 jan 2014, 18:37]6 tov 130Dat is wel een zéér aantrekkelijke prijs, té aantrekkelijk. Maar dat wist je natuurlijk wel.
[quote=gijs1234567 schreef op maandag 27 jan 2014, 19:18]Ik heb het ook geprobeerd, was op zoek en er stond met dikke letters "NU 90 PROCENT KORTING". Jammer dus, begrijp ik.... Geef daar maar eens een link van. Want ik zie bij de algemene pagina van bol tot 75% korting staan.
Er is wel heel duidelijk geblunderd door Bol.com Ik kan me nu de vraagsteller ook veel beter voorstellen waarom hij nog hoop had. Maar het is een duur ding en als je het vergelijkt met de gangbare prijs, blijft het een kennelijk fout.
Maar je opmerkingen maken veel duidelijk en ik snap dat je het probeert. Overigens kun je wel een klacht indienen bij de klantenservice over de verwarring en de teleurstelling die er op volgt, soms geven ze je dan toch nog een kortingsbedragje bij de aankoop van een volgend product.
Had er €60.- dan had Bol niets er tegen in kunnen brengen maar €6.- nee helaas dat had u gewoon moeten kunnen weten. Anders is het als het in de etalage van een winkel had gestaan dan hebt u wel een hele grote kans dat u de hoofd telefoon voor die prijs had gekregen daar voor het neer zetten van de prijs enkele handelingen is voor gegaan zo als het opschrijven/plakken van de cijfers en het plaatsen van het bord.
[quote=zoekster schreef op maandag 27 jan 2014, 20:19] Er is wel heel duidelijk geblunderd door Bol.com.
"Geblunderd" is een zwaar woord in dit geval. Dat zou op z'n plaats zijn als er een complete advertentie specifiek voor dit product was gemaakt. Maar in dit geval heeft iemand een tikfout gemaakt in de prijs, en de achterliggende systemen bereken dan automatisch de korting en geven dit weer bij het artikel.
Op zich ook wel weer goed om te zien dat er nog gewone mensen bij dit soort bedrijven werk. Je moet er toch niet aan denken dat de hele keten geautomatiseerd is.
heb het zelfde meegemaakt bij Bol Com keukenmachine van 199,00 voor 119,00 meteen besteld met 5 dagen levertijd 2 dagen na de bestelling verandert in 10 leverdagen dagen na weer een week s'morgens 3 tot 6 weken in de middag niet meer leverbaar meteen een mail naar Bol Com kreeg als antwoord hij wordt gewoon geleverd volgende morgen een mail dat de machine geannuleerd was en de ingewisselde bon weer is opgewaardeerd voor een volgende aankoop.
velen op dit forum moeten toch wel op de hoogte zijn dat Bolcom een zeer onbetroubaar post order bedrijf is ! er is als veel over gesproken ! iik zal bij dit bedrijf nooit kopen! ik koop regelmatig bij Conrad en alles word coreckt verwerkt zelfs als je iets koopt wat defect gaat ! word het zonder problemen vervangen! de administrati is ook coreckt ! lever tyd 2a4 werk dagen mits in vooraad maar dat is meest al wel je weet ook precies wanneer je het bestel de artikel in huis hebt ! ik koop daar artikelen die goed koop zijn en niet in de winkel tekoop zijn !
[quote=honda98 schreef op woensdag 29 jan 2014, 15:10]velen op dit forum moeten toch wel op de hoogte zijn dat Bolcom een zeer onbetroubaar post order bedrijf is ! er is als veel over gesproken ! iik zal bij dit bedrijf nooit kopen! ik koop regelmatig bij Conrad en alles word coreckt verwerkt zelfs als je iets koopt wat defect gaat ! word het zonder problemen vervangen! de administrati is ook coreckt ! lever tyd 2a4 werk dagen mits in vooraad maar dat is meest al wel je weet ook precies wanneer je het bestel de artikel in huis hebt ! ik koop daar artikelen die goed koop zijn en niet in de winkel tekoop zijn !
Honda 98 je heb helemaal gelijk ik heb ook mijn buik vol van Bol Com goedkoop aanbieden en dan annuleren ze zonder dat het wil omdat het een week niet meer leverbaar is dan krijg na die week bericht dat het weer leverbaar is maar wel een stuk duurder en als compensatie krijg je dan €2,50 korting
Fout!!! Bol.com is wel verplicht uw product te leveren.
U heeft van Bol.com de reactie ontvangen "dat het product voor een verkeerd bedrag is aangeboden. Helaas was hier sprake van een vergissing, zoals zij dat noemen in artikel 4 van hun Algemene Voorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet geleverd worden en wordt de bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak." Echter Bol.com kan op deze wijze en met deze gronden niet zomaar een rechtsgeldige overeenkomst ontbinden. Er is in hier sprake van aanbod en aanvaarding. In hun e-mail stellen zij dat u het product voor de reeds aangepaste prijs van € 139,00 kan aanvaarden min een eventuele cadeaubon. Hierdoor kan worden vastgesteld dat nakoming van de overeenkomst niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is. Dit betekend dat conform het verbintenissenrecht geldt dat "Pacta Sunt Servanda", overeenkomsten moeten worden nagekomen (art. 1374, lid 1 oud BW).
Bol.com refereert naar Artikel 4 van hun eigen algemene voorwaarden waarin o.a. staat vermeld dat "Kennelijke vergissingen en of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet." Echter deze bepaling is bij een rechtsgeldige overeenkomst in strijd met de wet en daardoor van rechtswege nietig en doet niet ter zake .Een rechtsgeldige overeenkomt bind Bol.com immers wel. Aangezien u een opdracht bevestiging heeft ontvangen kan worden vastgesteld dat er hier bovendien sprake is van wilsovereenstemming. Bol.com kan daarom ook niet zomaar met de door hen genoemde betooggrond en alleen op eigen initiatief uw overeenkomst ontbinden.
[quote=marksmen schreef op woensdag 12 feb 2014, 17:18]Fout!!! Bol.com is wel verplicht uw product te leveren.
U heeft van Bol.com de reactie ontvangen "dat het product voor een verkeerd bedrag is aangeboden. Helaas was hier sprake van een vergissing, zoals zij dat noemen in artikel 4 van hun Algemene Voorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet geleverd worden en wordt de bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak." Echter Bol.com kan op deze wijze en met deze gronden niet zomaar een rechtsgeldige overeenkomst ontbinden. Er is in hier sprake van aanbod en aanvaarding. In hun e-mail stellen zij dat u het product voor de reeds aangepaste prijs van € 139,00 kan aanvaarden min een eventuele cadeaubon. Hierdoor kan worden vastgesteld dat nakoming van de overeenkomst niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is. Dit betekend dat conform het verbintenissenrecht geldt dat "Pacta Sunt Servanda", overeenkomsten moeten worden nagekomen (art. 1374, lid 1 oud BW).
Bol.com refereert naar Artikel 4 van hun eigen algemene voorwaarden waarin o.a. staat vermeld dat "Kennelijke vergissingen en of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet." Echter deze bepaling is bij een rechtsgeldige overeenkomst in strijd met de wet en daardoor van rechtswege nietig en doet niet ter zake .Een rechtsgeldige overeenkomt bind Bol.com immers wel. Aangezien u een opdracht bevestiging heeft ontvangen kan worden vastgesteld dat er hier bovendien sprake is van wilsovereenstemming. Bol.com kan daarom ook niet zomaar met de door hen genoemde betooggrond en alleen op eigen initiatief uw overeenkomst ontbinden.
maar dat doen ze wel of je het wil of niet, ze annuleren zo je bestelling ik had ook een bevestiging met levertijd die wel 3x verschoven werd en toen omdat het op dat moment niet meer leverbaar was geannuleerd en na een week kon ik het op nieuw bestellen tegen een andere prijs
Beste Jokeromy, Vanwege het feit dat u uw product opnieuw kan bestellen tegen een andere prijs kan worden vastgesteld dat nakoming van uw overeenkomst niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is. Wat van rechtswege wel een geldige reden is om de koop overeenkomst te ontbinden. Dit betekend dat conform het verbintenissenrecht geldt dat "Pacta Sunt Servanda", overeenkomsten moeten worden nagekomen (art. 1374, lid 1 oud BW). Dit betekend dat Bol.com gewoon uw product verplicht is om te leveren. U staat in uw recht.
Bol.com kan niet zomaar met de door hen genoemde betooggrond en alleen op eigen initiatief uw overeenkomst ontbinden.
Ik attendeer u erop dat het zonder enige correspondentie en of overeenstemming annuleren van uw bestelling binnen hun eigen systeem, het moedwillig niet leveren van uw product noch het terugstorten van uw aankoop bedrag kan leiden tot ontbinding van uw koopovereenkomst. Vraag bol.com om de koopovereenkomst te eerbiedigen en uw product alsnog z.s.m. toe te zenden. Indien zij in gebreke verblijven. Stuur ze een ingebrekestelling toe en of start een juridische procedure. Deze grote organisaties denken dat ze maar alles kunnen doen en met niemand wat te maken hebben. Ze zeggen het zelfs in Artikel 4 van hun eigen algemene voorwaarden "Kennelijke vergissingen en of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.Bij een rechtsgeldige koopovereenkomst is dit simpelweg in strijd met de wet. Als ze zich niet willen binden dan moeten ze maar geen producten verkopen.
Succes! U staat in uw recht, maar gelijk hebben betekend niet direct recht krijgen.
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald. nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan.
Lees meer
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien..
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer