Online geeft niet wat het beloofd
Hallo,
Mijn moeder heeft een contract afgesloten bij online. Ten eerste zeiden ze dat het mogelijk was om op elke tv een kastje aan te sluiten, het bleek al snel dat dit niet kon terwijl er door de eerste persoon was gezegd dat dit wel kon. Nu zouden ze 3 dagen geleden worden aangesloten op het nieuwe abonnement. Ze hebben nog steeds niks, geen tv geen internet en geen telefoon. Mijn moeder heeft gevraagd of ze het abonnement kon stop zeggen. Dit is niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon, ze zit er 2 jaar aan vast. Nu kreeg ze een mail (nadat mails al 5 keer naar het verkeerde adres waren gestuurd) waarin staat dat ze tot 14 dagen na aansluiten af kan zeggen. Wat kunnen we doen. We willen van dit verschrikkelijke online af.
met vriendelijke groet,
Els van den Heuvel
Beste evdheuvel,
allereerste vraag is hoe uw moeder het contract heeft afgesloten bij Online.
Is uw moeder gebeld en is toen 'het contract' afgesproken ?
Als dit zo is dan zal er ook een mail/brief gestuurd zijn. Voor een 'koop op afstand' geldt dat er een wettelijke bedenktijd is van 14 dagen. Tenzij uw moeder niet geïnformeerd is over deze 14 dagen, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd. Meer informatie hierover leest u in de volgende link, klik hier. De bedenktijd gaat pas in vanaf het moment dat Online de dienst levert.
In uw vraag lees ik ook dat ze (uiteindelijk) een mail heeft ontvangen waarin staat dat ze 14 dagen nadat ze is aangesloten nog steeds op kan zeggen (dit is overigens wettelijk ook zo, zie de vorige link). Als uw moeder nu nog steeds niet aangesloten is dan zou ik als ik u was nogmaals contact opnemen met Online en aan deze mail refereren en gewoon opzeggen. Bij voorkeur alle communicatie 'zwart op wit' zodat u het later nog kunt bewijzen.
U kunt ook nog contact opnemen met consuwijzer en het aan hen voorleggen. De contactgegevens vind u hier.
Als uw moeder een mail heeft gekregen met een bedenktijd van 14 dagen na aansluiting dan kan ze beter meteen deze overeenkomst bewijsbaar ontbinden. Als de klantenservice dat ontkent, dan weet je al met wat voor bedrijf je te maken hebt. Zo snel mogelijk er vanaf is mijn advies.
Dat kan overigens nu al, uw moeder hoeft niet te wachten op de spullen en dan pas opzeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer