ev
door evdheuvel Nov 26, 2015 om 17:09
Elektronica & tv

Online geeft niet wat het beloofd

Hallo,
Mijn moeder heeft een contract afgesloten bij online. Ten eerste zeiden ze dat het mogelijk was om op elke tv een kastje aan te sluiten, het bleek al snel dat dit niet kon terwijl er door de eerste persoon was gezegd dat dit wel kon. Nu zouden ze 3 dagen geleden worden aangesloten op het nieuwe abonnement. Ze hebben nog steeds niks, geen tv geen internet en geen telefoon. Mijn moeder heeft gevraagd of ze het abonnement kon stop zeggen. Dit is niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon, ze zit er 2 jaar aan vast. Nu kreeg ze een mail (nadat mails al 5 keer naar het verkeerde adres waren gestuurd) waarin staat dat ze tot 14 dagen na aansluiten af kan zeggen. Wat kunnen we doen. We willen van dit verschrikkelijke online af.

met vriendelijke groet,
Els van den Heuvel

1765 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo edvheuvel ,

Kijk hier wat uw kunt doen bij niet levering klik hier

vr, gr.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Meld ook een klacht hier klik

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste evdheuvel,

allereerste vraag is hoe uw moeder het contract heeft afgesloten bij Online.
Is uw moeder gebeld en is toen 'het contract' afgesproken ?
Als dit zo is dan zal er ook een mail/brief gestuurd zijn. Voor een 'koop op afstand' geldt dat er een wettelijke bedenktijd is van 14 dagen. Tenzij uw moeder niet geïnformeerd is over deze 14 dagen, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd. Meer informatie hierover leest u in de volgende link, klik hier. De bedenktijd gaat pas in vanaf het moment dat Online de dienst levert.

In uw vraag lees ik ook dat ze (uiteindelijk) een mail heeft ontvangen waarin staat dat ze 14 dagen nadat ze is aangesloten nog steeds op kan zeggen (dit is overigens wettelijk ook zo, zie de vorige link). Als uw moeder nu nog steeds niet aangesloten is dan zou ik als ik u was nogmaals contact opnemen met Online en aan deze mail refereren en gewoon opzeggen. Bij voorkeur alle communicatie 'zwart op wit' zodat u het later nog kunt bewijzen.
U kunt ook nog contact opnemen met consuwijzer en het aan hen voorleggen. De contactgegevens vind u hier.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier kunt uw nog een contact formulier invullen van online zelf klik

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik lees hier toch wat anders.


https://www.online.nl/extra-tv/

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

link tijger1 klik hier

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lees ook eens klik hier (trosradar).

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als uw moeder een mail heeft gekregen met een bedenktijd van 14 dagen na aansluiting dan kan ze beter meteen deze overeenkomst bewijsbaar ontbinden. Als de klantenservice dat ontkent, dan weet je al met wat voor bedrijf je te maken hebt. Zo snel mogelijk er vanaf is mijn advies.
Dat kan overigens nu al, uw moeder hoeft niet te wachten op de spullen en dan pas opzeggen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt ook nog uw klacht op de klachtenkompas.nl zetten, dan komt er wel beweging in de zaak.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zie hier voor een alternatief nr i.p.v. het dure tel.nr , ik heb dit getest en ik kom bij online uit , ook als uw klik op www.online,nl ( blauw geschreven ) komt uw op de site van online .

klik hier


Kijk ook eens hier klik
en scroll naar beneden .

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog een aanvulling had ik te laat gezien , als je hier bij deze site in de linker kolom kijkt staat er telefoonnummers , klik er 1 of 2 keer op en je krijgt overal van dure betaalnummers alternatieve nummers te zien , ook dit heb ik getest met het 0900 nr van Ziggo , alternatieve nr gebeld en ik kwam bij Ziggo uit .
klik hier

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

marita567 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 00:35: Nog een aanvulling had ik te laat gezien , als je hier bij deze site in de linker kolom kijkt staat er telefoonnummers , klik er 1 of 2 keer op en je krijgt overal van dure betaalnummers alternatieve nummers te zien , ook dit heb ik getest met het 0900 nr van Ziggo , alternatieve nr gebeld en ik kwam bij Ziggo uit .
klik hier



U presenteert een afbeelding met de prijzen van bellen naar de helpdesk van Online. De informative is wel heel erg achterhaald.

En gelooft u echt dat u bij Online in de helpdesk telefoonnummers laat zien waardoor je bij Ziggo terecht komt?

Kortom, uw bericht on ongeloofwaardig.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@jugendstil

Misschien het bericht van Marita567 even wat beter lezen?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:36: @jugendstil

Misschien het bericht van Marita567 even wat beter lezen?


Dank uw wel tijger1 , uw was me voor jugendstil heeft problemen met lezen .

@jugendstil ,

typ in uw zoekmachine alternatieve tel . nrs .

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

marita567 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 00:35: , ook dit heb ik getest met het 0900 nr van Ziggo , alternatieve nr gebeld en ik kwam bij Ziggo uit .
klik hier


Ik heb ook net even dat 088 nr. van Ziggo gebeld, dan krijg je het hoofdkantoor. Die bemoeit zich echt niet met afsluiten van abonnementjes enz. Voor de helpdesk wordt je dan gewoon door verwezen naar het 0900 nr.
Kortom: je hebt er dus niks aan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer