bi
door biancastevens Aug 25, 2015 om 09:21
Elektronica & tv

Tekst op site komt niet overeen met het produkt

Ik heb bij Redcoon een steamer gekocht. Na lang zoeken en wikken en wegen kwam ik op deze uit. Wel veel geld, maar ook veel extraatjes. Na levering bleek niet alles er op te zitten wat de site beloofde. Had ik dat geweten had ik net zo goed een goedkoper alternatief gekocht. Redcoon bedankt me voor de melding, maar aangezien ik de steamer al gebruikt heb kunnen ze verder niets voor me doen. Staan ze in hun recht? Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren, maar nu was hun informatie niet duidelijk.

2626 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

"Na levering bleek niet alles er op te z itten wat de site beloofde".

Waarom dan niet meteen geretourneerd?

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 09:38
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik twijfelde eerst aan mezelf, had zoveel steamers op internet gezien. En omdat ik er erg blij mee was ben ik het gelijk gaan uitproberen. Bedacht me later dat ik naar mijn gevoel had moeten luisteren en eerst die specificaties had moeten checken, maar toen was het al te laat.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2015 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Heb je een link naar de steamer?

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 11:38
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

http://www.redcoon.nl/B136510-Domena-CS-4-Blauw_Stoomreinigers

Inmiddels zijn de specificaties aangepast. Eerst stonden er dezelfde specificaties als bij de CS6, aangezien deze gelijk waren dacht ik dat het gewoon een nieuwer type was. Het oprolbare snoer leek me erg handig, en ook de verschillende programma's, maar die zitten hier dus niet op. Nu lijkt het qua specificaties best veel op de steamers van andere merken, maar die zijn veelal goedkoper.

jo
door jorisw - Aug 25, 2015 om 12:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]Staan ze in hun recht?

Ja, je had dit kunnen constateren voordat je het product ging gebruiken.


[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]
Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren.

Dat mag juist wel bij een webwinkel.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2015 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Als je nog binnen de 14 dagen zit, het verpakkingsmateriaal nog hebt, mag je gewoon nog retourneren.

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 13:40
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.

mahadma
door mahadma - Aug 25, 2015 om 15:18
11562 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.

Bij een internetaankoop moet redelijkerwijze het artikel kunnen testen of het is, doet en kan wat je ervan verwacht. Is dat niet zo, kan dit retour. Dus wat ze zeggen is flauwekul. Tenzij u het artikel dusdanig gebruikt hebt dat er al overduidelijk slijtage sporen zijn, staan ze in hun recht.

pino123
door pino123 - Aug 25, 2015 om 16:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

Voorwaarde Redcoon:

Bedenktijd en ontbindingsrecht

Als je een aankoop doet bij redcoon, krijg je wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat je order is geleverd. Deze periode geeft je de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd om na te denken of je de order wilt houden of retourneren.

Binnen de bedenktijd heb je als koper het recht om, zonder opgave van reden, de koop te ontbinden.

Dit ontbindingsrecht geldt uitsluitend wanneer je het product hooguit hebt gebruikt in zoverre dat je kunt beslissen of je het wilt houden of niet. Het recht op ontbinding geldt niet wanneer je handelt in beroep of bedrijf, of als de koop zaken betreft zoals bedoeld in artikel 7:46d lid 4 BW.

Heel bijzonder dat Redcoon niet zijn eigen voorwaarde nakomt....

pi
door pieterwolters - Aug 25, 2015 om 16:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan is het wel interessant om te weten in hoeverre het product gebruikt is. Als het alleen maar is gebruikt om te kijken of het werkt dan zou je je kunnen beroepen op het ontbindingsrecht. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).


tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat het snoer eventueel niet oprolbaar is, is te zien zonder gebruik. Als op die andere allerlei programma's stonden en op deze niet, moet dat toch te zien zijn aan de instelling, of de gebruiksaanwijzing? Hoeft dat ding dus mi ook niet gebruikt voor te worden.

ho
door hopetobehelping - Aug 25, 2015 om 20:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste biancastevens,

het is duidelijk dat u misleid bent door de informatie die u op de site van Redcoon heeft gezien.
Bij de aflevering heeft u dit al geconstateerd en had u, zonder opgaaf van reden, kunnen retourneren en de koop kunnen ontbinden. Meer informatie vind u hier.

Als u de steamer alleen gebruikt heeft om het functioneren te testen dan mag u nog steeds de koop ontbinden als u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit (zie ook de voorwaarden van Redcoon zelf). Meer informatie hierover vind u hier.

Indien u de steamer vaker gebruikt heeft dan nodig is om het functioneren te testen kunt u nog een beroep doen op 'dwaling' van de verkoper. U zult dit wel moeten kunnen aantonen. Dit kan nog best lastig worden, als u de steamer al 'vol' in gebruik heeft.

Mocht de koopovereenkomst ontbonden worden dan dient Redcoon u binnen 14 dagen uw geld terug te geven. Ook de eventuele verzendkosten dient u terug te krijgen. De retourkosten zijn voor uw rekening tenzij Redcoon dit niet van te voren aan u heeft aangegeven. Hier leest u er meer over.

zoekster
door zoekster - Aug 25, 2015 om 20:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zelfs al heeft u het product al te veel gebruikt om nog voor het herroepingsrecht in aanmerking te komen, dan nog blijft het een non-conform product, dat betekent dat het product niet beantwoordt aan wat u er gezien de overeenkomst van mocht verwachten en welke uitspraken de verkoper over het product heeft gedaan. Het maakt in principe niet uit of dat in de bedenktijd gebeurt of erna. Non-conform is non-conform. Ook al ontdek je de non-conformiteit later.

Daarmee heeft u het recht op kosteloze vervanging (herstel in dit geval niet van toepassing) van het product, maar dan met de specificaties die zijn opgegeven toen u het product kocht. Kunnen ze dat niet leveren (voor dezelfde prijs), dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Product gaat daarbij kosteloos terug naar de verkoper en u krijgt uw geld terug.

Gebaseerd op dit wetsartikel 7:17 lid 2 BW


Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Dus hoe dan ook kan het product terug.
Als ze moeilijk doen dan maar een klacht via Thuiswinkel.org indienen.

bi
door biancastevens - Aug 26, 2015 om 08:54
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor alle reakties.

tr
door truvanu - Aug 26, 2015 om 15:53
51 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16:06]Dan is het wel interessant om te weten in hoeverre het product gebruikt is. Als het alleen maar is gebruikt om te kijken of het werkt dan zou je je kunnen beroepen op het ontbindingsrecht. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).



Meerdere maaltijden? Met een stoomreiniger? ;-)

wimmi20
door wimmi20 - Aug 27, 2015 om 02:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Beste meneer Wolters.
bij u kun je kennelijk van de vloer eten.
Want u bereidt (u schrijft bereikt) maaltijden met een steamer.
Om u even bij te scholen : een steamer is een vloer reiniger.
Dat heeft vraagsteller al eerder duidelijk gemaakt.
Het schijnt dat het Nederlandse woord voor zo'n ding gewoon stoomreiniger is.
Maar ja, als je interessant wilt doen noem je het een steamer.
++++++++++++++++++++++++++============

quote=pieterwolters schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).

1paul
door 1paul - Aug 27, 2015 om 09:11
3170 Antwoorden / 0 Vragen
0

gewoon inpakken dat ding, retourbon erbij doen en terug sturen...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer