Tekst op site komt niet overeen met het produkt
Ik heb bij Redcoon een steamer gekocht. Na lang zoeken en wikken en wegen kwam ik op deze uit. Wel veel geld, maar ook veel extraatjes. Na levering bleek niet alles er op te zitten wat de site beloofde. Had ik dat geweten had ik net zo goed een goedkoper alternatief gekocht. Redcoon bedankt me voor de melding, maar aangezien ik de steamer al gebruikt heb kunnen ze verder niets voor me doen. Staan ze in hun recht? Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren, maar nu was hun informatie niet duidelijk.
ik twijfelde eerst aan mezelf, had zoveel steamers op internet gezien. En omdat ik er erg blij mee was ben ik het gelijk gaan uitproberen. Bedacht me later dat ik naar mijn gevoel had moeten luisteren en eerst die specificaties had moeten checken, maar toen was het al te laat.
http://www.redcoon.nl/B136510-Domena-CS-4-Blauw_Stoomreinigers
Inmiddels zijn de specificaties aangepast. Eerst stonden er dezelfde specificaties als bij de CS6, aangezien deze gelijk waren dacht ik dat het gewoon een nieuwer type was. Het oprolbare snoer leek me erg handig, en ook de verschillende programma's, maar die zitten hier dus niet op. Nu lijkt het qua specificaties best veel op de steamers van andere merken, maar die zijn veelal goedkoper.
[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]Staan ze in hun recht?
Ja, je had dit kunnen constateren voordat je het product ging gebruiken.
[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]
Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren.
Dat mag juist wel bij een webwinkel.
Als je nog binnen de 14 dagen zit, het verpakkingsmateriaal nog hebt, mag je gewoon nog retourneren.
Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.
Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.
Bij een internetaankoop moet redelijkerwijze het artikel kunnen testen of het is, doet en kan wat je ervan verwacht. Is dat niet zo, kan dit retour. Dus wat ze zeggen is flauwekul. Tenzij u het artikel dusdanig gebruikt hebt dat er al overduidelijk slijtage sporen zijn, staan ze in hun recht.
Voorwaarde Redcoon:
Bedenktijd en ontbindingsrecht
Als je een aankoop doet bij redcoon, krijg je wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat je order is geleverd. Deze periode geeft je de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd om na te denken of je de order wilt houden of retourneren.
Binnen de bedenktijd heb je als koper het recht om, zonder opgave van reden, de koop te ontbinden.
Dit ontbindingsrecht geldt uitsluitend wanneer je het product hooguit hebt gebruikt in zoverre dat je kunt beslissen of je het wilt houden of niet. Het recht op ontbinding geldt niet wanneer je handelt in beroep of bedrijf, of als de koop zaken betreft zoals bedoeld in artikel 7:46d lid 4 BW.
Heel bijzonder dat Redcoon niet zijn eigen voorwaarde nakomt....
Dan is het wel interessant om te weten in hoeverre het product gebruikt is. Als het alleen maar is gebruikt om te kijken of het werkt dan zou je je kunnen beroepen op het ontbindingsrecht. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer