Wehkamp vs moi - wie heeft gelijk?
Hi allemaal,
Ik heb in Juli 2014 een ereader gekocht via Wehkamp voor 113 Euro. Helaas bleek deze na twee maanden kapot te zijn en ontving ik netjes een nieuwe van Wehkamp. Inmiddels was de prijs verlaagt naar 92Euro dus op de nieuwe pakbon/ factuur staat de lagere prijs. Vond ik op zich prima, gezien ik ervan uitging dat die het nu gewoon zou doen.
Nu zijn we weer een aantal maanden verder en de ereader is alweer kapot. Bleek een seriefout te zijn en Wehkamp gaf aan helaas geen nieuwe te kunnen sturen maar wel aankoopbedrag te crediteren. Helemaal top, bestel ik wel een nieuwer model. Maar helaas hebben ze nu maar 92Euro gecrediteerd. Ik heb inmiddels veel contact gehad met de klantenservice maar Wehkamp geeft aan dat dit jammer is voor mij en ik alleen recht heb op het lagere bedrag. Maar ik heb de ereader nog niet eens een jaar geleden voor 113 Euro (dus bijna 20Euro meer dan ik nu krijg) gekocht, het kan toch niet waar zijn dat ik nu alleen recht heb 92Euro? Het is toch niet mijn probleem als de prijs wordt verlaagt, of? Ik hoop dat jullie mij willen/ kunnen helpen. Wordt nu een beetje gek van de houding van Wehkamp's klantenservice... en kan gewoon niet geloven dat ik ongelijk heb. Maar wat te doen? Heel blij als jullie willen/ kunnen helpen! Dank!!
[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:30]Voor die 20 euro heb je wel al die tijd de e-reader kunnen gebruiken. Naar mijn mening volkomen terecht dat Wehkamp de laatste prijs verrekend.
Dit vind ik een hele aparte reactie, ik heb binnen een half jaar twee kapotte ereaders gehad die ik terug moest sturen en die het al die tijd al niet goed deden (dus vaak uitvallen, boeken in eens weg etc). Garantie igeldt een jaar en ik kan er niks aan doen dat de ereader niet meer tre maken is.. ik zeg toch ook niet "je krijgt een tweedehands wasmachine" als je nieuwe wasmachine het na een jaar begeeft, dan wil je toch ook gewoon een nieuwe of het volledige bedrag terug? Of vind je het dan terecht als ze afschrijving mee berekenen?
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Nee hoor, je ontbind de koop. (Je ontbind dus de originele factuur) . En je dient dus dat bedrag terug te krijgen.
U hebt gewoon recht op het volledige dus oude bedrag terug.
Wehkamp is hier actief, dus er zal zich wel ern webcare medewerker melden, en die gaat het ongetwijfeld oplossen.
Dus als ik mijn voorgangers goed begrijp: ik koop een t.v., die wordt na een jaar vervangen, maar is inmiddels goedkoper geworden, dan heb ik recht op t.v. + verschil in aankoopprijs?
@carola.83
Nee, natuurlijk niet. Als de vervangende tv goed is, is er ook niets aan de hand. Maar als die ook niet goed is en ze kunnen geen nieuwe leveren, dan hebt u natuurlijk recht op uw aankoopbedrag terug. Het gast hiet over ern tablet van 2 maanden oud. En toen was de nieuwe ook weer kapot.
Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?
[quote=mahadma schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:54]Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?
Nee, natuurlijk niet, Het gaat om het bedrag dat jij oorspronkelijk hebt betaald, of het duurder of goedkoper is geworden maakt dus eigenlijk niet uit. Het gaat gewoon om het bedrag dat jij hebt betaald, daar heb je recht op.
Dank iedereen voor jullie reacties!
Beste heer/mevrouw,
Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:56]Beste heer/mevrouw,
Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
Zeker, bedankt!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer