cl
door clifford Jun 25, 2014 om 18:05
Garantie & verzekeringen

Is een tablet in je ruimbagage verzekerd?

Unigarant stelt dat schade aan een tablet, welke in de koffer voor ruimbagage zat, niet verzekerd is voor schade aangezien Unigarant een tablet als "kostbaarheid" ziet en daardoor niet uit hoeft te keren. Ik vervoer in dezelfde koffer handtassen die duurder zijn als de tablet dus wanneer is iets een kostbaarheid? Ik denk eerder dat Unigarant die regel gewoon altijd gebruikt om maar niet uit te hoeven keren. Met andere woorden, het zijn gewoon een stelletje oplichters. Wie heeft dit of zoiets ook al meegemaakt met Unigarant?
Waarom Unigarant? Omdat dit bij Corendon zit als je op reisverzekering ja drukt. Reeds meerdere keren met Corendon weg geweest en gelukkig tot de laatste keer geen problemen gehad. Is er een keer een probleem, geeft Unigarant niet thuis. Schande !

7813 28 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2014 om 18:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kostbaarheid lijkt me geen juiste invalshoek. Kwetsbaarheid wel. Er wordt gegooid en gesmeten met de koffers en de kans dat de tablet daarom schade oploopt is redelijk groot te noemen.

Als ik een verzekeraar was zou ik de tablet dáárom uitsluiten van een claim.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2014 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom Unigarant? U kunt ook elders een reisverzekering afsluiten. Die dure tassen hebben niet te lijden van gooien en smijten. Lijkt me logisch dat schade aan die tablet niet wordt uitgekeerd.

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2014 om 19:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het staat overigens in de voorwaarden. Dus u had dit van te voren kunnen weten.

Kostbaarheden:
Onder kostbaarheden verstaan wij:
1 audiovisuele, audio- en computerapparatuur, inclusief
geluidsdragers en toebehoren;
2 mobiele telefoons;
3 foto-, film- en videoapparatuur en toebehoren;
4 sieraden, horloges en voorwerpen van edele metalen,
edelgesteenten of parels.

Niet verzekerd
als kostbaarheden en reisdocumenten zijn
achtergelaten in bijvoorbeeld een koffer of tas, die niet
als handbagage meegenomen werd en niet onder direct
beheer was.

Geen woord Spaans bij, lijkt mij zo.

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2014 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clifford,

.....Met andere woorden, het zijn gewoon een stelletje oplichters......

Zou toch een beetje uitkijken om dit soort termen zomaar te gebruiken.
Wel eens van smaad gehoord?

Als je de verzekeringsvoorwaarden gelezen had, dan had je kunnen weten dat een tablet in een koffer voor ruimtebagage niet verzekerd is.
Je bent trouwens niet verplicht om via Corendon een reisverzekering af te sluiten; dat kun je bij elke verz.my. doen,maar ik denk - weet wel zeker - dat die dezelfde voorwaarden hanteren.

Met vr.gr.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 25, 2014 om 20:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nou, nou, nou! Stelletje oplichters? Met bepaalde beperkingen behoedt Unigarant (of welke verzekeraar dan ook) verzekerden tegen verlies of defect van soms niet te vervangen kostbaarheden. Als men dat allemaal wel zou vergoeden is de premie niet meer op te brengen. Als een reisverzekeraar dit niet zou doen en uw koffer raakt spoorloos, dan is de schade wel heel erg groot. En wat weegt een tablet nou helemaal? Die doe je toch gewoon in de handbagage? B.v. in één van die kostbare tassen van u. Wel eens van tasjesdieven gehoord? Die zijn in veel vakantielanden veel actiever dan bij ons hoor. Een verzekeraar zou daar ook wel eens moeilijk over kunnen doen als vakantiegangers meerdere dure handtassen mee op vakantie nemen.

cl
door clifford - Jun 25, 2014 om 21:00
12 Antwoorden / 2 Vragen

voor smaad ben ik al helemaal niet bang en wie leest er nu inderdaad alle voorwaarden wanneer er een reisverzekering wordt afgesloten bij een reis. en inderdaad je hoeft geen reisverzekering af te sluiten via corendon maar dat is toch gemakkelijk. nu weet ik wel beter dat ik dat niet meer doe omdat het unigarant is. wat jullie als kostbaarheid zien is voor mij niets anders als een gebruiksvoorwerp net als een tandenborstel of scheerapparaat. en bepalen jullie nu ook al wat iemand wel of niet in zijn handbagage moet vervoeren?
even voor de goede orde, men mag 7 kilo aan handbagage meenemen. ik heb in mijn handbagage 5 kilo aan accus voor mijn zuurstofconcentrator, daarbij ook nog medicijnen, wat rommeltjes en o ja, ook nog een i-pad. 7 kilo dus. waar laat ik nu de windows tablet waar ik mee moet werken? juist in de reiskoffer. wat vreemd is, mocht er wat gebeurd zijn met de koffer dan waren de tassen á 800,- € wel verzekerd en de tablet van € 500,- niet. vreemd toch.
sommige mensen hebben nu eenmaal wat meer te besteden als een ander en dan kan je niet alles als handbagage meenemen.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2014 om 21:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet dat 'domme vragen' niet bestaan maar gezond verstand toch wel? Wat moet een tablet, een fragiel artikel, nu in het bagageruim doen. Die dingen gaan toch gemakkelijk in je bagagetas of wat je dan ook in het vliegtuig meeneemt? Als je een andere verzekeraar had gehad had je hen ook "oplichters" genoemd. Zeer kort door de bocht gedacht.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2014 om 21:09
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees net dat u het als een gebruiksvoorwerp ziet, net als een tandenborstel. Okay, neemt u dan ook het verlies op als de tandenborstel. Dat u 5kg aan zuurstof concentrator en accu's mee moet nemen is natuurlijk verre van prettig maar ontslaat u desalniettemin niet van de voorwaarden die iedere verzekering maatschappij heeft t.o.v. een tablet. Niet alleen Unigarant heeft deze voorwaarden, Google maar eens.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 25, 2014 om 21:18
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Gezien uw onsympathieke vraagstelling en reactie vraag ik mezelf af waarom ik eigenlijk deze moeite nog neem, maar u mag extra gewicht als handbagage meenemen als zgn. "medische bagage". Neem hierover contact op met uw vervoerder. Maar wat mij betreft: stop gerust al uw kostbaarheden in uw koffer hoor.

cl
door clifford - Jun 25, 2014 om 21:23
12 Antwoorden / 2 Vragen

dus als je wat meer te besteden hebt ben je onsympathiek, ok.
maar ik begrijp nu wel dat ik dus helemaal geen poot heb om op te staan en neem mijn verlies.
niet dat ik wakker lig van het geld maar het gaat mij om het idee. ik neem een verzekering en die doet niets als er een keer iets gebeurd. typisch.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2014 om 21:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@clifford, zo te lezen was u niet op de hoogte over wat boppe1943 schrijft. Dus daar kunt u in het vervolg wel gebruik van maken. Is een heel goede suggestie van boppe1943. Al kunt u het kennelijk betalen, blijft u dingen wel in de juiste proporties zien, en dat is helemaal niet belerend bedoelt.

cl
door clifford - Jun 25, 2014 om 21:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

de concentrator is de medische bagage, daarbij dus handbagage a 7 kg... wat moet ik dan nog met de rest?

boppe1943
door boppe1943 - Jun 25, 2014 om 21:58
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Clifford: Dat u het financieel goed kunt doen gun ik u graag. Het is de manier waarop u uw vraag stelt en een reactie geeft die mij tegen de haren in strijkt. Ik heb deze info dan ook alleen maar gegeven om lezers van dit topic op deze mogelijkheid te wijzen. Doe er uw voordeel mee, of niet. Wel eens gehoord van "airport assistance"? Dan wordt u met een rolstoel of buggy naar de gate gebracht of opgehaald. Hoeft u niet te sjouwen met die medische bagage en uw tablet in de handbagage. Tot uw dienst, graag gedaan.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2014 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over handtassen in uw koffer die duurder zijn dan uw tablet. Zal nog een probleem zijn om dat aan te tonen als uw koffer onverhoopt gestolen wordt.

En komisch, wat meer te besteden en dan boekt u een reisje bij Corendon?

Uw medische zaken kunt u na aanmelding naast uw handbagage meenemen.

unigarant
door unigarant - Jun 26, 2014 om 08:58
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Clifford,

Vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is geweest over de polisvoorwaarden van je verzekering. Als we je nog van verdere uitleg kunnen voorzien doen wij dat natuurlijk graag.
Zou je dan contact met ons op willen nemen via het klachtenformulier:
http://www.unigarant.nl/klantenservice/contact/klachtenformulier/

Met vriendelijke groet,
Unigarant Verzekeringen

th
door theakemna - Jun 27, 2014 om 12:44
29 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wij gaan regelmatig vliegen, maar nemen onze tablet apart over onze schouder mee. Dit is toegestaan. Nog nooit geen problemen gehad daarover, wel over een aparte handtas over de schouder.
Dus U moet zich voortaan beter voorbereiden. twee maanden geleden zijn wij in america gewees via

hans515
door hans515 - Jun 27, 2014 om 13:07
250 Antwoorden / 117 Vragen

Nou, Clifford ik heb aan bovenstaande reacties niets meer toe te voegen en ik mag hopen dat U er wat mee doet! M.vr.gr. Hans

mo
door motorwybe - Jun 27, 2014 om 13:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, die kleine lettertjes alweer.
Heb ooit in een reisverzek. van ING een schade van 2,500 euro gehad die niet werd uitgekeerd omdat mijn "kostbaarheden" (fotoapp. en duikhorloge) werden vervoerd in het bagageruim.
Nota bene verplicht door de douane-dame op het vertrekadres, die geen Engels sprak.
Heb het maar als leergeld gezien, hoewel ik nog steeds niet enige uren besteed aan het doornemen van die beruchte lettertjes.
En ik ben niet de enigste, waardoor voor de verzekeraars een mooie vluchtroute ontstaat om uitkeringen te voorkomen, onder het legale motto dat U met de voorwaarden akkoord bent gegaan bij aangaan van het contract.
Ergo :Eigen schuld-dikke bult.
En dat ik uit frustratie hierover na 50 jaar als klant van de ING ben opgestapt, haalt niets uit, want overal geldt hetzelfde verhaal.
Dus niet te goed van vertrouwen zijn naar verzekeraars !

ja
door jangmcoolen - Jun 27, 2014 om 13:47
77 Antwoorden / 12 Vragen

Of je nu 50 tabletten hebt voor hoofdpijn of 49 dat maakt toch niet uit

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 27, 2014 om 13:48
937 Antwoorden / 2 Vragen

Totaal on relevant:

Een koffertje met schuimmaten erin voor de tablet, kost eenmalig geld en dan kan de tablet bijna alles hebben. Neemt wel meer ruimte in beslag maar werkt altijd.
Uiteraard heeft u er nu niet veel meer aan, maar als u veel reist is handig. Een tablet is makkelijk vervangbaar voor u, maar de bestanden soms niet ;)

jpm
door jpm - Jun 27, 2014 om 14:20
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als ik u was zou ik maar gauw gebruik maken van de link en mogeliijkheden die Unigarant u biedt. En vooral: blijf dure tassen vervoeren en ook: blijf ervan blijk geven dat het u heel goed gaat, misschien ook aan toevallige passanten op de vlieghavens. Dan zult u zien hoe snel u de verzekering moet gaan aanspreken voor het verlies van dure spullen.

audb
door audb - Jun 27, 2014 om 14:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de tablet goed verpakt zou zijn geweest dan zou er misschien nog wat hoop zijn maar als deze gewoon in een koffer gaat dan kan je wel op een vinger na tellen dat je echt niets terug krijgt en dat is maar goed ook.
Echter zal de display wel gebroken zijn en dan kan je het beste even iemand zoekken die wat verstand heeft van electronica en op ebay een nieuwe scherm zien te vinden dat scheeld een heeeeeeeeeeeel hoop geld.

domantwoord
door domantwoord - Jun 27, 2014 om 17:47
192 Antwoorden / 0 Vragen

ik had laatst een soortgelijk probleem, echte mondgeblazen kerstballen in de onderbroeken gerold, 9 van de 10 kapot....... verzekering niet thuis !!!.... ;-)

tsjonge zeg.... dat hier nog woorden aan vuil gemaakt moeten worden... lees de voorwaarden, duidelijker kan het toch bijna niet??
Als er dan al commentaar zou moeten zijn kan ik alleen bedenken dat het woordje "kostbaarheden" misschien een beetje ongelukkig gekozen is maar daar is dan de duidelijke en niets aan de verbeelding over latende uitleg ( onder kostbaarheden verstaan we.... enz) voor geschreven lijkt mij.
Daarna beginnen te roepen over zielig zijn en voldoende te besteden te hebben enz. slaat al helemaal nergens op.....................

cl
door clifford - Jun 27, 2014 om 20:12
12 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb twee dingen fout gedaan. voorwaarden niet gelezen en eerlijk zijn. ik had gewoon, net als de rest, moeten liegen dat de tablet in mijn handbagage zat.
ik ben er klaar mee.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 28, 2014 om 02:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Medische artikelen worden bijna altijd kostenloos vervoerd.
Zelfs een electrische rolstoel.

domantwoord
door domantwoord - Jun 28, 2014 om 02:29
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 02:19]Medische artikelen worden bijna altijd kostenloos vervoerd.
Zelfs een electrische rolstoel........

joh, wat maakt het uit, kostenloos is nergens voor nodig, ik citeer: "sommige mensen hebben nu eenmaal wat meer te besteden als een ander en dan kan je niet alles als handbagage meenemen".

;-)

wimmi20
door wimmi20 - Jun 28, 2014 om 02:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ach,
als je dit soort problemen wilt voorkomen dan houd je toch gewoon de tablet bij je ?
Gewoon in het handje.
Je kunt hem dan altijd nog in het bagagevak stoppen.
En die dure handtassen ?
Gewoon vragen om een beroving in het vakantieland.

domantwoord
door domantwoord - Jun 28, 2014 om 02:51
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 02:39]Ach,
als je dit soort problemen wilt voorkomen dan houd je toch gewoon de tablet bij je ?
Gewoon in het handje.
Je kunt hem dan altijd nog in het bagagevak stoppen.
En die dure handtassen ?
Gewoon vragen om een beroving in het vakantieland.

De handtassen zullen wel "echte" vutons of zo zijn juist uit zo'n vakantieland ;-) wat moet anders de reden zijn van het vervoeren van "dure" handtassen in de ruimbagage ??
Trouwens, rare en niet aan te tonen dure kofferinhoud word ook haast nooit vergoed, meestal worden er standaard bedragen gehanteerd maar ik heb even geen zin om dat te googelen.
De TS moet maar gewoon de volgende keer de zaak oplichten zoals hij zelf al aan geeft, dat is goed voor onze premie (not) :-(