filijne
door filijne Nov 28, 2014 om 20:20
Garantie & verzekeringen

OHRA huisdierenverzekring

Sinds 2 maanden heb ik een verzekering voor mijn hondje Tisha afgesloten bij OHRA.
Op 6 november moest Tisha een gebitsreiniging ondergaan bij de dierenarts.
Ik heb de factuur van de dierenkliniek via hun website online gedeclareerd.
Na enige dagen, moest ik ineens allerlei historische gegevens van mijn hondje aanvullen.
Eerder wilde men niet uitkeren.Na veel bellen met OHRA, heb ik via mail alle historische gegevens van mijn hondje gemaild en ik heb tot op heden geen uitkering ontvangen van de declaratie :( . Ik vind dit erg vreemd.
Tevens meldt OHRA , dat ik als consument binnen 3 werkdagen een contact antwoord mag ontvangen, maar zij houden zich er niet aan.
Inmiddels hebben wij 3 keer een mail verzonden met alle informatie die zij wensten ook de inscan van de factuur van de dierenarts en nog steeds geen reactie laat staan een uitkering. Wij overwegen naar de Stichting Geschillen Commissie Consumenten zaken te gaan.

896 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2014 om 21:05
16851 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik neem aan, omdat het in de uitleg niet vermeld staat, dat Tisha erg jong was bij het aangaan van de verzekering? Zijn er veel vragen gesteld en heeft u alles naar eer en geweten ingevuld. Zou graag, alvorens een echt antwoord te geven, de leeftijd van uw hond willen weten. Kan van belang zijn bij beantwoorden.

filijne
door filijne - Nov 28, 2014 om 21:45
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

ik heb alles netjes beantwoord en dit werd ook op band opgenomen, waarom vraagt u dit?
Bent u van Ohra? hahaha

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2014 om 21:57
16851 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=filijne schreef op vrijdag 28 nov 2014, 21:45]ik heb alles netjes beantwoord en dit werd ook op band opgenomen, waarom vraagt u dit?
Bent u van Ohra? hahaha

Laat maar filijne, op een dom antwoord ga ik ook verder niet meer reageren.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2014 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Laat ik u dan maar antwoorden. Uiteraard zijn wij hier allemaal van Ohra.

Op 6 november een gebitsreiniging, nog niet vergoed en nu al naar de geschillencommissie?

Uw hond is blijkbaar al op leeftijd dat u zoveel historische gegevens moest aanleveren. Net verzekerd en dan al een gebitsreiniging nodig? Uiteraard heeft de Ohra dan zo haar bedenkingen.

Een verzekering is voor onverwachte hoge kosten die men niet kan dragen. Niet voor voor de hand liggende zaken.

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2014 om 23:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

........Net verzekerd en dan al een gebitsreiniging nodig? Uiteraard heeft de Ohra dan zo haar bedenkingen........

Riekt een beetje naar het verzekeren van een al in brand staand huis.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2014 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar hij heeft ern lolig koppie.;-)

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2014 om 00:53
16851 Antwoorden / 108 Vragen
0

Wilde echt een serieus antwoord geven maar als je dan onmiddellijk gebombardeerd word als een medewerker van OHRA hoeft 't niet meer, Ga ik gewoon mee met Carola.83 als lijkt 't op de foto een pup. Maar goed, madammeke filijn (vilein) heeft haar conclusie al klaar dus... rest my case.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2014 om 08:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Was die gebitsreiniging kort na de 30 dagen wachttijd, en is gebitsreiniging wel verzekerd?

filijne
door filijne - Nov 29, 2014 om 08:48
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

@ Aurora 1: ja hoor de reiniging van het gebitje was na 30 dagen wachttijd en Tisha is inmiddels 2,5 jaar. Bij het afsluiten van de verzekering heb ik ook netjes aangegeven ( staat ook op band, aangezien zij het gesprek altijd opnemen bij klanten), dat Tisha niet zo'n goed gebitje heeft. Toch kon ik pakket B afsluiten . Pakket C kon niet meer, en dat was natuurlijk ook logisch, omdat de gewrichten een uitsluiting vormen. Zij moest met 6 maanden namelijk een heupkop amputatie en dat had ik ook doorgegeven aan ohra, dus een eerlijke zaak. Aurora uw antwoord vond ik het meest neutraal en niet meegaand met de rest van de kliek, u bent een wijs persoon, aangezien u uw eigen koers kennelijk vaart en anderen meteen een vooroordeel hebben en elkaar een beetje naar de ogen praten.
Dankjewel Aurora1

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 09:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar blijkbaar niet gelezen dat problemen die al aanwezig zijn niet gedekt worden?

"De rest van de kliek"? Onfatsoenlijke reactie.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2014 om 18:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ts, het zou zomaar kunnen zijn dat ik hetzelfde denk als mijn medekliekgenoten.... en ook sluit ik me aan bij de laatste reactie van @tijger1.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2014 om 08:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kunt ook veel beter jouw eigen 'verzekeringsmaatschappij' starten, dat doe je als volgt;

Stap 1; kijk wat de premie ergens anders kost, onthoud dit bedrag.
Stap 2; open online ergens, met 2 muisklikken 'n spaarrekening.
Stap 3; boek automatisch maandelijks het bedrag uit stap 1 op deze rekening.

Met een beetje geluk krijg je nog Stap 4; dat jijzelf er met de 'winst' vandoor gaat i.p.v. ander.

sh
door sharrron - Jan 6, 2015 om 15:14
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

filijne,

Wij hebben precies hetzelfde probleem met de Ohra huisdierenverzekering.

Mijn hond Nacho is vanaf pup verzekerd bij Ohra.
Op 17 november 2014 zou hij geopereerd moeten worden aan zijn knie omdat de schrijf er elke keer naast schiet. We hebben toen een operatieakkoord aangevraagd. Tot op heden 6-1-2015 nog steeds geen operatieakkoord vanuit ohra ontvangen. De operatie op 17 november 2014 is doorgegaan maar Nacho kreeg een hartstilstand tijdens de narcose en is vervolgens niet meer geopereerd aan zijn knie. Na 3 minuten dood te zijn geweest heeft de dierenarts hem weer bij gekregen. Twee dagen hierna op 19 november 2015 hebben we een hartecho laten maken om alles te checken. Gelukkig niks aan overgehouden. Op 19 november hebben we de rekeningen meteen ingediend. Tot op heden hebben we nog geen cent uitgekeerd gekregen van Ohra terwijl het over een bedrag van ongv €750 gaat. Meerdere malen gebeld en afgeblaft aan de telefoon en ze weten zelf allemaal niet hoe dit kan.

Ben er inmiddels helemaal klaar mee. Vandaag weer gebeld en ze weten echt niet hoe dit kan maar uitzoeken ho maar. Heb gezegd dat als dit zo doorga ik de verzekering bij ohra stopzet omdat ze hun afspraken niet nakomen. Er werd gezegd dat hij wel dacht dat morgen het geld op de rekening stond en er alsnog een operatieakkoord zou komen.

Ik hoop dat deze meneer zich aan de afspraak gaat houden maar tot nu toe ben ik niet tevreden over de Ohra huisdierenverzekering!

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2015 om 15:37
16851 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=sharrron schreef op dinsdag 6 jan 2015, 15:14]

Heb gezegd dat als dit zo doorga ik de verzekering bij ohra stopzet omdat ze hun afspraken niet nakomen.

Geen idee hoe oud je hond nu is maar van verzekering veranderen is ook geen sinecure, hoor. Als pup kan het overal, na 3 jaar en ouder word het echt moeilijker (en duurder) om ergens anders te verzekeren. Nogmaals, ligt aan de leeftijd.

rots92
door rots92 - Jan 6, 2015 om 16:00
157 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heeft u een vrije keuze wat betreft de dierenkliniek, met andere woorden heeft OHRA een contract afgesloten met deze dierenkliniek?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer