Wat is het verschil bij onder- en oververzekering? De verzekering hamert er steeds op dat je je niet moet onderverzekeren en hameren dan op premieverhoging! Maar dan ben je weer oververzekerd! Al met al heb je met al die premies na jaren als er iets mocht gebeuren je inboedel driedubbel betaald! Mijn advies: sluit geen verzekering af! Is dat niet het meest juiste advies???
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
De uitzending was toch wel een eye opener. Zijn de antieke meubelen ineens "oude meuk". Terwijl toch wel verzekering betaald word voor antiek. Leuk te weten, maar niet heus.
't Kwam op mij wel over als koehandel, heel slecht. En inderdaad, dat zal men wel gedacht hebben over dat oudere stel. Ja, van de opstalverzekering is me bekend.
@hanswanders, niet verzekeren kan ook: ik kan niet in uw portemonnee kijken als zoiets u zou overkomen. Geld genoeg? Dan niet verzekeren. Maar ik heb mijn inboedel nog van zijn lang van zijn leven niet 3 maal betaald, hoor.
......Mijn advies: sluit geen verzekering af! Is dat niet het meest juiste advies???........
Voor mensen die op sinaasappelkistjes zitten, alles kopen in kringloopwinkels en/of Marktplaats en alle elektronica van 1970 of eerder is, is dat een prima advies.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 20:28]......Mijn advies: sluit geen verzekering af! Is dat niet het meest juiste advies???........
Voor mensen die op sinaasappelkistjes zitten, alles kopen in kringloopwinkels en/of Marktplaats en alle elektronica van 1970 of eerder is, is dat een prima advies.
Geen inboedelverzekering afsluiten is geen goed plan, bij een brand gaat het niet alleen om schade aan de inboedel maar ook om de kosten die hulpverleners maken. Om over/onder verzekeren te voorkomen is een verzekering met waarde indexering wel zo handig. Uit de uitzending van Kassa blijkt wel dat de verzekering jaren geleden is afgesloten en er na afsluiten nooit meer is naar omgekeken.
Het ging in de uitzending helemaal niet over onderverzekering. En die verzekering was in ieder geval geindexeerd. U dacht toch niet dat die vijftig jaar geleden voor ruim 110.000 gulden was afgesloten?
Voor een doodgewoon ouder echtpaar in een huurflat is een dekking van € 50.000 heel normaal..
Waarde indexering verandert niets aan de schadebepaling. En waar was hier trouwens de tussenpersoon om zijn klanten te adviseren en te helpen?
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 20:28]......Mijn advies: sluit geen verzekering af! Is dat niet het meest juiste advies???........
Voor mensen die op sinaasappelkistjes zitten, alles kopen in kringloopwinkels en/of Marktplaats en alle elektronica van 1970 of eerder is, is dat een prima advies.
Of mensen die niet zo nodig alles met eenzelfde kwaliteit hoeven terug te krijgen als er een keer wat gebeurt. Ik heb momenteel best wel aardige spullen maar als ik de boel kwijt zou raken dan ben ik net zo tevreden met een IKEA interieur. Het is maar hoe materialistisch je bent ingesteld. Voor pak m beet 10.000 euro kom je een heel eind om een woning opnieuw in te richten.
Een ontploffing is natuurlijk afschuwelijk en de meubels en zo zullen geruïneerd zijn, maar toch niet de potten en de pannen, of de kleding en het linnengoed in de kasten?
En wat kan er nu mankeren aan een matras als het bed opgemaakt was?
Ik heb het item nog eens teruggekeken en vooral een boel glas en een ravage in de woning gezien maar de inboedel was niet total loss. De meeste zaken waren nog bruikbaar of te herstellen, het lijkt mij dan logisch dat de verzekeraar niet het complete verzekerde bedrag uitkeert maar reparatie of dagwaarde. Ik zie 2 mensen die heel emotioneel in beeld gebracht worden en eigenlijk verwachten dat ze het totale bedrag van de verzekering uitgekeerd krijgen, met excuus maar zo werkt een inboedel verzekering niet.
[quote=ron530 schreef op zondag 29 mrt 2015, 11:50]
Ik zie 2 mensen die heel emotioneel in beeld gebracht worden en eigenlijk verwachten dat ze het totale bedrag van de verzekering uitgekeerd krijgen, met excuus maar zo werkt een inboedel verzekering niet.
En ik zie in beeld een schoonzoon die, heel realistisch ook wel ziet dat het totaal verzekerde bedrag er natuurlijk nooit komt. Maar dat er koehandel gedreven werd is ook te zien, van €7,000 naar €16.000,00 om op €15.000,00 uit te komen. En wat @tijger1 eerder al stelde: waar was die tussenpersoon, want die zal er toch ook geweest zijn? (Glas wat uit zijn voegen is geblazen kan trouwens verrekt veel schade aanrichten, kan ik je verzekeren). Daar zit heel wat man/vrouw uren werk in om dat weg te krijgen/glad te strijken!
Het betreft een huurwoning dus schade aan de opstal komt voor rekening van de verhuurder die moet zorgen dat de woning schoon en bewoonbaar gemaakt wordt inclusief standaard behang en gewitte plafonds. In mijn optiek is er wel koehandel gedreven door de inboedelverzekeraar/schoonzoon maar door naar de media te gaan zoals Kassa heeft wel de doorslag gegeven.
Bij mijn verzekering is er een middel om de juiste premie en verzekerd bedrag op vast gesteld met opgave van hoe en waar en met hoeveel en speciale zaken die bepalen hoe hoog de polis moet zijn. Ik heb toen dit opgegeven en kreeg nog geld terug omdat ik te hoog verzekerd was. U polis verzekeraar heeft die dan niets om u te laten zien hoe hoog u polis zijn moet?
[quote=valerius-2 schreef op zondag 29 mrt 2015, 13:04]Bij mijn verzekering is er een middel om de juiste premie en verzekerd bedrag op vast gesteld met opgave van hoe en waar en met hoeveel en speciale zaken die bepalen hoe hoog de polis moet zijn. Ik heb toen dit opgegeven en kreeg nog geld terug omdat ik te hoog verzekerd was. U polis verzekeraar heeft die dan niets om u te laten zien hoe hoog u polis zijn moet?
geen inboedelverzekering lijkt me geen verstandige keuze. De premie voor een inboedelverzekering vind ik nog wel meevallen. Voor een verzekerd bedrag van € 75.000,- een premie van circa € 140,- per jaar betalen vind ik meevallen. In ieder geval niet dermate hoog om dan maar geen inboedelverzekering af te sluiten. De uitzending van kassa van gisteren toonde wel aan dat men bij een schade behoorlijk op moet letten. De 'expert' die komt wordt ingehuurd door (of is van) de verzekeringsmaatschappij en krijgt waarschijnlijk betaald per 'afgehandeld geval'. De koe-handel die ontstaan is bij het echtpaar van de uitzending van gisteren is te bizar voor woorden (alle hulde voor hun schoonzoon overigens). Door 'hun poot' stijf te houden en de inschakeling van kassa is het oorspronkelijke bedrag al bijna 9 keer zo hoog geworden. Persoonlijk 1 keer helaas een beroep moeten doen op onze inboedelverzekering. De ervaring is wel in lijn met de uitzending van gisteren. De 'expert' probeerde ons ook met een grijpstuiver af te schepen. Hij ging helemaal uit zijn dak toen ik het niet accepteerde en ik hem vertelde dat ik niet bij hem verzekerd was en dat ik mijn verzekeraar ging aansporen om de schade te herstellen (en niet een bedrag uit te keren). De uiteindelijke schade bleek een factor 3 keer zo hoog te zijn als het bedrag waarmee men ons wilde afschepen. Het hele bedrag is betaald door de verzekeraar, dus eind goed al goed.
Maar wees dus op uw hoede als u een beroep moet doen op uw inboedelverzekering, de 'expert' is er niet voor u maar vooral voor de verzekeraar.
=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 16:45: Beste hanswanders,
geen inboedelverzekering lijkt me geen verstandige keuze. De premie voor een inboedelverzekering vind ik nog wel meevallen. Voor een verzekerd bedrag van € 75.000,- een premie van circa € 140,- per jaar betalen vind ik meevallen. In ieder geval niet dermate hoog om dan maar geen inboedelverzekering af te sluiten. De uitzending van kassa van gisteren toonde wel aan dat men bij een schade behoorlijk op moet letten. De 'expert' die komt wordt ingehuurd door (of is van) de verzekeringsmaatschappij en krijgt waarschijnlijk betaald per 'afgehandeld geval'. De koe-handel die ontstaan is bij het echtpaar van de uitzending van gisteren is te bizar voor woorden (alle hulde voor hun schoonzoon overigens). Door 'hun poot' stijf te houden en de inschakeling van kassa is het oorspronkelijke bedrag al bijna 9 keer zo hoog geworden. Persoonlijk 1 keer helaas een beroep moeten doen op onze inboedelverzekering. De ervaring is wel in lijn met de uitzending van gisteren. De 'expert' probeerde ons ook met een grijpstuiver af te schepen. Hij ging helemaal uit zijn dak toen ik het niet accepteerde en ik hem vertelde dat ik niet bij hem verzekerd was en dat ik mijn verzekeraar ging aansporen om de schade te herstellen (en niet een bedrag uit te keren). De uiteindelijke schade bleek een factor 3 keer zo hoog te zijn als het bedrag waarmee men ons wilde afschepen. Het hele bedrag is betaald door de verzekeraar, dus eind goed al goed.
Maar wees dus op uw hoede als u een beroep moet doen op uw inboedelverzekering, de 'expert' is er niet voor u maar vooral voor de verzekeraar.
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald? Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar) Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar Ik draai onder windows 10 Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet Beda
...
Lees meer
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel. Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel
...
Lees meer
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.