holiday
door holiday Apr 14, 2024 om 12:48
Geldzaken & recht

Ellende bij Marktplaats

Vorig jaar kreeg ik ineens honderden berichten via marktplaats binnen, berichten van mensen die in onderhandeling waren om spullen te kopen.
Deze berichten waren duidelijk niet voor mij bedoeld.
Ik heb hier een melding van gedaan naar Marktplaats.
Marktplaats doet geen melding waardoor dit kan gebeuren, maar blokkeerd meteen mijn account die ik al vanaf het begin van Marktplaats had.
Daarmee waren meteen al mijn gegevens, contacten, handelingen enz. verdwenen.
Ik moest maar een nieuw account aanmaken werd mij verteld via mail.
Het nieuwe account werdt meteen weer geblokkeerd en weer moest ik via email hiervan berichten.
Toen bleek het tel, nr. gekoppeld te zijn aan mijn oude account en daarom geblokkeerd werdt.
Weer een nieuw account aangemaakt met een nieuw tel. nr.. Ook dit werdt meteen weer geblokkeerd.
Ik ben nu al 4 maanden bezig om mijn oude account terug te krijgen en/of een nieuw account aan te maken.
Een slechtere service als bij Marktplaats heb ik nog nooit meegemaakt.

Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben met Marktplaats?

3212 6 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2024 om 13:07
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info waaerin u8 ziet dat er velen zijn metf minder goede resp. slechte ervaringgen. Mijn vraag: waarom wilt u daar nog een account? Om zalken te verkopen en dan met aantekening dat indienn dat inhttps://nl.trustpilot.com/review/www.marktplaats.nl grote mate zou gebeuren u mogelijk ook te maken krijgt met de fiscus m.b.t. BTW. Zie daarvoor o.a. dit: https://www.consumentenbond.nl/belastingaangifte/zelf-aangifte-doen/belasting-betalen-over-tweedehands-spullen

tenormin
door tenormin Apr 14, 2024 om 19:27
16833 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard O.T.  HK, misschien een groter keyboard, of wat dan ook. Of eerst doorlezen voordat je op verstuur klikt?

djfox741
door djfox741 Apr 15, 2024 om 12:25
40 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin Ja niet te geloven, toch?

tenormin
door tenormin Apr 15, 2024 om 19:36
16833 Antwoorden / 108 Vragen

@DJFOX741, inderdaad.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2024 om 13:09
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Marktplaats geeft wat redenen op waarom een account wordt geblokkeerd en kan misschien worden opgelost.

Kan ook met een storing te maken hebben.

https://help.marktplaats.nl/s/article/marktplaats-pro-account-geblokkeerd

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 14, 2024 om 13:51
2063 Antwoorden / Vragen

De slechte service van gratis marktplaats? Dat is inderdaad herkenbaar en je doet er niets aan. Als ze je op een of andere manier van het platform willen hebben doen ze dat gewoon en is er geen dialoog.

ni
door niceprice - Apr 15, 2024 om 12:57
14 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een grote kans dat je vorige account was gehacked. In de systemen van Marktplaats gaan dan alarmbellen af. Alles wat met dat account te maken heeft, dus email, telefoon, IP-adres etc wordt geblokkeerd of actief in de gaten gehouden. Dit is een volautomatische systeem er komen dus geen mensen aan te pas. Ga er dus niet vanuit dat er bij Marktplaats een vergadering heeft plaatsgevonden omdat er bij jou zaken misgaan.

Er gebruiken dagelijks miljoenen mensen Marktplaats en waarvan altijd een paar procent met snode plannen. Het is niets persoonlijks maar dit is de enige mogelijkheid van een bedrijf om zo veel mogelijk mensen tevreden te houden als er elke dag duizenden transacties plaatsvinden.

Ga er vanuit dat je het oude account nooit meer terugkrijgt. De servicedesk is beperkt en zou me niet verbazen als jouw verhaal 100 keer per dag voorkomt.

"Een slechtere service als bij Marktplaats heb ik nog nooit meegemaakt." Marktplaats is nagenoeg gratis, alleen als je een business account hebt kan je misschien wat service verwachten.

Hou vol. En probeer opnieuw een account aan te maken met een ander emailadres via de Marktplaats app op je telefoon (niet op WiFi!). Het kan namelijk zijn dat je een vast IP adres hebt gekregen van je internet provider en in de systemen staat van Markplaats als frauduleus. Elke handeling vanaf dat IP adres kan resulteren in problemen. Een oplichter lukt het ook, dat merk je elke dag weer ;-)

Zie het ook als iet positiefs. We willen allemaal veilig spulletjes kopen en verkopen en Marktplaats moet rigoreuze en kostbare maatregelen nemen omdat er altijd mensen zijn die de kluit willen belazeren.

Topantwoord

ha
door hawie - Apr 15, 2024 om 17:30
2 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk gehackt en toen is deze ellende begonnen.
Misschien bent u onvoorzichtig geweest met uw Email adres en/of telefoonnummer in een advertentie of een reactie op een advertentie.
Dan loop je die kans, en ook zou u zomaar enorm veel vrienden uit bijvoorbeeld Nigeria of Rusland kunnen hebben.
Pas op met het vermelden van Emailadressen enz. op openbare sites.
MP blokkeert nu en dat gaat automatisch zonder een vergadering te houden over u, zoals ik al iemand anders heb zien vermelden,

Topantwoord

door 049232 - Apr 15, 2024 om 19:11
5 Antwoorden / Vragen

Een grotere kermis attractie dan marktplaats bestaat niet. al 9 jaar ellende met dit monopolie. Bah.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 15, 2024 om 20:23
2063 Antwoorden / Vragen

Ik vind het beter dan het vroeger toen alles met de krant ging. Eens een keer een paar schaatsen of een koffiemolen, als je maar fysiek langs gaat en niet gaat opsturen.of laat sturen dan werkt het (voor mij) prima.

JMA2
door JMA2 Apr 15, 2024 om 23:12
116 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo monopolie, er zijn meerdere sites waarop u iets kunt verkopen. Marktplaats heeft wel het grootste bereik.