ko
door kotabandung Dec 8, 2008 om 14:54
Geldzaken & recht

Internet Winkel

Goedemiddag,

Ongeveer een maand geleden heb ik een Harde schijf van 150 euro  besteld bij een internet winkel en direct betaald met Ideal, Helaas kwam  ik pas later achter dat de betreffende internet winkel alleen via e-mail te benaderen is. geen adres en geen telefoonnummer. na 14 dagen heb ik het bestelde artikel nog steeds niet binnen. na diverse e-mails werd mijn bestelling (op verzoek) geannuleerd en zou mijn geld terug gestort worden. maar tot heden is het geld nog niet terug op mijn bankrekening. mijn e-mails wordt ook niet meer beantwoord. Mijn bank (Fortis) kan verder niets voor mij doen. Wat kan ik verder doen om mijn geld terug te krijgen?

867 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 10, 2008 om 11:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Kotabandung,

veel internetbedrijfjes worden gerund door particulieren, die geen bedrijfsvoorraad hebben en al helemaal niet op gebied van computergebied vanwege de enorme prijsdalingen. Hiermee wil ik zeggen, dat ook dergelijke bedrijfjes afhankelijk zijn van derden.

Maar als ik uw verhaal zo lees dat dit 'bedrijf' geen telefoonnummer heeft op haar site en/of geen adres, heb ik, heel erg netjes gezegd, zo mijn twijfels.

Mogelijk (!!!) dat u hier met een bedrijf te maken heeft, die het niet zo nauw neemt met de regeltjes. Ik wil hier absoluut niet suggereren dat dit soort bedrijfjes er allemaal een puinhoop van maken....!!! Echter zit echter een hoop 'rommel' (beunhazen) tussen, die het weer verprutsen voor andere, wel goedwillende en werkende, bedrijfjes.

Maar...... indien is afgesproken dat het geld terug geboekt wordt, heeft een internet bedrijf 30 dagen de tijd, na ontbinding, om dit ook daadwerkelijk te doen (zie: artikel 46d Burgerlijk Wetboek, boek 7). U dient het gehele bedrag terug te krijgen, ZONDER aftrek van enige kosten (in dit geval)...... welke dan ook.

Uw bank kan inderdaad niets doen, omdat uzelf opdracht hebt gegeven.

Bestaat de mogelijkheid om hier de naam van die website te plaatsen? Misschien kunnen wij wat verder 'graven'.

Gr. Hutch

ko
door kotabandung - Dec 10, 2008 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen Hutch,

De betreffende winkel heet Mirolin en is gevestigd in Bodegraven,

Intussen heb ik een mailtje naar mirolin gestuurd met een eis dat het bedrag voor de 15e teruggestort moet worden en met de mededeling dat indien het niet overgemaakt is, ik dan naar de politie zal gaan om aangifte te doen.

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.

Met vriendelijke groet,

J.H. Bartelings

hutch
door hutch - Dec 12, 2008 om 12:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo,

misschien heeft u hier nog wat aan:

bedrijfsgegevens Mirolin

(onder aan de pagina)

Succes, gr. Hutch