Is dit normaal?
De spaarrente bij de drie grootbanken is laag en ik {woon 70 jaar in Nederland} ben al een paar maanden op zoek naar alternatieven en dat is al twee keer aardig gelukt.
Maar bij de Knab bank is het voor mij knap lastig om klant te worden en ik heb gevraagd of ze de pincodes van mijn andere banken ook moeten hebben.
Van harte welkom, met mijn wachtwoord en zelf gekozen gebruikersnaam kan ik inloggen in mijn persoonlijke bankomgeving en ja hoor daar zie ik mijn nieuwe bankrekeningnummer.
Of ik al kans zie om de producten en service te verbeteren, dat weet ik nog niet, maar wat niet is kan komen.
Bij de overboeking van € 1,- {identificatie} gaat er iets mis, mijn fout en ik maak een mailtje.
Later lukt het wel en ik maak de € 1,- over.
Het aanmaken van een spaarrekening gaat zonder problemen.
Mailtjes komen in ‘de wacht’, want het is heel erg druk.
Het zal wel aan mij liggen, want ik woon nog maar 70 jaar in Nederland, is dit normaal:
Graag ontvangen wij de volgende documenten:
• Een kopie van je paspoort of EU identiteitskaart (beide zijden) een duidelijker foto dan wat we hebben ontvangen als het kan
• Een kopie van je bankafschrift, niet ouder dan 3 maanden
• Een kopie van een bewijs van BSN, waar ook je adres op vermeld staat. Bijvoorbeeld een kopie van een brief van de Belastingdienst (niet ouder dan 3 maanden)
De foto op mijn Nederlandse identiteitskaart is ‘onduidelijk’ en bij de kopie is dat niet anders.
Een kopie van de EU identiteitskaart zou ik op kunnen sturen, maar er is slechts een zijde bedrukt.
Een kopie van mijn bankafschrift, het zou de eerste keer zijn in 50 {!} jaar, want ik heb nog nooit een kopie van mijn bankafschrift opgestuurd, ze weten dan alles, mijn inkomsten en mijn uitgaven!
Een kopie van een brief van de Belastingdienst {niet ouder dan drie maanden}, ik zou een kopie van mijn voorlopige aanslag 2015 kunnen sturen!
Ik weet niet of het normaal is, ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik woon pas 70 jaar in Nederland, ik heb geantwoord, laten we het maar vergeten.
Die € 1,- mogen ze houden, want ik heb de laatste week weer eens echt kunnen lachen.
Elke bankinstelling heeft verplichte regels en "eigen regels", ergo, take it or leave it.
@ ???????,
Elke bankinstelling heeft verplichte regels en "eigen regels", ergo, take it or leave it, weer zo een goede opmerking ,ik zou zeggen leave it.
Als u alleen een internet spaarrekening wilt openen moet u niet bij de Knab zijn want dat kan daar alleen als u een totaal pakket neemt met o.a. een betaalrekening en die is daar duurder dan bij andere banken voor zover ik gezien heb: klik hier.
Zoals al is gezegd, alle banken hebben voorwaarden en een aantal daarvan zijn wettelijk verplicht.
Bent u het niet eens met de voorwaarden van de Knab, dan zou ik e.e.a. annuleren/de rekening opzeggen. Ik weet niet of dat zonder kosten kan maar dat zal op de website van de bank te vinden zijn.
Ik zou dan, voordat u elders een internetspaarrekening opent, eerst eens goed kijken wat men aan gegevens verlangt voor het openen van een internet spaarrekening. Overzicht van banken met een internetspaarrekening:
klik hier. Sla buitenlandse banken over omdat die niet onder het Nederlandse garantiestelsel vallen.
mahadma schreef op dinsdag 20 jan 2015, 16:19: Elke bankinstelling heeft verplichte regels en "eigen regels", ergo, take it or leave it.
Dank u vriendelijk voor uw reactie, ik denk dat dit 'eigen regels' betreft.
Andere banken waren tevreden met een kopie of foto's van mijn identiteitsbewijzen en bij een bank moest ik nog een foto opsturen van mijn zorgpas, om het BSN-nummer te controleren.
Op mijn zorgpas staat geen adres en woonplaats.
@kowalski, uw reactie is ongeveer hetzelfde als deze reactie, dus ook u bedankt.
Bij Leaseplanbank hoef je enkel jouw BSN te geven en 'n bedrag overboeken, meer niet.
En bij Knab loop je zeer waarschijnlijk ook nog eens het risico op debetrente. Aangezien dit niet in de voorwaarden staat, ga ik er vanuit dat het zo is.
aurora1 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 16:48: Als u alleen een internet spaarrekening wilt openen moet u niet bij de Knab zijn want dat kan daar alleen als u een totaal pakket neemt met o.a. een betaalrekening en die is daar duurder dan bij andere banken voor zover ik gezien heb: klik hier.
Zoals al is gezegd, alle banken hebben voorwaarden en een aantal daarvan zijn wettelijk verplicht.
Bent u het niet eens met de voorwaarden van de Knab, dan zou ik e.e.a. annuleren/de rekening opzeggen. Ik weet niet of dat zonder kosten kan maar dat zal op de website van de bank te vinden zijn.
Ik zou dan, voordat u elders een internetspaarrekening opent, eerst eens goed kijken wat men aan gegevens verlangt voor het openen van een internet spaarrekening. Overzicht van banken met een internetspaarrekening:
klik hier. Sla buitenlandse banken over omdat die niet onder het Nederlandse garantiestelsel vallen.
Ook u bedankt voor uw reactie, ik had gekozen voor Knab Basis gratis en ik zou kunnen sparen tot € 50.000
@
Knab Basis - gratis
Met Knab Basis maak je op een makkelijke manier kennis met Knab. Je krijgt een betaalrekening met beperkte mogelijkheden en je kunt een spaarrekening openen. Verder heb je toegang tot alle functionaliteit om inzicht te krijgen in al je geldzaken: je bankzaken bij andere banken, je bezittingen en je inkomsten- en uitgavenpatroon.
KNAB BASIS
Heb je Knab Basis? Dan betaal je geen kosten voor het pakket. Je krijgt toegang tot diverse producten en services, waaronder je betaalrekening, het Digitaal Kasboek en Knab Alerts. Ook kun je Knab Flexibel Sparen openen. Op deze spaarrekening mag je tot een bedrag van € 50.000,- sparen.
Je ontvangt een bankpas en een Cardreader om geld van en naar je flexibele spaarrekening bij ons over te boeken. Met deze bankpas mag je niet pinnen.
1. Wat kun je met je betaalrekening met Knab Basis?
1.1. Met je betaalrekening kun je het volgende doen:
a) Je kunt geld ontvangen op je betaalrekening.
b) Je kunt geld overboeken naar een andere rekening.
Hoe je dit kunt doen, staat in onze Algemene Handleiding & Handleiding Betalen.
1.2. Je kunt aan andere personen of bedrijven een incassomachtiging geven. Die mogen dan geld van je betaalrekening afschrijven. Ben je het niet eens met het bedrag dat is afgeschreven? Laat het ons dan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geboekt, weten. Wij zullen de betaling dan direct voor je terugdraaien. Meer informatie lees je in de Algemene Handleiding & Handleiding Betalen.
2. Je mag niet pinnen
Met de bankpas die hoort bij je betaalrekening mag je geen contant geld opnemen of een betaling doen via een betaalautomaat (in een winkel of restaurant bijvoorbeeld). Wil je toch pinnen? Kies dan een ander pakket.
edrick3 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 17:48: Hallo rots92,
.....Is dit normaal?.....
Ja, voor deze bank wel. ;-)
Vriendelijk bedankt, ik had dit niet verwacht, want bij het invullen van het formulier ging alles goed en na enkele minuten had ik al een bankrekeningnummer en een wachtwoord.
diumenge schreef op dinsdag 20 jan 2015, 17:59: Hoe lang woont u eigenlijk al Nederland?
Zeg dat wel, 70 jaar, ik heb dit nog nooit meegemaakt, in 2011 ben ik klant geworden van een andere {tweede} bank, dat ging niet via internet, ik moest een afspraak maken, voor de eerste keer in mijn leven bracht ik een bezoek aan een bank.
Ik had mijn identiteitsbewijzen bij en daar werden afdrukken van gemaakt.
Verder geen vragen over een bankafschrift en BSN-nummer en ik zou bericht krijgen als de eerste storting binnen was, zodat ik een overboeking naar mijn spaarrekening kon doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer