re
door renehamer Jun 3, 2012 om 21:08
Geldzaken & recht

Klacht Reisbureau Schlichter

Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?

1400 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, het advies is: laat het rusten, want je hebt nergens recht op. Er is ook geen sprake van oplichting.

Als reizen niet lopen, worden ze vaak een stuk afgeprijsd, om ieder geval nog iets voor de geboekte reserveringen in hotels / vluchtplaatsen terug te krijgen.

Omgekeerd gebeurt het ook. Geen last minute, maar bij een een hele slechte zomer gaan de prijzen omhoog, omdat iedereen toch nog naar de zon wil.

Kwestie van vraag en aanbod.

Vladja





ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Oplichting is het niet. U krijgt de reis voor de prijs die op dat moment geldig was. U ging ermee akkoord en daarmee was de overeenkomst gesloten.
Toen bent u gaan klagen en heeft u zich laten verwijzen naar Lufthansa, die in principe niets met uw overeenkomst te maken heeft. U heeft een overeenkomst met Schlichter niet met Lufthansa.
Valt er nog iets te doen? Nee, u heeft geen enkel recht op de voordelige prijs, ook al begrjip ik dat het zuur is voor u. U heeft simpelweg pech. Als u vier weken later geboekt had, had u geluk. Zo zit het soms. Zonde van de kosten van de aangetekende brieven.
Maar niet meer over nadenken en gewoon genieten van uw vakantie.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

renehamer schreef op zondag 3 jun 2012, 21:08:
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?


Ja. Doe eens even lekker normaal. Je bent niet opgelicht. Je hebt iets gekocht dat op dat moment die prijs waard was. Dat die reis 4 weken later goedkoper is doet er niet toe. Als dat oplichting is dan zijn er op dit moment ook een groot aantal huizenkopers opgelicht.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt zich de moeite van het doen van aangifte wegens oplichting besparen, omdat hier geen oplichting of wat voor strafbaar feit dan ook is gepleegd.
Op het moment dat u boekte, stond de reis voor een bepaalde prijs te koop en daarvoor heeft het reisbureau deze aan u verkocht.

Ben heel benieuwd wat u had gedaan als de reis later 830 euro duurder bleek te zijn; had u dan aan het reisbureau gevraagd of u dat bedrag had mogen bijbetalen?

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Denk dat ze bij de politie hard gaan lachen (net als ik) als jij daar begint over oplichting. Zou voor de betekenis van oplichting even in het woordenboek kijken.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 06:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze doet het altijd leuk:

Als de prijs was gestégen in die 4 weken, was u dan ook naar het reisburo terug gegaan om bij te betalen???

Nee hé? :-P

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 07:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

empyria schreef op maandag 4 jun 2012, 06:50: Deze doet het altijd leuk:

Als de prijs was gestégen in die 4 weken, was u dan ook naar het reisburo terug gegaan om bij te betalen???

Nee hé? :-P


Reuze origineel, heeft susannef ook al bedacht. Alsof dat argument enig gewicht in de schaal legt.

Ik zie het al. Gasprijs gaat omlaag, ik wil voortaan een lagere gasprijs betalen. Zegt energieleverancier, als de prijs omhoog was gegaan, had u dan ook geroepen dat u meer wilt betalen. Dacht het niet, hè?

Om de een of andere reden wordt dit trucje hier vaak gebruikt om de vraagsteller op zijn/haar onredelijkheid te wijzen. Ik vind het kul.
Het gaat om consumentenrecht.
Als in de voorwaarden had gestaan: als de prijs van dit produkt binnen een maand in prijs wordt verlaagd heeft u recht op compensatie, dan had TS een punt gehad.
Maar die voorwaarden zijn er niet en dan houdt het op.

Dat mensen meteen beginnen te roepen dat ze opgelicht worden, is wel irritant, maar dat komt omdat ze geen benul hebben van hun rechten en plichten als consument.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.


Vooral doen hihihi

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer