dg
door dgy Oct 25, 2013 om 16:51
Geldzaken & recht

Klacht Zalando

Op 26 april heb ik van Zalando schoenen ontvangen. Omdat deze te klein waren heb ik die begin mei geretourneerd. Op 1 oktober kreeg ik ineens bericht van een incassobureau, ik zou moeten betalen. Tussen mei en oktober nooit iets van Zalando gehoord, geen aanmaningen, geen brieven, geen bericht van rechtsoverdracht. Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer, het is tenslotte 5 maanden geleden dat de schoenen retourneerde. Wat kan ik doen?

2963 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2013 om 17:17
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer

Het is vereiste nummer één om verzendbewijzen vanzelfsprekend te bewaren.

Wat kan ik doen?

Zo het nu staat: betalen. U heeft kennelijk geen enkel bewijs dat u een retourzending heeft gedaan en derhalve dit antwoord.

Het is wèl vreemd dat u in de tussentijd niets gehoord heeft, wellicht verhuisd, of kan iemand anders uw post hebben gekaapt?

alfatrion
door alfatrion - Oct 25, 2013 om 17:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je geen bewijs van [u]ontvangst[/u] heb dan sta je sowieso nergens.

ro
door robbertsenjm - Mar 27, 2014 om 00:13
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas heb je geen bewijs.

Je ging er natuurlijk niet van uit dat dit kon gebeuren, logisch!

Maar helaas gebeurt dit steeds vaker, Ook zijn er steeds meer sites waar je je abonnement alleen via een formulier op hun site kunt opzeggen.
Dan heb je zelf dus géén email als bewijs.

Mijn advies, neem altijd een printscreen, of een foto met je mobiel. Dit is weliswaar geen 100% bewijs, maar bedrijven die er op uit zijn om je te misleiden, zullen vaak sneller inbinden als je een prnt scrn of een fotootje hebt.

Ik gebruikte vorig jaar 1malig usenet.nl, ik gaf aan dat het 1malig was, ik stuurde het formulier op om dit nogmaals te bevestigen, en kreeg toch een incasso bureau op mijn dak.
Toen ik die belde wisten ze meteen over welk bedrijf ik het had, en dat ze ECHT wel te bereiken waren in San Marino (een mini republiek in Italie).

Ik blufte en zei dat ik print screens had. Daarop zeiden ze direct: Oh dan is er een fout gemaakt, sorry.
Toch kreeg ik 3 maanden later weer brieven van de deurwaarder, daarin stond dat ik de printjes niet kon mailen maar wel kon posten.
Jaja......

Lang verhaal kort: neem altijd fotos, of zeg dat je ze hebt! Als jij EERLIJK bent geweest, blijf dit dan volhouden, tot aan de rechter toe!
Oplichters gaan 9 van de 10 keer echt niet naar de rechtbank!!!!

pi
door pieterwolters - Mar 27, 2014 om 12:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Foto's en screenshots zijn vrij zinloos. Als je een beetje handig bent kan je zo'n site zo namaken. Gewoon het bewijsje van het postkantoor bewaren en als je na een paar dagen geen bevestigingsmail hebt ontvangen contact met ze opnemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer