Le
door Leny van der Plas Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de afdeling klachten. Dit item heb ik nooit besteld noch heb ik een account bij Klara of Nike waar de broek was besteld.

Klarna heeft netjes een email diezelfde avond verstuurd chronologisch in volgorde wanneer de bestelling is geplaatst wanneer is gecommuniceerd op het niet bekende email adres en uiteindelijk de aanmaling is verstuurd naar het verzendadres met daarbij aangegeven dat hier mogelijk sprake is van internetfraude. Mij voornaam was niet correct geschreven en het email waarnaar is gecommuniceerd is niet bekend bij ons.

Die avond ook contact met Nike opgezocht waar de bestelling was gedaan (zoals eerder aangegeven dit was niet bekend bij ontvangst van het item, wat je bij Nike wel zou verwachten).
Retoulabel netjes ontvangen en direct verstuurd naar Nike.

Op verzoek van klarna 18 april aangifte gedaan bij de politie dit per email verzonden naar Klarna met de ontvangstbevestiging van Nike.

Vrijdag 19 april email van Klarna uit Stockholm dat de klacht is onderzocht en is afgewezen met het verzoek de betaling alsnog te doen.

Blijkbaar kan Klarna je zonder bewijs opzadelen met kosten, ik sta een beetje machteloos wat te doen!
.

4576 10 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Apr 19, 2024 om 19:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@leny van der plas. Als u niets besteld heeft, waarom aanvaard u het pakket dan? Ik krijg tegenwoordig zoveel pakketten aangeboden (niets besteld) dat ik, soms, zelfs, woordenwisselingen heb met de bezorger. Uiteraard: hij wil zijn pakket kwijt alleen: als ik niets besteld heb neem ik ook echt niets aan. Ik heb nu al zo'n connectie met de bezorger dat hij zegt: "weer niet voor u". Dan zeg ik: ja hoor, dit keer wel. Hoewel, op "mijn" pakketten stond alleen het huisnummer correct vermeld. Vaak niet eens de goede plaats.

r.kemperman
door r.kemperman Apr 20, 2024 om 13:49
423 Antwoorden / 4 Vragen

Er staat toch echt:
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 19, 2024 om 19:59
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Leny,

Heeft u getekend voor het pakket?

Zo ja, dat is uw eerste fout.

Uw 2e fout was, dat u het pakket niet zomaar had moeten aannemen.

Uw 3e fout was, dat u het pakket terug stuurde naar Nike.
U had nooit contact moeten zoeken met Nike.

Ik raad u aan om een aangetekende brief maar Klarna te sturen met al uw klachten.

Bewaar uiteraard kopieën voor u zelf.

Mabelle
door Mabelle Apr 20, 2024 om 13:29
427 Antwoorden / 1 Vragen

En jouw fout is dat je weer eens slecht leest! TS heeft het pakket NIET aangenomen en ook NIET voor getekend, want lag in de BRIEVENBUS!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 22, 2024 om 04:47
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Ik vermoed, dat TS de tekst heeft aangepast.

Alles wat ongevraagd in je brievenbus belandt, mag je houden.

1paul
door 1paul Apr 22, 2024 om 11:03
3155 Antwoorden / 0 Vragen

en wat nu als iemand dit besteld op jouw adres??

dan is het niet ongevraagd toegestuurd namelijk..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 22, 2024 om 15:44
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte 1Paul,

In dat geval ligt het bewijs bij de afzender.

Ge
door Gert Moes Apr 24, 2024 om 12:19
12 Antwoorden / 2 Vragen

pfff moeilijk hé lezen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2024 om 12:31
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gert,

Soms verandert de topicstarter de tekst van de vraag als er al antwoorden zijn gegeven.

Me
door Meindo Apr 24, 2024 om 23:11
64 Antwoorden / Vragen

Goed lezen Amsterdammer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 25, 2024 om 00:30
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Meindo,

Soms verandert de topicstarter de tekst van de vraag als er al antwoorden zijn gegeven door forumleden.

sira
door sira - Apr 19, 2024 om 20:02
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft Nike al bevestigd dat zij het pakket retour hebben ontvangen?

Zo ja, dan moet u zich hier helermaal niet druk om maken.
U kunt nog een email naar Klarna versturen dat u de reactie uit Stockholm betreurt, maar dat die reactie voor u geen aanleiding is om aan Klarna iets te gaan betalen dat u nimmer heeft besteld. Doe daar de eerste email (tekst) van Klarna bij en nogmaals de aangifte.
Helaas heeft u telefonisch gereclameerd bij Klarna, dus daar kunt u niets van bijvoegen, hooguit de vermelding van de datum en de persoon die u heeft gesproken.
Eindig de mail dat u een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet zult zien.

Mogelijk dat u nog door een deurwaarder of een incassobureau wordt benaderd en die stuurt u ook een kopie van alle stukken toe, ook de aangifte.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 19, 2024 om 20:30
2067 Antwoorden / Vragen

Het is aan Klarna om aan te tonen dat je iets hebt besteld, ik begrijp niet dat je zoveel moeite doet. Ik zou de incasso procedure met vertrouwen tegemoet zien en dan mogen ze de kantonrechter overtuigen dat ze dat kunnen bewijzen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2024 om 21:48
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerst hetgeen nog niet is gezegd: indien u onterecht iets ontvangt behoeft u in principe helemaal niets te doen: https://c-bon.org/pakket-ontvangen-maar-niets-besteld/ doch u bent zo netjes geweest om het terug te zenden. Dat is hoe dan ook wel in uw voordeel inzake het halen van uw rect tesp. de reden om NIET te betalen. Daarbij is uireeaard wel van eminent belang dat u bewijs heeft van terugzenden. Daarbij is het als ook al gsteld aan de verkoper om te bewijzen dat u hetgeen dat u wordt aangerekend ook werkelijk heeft besteld.

Al met al meer dan voldoende om u te adviseren om niet te betalen en u ook niet te laten intimideren indien men een vordering dreigt in te stellen resp instelt. Op basis van uw melding stel ik dat men bij Klarna onrechtmatig handelt.

Ik neem aan dat u een kopie heeft van uw aangifte en u heeft nota bene de ontvangstbevestiging van NIKE.!! dat het is retourontvagen.
Zo men toch uiteindelijk zou doorzetten en het tot een rechtzitting laat komen, regageer dan wel met al uw bewijsmateriaal en de kantonrechter zal dan m.i. absoluut korte metten maken met de vordering. Reageert u niet, dan loopt u het grote risico van een bijverstekvonnis in uw nadeel.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan of vraag eventueel indien het inderdaad tot een formele vordering komt nader advies bij: - Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  en nogmaals: laat u niet intimideren!

1paul
door 1paul - Apr 20, 2024 om 07:23
3155 Antwoorden / 0 Vragen

nog een keer laten weten dat u de vordering betwist en dat de bewijsstukken van retour reeds in hun handen zijn, laat ook weten dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet maar vooral, betaal helemaal niets!!

Rechter veegt deze vordering zo van tafel, zeker als u alle bewijs voorlegt, bovendien kan het zomaar zo zijn dat u niet klarna aan de andere kant van de lijn heeft maar de oplichters die zich voordoen als klarna!!

Aan andere reageerders, LEES DE VRAAG TOCH EENS ALSJEBLIEFT!!!

sira
door sira Apr 20, 2024 om 08:48
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Aan andere reageerders, LEES DE VRAAG TOCH EENS ALSJEBLIEFT!!!

Wat wordt er niet goed gelezen?

1paul
door 1paul Apr 20, 2024 om 13:11
3155 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg een pakket door de brievenbus, BRIEVENBUS..

antwoord 1: Als u niets besteld heeft, waarom aanvaard u het pakket dan?    door de BRIEVENBUS..

antwoord 2:
Heeft u getekend voor het pakket?

Zo ja, dat is uw eerste fout.

Uw 2e fout was, dat u het pakket niet zomaar had moeten aannemen.  hallo, BRIEVENBUS..

vervolgens uit de openingspost:
Op verzoek van klarna 18 april aangifte gedaan bij de politie dit per email verzonden naar Klarna met de ontvangstbevestiging van Nike.

uit antwoord 3:
Heeft Nike al bevestigd dat zij het pakket retour hebben ontvangen?

Nu ben ik ook niet altijd wakker maar kom op zeg, als je mensen wilt helpen doe dan in ieder geval de moeite om de vraag goed te lezen al was het maar om niet per ongeluk een verkeerd dan wel misleidend antwoord te geven..

sjjoppy
door sjjoppy Apr 20, 2024 om 13:16
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@sira,
er wordt aangenomen dat het pakket geweigerd kon worden maar het werd in de brievenbus gedeponeerd.

Franske1958
door Franske1958 Apr 20, 2024 om 13:37
428 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk heeft die brievenbus dus getekend voor ontvangst.

1paul
door 1paul Apr 20, 2024 om 17:37
3155 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat er niet om om mensen een duw te geven of zoiets, gaat mij erom dat er gewoon slecht gelezen word en er dan soms antwoorden gegeven worden waar de topicstarter niets mee kan of zelfs mee op het verkeerde been gezet word, het is prima, hartstikke goed om mekaar te helpen, hartstikke fijn ook, maar neem dan ook de moeite om dit op een goede manier te doen en put the effort in it that it of zoiets graag alsjeblieft!!

sira
door sira Apr 21, 2024 om 21:19
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Die brievenbus heb ik inderdaad niet gelezen, maar daar ging het probleem helemaal niet over, het probleem ging over de aanmaning van Klarna en daar hoeft de vraagstelster zich helemaal niet druk over te maken.
Laat Klarna er desnoods maar een zaak van maken, wat ze overigens niet zullen doen, omdat het niet loont.
De vraagstelster kan tevens aantonen dat Nike de broek terugheeft. Of was het geen broek, maar een shirt?

sira
door sira Apr 21, 2024 om 23:02
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Maar 1Paul, je geeft nu wel commentaar op anderen en dat doe je zelfs met hoofdletters (schreeuwen), je leest zelf ook niet altijd goed. Iets met pot en ketel.
Zie: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/apparatuur-tas-blijkt-niet-waterdicht-website-zegt-het-is-waterdicht-heb-ik-recht-op-geld-terug

Kan gebeuren en daar zal niemand je met hoofdletters op wijzen. Ergo, er is er maar één die je er op een keurige manier op wijst en dat is Marita5.

Wie geen fouten maakt, leeft niet meer.

1paul
door 1paul Apr 22, 2024 om 07:36
3155 Antwoorden / 0 Vragen

verkeerde link Sira, toen ik daar antwoorde was de naam van het bedrijf al weggehaald uit de openingspost door de redactie en ik lees niet altijd alle reacties om eerst vanuit mezelf een antwoord te geven zonder beinvloeding van anderen..

en zoals ik al zei, ik ben ook niet altijd wakker en ook ik lees soms de vraag gewoon verkeerd maar soms ligt het er zo dik bovenop  dat ik bij mezelf denk, dit kan toch beter??

Ja
door JannyBoe Apr 22, 2024 om 13:27
519 Antwoorden / Vragen

Als je wél eerst de antwoorden van anderen leest heb je de kleinste kans om overbodige, foute of al lang en breed gegeven antwoorden te herhalen.
Die 'beïnvloeding' is juist positief!

En je neemt ook nog eens deel aan een gesprek.

Alleen maar winst.
Ik zeg doen!

1paul
door 1paul Apr 22, 2024 om 17:11
3155 Antwoorden / 0 Vragen

ook waar Janny, tis maar net welke insteek je hebt maar is zeker waar..

Franske1958
door Franske1958 - Apr 20, 2024 om 08:40
428 Antwoorden / 2 Vragen

Pakketje in uw brievenbus met uw naam en adres erop??   Pakketje houden want dat is echt voor U bestemd, uw naam en adres
staat er toch op.   Gaat U bellen???  Dan weten hun dus uw telefoon nummer, Gaat U mailen?  Dan weten hun dus uw mailadres.
Gewoon dus helemaal niets doen en dat pakketje naar eigen keuze op zolder leggen of in de kliko gooien. Dat laatste mag gewoon
want U dacht dat het de zoveelste aan U geadresseerde reclame was, folders worden immers nu ook steeds meer per post gestuurd
omdat steeds meer mensen een nee/nee sticker hebben. Komt er iemand aan de deur om een "verkeerd bezorgd brievenbus pakketje
op te halen?  Gewoon zeggen dat U niets ontvangen heeft, daar is toch geen bewijs van.   Komen er brieven, gewoon retour afzender.
houdt vanzelf wel een keer op.    Hoe dit voorkomen is erg eenvoudig. Google eens op uw eigen adres en achternaam en verwijder
of laat alles verwijderen van sites waar uw naam en of telefoon nummer te vinden is, zoals de online telefoon gids.

sira
door sira Apr 21, 2024 om 21:24
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Pakketje kwam van Nike, maar de betaling liep via Klarna.
Ik denk dat er iemand een vervelend "geintje" heeft uitgehaald.

Ik had overigens de verzender ook gebeld en het pakketje teruggestuurd, wel zo netjes.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 22, 2024 om 04:55
1767 Antwoorden / 31 Vragen
Ge
door Gert Moes - Apr 24, 2024 om 12:17
12 Antwoorden / 2 Vragen

[edit - bijdrage, graag inhoudelijk reageren of je onthouden van een reactie]

Jo
door JohnnyH - Apr 24, 2024 om 17:33
15 Antwoorden / Vragen

Denk dat het toch ergens anders aan ligt. Heb al meer dan 35 jaar Siemens apperatuur en ieder apparaat is meer dan 15 jaar meegegaan. Veertje zeepbakje vaatwasser defect €3,95 +€4,95 verzendkosten(dootje ipv envelop) na > 17 jaar vaatwasser iets mis, dan laat je geen reparateur meer komen. Kies je voor nieuw. Van droger met slurf naar condensdroger ook zoiets van 18 jaar