we
door wendy v haandel Dec 24, 2011 om 13:15
Geldzaken & recht

Problemen met electricien, wat zijn onze rechten?

Goede Dag,

Wij zijn een huis aan het bouwen en zitten met een probleem. Hopelijk is er iemand hier die ons een beetje wegwijs kan geven.

Omdat wij geen verstand hebben van electra en een kennis van ons wel hebben we afgesproken dat hij deze in ons huis mag komen leggen. Wij betalen hem hier 15euro voor per uur.

Omdat wij ook totaal geen verstand hebben van de kosten vroegen wij wat de electra in zijn geheel ging kosten. Hij heeft hierop beantwoord dat dit incl matrialen en mansuren op nog géén 2000 euro uit zou komen. Zijn werk was namelijk goedkoop, want alles wat hij ook over had kon hij zo terug declareren. Wij vonden dit bedrag erg mee vallen, en hebben toen besloten nog trapverlichting erbij te kopen, omdat we dit heel erg graag wilde, maar eerst niet wisten of ons budget dit nog toe zou laten.

Onze kennis is bij ons aan de slag gegaan, en de leidingen liggen in het huis. Helaas is hij zijn baan kwijt geraakt en wilde hij de tot nu toe gemaakte kosten al bij zijn oude werkgever declareren en vroeg ons dit binnen 1 week te voldoen. Echter toen wij de rekening gepresenteerd kregen schrokken we ons een hoedje, deze was namelijk 2500 euro.

Toen we hem vroegen hoe hij aan zo'n hoog bedrag kwam, omdat het een tussenbedrag is, en de uiteindelijke kosten volgens hem incl mansuren niet boven de 2000 euro zou komen ging hij de dingen verdraaien.

-Het was slechts een schatting, ik kan het nooit precies zeggen.
-Ik heb nooit gezegt dat het inclusief mansuren is.
-Ik heb gezegt dat het bij mijn werk duur is. etc. etc.

Met hem in gesprek gaan had in eerste instantie geen zin, hij werd heel erg fel, waardoor we het telefoongesprek hebben moeten beëindigen. Uiteindelijk hebben we met zijn allen rondom de tafel gezeten, hij kwam al meteen met excusus aan voor zijn gedrag.

We zijn in gesprek gegaan, en hebben wederom aangegeven erg geschrokken te zijn van de hoge kosten. Hij blijft echter de verhalen verdraaien, en wij hebben niets op papier staan. Uiteindelijk hebben we uitgerekend, en zouden we volgens de electriecien niet op 2000 euro max. uit komen, maar op ongeveer 5200 euro. Nogal een verschil dus.

Omdat het bedrag ons zo tegen valt en wij ook tegenslagen hebben gehad, hebben we aangegven dit niet in 1 keer te kunnen betalen. We spraken af dat wij dit bedrag in 4 x zouden mogen betalen.

Echter 2 dagen later belt hij terug, in 4x betalen is niet mogelijk, zijn oude baas wil alles voor dit jaar binnen hebben. We hebben met de electricien afgesproken dat dat voor ons onmogelijk is, en dat we het dan in 2x betalen. Deze maand de helft, volgende maand de andere helft, en de maand erop zijn gewerkte uren.

Dit was prima, en zo sloten wij het telefoongesprek af.
Echter een dag later worden wij opnieuw opgebeld door een boze electricien. Hij heeft mijn vriend ernstig beledigt en gaf aan dat we het bedrag toch weer voor dit jaar moesten betalen. Omdat hij niet voor reden vatbaar was heeft mijn vriend het telefoongesprek opnieuw beeindigt.

Een dag later krijgen wij een factuur thuis van hem met daarop geschreven "volgens afspraak, voor 2012 te voldoen" Indien dit niet het geval is, moeten wij ook de btw-kosten betalen, wat het bedrag nog eens flink verhoogt.

Ik heb mijn electriecien wederom proberen te bellen om te vertellen dat dit niet volgens afspraak is, maar wederom gaat hij tekeer in de telefoon, dingen verdraaien, etc. etc.

Ik zie de verdere samenwerking erg somber in. Wat zijn mijn rechten hierin?

3769 27 Rapporteer

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 13:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zijn mijn rechten hier in?
Het bedrag word maar hoger en hoger, moet ik dit allemaal accepteren?
Wij komen door hem financieel in de moeilijkheden, en alles word steeds gelogen of verdraaid.

Mijn totale vertrouwen in hem is kwijt, wat ik als zeer pijnlijk ervaar.

Heeft iemand een goed advies voor mij?
We zijn zo stom geweest om iemand te vertrouwen, zonder dingen op papier te zetten, en zitten nu met onze handen in het haar!

Alvast hartelijk bedankt!

Overigens, als wij precies dezelfde materialen via internet hadden geshopt, waren wij wellicht de helft goedkoper uit geweest.

loreleigil
door loreleigil - Dec 24, 2011 om 13:20
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wendy v haandel schreef op zaterdag 24 dec 2011, 13:15]Goede Dag,

Wij zijn een huis aan het bouwen en zitten met een probleem. Hopelijk is er iemand hier die ons een beetje wegwijs kan geven.

Omdat wij geen verstand hebben van electra en een kennis van ons wel hebben we afgesproken dat hij deze in ons huis mag komen leggen. Wij betalen hem hier 15euro voor per uur.

Omdat wij ook totaal geen verstand hebben van de kosten vroegen wij wat de electra in zijn geheel ging kosten. Hij heeft hierop beantwoord dat dit incl matrialen en mansuren op nog géén 2000 euro uit zou komen. Zijn werk was namelijk goedkoop, want alles wat hij ook over had kon hij zo terug declareren. Wij vonden dit bedrag erg mee vallen, en hebben toen besloten nog trapverlichting erbij te kopen, omdat we dit heel erg graag wilde, maar eerst niet wisten of ons budget dit nog toe zou laten.

Onze kennis is bij ons aan de slag gegaan, en de leidingen liggen in het huis. Helaas is hij zijn baan kwijt geraakt en wilde hij de tot nu toe gemaakte kosten al bij zijn oude werkgever declareren en vroeg ons dit binnen 1 week te voldoen. Echter toen wij de rekening gepresenteerd kregen schrokken we ons een hoedje, deze was namelijk 2500 euro.

Toen we hem vroegen hoe hij aan zo'n hoog bedrag kwam, omdat het een tussenbedrag is, en de uiteindelijke kosten volgens hem incl mansuren niet boven de 2000 euro zou komen ging hij de dingen verdraaien.

-Het was slechts een schatting, ik kan het nooit precies zeggen.
-Ik heb nooit gezegt dat het inclusief mansuren is.
-Ik heb gezegt dat het bij mijn werk duur is. etc. etc.

Met hem in gesprek gaan had in eerste instantie geen zin, hij werd heel erg fel, waardoor we het telefoongesprek hebben moeten beëindigen. Uiteindelijk hebben we met zijn allen rondom de tafel gezeten, hij kwam al meteen met excusus aan voor zijn gedrag.

We zijn in gesprek gegaan, en hebben wederom aangegeven erg geschrokken te zijn van de hoge kosten. Hij blijft echter de verhalen verdraaien, en wij hebben niets op papier staan. Uiteindelijk hebben we uitgerekend, en zouden we volgens de electriecien niet op 2000 euro max. uit komen, maar op ongeveer 5200 euro. Nogal een verschil dus.

Omdat het bedrag ons zo tegen valt en wij ook tegenslagen hebben gehad, hebben we aangegven dit niet in 1 keer te kunnen betalen. We spraken af dat wij dit bedrag in 4 x zouden mogen betalen.

Echter 2 dagen later belt hij terug, in 4x betalen is niet mogelijk, zijn oude baas wil alles voor dit jaar binnen hebben. We hebben met de electricien afgesproken dat dat voor ons onmogelijk is, en dat we het dan in 2x betalen. Deze maand de helft, volgende maand de andere helft, en de maand erop zijn gewerkte uren.

Dit was prima, en zo sloten wij het telefoongesprek af.
Echter een dag later worden wij opnieuw opgebeld door een boze electricien. Hij heeft mijn vriend ernstig beledigt en gaf aan dat we het bedrag toch weer voor dit jaar moesten betalen. Omdat hij niet voor reden vatbaar was heeft mijn vriend het telefoongesprek opnieuw beeindigt.

Een dag later krijgen wij een factuur thuis van hem met daarop geschreven "volgens afspraak, voor 2012 te voldoen" Indien dit niet het geval is, moeten wij ook de btw-kosten betalen, wat het bedrag nog eens flink verhoogt.

Ik heb mijn electriecien wederom proberen te bellen om te vertellen dat dit niet volgens afspraak is, maar wederom gaat hij tekeer in de telefoon, dingen verdraaien, etc. etc.

Ik zie de verdere samenwerking erg somber in. Wat zijn mijn rechten hierin?Dit riekt als een 'overeenkomst' met een beunhaas die zwart bijklust. U heeft geen enkele rechten. Sterker nog, u bent in overtreding door iemand zwart in te huren!

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 13:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dit word gewoon door een kennis van ons gedaan?

getty
door getty - Dec 24, 2011 om 13:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=wendy v haandel schreef op zaterdag 24 dec 2011, 13:21]Maar dit word gewoon door een kennis van ons gedaan?

Dit is geen vriendendienst, maar gewoon ingehuurd werk. Veel te grote klus om maar zo even te doen. De vraag is dus of het daadwerkelijk wit of zwart is. Gaat het om de btw over het materiaal of over de hele klus, dus ook arbeidsloon. Mogeijk omdat u een nota krijgt, zou het wel wit kunnen zijn.

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 13:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om de hele klus. Omdat hij zijn materialen via zijn werk in zou kopen hoefde we geen btw te betalen omdat hij die korting heeft. Maar het gaat erom dat hij aangaf dat we nog geen 2000 euro kwijt zouden zijn, en blijkt dat we zeker ruim over de 5000 euro heen gaan.

Ik heb geen verstand van zwart werken, dus vraag mij nou ook af of het dan zwart werken is. Wij betalen hem 15 euro per uur voor wat hij werkt.

freya
door freya - Dec 24, 2011 om 13:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wendy v haandel,

Mijns inziens heb je helemaal geen rechten, hoe vervelend dat ook is. Immers, wáár wil je rechten aan ontlenen? Er staat namelijk helemaal niets op papier en dan wordt het wel een lastig verhaal....

Persoonlijk zou ik die nota maar zo snel mogelijk betalen en dan die klus maar door een ander af laten maken. Daarbij dan wel goede afspraken maken en alles op papier zetten....

Zo zie je maar hoe iets 'door een kennis' laten doen, op een drama kan uitlopen, hoe goed de bedoelingen in eerste instantie ook waren.

m.vr.gr. Freya

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 13:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

Freya hartelijk bedankt voor je antwoord.
Spijtig om het te moeten lezen, want de bedoelingen waren inderdaad goed bedoeld. Ik ben erg naïef geweest, maar heb mij blijkelijk vergist. Door iemand die in onze ogen altijd vertrouwelijk over kwam worden we nu een hoop geld aan kwijt gemaakt.

Wat zijn zijn rechten wat dit betreft?

getty
door getty - Dec 24, 2011 om 13:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zijn zijn rechten wat dit betreft?

wat bedoel je? Of hij het recht heeft de klus af te maken? Dus niet, betaal hem voor wat je hem schuldig bent en geef aan dat het hiermee afgehandeld is en u geen gebruik meer van zijn diensten maakt.

freya
door freya - Dec 24, 2011 om 13:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@wendy v haandel:

Je schrijft ook dat die kennis 'zijn baan is kwijtgeraakt'. Wellicht dat zijn baas er achter is gekomen dat hij er 'bijklust' en daardoor in de problemen is gekomen waardoor het nu allemaal 'officieel' moest en je dus de 'korting' kwijtraakte? Wat de reden ook is, probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen want anders lopen de kosten alleen maar op.

Freya

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 13:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat bedoelde ik getty, sorry voor mijn onduidelijkheid.

@freya, ik begin nu idd bang te worden dat het zwart is, en dat dat eens heel goed de reden zou kunnen zijn voor zijn ontslag, maar dat is enkel gissen.

Mijn vertrouwen is weg, dus wil idd z.s.m. van hem af zijn. maar wat nou ook knaagt, de rekening is zoveel hoger als op internet de spullen weergegeven worden. Dat scheeld gewoon de helft. Wie zegt dat als hij de boel bij elkaar liegt, hij ook niet aan de offerte geknoeit heeft? Ik kan natuurlijk niet naar het bedrijf op bellen om te vragen welke offerte en welk bedrag er voor ons open staat?

loreleigil
door loreleigil - Dec 24, 2011 om 13:49
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wendy v haandel schreef op zaterdag 24 dec 2011, 13:46]
Mijn vertrouwen is weg, dus wil idd z.s.m. van hem af zijn. maar wat nou ook knaagt, de rekening is zoveel hoger als op internet de spullen weergegeven worden. Dat scheeld gewoon de helft. Wie zegt dat als hij de boel bij elkaar liegt, hij ook niet aan de offerte geknoeit heeft? Ik kan natuurlijk niet naar het bedrijf op bellen om te vragen welke offerte en welk bedrag er voor ons open staat? Nee, klopt, dat kan niet. Daarom zijn dit soort constructies altijd riskant. U heeft in deze geen enkel recht. Betaal hem voor zijn werk en materiaal tot nu toe en rond het af.

mastag
door mastag - Dec 24, 2011 om 14:00
955 Antwoorden / 19 Vragen

Oh wat zijn dit een nare situaties.
Ik ken mezelf en zou er klaar mee zijn.
Wel zou ik de betaling die je doet middels een soort betaalbewijs willen laten vastleggen om deze vervolgens bij het UWV neer te leggen. Krijgt hij tenminste een strafkorting op zijn ww uitkering. Schiet hij er financieel niets mee op.
Daarnaast zou je ook oude werkgever kunnen contacten en hem vragen wat de situatie is.
Eerst koopt hij alleen in via werkgever, dan wil hij btw erbij doen, dan zijn zijn uren duur, dan wil zijn baas (raar bij een zwarte klus) zijn geld hebben)
Als hij via die baas arbeid heeft verricht zou ik die baas betalen en nooit !!!! hem persoonlijk.

Succes en toch fijne kerstdagen

Mastag

ro
door ron530 - Dec 24, 2011 om 14:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een elektricien met een uurloon van 15 euro moet wel een zwartwerker zijn. Voor 2000 euro een woning opnieuw bedraden moet vragen oproepen. Het gaat er bij mij niet in dat je dat niet wist, nu het fout gaat ge je je beroepen op de rekening die hoger uit valt. Geen medelijden in dit geval.

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 14:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mastag schreef op zaterdag 24 dec 2011, 14:00]Oh wat zijn dit een nare situaties.
Ik ken mezelf en zou er klaar mee zijn.
Wel zou ik de betaling die je doet middels een soort betaalbewijs willen laten vastleggen om deze vervolgens bij het UWV neer te leggen. Krijgt hij tenminste een strafkorting op zijn ww uitkering. Schiet hij er financieel niets mee op.
Daarnaast zou je ook oude werkgever kunnen contacten en hem vragen wat de situatie is.
Eerst koopt hij alleen in via werkgever, dan wil hij btw erbij doen, dan zijn zijn uren duur, dan wil zijn baas (raar bij een zwarte klus) zijn geld hebben)
Als hij via die baas arbeid heeft verricht zou ik die baas betalen en nooit !!!! hem persoonlijk.

Succes en toch fijne kerstdagen

Mastag Ik zit zelf ook te twijfelen over dat bedrijf bellen, dan kan ik ook contacteren en nagaan of de prijzen eerlijk zijn. Dat van UWV denk ik niet dat ik dat wil doen, want ik wil mij niet verlagen tot hetzelfde niveau. Overigens "zegt" hij weer ander werk te hebben.

@Ron, Ik heb er als jonge vrouw van 23jaar, als leek zijnde totaal geen eieren van gegeten, en weet absoluut niet welke prijs ik er wel aan vast moest knopen om die plastic pijpjes etc. in de muren vast te nagelen. (sleuven etc. maken hoeft hij namelijk niet te doen.)

ik vraag niet om medelijden, ik vraag ook niet om beschuldigd te worden, ik vraag slechts om advies. Blijkbaar wil jij die niet geven, maar vind je het wel nodig om me even te trappen, jammer is dat.

@ andere die wel mijn vragen wilde verhelderen, hartelijk bedankt!

ro
door ron530 - Dec 24, 2011 om 15:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik trap niet na maar zo werkt het in deze wereld. Je kunt een klus zoals deze niet aan een elektricien over laten die het er even bij doet. De installatie moet ook nog gekeurd worden door een erkend bedrijf anders word de boel niet eens aangesloten door de netbeheerder.

mi
door miraltje - Dec 24, 2011 om 16:15
462 Antwoorden / 0 Vragen

@ron

dat was 20 jaar geleden.

het energie bedrijf denkt nu nog maar aan 1 ding en dat is energie verkopen,zodra er een leveringscontract is gaan de sloten van de meters (indien er nog geen contract was)

voor de veiligheid van een installatie is de eigenaar van de woning tegenwoordig zelf verantwoordelijk.

loreleigil
door loreleigil - Dec 24, 2011 om 16:26
678 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Wendy, je kunt wel willen bellen naar het bedrijf, maar je kunt niets met die informatie. Je hebt geen schriftelijke overeenkomst met die man en je hebt hem waarschijnlijk zwart ingehuurd. Wat denk je dan dat de informatie de zijn ex-werkgever toevoegd? Hij zal zijn geld willen en je bent hem toch echt geld verschuldigd voor het werk. Over het bedrag kun je steggelen, maar wettelijk kun je niets. Hoeveel hij kan weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je met dit probleem naar je rechtsbijstandsadvocaat of het Juridisch Loket kunt, aangezien dit riekt naar zwart werk.

we
door wendy v haandel - Dec 24, 2011 om 16:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zaterdag 24 dec 2011, 16:24]Beste Wendy, je kunt wel willen bellen naar het bedrijf, maar je kunt niets met die informatie. Je hebt geen schriftelijke overeenkomst met die man en je hebt hem waarschijnlijk zwart ingehuurd. Wat denk je dan dat de informatie de zijn ex-werkgever toevoegd? Hij zal zijn geld willen en je bent hem toch echt geld verschuldigd voor het werk. Over het bedrag kun je steggelen, maar wettelijk kun je niets. Hoeveel hij kan weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je met dit probleem naar je rechtsbijstandsadvocaat of het Juridisch Loket kunt, aangezien dit riekt naar zwart werk. haha, ik drukte perongeluk op topantwoord, woepsie!

Maar ik weet ook niet wat ik er mee wil doen en of ik er iets mee wil doen. Ik wil hem ook gewoon betalen, want als het duurder is geworden, dan word het ook duurder, en betaal ik dat, maar ik zet dus verder wel mijn vraagtekens bij of het dan wel gewoon een offerte is, of dat er geknipt en geplakt is. (door zijn vele gelieg en gedraai kan ik hem gewoon niet meer geloven.) Ik vind het zelf een slordig ogende offerte.

Maar goed maakt verder niet uit, ik ben gewoon erg verdrietig. En schrik ervan als dit zwart werken is, want zo was het niet bedoeld, ik wilde gewoon niet dat het voor niets gebeuren zou, want dat vind ik niet kloppend. (voor wat, hoort wat) Volgens hem mocht hij de electra gewoon leggen, we mochten het ook zelf doen (als we wisten hoe het moest) alleen moest de meterkast door hem gedaan worden omdat dat moest volgens de wet aldus hem zelf.

abarth
door abarth - Dec 24, 2011 om 16:42
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ten eerste moet u uitrekenen hoeveel uur hij daadwerkelijk gewerkt heeft tot nu.
Die uren doet u x 15 euro daad wordt het uurloon. Daarnaast vraagt u een opgave van al het materiaal. U rijdt naar een plaatselijke DHZ zaak en kijkt wat er aan materiaal besteed is.
Dat totaal bedrag wordt uw finale aanbod naar uw kennis.

Alles wat hij meer wil hebben gaat u niet mee akkoord 15 euro en materiaal was conform de afspraak.
Dat hij nu komt dat hij dat nooit had gezegd is zijn probleem, niet het uwe.
Hij heeft geen rechtsmiddelen om u mee te confronteren. Hij wilde niets op papier zetten. Jammer maar helaas voor hem.
Mocht hij gaan dreigen of iets dergelijks stel dan duidelijk dat u bij de politie aangifte gaat doen van bedreiging .

loreleigil
door loreleigil - Dec 24, 2011 om 17:07
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wendy v haandel schreef op zaterdag 24 dec 2011, 16:33]Maar goed maakt verder niet uit, ik ben gewoon erg verdrietig. En schrik ervan als dit zwart werken is, want zo was het niet bedoeld, ik wilde gewoon niet dat het voor niets gebeuren zou, want dat vind ik niet kloppend. (voor wat, hoort wat) Volgens hem mocht hij de electra gewoon leggen, we mochten het ook zelf doen (als we wisten hoe het moest) alleen moest de meterkast door hem gedaan worden omdat dat moest volgens de wet aldus hem zelf. Ik snap dat je erg geschrokken en verdrietig bent, want dit was jouw bedoeling ook niet. Maar of het ook echt zwart werk is, weet ik natuurlijk niet 100% zeker, alleen dat het er naar riekt. Het klinkt als 'ik maak een mooi prijsje voor je' en zeker omdat hij later dreigde dat je btw moest betalen klinkt het alsof het een zwart klusje 'on the side' was. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat kun jij beter inschatten.

lo
door lopers - Dec 24, 2011 om 18:16
44 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ABARTH zegt, alleen betalen voor de gewerkte uren en materialen.

Zijn naar uw mening alle buizen al gelegd en is er ook al bedrading aanwezig?
De €2500 zeker niet betalen zonder een specificatie van de kosten en bij zulke bedragen een rekening vragen.
Als u niet meer met hem verder wilt moet u proberen om het gedane werk, conform het afgesproken tarief, te betalen en verder niets.
U kunt op zoek gaan naar een eenmans installatiebedrijf waar u advies kunt inwinnen en of ze genegen zijn om het werk verder af te maken en de kosten hiervoor. De installatie zal gekeurd moet worden en daar heeft u een erkende installateur voor nodig om dit aan te vragen. Het lijkt me dat u zich niet bang moet laten maken door de antwoorden met 'het riekt naar zwartwerk'. U kunt niets bewijzen maar hij ook niet.

da
door dalanjo - Dec 24, 2011 om 18:48
23 Antwoorden / 0 Vragen

Er lopen hier twee dingen door elkaar.

"zwart werk" is pas zwart op het moment dat degene die het werk verricht geen opgave bij de belastingdienst doet van de inkomsten die hij ontvangen heeft voor de verrichte werkzaamheden.

Kortom, of de klusser nu wel of geen loonheffingen afdraagt, dat is uw zaak niet, en bent u ook niet voor verantwoordelijk.

Het tweede wat er wel aan de hand is, is dat het om een klus in opdracht gaat, die door een particulier wordt uitgevoerd. Er is dus geen sprake van garantie t.a.v. de verrichte werkzaamheden.

Het lijkt mij het zinvolst om contact op te nemen met een rechtsbijstandverzekeraar of een juridisch loket om deze brij te ontwarren.

lo
door lopers - Dec 24, 2011 om 19:32
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als de electricien is ontslagen zal zijn oude werkgever hoogstwaarschijnlijk de installatiekeuring niet meer willen aanvragen en heeft de 'klusser' dus een probleem.

ma
door maxdamage - Dec 25, 2011 om 08:34
60 Antwoorden / 0 Vragen

@Wendy,

Mensen geven aan dat je geen rechten hebt omdat het hier om een zwartwerker gaat en dat klopt ook. Echter, daardoor heeft hij ook geen rechten. Heb je ergens een handtekening gezet voor deze opdracht? Ik vermoed van niet en dan kun je ervoor kiezen om helemaal niks te betalen. Waarschijnlijk zetten ze je daarom ook onder druk, ze hebben namelijk zelf geen poot om op te staan.

grindweg
door grindweg - Dec 25, 2011 om 13:15
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u heeft niets besteld bij dat bedrijf want het liep via uw kennis.
dus hoeft u die rekening niet tebetalen.
u heeft waarschijnlijk niet ergens voor getekend.
hoe zijn de uren van die kennis verantwoord en voor welk bedrag?
laat het op een recht zaak aankomen en wie eist bewijst.
alle consumenten prijzen zijn inkl btw/ob.
u heeft uitdrikkelijk een afspraak met die kennis en niet met het bedrijf.
niet te bang zijn.
fijne dagen

getty
door getty - Dec 25, 2011 om 13:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij heeft ze een nota van de beun gekregen en niet van de voormalige werkgever. Toch?

ro
door ron530 - Dec 25, 2011 om 14:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is even simpel als ook complex, gezien de prijsopgaaf 2000 euro voor een complete installatie kan niet kloppen. Het betreft een nieuwe woning in afbouw dus de meterkast moet bij oplevering aan de eisen van de netbeheerder voldoen anders wordt de elektriciteit niet eens aangesloten, er is nu een groot probleem de beun die de klus buiten medeweten van zijn werkgever heeft aangenomen is ontslagen, wel duidelijk waarom, geen enkele werkgever wil omzetverlies. Die beun heeft geen poot om op te staan maar wie gaat de klus afmaken? dat is het complexe aan het hele verhaal.