tr
door trapattoni Nov 19, 2014 om 21:30
Geldzaken & recht

Wat te doen bij internetfraude

Ik heb kleding gekocht bij outdoor-sportgear.nl Ik heb betaald maar krijg niet geleverd. Op mail wordt niet gereageerd, ik heb alleen een mail ontvangen dat ik niet betaald zou hebben. Ik heb ze een overzicht gestuurd van mijn betaling maar helaas geen antwoord en geen kleding.
Daarna nogmaals mail gestuurd waar mijn kleding blijft maar geen antwoord en geen kleding.
Aangegeven dat ik de kleding alsnog met spoed wens te ontvangen of anders mijn geld terug wil. Geen enkele reactie op mijn mail.
Welke stappen kan ik verder ondernemen?

840 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat niet eens een adres op die site, telefoonnummer of KvK nummer. Daar bestel je toch niets?

Er staan genoeg klachten op Google over dat clubje.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2014 om 22:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Aangifte doen dat versnelt de zaak als er maar genoeg aangiften gedaan worden.

target
door target - Nov 20, 2014 om 00:02
297 Antwoorden / 3 Vragen

Als je bij een nieuwe winkel besteld, zoek je dan vooraf niet even de betrouwbaarheid uit?
Ik vind meteen op de eerste google pagina al berichten terug uit 2011 en 2012 met "meer informatie".

Volgens domeinnaamregistratie is zelfs de domeinnaam nog vrij!?
Dat zou betekenen dat de site nog ergens op een servertje rondhangt terwijl de domeinnaam allang vervallen en dus niet meer van de originele eigenaar is?

Normaal weet ik nog wel wat wegen om je geld terug te halen, maar als deze informatie hierboven klopt vrees ik dat je naar je geld kunt fluiten.

Cookies
door Cookies - Nov 20, 2014 om 00:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je met Paypal hebt betaald, kun je de betaling onder bepaalde voorwaarden, terug vragen. Meer info KLIK

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 20, 2014 om 15:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Adres van de eigenaar even achterhalen en een kopje koffie gaan drinken en heel vriendelijk vragen of je je centjes terug mag.

hammond
door hammond - Nov 26, 2014 om 11:42
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 nov 2014, 22:10]Aangifte doen dat versnelt de zaak als er maar genoeg aangiften gedaan worden.
Aangifte doen versnelt de zaak zegt u?? Kijkt u het programma opgelicht wel eens? Ons politieapparaat heeft helemaal geen zin en tijd om achter onze centjes aan te gaan. Je wordt gewoon afgepoeierd.