hk
door hkesici Jul 1, 2015 om 19:57
Geldzaken & recht

Werk gever wil geen transitievergoeding betalen

ik wou vragen ik heb in 2013 een cva opgelopen en nu 104 weken na ziekte een uvw keuring afgekeurd 100% duurzaam linkerzijde lichaam uitval nu 2015 12juli laatse loon van werkgever en 13 juli iva keuring ivm met medicatie heb ik alles wat moet gebeuren aan de fnv bond overgedragen en deze vroeg aan mijn werkgever wanneer mijn laatste dag en de eind datum konden op maken ivm met wederzijdsgoedvinden en de transitie vergoeding die vanaf 1 juli in ging mijn werkgever zij ik teken niet en wil mij in dienst houden of dat ik van de transitievergoeding af ziet wand dat willen of wouden ze niet betalen en dan willen ze wel tekenen voor mijn ontslag ik kreeg daar een mail van de bond en dacht dit is toch chantage ik heb 17jaar van mij leven gegeven voor deze bedrijf en ja ik heb niet voor het zeggen dat ik oppeens een cva kreeg en ja keek ook van mijn werkgevers kant van als ik net buiten 1 juli 2015 viel zou ik het niet krijgen en heb een moeizame moeilijke tijd gehad wand ik heb ook 2 jaar moeten leven met 70% van mijn laatse loon wand dat was de wet.en nu willen ze de wet omzeilen om mij niet te geven waar ik recht op hebt mensen ik wil vragen om hulp wat moet ik doen hulp gevraagd wil weten wat er gebeurd met mijn iva uitkering als ze mij gewoon in dienst houden word ik door de uvw betaald of door mijn werkgever.

6985 60 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Jul 1, 2015 om 20:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het verhaal twee keer gelezen en kan er geen touw aan vast knopen. Zet je verhaal eens gestructureerd neer en gebruik dan hoofdletters, comma's en punten.

ho
door hopetobehelping - Jul 1, 2015 om 20:28
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hkesici,

u geeft aan dat u alles uit handen gegeven aan de FNV geeft u aan.
Heeft u deze vraag al bij de FNV gesteld ?
Vanaf vandaag is bij wet geregeld dat er een transitievergoeding betaald moet worden bij ontslag.
Laat de FNV u bijstaan en de kastanjes voor u uit het vuur halen (daar heeft u waarschijnlijk al jaren aan lidmaatschap voor betaald).

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 20:36
27 Antwoorden / 1 Vragen

de fnv heeft contact gehad met mijn werkgever en die zeg ik ga geen onslag vergunning aanvragen dat ik gewoon in dienst blijf sory wand ik ben links en probeert met rechtse hand te tikken wacht ik kopieer de mail.moment

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 20:42
27 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met mevrouw Nouwen. Zij heeft aangegeven dat u voorlopig nog in dienst blijft. Er komt dus geen beëindigingsovereenkomst of een aanvraag voor een ontslagvergunning bij het UWV. De werkgever is per 1 juli 2015 verplicht om aan de werknemer  (ook na 104 weken arbeidsongeschiktheid ) een transitievergoeding te betalen.

Werkgevers zoeken nu naar wegen om onder de betaling van de transitievergoeding uit te komen, bijvoorbeeld door de werknemer na 104 weken ziekte niet op te zeggen, maar gewoon in dienst te houden. Het gevolg hiervan is dat uw vakantiedagen en vakantiegeld niet uitbetaald kunnen worden. Er kan door middel van een beëindigingsovereenkomst het e.e.a. worden opgenomen over de uitbetaling van vakantiedagen en vakantiegeld, maar ik denk niet dat zij een vergoeding willen uitbetalen.

Indien mevrouw Nouwen de kwestie met haar jurist heeft besproken dan zal zij mij hierover berichten. Ik zal morgen uw kwestie overleggen.

Met vriendelijke groet,

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 20:44
27 Antwoorden / 1 Vragen

sory voor type fouten en komma's vergeef me aub

ho
door hopetobehelping - Jul 1, 2015 om 20:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hkesici,

ik zou als ik u was de FNV vragen wat er mee te doen.
Vraag de FNV ook gerust of ze al contact hebben opgenomen met het UWV en wat deze er van zeggen. Als ik de reactie die u van de FNV heeft gekregen goed begrijp dan is de FNV er mee bezig, geef ze ook de kans om het goed af te handelen (zou nog even geduld hebben als ik u was).

In de volgende link kunt u uw transitievergoeding berekenen, klik hier.
Voor een dienstverband van 17 jaar is dat een behoorlijk bedrag (10/3 + 7/2 is ongeveer 6,8 maandsalarissen).
Hier leest u meer informatie over uw iva uitkering, klik hier en hier.

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 21:04
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik hoop dat dit groot nieuws word wand ik ben de duppe wacht al een tijdje op mijn vakantie geld om wat gaten te dichten met achterstanden.
ik heo vanaf 2013 na de eerste maand gelik op 70 % van mijn loon geleefd met 2kinderen vrouw en ik met een bedrag van 1400 euro dus iedereen thuis hept zich moeten aanpassen en toen kwam het einde in zicht en ivm met zware medicatie en goed nieuws dat ik een meevaller zou krijgen krijg ik dit wat moet ik huilen of lachen ik ben echt in mijn hart geraakt door mijn werkgever dat zich aan de wet moet houden heb ik ook gedaan en nu dit verhaal van de fnv bond.pijn pijn pijn.
doet dit.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2015 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom hebt u maar 70% van uw loon gekregen?

Ook dat klopt niet. En vakantiegeld had natuurlijk gewoon uitbetaald moeten worden.

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 21:12
27 Antwoorden / 1 Vragen

dankje de fnv bond had het al berekend en bij het eerste contact al gevraagd hoeveel kan je zaken met het bedrag ik zei 2000 en kreeeg daarna deze mail wat jullie gelezen hebben dus ik heb nog geld bij de wijn gedaan en dat was ook niet goed voor mijn werkgever.

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 21:33
27 Antwoorden / 1 Vragen

in mijn Cao stond 1ste maand 100% uitbetaling bij ziekte en daarna 70% ja en bij een cva heb ik bijna 1 jaar over gedaan om weer te leren lopen .
dus eerlijk gezegd heb een rot tijd gehad met alle dingen door je hoofd gaan.
je moet het zien als 2 jaar lang kiespijn hebben en je kies kan niet getrokken worden maar wel met medicatie de pijn kunnen laten zakken tot dat oke hier mij kan ik wel mee leven.

hk
door hkesici - Jul 1, 2015 om 21:48
27 Antwoorden / 1 Vragen

dus mensen ik wil jullie aanraden echt om een arbeidsongeschiktheid verzekering te laten afsluiten wat met mij is gebeurd kan jullie ook gebeuren ik maak geen reclame maar ik maak het nu mee en is een verschrikkelijke weg als je dit mee maakt ik heb het niet kunnen doen omdat ik dacht gebeurt mij niet en geeft dit ook mee aan je kinderen die opeens ook gaan werken voor een paar euros heb je een verzekering echt doe het.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2015 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent verzekerd. Dus u hebt geen extra verzekering modig.

En wat voor cao hebt u dan wel?

testcase
door testcase - Jul 1, 2015 om 22:21
189 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wens niemand uw situatie toe. Een situatie die u zelf niet en niemand anders heeft gewild.
Wel wil ik uw opmerkingen over uw werkgever nuanceren.

Uw nare ziekte is u overkomen en zeker niet uw schuld, maar uw werkgever is het ook overkomen, ook buiten hun schuld. Toch (moesten) zij u 2 jaar loon doorbetalen met een minimum van 70% van uw laatst verdiende loon zonder dat daar arbeidsprestaties tegenover staan.

Er is geen land ter wereld die zo'n ruime regeling kent. In alle andere Europese landen is de loondoorbetaling bij ziekte aanzienlijk korter, volgens het CPB. De duur ervan varieert meestal van enkele dagen tot één of twee weken, met een enkele uitschieter tot 15 weken in Luxemburg en van maximaal 26 weken in Groot-Brittannië. Met een Europees gemiddelde van twee weken vallen de 104 weken die Nederland hanteert nogal uit de toon.

Het UWV heeft u een IVA uitkering toegekend, dat betekent u 75% van u laatst verdiende loon krijgt in principe tot aan uw AOW.

Zo bezien heeft u sinds het ontstaan van uw ziekte 70% van uw loon gekregen en krijgt u nu 75% tot aan uw pensioen. Er is geen land ter wereld die zo ruimhartig is.

De nieuwe transitie vergoeding komt uit de wet werk en zekerheid en is bedacht en bedoeld als budget om weer tot ander werk te komen na een ontslag. De wetgever en de 2e kamer hebben een beetje zitten slapen, de verwachting is dat dit weer ook nog gecorrigeerd gaat worden voor duurzaam arbeidsongeschikten.

Want iemand met een IVA uitkering is duurzaam volledig arbeidsongeschikt en kom niet meer tot werken en heeft dus geen transitievergoeding nodig. Voor 1 juli konden werkgevers mensen met een iva zonder vergoeding ontslaan. Alleszins redelijk, de werkgever had al 2 jaar loon doorbetaald.

Wat nu de meeste werkgevers gaan doen is dat ze geen ontslagvergunning meer aanvragen om de kosten van de (onnodige) transitie vergoeding te ontlopen. Er bestaat geen loonbetalingsverplichting meer omdat u niet werkt en de 104 weken verplichting voorbij is. Wat overblijft is een slapend arbeidsovereenkomst. Dit kan en mag uw werkgever doen. u kunt altijd zelf ontslag nemen, dan worden ook de vakantiedagen uitbetaald, maar heeft u geen recht op vergoeding.

U kunt hier verder niets aan doen.
Tel uw zegeningen. Ondanks dat u zelf niet meer in staat bent om te werken, houdt u 70/75% van uw loon tot aan uw pensioen.

hk
door hkesici - Jul 2, 2015 om 11:04
27 Antwoorden / 1 Vragen

dhr testcase ik heb u verhaal gelezen en ook heeft mijn werkgever geleden onder de ziekte zou ik maar noemen ik geef u gelijk en het is een realistische verhaal over Nederland en zijn wetten die ik ook na leef en ik ook belastingen betaal voor mensen zoals jij en ik mensen die ziek of arbeidsongeschiktheid raken en zonder werk komen te zitten en hier er niet om vragen maar wat ik mee maakte is weer een andere verhaal maar ik doe niks verkeerd ik vraag alleen waar ik recht op hebt en dat is alleen de wet na leven wat nederland voor schrijft maar dat bv er onderuit willen om hun rijke leventje voort te zetten en mensen zoals ik de duppe van worden. en eerlijk gezegd echt als ik het extra tje niet nodig had ik hier nooit inglogd en met deze vraag gekomen ik maak het voor het 1ste keer mee en vraag om hulp advies met en je ziet hep jaren lang betaald voor de fnv bond en ze kunnen mij ook niet helpen ik wou dit delen met jullie .

hk
door hkesici - Jul 2, 2015 om 11:35
27 Antwoorden / 1 Vragen

maar bedank voor het reageren het kost mijn veel moeite om terug te reageren dus ik hou het maar hier bij .

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2015 om 11:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 2 jul 2015, 11:24][quote=testcase schreef op woensdag 1 jul 2015, 22:21]

Tel uw zegeningen.

Ik snap werkelijk niet waarom de bijdrage van tijger1 is weggehaald. Dit is een ongepaste opmerking in het licht van wat ts is overkomen.

Ongepast en kwetsend. Het zal je maar overkomen.

@hkesici, u hoeft zich helemaal niet voor uw vraag te verontschuldigen of de reden ervan (verder) uit te leggen.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft die ook voor werksituaties geldt zou u daar misschien nog kunnen proberen hulp te krijgen?
Ik wens u met alles veel sterkte toe.

vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2015 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hkesici

Ik hoop voor u dat de bond u goed bijstaat en dat u krijgt waar u recht op hebt.

Trek u aub niets aan van de ongepaste opmerking van @testcase.

Ook ik begrijp niet waarom mijn afkeurende reactie daarop is weggehaald.

Misschien is de redactie door de warmte bevangen.en had men de reactie van @testcase willen aanpassen. Het zou ze sieren dat alsnog te doen.

testcase
door testcase - Jul 3, 2015 om 23:39
189 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hkesici schreef op woensdag 1 jul 2015, 21:04]ik hoop dat dit groot nieuws word wand ik ben de duppe wacht al een tijdje op mijn vakantie geld om wat gaten te dichten met achterstanden.
ik heo vanaf 2013 na de eerste maand gelik op 70 % van mijn loon geleefd met 2 kinderen vrouw en ik met een bedrag van 1400 euro dus iedereen thuis hebt zich moeten aanpassen en toen kwam het einde in zicht en i.v.m. met zware medicatie en goed nieuws dat ik een meevaller zou krijgen krijg ik dit wat moet ik huilen of lachen ik ben echt in mijn hart geraakt door mijn werkgever dat zich aan de wet moet houden heb ik ook gedaan en nu dit verhaal van de fnv bond.pijn pijn pijn.
doet dit.

Beste hkesici,

Mijn opmerking over tel uw zegeningen was oprecht goed bedoeld. Ik moet daarom ook dudielijker zijn an ik was. U heeft namelijk geen recht op een transitievergoeding. De FNV realiseert zich dat inmiddels ook, daarom kunnen ze u niet meer helpen. Doorgaan op deze weg zal u alleen maar frustreren. U kunt beter uw rust en balans zoeken. Als u aan mijn oordeel twijfelt kunt ook contact opnemen met het (gratis) juridisch loket.

Ik neem het de FNV kwalijk dat ze u die hoop hebben gegeven. Ook door sommigen op dit forum niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Ik zal het u proberen uit te leggen. U heeft alleen recht op een transitievergoeding bij ontslag op initiatief van uw werkgever. U kan uw werkgever niet verplichten u te ontslaan. Zo simpel is het.

Verder ben Ik van mening dat u de Nederlandse samenleving goed zorgt voor mensen die duurzaam volledig arbeidsongeschikt raken in loondienst. U krijgt 75% van uw laatst verdiende bruto loon tot aan uw pensioen. Daarnaast heeft u zeer waarschijnlijk recht op een premievrij pensioen. Dit betekent wel opbouw, geen premie betalen. Deze premie wordt ingehouden van uw bruto salaris. Netto zou u zeer waarschijnlijk in de buurt komen van uw oude netto salaris.

U kunt beter aan het FNV vragen wat uw inkomenssituatie netto wordt na uw afkeuring. Dan weet u waar u aan toe bent en kunt u uw leven verder gaan inrichten. Ik voorspel u dat valt mee.

Er is de afgelopen jaren decennia heel veel gesnoeid in de sociale uitkeringen. Voor mensen zoals u is dat niet gebeurd en terecht, maar ik vind dat u gegeven de situatie u door de samenleving goed wordt gecompenseerd voor uw verlies waar niemand schuld aan heeft. Er is geen land ter wereld die zo goed financieel zorgt voor duurzame arbeidsgeschikten. In loondienst wel te verstaan, als dit je overkomt als je niet in loondienst bent, ben je financieel verloten.

hk
door hkesici - Jul 5, 2015 om 01:43
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb uw reacties gelezen ik wil jullie er voor bedanken.
ik heel veel gegeven voor mijn bedrijf ik hou van werkgever echt maar ik heb zo'n rot tijd gehad maar ik zie dat mijn gezondheid belangrijkste is nu en ga mij niet druk om maken.
omdat ik aan de zware medicatie zit heb ik fnv gevraagd om te bemiddeling en het ergste is dat ik opeens van mijn werkgever zo n antwoord kreeg en deed nog meer pijn .
ik begrijp dat er regels en wetten zijn en daar heb ik mij altijd aan gehouden toevalig ben ik een beveiliging monteur van daar en ik viel in die regeling dus ik dacht heb ik toch nog iets een buffrrtje en om achterstanden weg te werken waar ik van wakker ligt.
maar helaas zijn er ook weer wegen om deze te omzeilen en nu heb ik het mee gemaakt
dus ik voelde dat ik niks meer waard was en een nr en nu heb ik een schuld gevoel van dat ze denken van he hij hebt de fnv in geschakeld hij is geld wolf hij is uit op geld terwijl ik gewoon wou dat het goed via de regels afgesloten kon worden en mekaar nog in de ogen kon kijken.
ik wil het hier bij laten mensen ik zocht alleen een uitweg en mijn rechten zo te zijn is het echt raar land eerst blij maken en dan een schop krijgen.

ro
door ron530 - Jul 5, 2015 om 10:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uw bovenstaande bericht zal ik maar niet quoten maar u gaat nu wel heel erg ver.
Uw werkgever/ branche zal een CAO hebben afgesloten daarin zal ook een artikel over langdurige ziekte in opgenomen zijn bijvoorbeeld, eerste jaar 100%, tweede jaar 70% in de tweede helft van dat jaar doet de werkgever een melding richting UWV en gaat u het arbeidsongeschiktheid traject in. Bij afkeuring wordt het arbeidscontract na 104 weken ziekte ontbonden, u wordt dan niet ontslagen maar u treedt uit dienst. De uitdiensttreding hoeft niet bij het UWV of kantonrechter gemeldt te worden dus heeft u ook geen recht op een transitievergoeding. Uw werkgever een geldwolf noemen klopt natuurlijk niet want u heeft twee jaar niet gewerkt en toch salaris ontvangen die uw werkgever zelf moest ophoesten.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2015 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Miv 1 juli 2015 moet ook bij langdurige arbeidsongeschiktheid ontslag aangevraagd worden bij het UWV.

En dat zelf ophoesten door de werkgever zal wel meevallen want daar zal die werkgever beslist een verzekering voor hebben.

testcase
door testcase - Jul 6, 2015 om 20:54
189 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 5 jul 2015, 10:35]@ron530

Miv 1 juli 2015 moet ook bij langdurige arbeidsongeschiktheid ontslag aangevraagd worden bij het UWV.

En dat zelf ophoesten door de werkgever zal wel meevallen want daar zal die werkgever beslist een verzekering voor hebben.

3 Onjuistheden in 2 zinnen.

Een werkgever MOET geen ontslagvergunning aanvragen bij het UWV, maar KAN een ontslagvergunning aanvragen. Dit was de situatie ook voor 1 juli. Daar is niets aan veranderd. Vroeger kon je achter bij langdurige ziekte ook naar de kantonrechter, dat kan nu niet meer.

Wat wel is veranderd dat na 1 juli een transitie vergoeding is verschuldigd als er daadwerkelijk tot ontslag wordt overgegaan. Maar is geen verplichting, er ontstaat dan een zogenaand slapend dienstverband.

Hij kan ook zelf ontslag nemen, dan krijgt hij geen transitievergoeding, wel krijgt hij dan zijn restant aan vakantiedagen uitgekeerd.

En een verzekering kost ook geld, heel veel geld. Veel werkgevers hebben geen verzekering. Als de verzuimbegeleiding op orde is, is dat goedkoper dan een verzekering. Kan je nagaan hoe duur dat is. Logisch anders zou het niet rendabel zijn voor een verzekeraar.

Verzuimverzekeringen zijn alleen rendabel voor kleine werkgevers.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2015 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voordat een werkgever eigen risico drager mag zijn, moet hij aan heel wat eisen voldoen. Een werkgever kan niet zomaar zeggen, ik verzeker dat risico niet.

Maar doet verder allemaal niet veel ter zake. De Ts heeft gelukkig hulp van zijn bond.

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2015 om 02:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=testcase schreef op woensdag 1 jul 2015, 22:21]

Tel uw zegeningen.

Ik snap werkelijk niet waarom de bijdrage van tijger1 is weggehaald. Dit is een ongepaste opmerking in het licht van wat ts is overkomen.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 03:19
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het opgegeven mensen en gevraagd om een contract zonder een transitie op te stellen zodat ik mijn vakantie dagen die ik nog tegoed te laten uitbetalingen.
en gelijk mijn fnv bond ook maar opgezegd die ik vanaf 2010 elke maand 16 euro heeft gekost en inziet dat het geen zin hebt in deze situatie na de reactie s van u te hebben gelezen .
dus mensen ik ben de 1ste in 2015 die geen transitievergoeding vergoeding krijgt terwijl ik daar wel recht op hebt dat is zeker maar alles hangt van wat voor werkgever heb je dus de mijne mag in zijn geld stikken. ene ik ga nu weer wat medicatie slikken.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Controleer of in ieder geval uw pensioenfonds op de hoogte is van uw arbeidsongeschiktheid, want nu moet de opbouw premievrij doorlopen.

Maar het is mijns inziens onverstandig het bijltje er nu al bij neer te gooien.

ro
door ron530 - Jul 7, 2015 om 18:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De werkgevers organisaties hebben bij het accoord gaan van het nieuwe ontslagrechtswet een paar steken laten vallen o.a. die bij langdurige ziekte. Om onder de transitiekosten uit te komen adviseren die organisaties nu werknemers in dienst te houden middels een leeg dienstverband. Voor u had dat een voordeel gehad want als u toch zou herstellen (wat ik van harte hoop) heeft u direct weer betaald werk. In mijn optiek heeft de FNV u op het verkeerde been gezet terwijl ze allang wisten dat het op deze constructie uit zou draaien. Reken u wat betreft de uitbetaling vakantie uren niet rijk want minstens 36% gaat naar de belasting en met wat pech krijgt u enkel de boventallige uren uit betaald.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 20:42
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik had ook liever het bijltje willen slijpen hhh maar zo ben ik niet altijd goud eerlijk geweest.
ivm mijn werk elk 3 jaar een betrouwbaarheids verklaring aanvragen en altijdt een voldoende gehaald dus ja oppeens dit.
ja zo te zien maak ik geen kans en wil liever met een zuivere geweten slapen dan me hier over op winden. ja tochhhh
ik zie wel als mijn werkgever mij niks wil meegeven dan hoeft het voor mij ook niet maar heb mijn vakantiedagen totaal 40 dagen nodig om mijn huur achterstand en nog wat gaatjes te dichten dus alle kleinbeetjes zijn welkom. eneuhh
waar moet ik dat vrije pensioenfonds melden bij mijn werkgever.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem rechtstreeks contact op met het pensioenfonds, gezien de streken van uw werkgever, zal hij dat verzuimen en dan zit u later met de gebakken peren.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 20:49
27 Antwoorden / 1 Vragen

kunt u mij een link geven over deze kwestie aub.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ik neem aan dat u bij een pensioenfonds bent aangesloten. Als men volledig arbeidsongeschikt is, wordt de opbouw van het pensioen premievrij voortgezet. Sommige pensioenfondsen kennen zelfs een uitkering van 5 of 10 procent tijdens die arbeidsongeschiktheidsuitkering.

Dus zoek te telefoonnummer van uw pensioenfonds op en uw registratienummer, plus burgerservicenummer en bel ze.

Deel ze mede dat u miv ..... een volledige arbeidsongeschiktheidsuitkering gaat krijgen en vraag hen wat dat voor uw pensioenopbouw betekent.

Zij zullen wellicht kopieën van die beschikking van u moeten hebben. Dan kunt u dat verder afwikkelen.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 21:35
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik morgen met mij vrouw dat effe uitzoeken dankje wel heel lief van u .
ik wist niet wat ik moest doen na mijn cva ik was bezig met terug krabbelen om weer terug te komen in de maatschappij mijn arbeidsverleden is 31 jaar dus was heel moeilijk om mijn ziekte te accepteren dus echt er waren momenten dat ik me zelf voor de wou bus te gooien maar met pijn in hart neem ik toch afscheid van mijn werkgever maar ze beseffen niet wat ik heb meegemaakt het is zelfde van Ferrari naar ezel maar het je begrijpt mij erl hoop ik.
maar zijt zo sommige hebben geluk en sommige geen dus gewoon accepteren.
maar wat zijn de voordelen om geen onslag te nemend zal ik elk jaar een kerst paketje krijgen? ????

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dat ontslag nemen ja of nee, maar met de bond bespreken. Kan dat niet beoordelen.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 22:00
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik ga dit toch maar overleggen als ik geen ontslag neemt moeten ze dan toch steeds mijn pensioen premie betalen denk ik wel .

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat denk ik niet. U gaat toch een uitkering krijgen van het UWV.

hk
door hkesici - Jul 7, 2015 om 22:23
27 Antwoorden / 1 Vragen

25 jarige jubileum goude horloge met een diamantje er in .

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2015 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft u ook nog iets aan de informatie op deze klik hier site van het UWV? Zie ook in de kantlijn links op die pagina.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Uw link verwijst naar een site van het UWV inzake de pensioenregeling van werknemers van het UWV, niet die van uitkeringsgerechtigden.

hk
door hkesici - Jul 8, 2015 om 17:21
27 Antwoorden / 1 Vragen

tijger 1heeft gelijk ik ik kan daar niks mee maar mijn zus is er mee. bezig om informatie te verzamelen bij mijn werkgever dus effe af wachten maar.

hk
door hkesici - Jul 8, 2015 om 17:27
27 Antwoorden / 1 Vragen

en nog een vraagje ik heb ook een arbeidsongeschiktheid verzekering toen der tijds afgesloten heeft het maandelijkse bedrag invloed op mijn iva uitkering het is bijna rond maar alvast wat informatie in winnen het is een lening verz die mijn lening overneemt met betalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat die lening en de daarbij behorende verzekering van voor uw cva is. De uitkering daarvan heeft geen invloed op uw iva uitkering.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat die uitkering uit die verzekering inzake de lening al loopt?

hk
door hkesici - Jul 8, 2015 om 18:37
27 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik had een lenning afgesloten in 2008 om de kinderen die naar schoolgingen de boeken en schoolgeld te bekostegen en deze verzekering afgesloten dus wou ik vragen of deze mijn uitkering iva gaat beinvloeden dus vandaar deze vraag.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals gezegd, de uitkering uit die verzekering heeft geen invloed op uw iva uitkering.

hk
door hkesici - Jul 8, 2015 om 21:18
27 Antwoorden / 1 Vragen

dankje tijgertje ik heb zo net mijn werkgever aan tel gehad heb gevraagd om de premie loze pensioen of daar recht op hebt dus dat word uitgezocht.
ben benieuwd naar het antwoord van mijn werkgever en zei nog van wil snel je vakantie uren uitbetaald Hebe dan kan je ook zelf onslag nemen dan met overleg van de eindafrekening dat normaal een wachttijd van 3 maanden verkleind .
is het zo dat ik zelf ontslag neemt dat ik later geen probleem krijgt .

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou helemaal niets doen, dan in overleg met de bond en het UWV. Dus niets tekenen zonder hun toestemming, zodat u uw rechten niet verspeelt.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2015 om 22:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hkesici schreef op woensdag 8 jul 2015, 17:21]tijger 1heeft gelijk ik ik kan daar niks mee maar mijn zus is er mee. bezig om informatie te verzamelen bij mijn werkgever dus effe af wachten maar.

Excuus, ik had het niet goed gelezen, bovendien had @tijger1 al informatie gegeven over hetgeen ik gezocht had.

door 1953 - Jul 8, 2015 om 23:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat betreft de Wet Werk en Zekerheid (WWZ), per 1 juli 2015, wordt hierover het e.e.a. geregeld.

Transitievergoeding arbeidsongeschikte werknemer

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 8 jul 2015, 23:21]Wat betreft de Wet Werk en Zekerheid (WWZ), per 1 juli 2015, wordt hierover het e.e.a. geregeld.

Transitievergoeding arbeidsongeschikte werknemer

Blijkbaar hebt u het topic en de reacties weer eens niet gelezen.

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 00:35
27 Antwoorden / 1 Vragen

ow tijger1 wat fantastische nieuws nu begrijp.ik waarom ik zomaar word opgebeld door mijn werkgever gever dat hij wil dat ik onslag ging nemen maar wat nu ik mijn werkgever ge mail dat geen transitievergoeding wou en dat ze met de fnv een wederzijdse contract gingen opstellen dat zonder transie vergoeding wou en mijn vakantie dagen snel ging uit betalen go ik heb vlinders in mijn buik

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 00:41
27 Antwoorden / 1 Vragen

kunnen ze wat maken dat ik een mail gestuurd heb dat geen transitievergoeding wou hebben en dat de fnv een wederzijdse contract moest opmaken ik krijg pas contact met de fnv 16juli dan is mijn contact persoon terug.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2015 om 00:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u wordt toch niet ontslagen? Dus wasrschijnlijk hebt u geen recht op die vergoeding.

Maar waarom gast u zelf mails sturen aan uw werkgever terwijl in de zaak in handen van de bond gelegd hebt?

Bel morgen de bond en laat u helpen.

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 01:09
27 Antwoorden / 1 Vragen

ja iemand in nood maak gekke sprongen dus vandaar .
ik heb geld nodig dus u gaat er van uit dat ik geen kans maak en dat ik het niet kan opeisen via de kantonrechter dus als ze mijn niet willen onslaan zit weer met geen met niks.

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 01:19
27 Antwoorden / 1 Vragen

achh ja ik wacht het af maar word ik steeds beter met typenmet mijnrechter hand
wel tig keer laten vallen .

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 03:45
27 Antwoorden / 1 Vragen

maar ik mijn cao gelezen daar staat over beëindigen dienstverband vereist na 104 wk ziektewet of na arbeidsongeschiktheid via uwv .
maar over slapende dienst verband niks ik vraag toch maar aan de uvw dat het via de rechter moet ontbonden worden daar heb ik wel het recht op toch.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2015 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt al twee jaar ziekengeld van 70 %, dus dan moet u nu toch wel even kunnen wachten tot uw hulp bij de bond terug is. Nog even afzien. De boel niet overhaasten.

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 09:48
27 Antwoorden / 1 Vragen

ik ga het af wachten ik ben steeds in de war ik weet echt niet meer wat ik aan doen ben ik ga nu niets meer vragen wil niks meer doen tot ik wat hoor van mijn meisie van de fnv.
u hoort meer na 16juli dan neem ik een beslissing op advies van de fnv ik dank voor de vele advies en reacties die ik hier kreeg .

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2015 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prima, even kalm blijven.

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2015 om 10:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hkesici schreef op donderdag 9 jul 2015, 09:48]ik ga het af wachten ik ben steeds in de war ik weet echt niet meer wat ik aan doen ben ik ga nu niets meer vragen wil niks meer doen tot ik wat hoor van mijn meisie van de fnv.
u hoort meer na 16juli dan neem ik een beslissing op advies van de fnv ik dank voor de vele advies en reacties die ik hier kreeg .

Je hebt al wat gedaan, want je hebt je werkgever gemaild dat je geen transitievergoeding wilt. Meisie???? Lekker respectvol.

hk
door hkesici - Jul 9, 2015 om 10:46
27 Antwoorden / 1 Vragen

ahhh ja per ongeluk meisie ingetypt en ja ik mag van gedachten veranderen toch .
een whats app naar mijn tussenpersoon kan toch geen kwaad hoop ik .
ik ben klaar hier.
dag mvr carola 83