Bed gekocht bij Henschoten &Zn: alleen maar problemen!!
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb bij de firma Henschoten &Zn “Internationale Faillissementen” op 4 oktober 2014 een boxspring gekocht. Sindsdien heb ik alleen maar problemen met deze firma omtrent mijn boxspring.
De levertijd van het bed was een stuk langer dan beloofd, ruim 4/5 weken moeten wachten i.p.v. de 2/3 weken die mij bij aankoop beloofd werden.
Toen ik het bed eenmaal had bleek hier een beschadiging te zitten aan de rechterbak van het bed.
Heb dit direct de dag erna gemeld bij de winkel.
Maanden moeten wachten op een nieuwe bak, diverse malen contact gehad en er werd van alles beloofd, maar niets nagekomen. Uiteindelijk kreeg ik in maart van dit jaar een nieuwe bak. Echter kwam toen het volgende probleem aan de orde, ik had een de luxe versie uitgezocht, een geveerde bak. Maar ik had 2 houten bakken gekregen. Weer diverse malen contact met de winkel, wat vooralsnog nog altijd niets heeft opgeleverd. Heb nog altijd mijn ‘oude, verkeerde’ bed.
Ik ben erg teleurgesteld en vraag me af of ik de bakken en matrassen ooit nog zal ontvangen … na alles wat er zich tot nu toe heeft afgespeeld ben ik daar niet gerust op. Er werd van alles beloofd, maar geen belofte werd nagekomen. Een medewerker van filiaal Roermond heeft ons verteld dat de huur loopt TOT augustus en dat hierna nog onzeker is wat er gaat gebeuren, hierdoor zie ik de kans klein mijn bed ooit nog tegenmoed te zien.
Ik lig dus al dik 7 maanden op de verkeerde bakken, en heb sinds ik mijn bed heb rugklachten hiervan (die inmiddels onder behandeling zijn bij een fysiotherapeut). Ik vind dit absoluut niet kunnen, ik betaal veel geld voor een goede boxspring, dan verwacht ik ook dat alles goed geregeld wordt en ik direct de juiste spullen krijg! Fouten maken is menselijk maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet meer als 7 maanden hoeft te duren om deze fout te herstellen.
Wat kunnen jullie hierin voor mij betekenen?
Zijn er bij jullie problemen bekend over deze firma?
Zie graag jullie reactie tegemoet,
Met vriendelijke groeten,
René Franssen
Dit duurt allemaal veel te lang.
Het beste kunt u een ingebrekestelling sturen waarbij u een termijn aangeeft (bijv 2 weken) waarbinnen de juiste bakken moeten zijn geleverd. Lukt dat niet binnen die termijn, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst. Het bed gaat dan weer terug naar de verkoper en u krijgt u geld terug. Noem bedrag, datum van aankoop en wat er precies is misgegaan.
Doe het per mail en aangetekende brief en verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen.
Schakel zo nodig uw rechtsbijstandsverzekering in of schakel de hulp in van een jurist, mocht u er niet uitkomen met deze verkoper.
Er is eerder over deze verkoper geklaagd. klik HIER
Op 28 juli 2015 is Henschoten B.V. (handeld onder de naam: Henschoten en Zonen internationale faillissementen) -zelf- failliet verklaard.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer