rv
door rvhh24 Apr 8, 2014 om 14:22
Huishouden & energie

Deur open laten breken, woningbouw betaald niets.

Afgelopen zondag heb ik wegens het slot niet meer werken me deur open moeten laten breken door een bedrijf, De kosten hiervoor : 266,20 euro. Vandaag de woningbouw gebeld en gevraagd of ze me tegemoet kunnen komen hierin. Hun antwoord : "Nee meneer, u heeft het niet via onze slotenmaker gedaan, u heeft in 2008 een map gekregen waarin dit tel num staat." Maar, op hun site staat nergens een telefoon nummer vermeld over wat te doen als dat gebeurt. Kunnen hun dit maken ? Moet ik nu echt die rekening zelf gaan betalen ? Ik bedoel, ik ga toch niet elke keer met die map naar buiten als ik wegga? Moeten hun hier niet duidelijker in zijn ? Wat kan ik doen ?

3894 22 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U zult gewoon de rekening moeten betalen.

sw
door swat1500 - Apr 8, 2014 om 14:50
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zult de rekening inderdaad moeten betalen. U heeft immers de opdracht gegeven en de slotenmaker zal het een biet zijn of u de rekening wel of niet vergoed krijgt.
U zult daarna in de clinch moeten met de woningbouw. Het lijkt me wel logisch dat u bij problemen met de woning in eerste instantie contact opneemt met de woningbouw.
Ik kan mij voorstellen dat als dat niet mogelijk is u zelf beslissingen mag nemen en de woningbouw dan wel de kosten vergoed.
U kunt wellicht het voorstel doen dat u het deel vergoed krijgt dat de "eigen" slotenmaker in rekening zou hebben gebracht en u dus het meerdere voor u rekening neemt.
Let wel de woningbouw is nergens toe verplicht in dit geval.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 15:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

Tja, bij ons werkt het zo: slot kapot, dan de Woningbouw bellen, voor calamiteiten altijd 24/7 te bereiken. Nu heeft u zelf initiatief getoond en daar hangt natuurlijk het bekende prijskaartje aan. En, al is het mosterd na de maaltijd: heb altijd een briefje met al de telefoonnummers in mijn tas (agenda) voor als ik wie dan ook bij nood moet bellen, zoals nummer van de complex beheerder, CV-monteur, rioleringsbedrijf. Moeten we allemaal zelf regelen, maar wel die nummers waar de WBV een contract mee heeft.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Een kapot, of niet werkend slot is sowieso voor rekening van de huurder. Dus u hoeft nergens over in de clinch, die kosten komen voor eigen rekening.

komsja
door komsja - Apr 8, 2014 om 16:43
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@ tijger1
Wat u zegt betreffende het feit dat de kosten voor een kapot of niet goed werkend deurslot sowieso voor rekening komt van de huurder is niet helemaal waar,als men een onderhouds contract heeft voor een paar euro per maand word dat gewoon zonder kosten gerepareerd.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan moet men dus daar wel een contract voor hebben. Die kosten zijn in principe voor de huurder en dat koopt men dan af met een contract. Maar niet elke woningbouwvereniging biedt zo'n contract aan.

ge
door gerboe - Apr 8, 2014 om 17:01
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat kan een woningbouwvereniging nog meer doen dan een introductiemap verstrekken waarin dit soort dingen vermeld staan? Je kunt inderdaad niet elke keer met de map van huis gaan maar het nood-telefoonnummer in je gsm zetten is zo gepiept.
Het is wel zuur geld maar ik kan me de reactie van woningbouwvereniging wel voorstellen.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 17:44
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

Trouwens in veel andere situaties is dit probleem wel voor kosten van de WBV. (Niet in dit geval - geen WBV ingeschakeld). Als iemand een inbraakpoging heeft gedaan (je sleutel gaat er niet meer in); moet trouwens aangifte worden gedaan bij politie; inderdaad een servicecontract.

komsja
door komsja - Apr 8, 2014 om 17:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@tijger1
Het ging erom dat wat u in uw antwoord stelde(dat een kapot of een niet goed werkend slot sowieso voor de kosten van de huurder zijn)niet waar is.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=komsja schreef op dinsdag 8 apr 2014, 17:51]@tijger1
Het ging erom dat wat u in uw antwoord stelde(dat een kapot of een niet goed werkend slot sowieso voor de kosten van de huurder zijn)niet waar is.


U begrijpt het niet goed. Deze kosten zijn voor de huurder. Het kan zijn dat die huurder daarvoor een servicecontract heeft afgesloten en dat het voordeurslot dan ook onder dat servicecontract valt, maar dan betaalt hij daar per maand voor.

Maar zoals gezegd, niet iedere huurder heeft een servicecontract afgesloten en niet iedere woningbouwvereniging biedt servicecontracten aan, noch zit bij ieder servicecontract een niet-werkend voordeurslot in zo'n contract.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij een poging tot inbraak en braakschade valt het onder de opstalverzekering.

komsja
door komsja - Apr 8, 2014 om 18:26
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@tijger1
Neejjj tijger1,nogmaals u stelde dat een kapot of niet goed werkend slot sowieso!!!!!!!! voor rekening van de huurder is dat is wat u stelde en die stelling is niet waar,dus nou niet er omheen proberen te draaien.Wat u in uw antwoord stelde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is niet waar.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 18:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 apr 2014, 18:09]Bij een poging tot inbraak en braakschade valt het onder de opstalverzekering.

Eerlijk gezegd geen idee wie er betaalde (ja, alweer in mijn geval): kwam 's-avonds thuis en (wel met sleutel) kon de deur niet openkrijgen. Bleek dus poging tot inbraak te zijn. Toen WBV gebeld (en politie). Deur moest wel geforceerd opengemaakt worden maar heb zelf nooit rekening gezien. Is trouwens wel een heel 'toneelstuk'. Zowel WBV, politie als brandweer kwam. Pffff....

zoekster
door zoekster - Apr 8, 2014 om 19:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 apr 2014, 18:07][quote=komsja schreef op dinsdag 8 apr 2014, 17:51]@tijger1
Het ging erom dat wat u in uw antwoord stelde(dat een kapot of een niet goed werkend slot sowieso voor de kosten van de huurder zijn)niet waar is.


U begrijpt het niet goed. Deze kosten zijn voor de huurder. Het kan zijn dat die huurder daarvoor een servicecontract heeft afgesloten en dat het voordeurslot dan ook onder dat servicecontract valt, maar dan betaalt hij daar per maand voor.


In dit geval moet ik @komsja wel gelijk geven, als je een servicecontract hebt waar dit in is opgenomen, draai je als huurder niet meer voor de kosten op, daar heb je nl een servicecontract voor afgesloten. Met dan weer te stellen dat je voor dat servicecontract moet betalen en dus toch voor de kosten opdraait, is een beetje flauw.

Volgens mij had je helemaal niet aan zo'n servicecontract gedacht. Toch niet zo erg om dat toe te geven?

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

We weten helemaal niet of de Ts een servicecontract heeft. We weten ook niet of zijn WBV servicecontracten biedt.

Mij gaat het er om dat zo'n slot voor rekening is van een huurder. Net als een lekke kraan en ga maar door. Als iemand die onheilen kan afkopen door een servicecontract te nemen, is dat mooi, maar dan valt het dus onder dat contract en is het niet voor rekening van de huisbaas.

pi
door pieterwolters - Apr 8, 2014 om 20:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 apr 2014, 16:55]Dan moet men dus daar wel een contract voor hebben. Die kosten zijn in principe voor de huurder en dat koopt men dan af met een contract. Maar niet elke woningbouwvereniging biedt zo'n contract aan.

Ook een onderhoudscontract hoeft niet altijd. Bij mij worden dat soort dingen (maar ook defecten aan sanitair en keukenapparatuur) gewoon door de verhuurder gerepareerd zonder extra kosten of onderhoudscontract. Is wel vrije sector, dus daar zou een verschil kunnen zitten (al is het geen extreem dure woning die ik heb).

komsja
door komsja - Apr 9, 2014 om 16:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@tijger1
Met alle respect hoor,maar u geeft in uw antwoord van 08-04-2014 om 19.16 uur uw ongelijk al zelf toe
Oftewel WE weten helemaal niet of Ts enz enz enz
dus uw eerste bewering klopt niet.

di
door digioma - Apr 9, 2014 om 16:35
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

Je had toch even bij de buren kunnen aanbellen en vragen of zij in hun infomap wilden kijken wat het telefoonnummer van de woningbouw was?
Geen idee of ze ook in het weekend bereikbaar zijn via een boodschappendienst of iemand die 24 uur bereikbaar is.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=komsja schreef op woensdag 9 apr 2014, 16:24]@tijger1
Met alle respect hoor,maar u geeft in uw antwoord van 08-04-2014 om 19.16 uur uw ongelijk al zelf toe
Oftewel WE weten helemaal niet of Ts enz enz enz
dus uw eerste bewering klopt niet.


Misschien mijn reactie nog eens herlezen?

ph
door philip36 - Apr 9, 2014 om 16:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hebben ze wel 6 % btw gerekend i.p.v. 21%?

komsja
door komsja - Apr 9, 2014 om 17:02
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@tijger1
Heb uw reactie van 08-04-2014, van 16.23 uur nog eens gelezen en daar staat letterlijk: Een kapot,of niet werkend slot is sowieso voor rekening van de huurder.Dus u hoeft nergens om in de clinch,die kosten komen voor eigen rekening

komsja
door komsja - Apr 9, 2014 om 17:38
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@tijger1
en die stelling is gewoon niet waar,maar ach u blijft erom heen draaien dus geef ik u gewoon gelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer