pa
door papaya Aug 13, 2007 om 18:59
Huishouden & energie

Dieren vergiften

Beste mensen, zou er iemand zijn die mij verder kan helpen?
waar ik woon,  in het buitenland, worden elke dag  straat honden en katten vergiftigd, vreslijk om zie zien hoe die dieren lijden, wij een hele groep van vrijwilligers proberen alles om dit te voorkomen, maar tot nu toe zonder succes, vele honden en katten worden door de hoteliers/restauranteigenaars aan het strand vergiftigd, daar zijn we nu wel zeker van, anders is het niet mogelijk dat er elkedag zoveel honden en katten gewoon liggen te verrekken, je moet het zelf eens zien hoe erg dit is.
Op het ogenblik worden zelfs honden en katten bij de mensen privee in de tuinen vermoord, door gift  in een stukje vlees te doen en over de schuttingen te gooien.
Nu mijn vraag, tot nu toe zijn we er nog niet achter gekomen, met welk soort van gift je die dieren om kan brengen, ook hebben we nu een veterinair die ons helpt, maar hij vertelde dat het niet mogelijk is, om dieren gift te kopen, alleen rattengift. zou het dat soms zijn? maar honden en katten zijn dus wel groter dan een rat.
Weet er misschien iemand welk ander soort  (denken wij) huishoudgift er gebruikt wordt, iets wat je dus gewoon kan kopen, er moet toch een mogelijkheid zijn dit te stoppen, a.u.b. geef Uw tips, wij staan nu werkelijk met onze handen in het haar en weten niet meer verder.
Elk dier heeft recht op leven.

4078 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Denk dat er zat (huishoudelijke - chemische) rommel te koop is waar je dieren mee zult kunnen vergiftigen.

Je kunt dieren zelfs vergiftigen met pure chocolade ;-(

Weinig aan te doen als je niet weet wie het doet vrees ik, behalve dieren veilig of binnen houden of heel goed in de gaten houden zodat ze niet gevoerd kunnen worden/van straat dingen eten.

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk ook aan de gedroogde cacaobonenschillen die sommige mensen als bodembedekker in hun tuin hebben, deze zijn ook giftig!

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat er misschien wel genoeg huishoud gift voorhanden is, geloof ik best, maar waarmee kunnen de "mensen"die zoiets doen te werk gaan, het moet toch erg giftig zijn om honden en katten er mee om te brengen, als ik wist wat het kon zijn, had ik de vraag niet gesteld, ik weet het niet en niemand in onze groep, zelfs de veterinair niet, en die is heus niet dom.
Het moet een soort gift zijn, wat dus niet stinkt ander gaan de dieren er niet op af.
Het tweede van de eigen honden en katten binnen te houden of zo te beschermen dat ze niet vergiftigd kunnen worden, 99% van de bevolking heeft een of meerdere honden, maar dit wel als beveiliging, en als de muren/schuttingen, meters hoog zijn rond het huis, gooien ze toch gift er overheen, ook lopen er aan het strand veel touristen met kleine kinderen, moet er niet aan denken als daar iets mee gebeurd

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van die chocolade was geen grapje, en als je dat ergens door zou smelten bv zouden honden - alleseters ! - het zonder mankeren opeten verwacht ik.

---Chocolade (vooral puur) bevat theobromine dat bij veel dieren het zenuwstelsel prikkelt. Afhankelijk van de hoeveelheid die ze hebben opgegeten zien we diarree en braken (soms met bloed), hartritmestoornissen, inwendige bloedingen, hartstilstand en soms epilepsie-achtige aanvallen. 200 gram chocolade is voor een hond van 25 kg al te veel. Die verschijnselen hoeven niet alleen te ontstaan bij een eenmalige opname. Theobromide wordt heel slecht afgebroken in de lever van de hond. Als de hond bijvoorbeeld vijf dagen achtereen een kleine hoeveelheid opeet, dan ‘stapelt’ het gif zich en zie je dezelfde verschijnselen.

Chocolade

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als je weet welke middelen giftig zijn voor dieren wat heb je dan aan die kennis.

Onderandere alle soorten muizen en rattengif maar ook onkruitbestrijdings middelen (oa bij de drogist en tuincentra tekoop) zijn namelijk dodelijk voor huisdieren.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom ik wilde weten wat voor gift het is, gewoon om dan te kijken of het in een supermarkt gekocht kan worden, en dat daarmee de dieren worden vergiftigd, hier gaat het niet om een paar honden en katten, maar om honderde, ook hebben we met elkaar al een patrol gemaakt elke keer zijn er een paar van de groep, (omwisselend) die een kotrole s'nachts op het strand maken en een andere groep die ons woongebied na lopen, maar het wordt zo gefikst gedaan dat er nog niemand iets heeft kunnen ontdekken, wel toeval dat het de meeste keren gebeurd voor de hotels/restaurants, en dat daar de dieren dan de volgende morgen daar liggen, dus het moet een gift zijn wat heel vlug werkt,  je kan voor je eigen zekerheid ook niet hele nachten over het strand gaan lopen, hier is wel een derde wereld land, ook de tip die ik kreeg over chacolade, lieve mensen als je bijna 10 euro voor een tablet 100gram inporteerde chocolade moet betalen, zal er niemand zijn a; die het geld er voor heeft ook niet voor zich zelf het te kopen, b; om het dan aan de honden en katten te geven,

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle ongedierte bestrijdings middelen alle landbouw bestrijdings middelen ,maar ook schoonmaakmiddelen die iedereen in huis heeft, alle produkten waar op staat niet voor inwendig gebruik, bij alles waaropstaat bij inwendiggebruik niet laten braken en onmiddelijk een arts waarschuwen en deze verpakking meenemen en ga zo maar door.

Dus het is niet zo eenvoudig, de enige manier zou zijn sectie verrichten en een toxiologisch onderzoek op een aantal kadavers.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een sectie verichten op dieren hier in dit land? zou prachtig zijn, maar jammer genoeg doen ze het op mensen alleen als je heel, heel veel geld op de tafel of liever onder de tafel laat doorschuiven, mensen tellen al niets, laat staan de dieren, vandaar dat het zo moeilijk is om een of meedere daders te kunnen vinden, zonder eigen gevaar.
Af en toe denk ik, in Holland is het toch prachtig met zelfs dieren ambulance, hier is een ambulance, dat wil zeggen een ziekenauto met alleen een brancard erin en verder niets, voor meer dan 100.000 mensen, dus die komt al niet als je hem nodig hebt.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag papaya,

Jouw summiere omschrijving wijst in de richting van het gebruik van strychnine.

Strychnine is een witte, reukloze, zeer bittere maar ook zeer giftige kristallijne stof behorend tot de alkaloïden. Het werd/wordt vooral gebruikt als pesticide (waarschijnlijk nog vrij verkrijgbaar in het land waar jij het over hebt), voornamelijk tegen knaagdieren zoals ratten.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt beste mensen voor de hulp en raad die jullie gegeven hebben, vond het echt geweldig.
  Ik denk dat het antwoord van read 2 het wel dit gift kan zijn, zal het daarom gelijk met alle mede vrijwilligers eens bespreken, en ook met de jonge laatste jaars  canadeese  studenten in de veterinair, die hun vacantie hier doorbrengen om zoveel als mogelijke honden en katten te opereren, om ze toch een beter leven te geven.
 Een heel groot bravo voor deze mensen, die het ook nog eens uit eigen zak betalen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kweetnie over welk land je het hebt. Kweet dat bijvoorbeeld Amoniak...
In Nederland gewoon te koop is in de supermarkt...
Maar kom je in Oostenrijk, dan is Amoniak een gevaarlijke stof die alleen chemisten bij de Apotheek kunnen verkijgen...
Dus jij hebt het over een derde wereld land...
Ik denk dat als je geld hebt je alles kan kopen wat gif betreft... Strychnine is iets wat ik zeker zou aanraden om beesten mee te doden....
Daarmee ben je van je ratten af en ook van alle andere dieren die overlast vertonen...
En als dat zwerfhonden of katten zijn, geloof me dan, dat in een derde wereld land, waar je zelf zegt, ze nog geeneens geld hebben om chocolade te kopen....
Die mensen gaan niet hetzelfde om met honden en katten, want een hond...
Voor een hotel is ook een plaag, wanneer je uit je taxi stapt zo in de stront...
En katten? Die zijn maar een klein beetje groter dan ratten...
Dus als ze vergiftigd zijn, dan kan het direkt door het zelf te eten, maar een levende rat die net heeft gegeten is ook iets wat je niet moet vergeten...
Words of Wisdom by RobStaR®
In each forum theme the last comment,
Cos my comment has everything that you need,
So, if you want to replenish your mind with knowledge or whatever....
Listen to RobStaR®, and stay clever

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat maar 1 ster onder mijn kommentaar...
Khoef er niet meer, want zelfs mijn naam is RobStaR...
Maar als het iets is om de meningen te beoordelen...
Hoe kan het dan maar een ster zijn?...
Want niemand heeft het tot nu toe nog niet gelezen....

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag is van 13.08.2007.

Laat die verdronken kalveren maar in de oude put liggen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Shit, kan mijn kommentaren niet veranderen...
Een punt voor de redactie, want zo krijg je spam...
want dit nu is mijn derde reactie...
wat zo niet had hoeven zijn, maar toch belangrijk...
Wikipedia link: gif voor ratten, maar ook goed te gebruiken tegen, mensen, honden, en katten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rattengif

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zaterdag 25 jun 2011, 16:28: Vraag is van 13.08.2007.

Laat die verdronken kalveren maar in de oude put liggen.

Vladja

Inderdaad, maar staat toch in de top tien als het om gif tegen ratten gaat....

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Robstar
Wat mij intrigeert is: hoe krijgt u zo'n vraag uit 2007 "opgehoest"?