to
door tonko Jan 28, 2015 om 09:40
Huishouden & energie

Eon 'vergeet' opzegging en wil boete claimen

Zijn er nog meer mensen die door Eon niet goed zijn geholpen?
Ik ben 6 november 2014 door Eon benaderd met een aanbieding voor gas en stroom. Dat klonk gunstig en omdat ik 2 weken bedenktijd kreeg heb ik dat aanbod geaccepteerd. Op 10 november kreeg ik een bevestigingsbrief en heb ik op gaslicht.com vastgesteld dat er goedkopere aanbieders waren. Op 13 november het aanbod bij Eon afgezegd en dat was geen probleem. Verder niets meer van gehoord en een andere leverancier gekozen. Eind januari plotseling een brief dat ik €100 moet betalen als opzegvergoeding. Telefonisch werd mij verteld dat alles op 1 december 2014 was bevestigd!
Na wat aandringen en het noemen van de datum en tijdstip van mijn afzegging met de naam van de Eon medewerker werd na ruggespraak toegezegd dat de vergoeding werd geschrapt. Maar geen enkel excuus oid.

651 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2015 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zulke zaken moet men ook niet alleen telefonisch afwikkelen, maar bevestigen per mail of brief en om een bevestiging vragen.

me
door mein33 - Jan 28, 2015 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Indien u bij uw aanmelding een account heeft aangemaakt, kunt u op "mijn e-on" mogelijk controleren of de opzegvergoeding ook daadwerkelijk geschrapt is.
Het aanbieden van excuses is ouderwets, dat past niet meer in de huidige tijd ;-)) en het staat zeker niet op het monitorscherm van de callcenter medewerker/ster en als het daar niet op staat mag het ook niet gezegd worden.

zoekster
door zoekster - Jan 28, 2015 om 12:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Kwalijke zaak. Gelukkig is het goed gekomen (dat mag je hopen althans) dankzij uw assertieve houding. Een excuus was zeker op zijn plaats geweest, jammer dat dat in het script van de klantenservice niet voor kwam.

Als ik u was zou ik per mail nog wel even vermelden dat de boete is geschrapt na een telefoontje op bep. datum en vragen om een bevestiging.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2015 om 14:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

N u bent er toch van, dat was toch de bedoeling. Fouten worden nu een maal gemaakt maar niet altijd verbetert. Bij nu dus wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer