jo
door josenmarij0423 Mar 18, 2015 om 13:39
Huishouden & energie

Hoe om te gaan met probleem zie vraag

Laatst hebben wij op advies van het bedrijf zelf een spiegel geplakt met een door hun geleverde kit. Spiegel en kit gekocht op 20 oktober 2014. In februari uiteindelijk de spiegel pas geplaatst, maar 3 dagen later is de spiegel met veel lawaai en schade naar beneden gekomen. De leverancier gaf aan dat het nooit eerder was voorgekomen en heeft de tube naar de leverancier gestuurd. Die concludeerde dat de kit over de datum was dus dat hun niets te verwijten was. De kit was goed TOT 10-2014.
Uit "coulance"biedt de spiegelzaak ons een nieuwe spiegel aan, maar ik denk dat het niet meer om ons verhaal gaat maar dat zij ons een ondeugdelijk product geleverd hebben. Hoe hier mee om te gaan? Bedrijf legt alles bij ons want wij hebben pas half februari de kit gebruikt.
Vriendelijke groet,
Jos

1302 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2015 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo josenmarijn0432,

..... Bedrijf legt alles bij ons want wij hebben pas half februari de kit gebruikt......
En dat klopt dus.
Je mag nog blij zijn dat ze je de spiegel willen vergoeden.
Dus wat is je probleem verder.
En nu goede kit gebruiken.

Suc6

Jonne11
door Jonne11 - Mar 18, 2015 om 13:55
87 Antwoorden / 15 Vragen
0

Wat is nu uw probleem? U krijgt een nieuwe spiegel, toch netjes opgelost zo?

me
door mein33 - Mar 18, 2015 om 15:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

U krijgt de spiegel en misschien ook wel de lijm vergoed van de verkoper, wat wilt u nog meer ?
De kit is verkocht in oktober 2014 en de (uiterste) verwerkingsdatum van de kit was ook oktober 2014.
Dat u de kit niet direct, maar een paar maanden later, heeft gebruikt kon de verkoper niet weten, tenzij u hem dat bij aankoop duidelijk heeft aangegeven.
Hiermee zou het probleem moeten zijn opgelost, of u moet nog meer schade hebben geleden.
Indien er meer schade is ontstaan als gevolg van het vallen van de spiegel dan moet u de verkoper daarvoor aansprakelijk stellen, echter alleen als u kunt bewijzen dat u de verkoper er op hebt gewezen dat u de kit pas enkele maanden later ging gebruiken.
Vervolgens zult u dan ook nog moeten kunnen aantonen dat aan u, op het moment van aanschaf, een ondeugdelijk product is geleverd en dat het bevestiging van de spiegel, die u zelf heeft uitgevoerd, conform de montage instructie van de kit heeft uitgevoerd.

ge
door gerboe - Mar 19, 2015 om 10:23
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lijkt me inderdaad goed opgelost van de leverancier. De oorzaak van het van de muur vallen van de spiegel zit vast niet in een kit die nog maar zo kort over de datum is. De kans dat het in de manier van monteren zit is groter, bijvoorbeeld niet goed ontvetten van de ondergrond.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2015 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Normaal gesproken is breuk van een spiegel en de daarbij veroorzaakte eventuele schade ook verzekerd op een inboedel verzekering.

Maar verder wonderlijk verhaal. Kit die in oktober verkocht wordt en masr goed zou zijn tot en met oktober?

Maar goed, u krijgt een nieuwe spuegel en kit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer