staaks
door staaks Jul 25, 2015 om 09:48
Huishouden & energie

Jaarafrekening energie direct fraude?

i.v.m. overstap naar andere energiemaatschappij jaarekening energie direct ontvangen.Ik heb de rekening geanaliseerd en klopte wel volgens mij. De volgende dag een e-mail van energie direct ontvangen en ze willen een nieuwe jaarafrekening versturen want de eeder verstuurde rekening zou niet kloppen? De dag erna word ik gebeld door de energiemaatschappij om nog eens telefonisch te bevestigen om een nieuwe jaarafrekening kloppend te laten zijn en deze zou dan binnen 5 dagen verstuurd worden.
Ik wacht af. Wat gebeurt er? De gevens van mij worden van de site van energie direct gehaald.
Na 2 weken versturen ze wederom een tweede jaarafrekening die niet klopt: de maandelijkse termijnbedragen die vermeld staan op de afrekening kloppen niet. Verder de jaarlijkse bonus die ik zou krjgen na afloop contract staat ook niet vermeld.
Graag wil ik mensen waarschuwen voor deze maatschappij.

2137 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Jul 25, 2015 om 10:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste staaks,

als uw nieuwe eindafrekening aantoonbaar niet klopt dan niet betalen.
Betaal wel de juiste, eerder ontvangen, eindafrekening.
Als de maandbedragen niet kloppen dan is de nieuwe eindafrekening aantoonbaar onjuist.
Alle communicatie goed bewaren en bij voorkeur zwart op wit zodat u het later nog kunt aantonen.

Geen idee of u al in bezwaar bent gegaan bij energie direct, zou ze als ik u was mailen op klantenservice@energiedirect.nl. en geef maar aan dat u, gezien het feit dat de maandbedragen niet kloppen en de jaarlijkse bonus niet verwerkt is, er vanuit gaat dat ze u een foutieve eindafrekening hebben verstuurd (en dat de eerdere eindafrekening wel klopte) en dat u in afwachting van een correcte eindafrekening van ze bent. Als u de juiste, eerder ontvangen, eindafrekening wel betaald heeft geef dat dan ook aan.

Komt u er niet uit met energie direct dan kunt u het volgende pad nog bewandelen, klik hier, hier en hier.

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo staaks,

.....Graag wil ik mensen waarschuwen voor deze maatschappij......
Dat is aardig bedoeld, maar wat is nu je vraag?

Je moet natuurlijk een specificatie bij ED opvragen en bezwaar maken als je het niet eens met met je afrekening.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 25, 2015 om 13:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja deze leverancier weet nietr wat administratie betekend. Zelf in het begin van hun verkoop van energie zelf mee gemaakt, ik was blij dat ik na 2 jaar contract hiervan af kon. Na zeker 10 emails waarop ik pas op de laatste respons kreeg.

hk
door hk77 - Nov 13, 2015 om 14:53
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tot maart 2015 geleden had ik geen klachten over energiedirect. Echter daarna begonnen de problemen. Energiedirect maakte een fout waardoor mijn bedrag in maart niet automatisch geincasseerd werd. Hierdoor kreeg ik in april een incasso met 20 euro administratiekosten. Bovendien bleek dat energiedirect 5 jaar lang van mij geen meterstanden zou hebben ontvangen. Wat ik betwijfel omdat zij wel de gasmeterstanden verwerkt hadden. Daardoor een verhoging van mijn maandbedrag in 1 keer. Ik heb toen betaalregeling aangevraagd en zelf iedere maand tijdig ervoor gezorgd dat alle termijnen goed gingen. Totdat ik in augustus een dwangbrief van energiedirect kreeg waarin beweerd werd dat ik de termijnen niet had betaald. Ik heb vervolgens een brief gemaakt en kon aantonen middels bankoverschrijving dat ik wel degelijk netjes op tijd betaald had. De enige reactie na enkele weken van energiedirect was dat er geen openstaande posten meer waren. Op mijn klachten omtrent gebrek aan communicatie werd niet ingegaan. Dit was voor mij het moment om direct over te stappen. Bij de huidige leverancier betaal ik stukken minder. En de communicatie verloopt veel beter. Ik raad iedereen energie direct af sinds zij overgenomen zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer