Niet op tijd leveren en dan?
Mijn wasmachine gaat kapot dus moet er een nieuwe komen. Media markt heeft degene die we willen en ze leveren ook nog binnen 24 uur. Maar helaas na een dag nog steeds geen reactie. Dus klantenservice bellen. Wat blijkt de wasmachine is uitverkocht en ze zijn nog niet in bestelling dus weten ze niet wanneer ze gaan leveren. Geld terug is niet aan de orde, eerst laten leveren en als ik dan inmiddels al een andere hebt kan ik de bestelde wasmachine terug sturen en zal het bedrag tussen 5 en 7 werkdagen terug gestort worden. Dat ik het bedrag voor een wasmachine niet zo maar op de plank heb liggen is niet hun probleem. Dus maar niet wassen.
Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten. En reageren op mijn mailtjes doen ze al helemaal niet.
Kan dat zo maar???
Overigens staat nog steeds op de site van Media Markt de wasmachine aangeboden met melding dat deze binnen 24 uur wordt geleverd.
Nee, dit mag niet. U ziet van de overeenkomst af en MM moet zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen uw geld terug storten. U hoeft niet op de levering van deze uitverkochte wasmachine wachten.
Die hierover een klacht in bij Thuiswinkel.org
klik HIER
en HIER voor het klachtenformulier
Dien bij de ACM (via consuwijzer) een klacht in over het feit dat ze een machine die uitverkocht is op de site laten staan als een die binnen 24 uur geleverd kan worden. Dat is een oneerlijke handelspraktijk en niets anders dan een lokkertje.
klik HIER
Over welke wasmachine gaat het?
U kunt dit ook nog kenbaar maken op de klachtenkompas van de consumentenbond, dan wordt uw klacht met MM publiekelijk afgehandeld. Daar is webcare van MM.
klik HIER
Dan komt het wel in orde.
Als ik het zo leest dan gaan ze eerst kijken hoeveel ze er kwijt kunnen en dan pas gaan ze zelf bestellen.
Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.
"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"
dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:07]Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.
"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"
dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:07]Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.
"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"
dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.
beste Ron 530,
Het klopt dat je betaald aan het eind van je bestelling. Maar tot die tijd staat er gewoon "voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis". Zelfs op de bevestiging van die je via de mail ontvangt staat dat. Alleen hoor je vervolgens niets meer tot dat je zelf de klantenservice belt. En die vertellen je dan doodleuk dat het momenteel niet leverbaar is.
Beste bogaard62,
het antwoord van zoekster kan u mogelijk helpen.
Bij een aankoop via internet (dat is zo als ik uw verhaal goed begrijp) kunt u zonder opgaaf van reden de aankoop binnen 14 dagen annuleren. Dat is wettelijk geregeld.
Wellicht dat deze informatie u wat meer inzicht verschaft:
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand.
Als u aangeeft bij mediamarkt dat u wilt afzien van de aankoop dan is mediamarkt wettelijk verplicht om uw geld binnen 14 dagen terug te storten op uw rekening. Spreek mediamarkt hier op aan.
Dit vraagt om nadere uitleg, als u middels Ideal heeft betaald en er stond expliciet bij dat het product op voorraad was heeft u een punt want u dan moet Mediamarkt.nl leveren. Wat ik niet snap is dat u geen vervolg mails hebt ontvangen want mediamarkt.nl stuurt er vele, orderbevestiging, betaling geaccepteerd met een invoice op pdf formaat en tenslotte dat de order ter uitlevering naar het centrale magazijn is verzonden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer