Welkomstpremie Eneco nog steeds niet ontvangen: wat te doen?
Vorig jaar heb ik bij Eneco een jaarcontract voor gas/elektra afgesloten met ingangsdatum 1 juli 2013. Daarbij kon ik uit diverse welkomstgeschenken kiezen. Ik heb via een code op de website mijn keuze gemaakt voor een eenmalig geldbedrag.
In het contract staat bij de actievoorwaarden hierover:
"4. Het welkomstcadeau in de vorm van een eenmalig geldbedrag alsmede de tariefskorting worden met de jaarnota verrekend en zal op de jaarnota zichtbaar worden weergegeven"
Bij de jaarnota in jan/feb 2014 was dit bedrag niet verwerkt. Ik heb daarop met de klantenservice gebeld, waar mij werd verteld dat ze tegenwoordig dit bedrag na afloop van het jaarcontract overmaken (zijnde 1 juli 2014). Ik had op dat moment het contract er nog niet specifiek op nageslagen, dus ik heb er op dat moment geen werk van gemaakt. Op 11 juli 2014 had ik nog niks ontvangen. De dame van de klantenservice vertelde dat de verwerkingstijd 6 weken kan bedragen en vroeg me nog even geduld te hebben. Inmiddels ben ik bijna 7 weken verder en heb ik nog steeds geen bedrag ontvangen. Net opnieuw gebeld, en er blijkt een vertraging te zijn. Over maximaal 3 weken zou ik het bedrag op de rekening moeten hebben staan. De dame van de klantenservice kon mij niet vertellen waarom het bedrag niet conform het contract op de jaarnota is verwerkt.
Lang verhaal kort: ik ben nu benieuwd welke "rechten" ik heb, gezien in mijn contract staat dat het welkomstcadeau in de vorm van het geldbedrag op de jaarnota verwerkt zou worden, maar dit tot op heden nog steeds niet is gebeurd. Hoe kan ik het beste handelen?
Alvast dank voor de reacties.
Stel je vraag op het Eneco forum. Daar pakken ze vragen/problemen sneller op dan bij de klantenservice.
Hallo downunder,
...Over maximaal 3 weken zou ik het bedrag op de rekening moeten hebben staan....
Gewoon nog even wat geduld hebben!!!
Als de TS zijn/haar betaling van het voorschot zo veel te laat doet dan heeft hij/zij al lang een incassobureau achter.de broek. Maar ja, "Zij zijn groot een ik is klein,..."
Beste downunder, hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van je onvrede. Zeer spijtig dat er onduidelijkheden zijn omtrent het uitkeren van je korting. Het ligt aan de vorm of we deze bij de jaarnota of aan het einde van je contract uitkeren. In dat laatste geval gaat het om een energietoegoed. Overduidelijk is dit niet goed gecommuniceerd, waarvoor mijn excuses. Behalve deze onduidelijkheid, is het natuurlijk nog eens extra vervelend dat het bedrag nu nog niet uitgekeerd is. Ik los het dan ook graag voor je op. Ik verzoek je in dat kader wel vriendelijk een e-mail met je klantgegevens te sturen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. 'Martijn'. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Martijn, Eneco
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer