100MB aanvuller T-Mobile
Vlak voor het einde van mijn beltegoed en internet termijn was per ongeluk de limiet van 500MB's overschreden (ca 13MB) hiervoor kreeg ik direct een rekening conform contract. Normaal gesproken gebruik ik al 2 jaar lang maandelijks nooit meer dan ca. 250MB. Een limiet aangeven bij T-Mobile is niet mogelijk, dus de klant is altijd de sigaar wanneer de limiet overschreden wordt ondanks het feit dat het mobieltje is ingesteld op 500MB. Dezelfde dag heb ik een 100MB aanvuller gekocht voor €2,50 waarvan ik tot het einde van de termijn maar 30MB gebruikt heb. Tot mijn verbazing is bij het ingaan van de nieuwe maandelijkse termijn de aangekochte 70MB zomaar verdwenen.
Volgens T-Mobile is dit volgens de regels.
Gezien mijn gebruik geschiedenis ben ik van mening dat dit erg kort door de bocht is van T-Mobile om direct de 13MB in rekening te brengen en dan ook nog een 70MB af te pakken, ze hadden uit klant vriendelijkheid ook de 13MB kunnen afschrijven van de 100MB aanvuller.
Het voordeel is dus ten alle tijden voor T-Mobile.
Kennelijk leeft bij u de gedachte dat men bij T-Mobile met de hand bijhoudt wat er verbruikt wordt en dat als men over de limiet gaat eerst wacht of men een aanvul pakket aanschaft.
Alles gebeurt automatisch en zodra u de limiet overschrijd gaat de teller sneller lopen.
In de voorwaarden voor het gebruik van de aanvuller dat dit "tegoed" alleen binnen de gebruiksmaand geldig is.
Uw gebruiksgeschiedenis is voor T-mobile totaal niet relevant zolang u de rekeningen maar betaald.
Het zijn van een trouwe klant heeft bij dit soort bedrijven geen enkele betekenis.
Hallo Swat1200, ik ben helemaal niet in de veronderstelling dat T-Mobile het verkeer handmatig bijhoudt, sterker nog ik heb de App van T-Mobile geinstalleerd en nu ik het beter in de gaten houd zie ik dat de registratie van het internet verkeer van de een op de andere dag van laag naar hoog springt en de opvolgende dag dan weer naar beneden wordt bijgesteld en dan praat ik niet over 1MB maar soms wel tientallen MB's.
Let wel: mijn overschrijding is per ongeluk gebeurt, ben er nog niet achter wat er gebeurt is.
s'nachts om 2 uur kreeg ik een waarschuwings sms van de overschrijding, terwijl ik op bed lag.
Dus thuis met de wifi actief! hoe kan er dan zoveel gedownload worden?
Daarom zou er een mogelijkheid moeten zijn om op de site van T-mobile een blokkering in te stellen. en niet via apps onder verantwoordelijkheid van de klant.
Maar zo te zien bent u een gebruiker die altijd de kleine lettertjes leest en altijd precies weet wat u aanschaft en zich niet druk maakt om door de opgestelde regeltjes beroofd wordt van uw geld.
Het is juist de bedoeling om dit soort gedrag van bedrijven te publiceren zodat mensen zich bewust worden van het feit dat door de kleine lettertjes, die niemand leest worden, de mensen belazerd worden en het geld binnenstroomt bij de bedrijven. We zien dergelijke situaties tegenwoordig overal OV-kaart, etc.
Hallo dirkveen,
Je draaft wel erg door.
Mensen worden niet 'belazerd'.
Dat helaas niet altijd 'de kleine lettertjes' gelezen worden ligt niet aan de bedrijven, maar aan de gemakzucht van de mensen, die dan gaan 'piepen' als ze denken dat ze 'belazerd' worden.
[quote=swat1500 schreef op woensdag 15 okt 2014, 22:41]Kennelijk leeft bij u de gedachte dat men bij T-Mobile met de hand bijhoudt wat er verbruikt wordt en dat als men over de limiet gaat eerst wacht of men een aanvul pakket aanschaft.
Alles gebeurt automatisch en zodra u de limiet overschrijd gaat de teller sneller lopen.
In de voorwaarden voor het gebruik van de aanvuller dat dit "tegoed" alleen binnen de gebruiksmaand geldig is.
Uw gebruiksgeschiedenis is voor T-mobile totaal niet relevant zolang u de rekeningen maar betaald.
Het zijn van een trouwe klant heeft bij dit soort bedrijven geen enkele betekenis.
Wat maakt het nu uit of T-Mobile handmatig werkt of automatisch.
Het gaat om het principe.
Dirk Veen geeft een goed punt aan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer