je
door jerryf Apr 1, 2015 om 23:33
Elektronica & tv

Aansluitkosten witgoed

Ik heb onlangs een gasfornhuis aangeschaft via www.mediamarkt.nl
iik heb hierbij gebruik gemaakt van de optie om 15 euro extra te betalen voor het afleveren en aansluiten hiervan nu is hij netjes afgeleverd en naast de oude neergezet alleen kreeg ik de mededeling dat ze niet op gas aansluiten en dat dit in de voorwaarden zou moeten staan ''die ik als naieve idioot natuurlijk niet heb gelezen'' ik krijg de 15 euro aansluitkosten ook niet terug aangezien ik de voorwaarden had moeten lezen

2690 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, als er in de voorwaarden staat dat ze het apparaat niet op gas aansluiten dan heeft Mediamarkt haar plicht vervuld.
Had je de voorwaarden maar moeten lezen.

Denk dat Mediamarkt geen apparatuur op gas aansluit omdat ze niet het risico willen lopen dat bij een gaslek alle ramen en gevels uit je huis geblazen worden.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat werkelijk in de voorwaarden staat ruikt dit naar .......... en dat is dan bewust gedaan.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat klik hier bij aandachtspunten extra bezorgservice.
Als u niets voor de bezorging betaald zou hebben dan hadden ze het apparaat voor de eerste drempel neergezet en dat is bijv. bij een flat voor de portiekdeur.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te .beginnen. Je bent goed gek om bij media markt te kopen.!

De koerier is niet bevoegd om een gasaansluiting te doen. Hoe simpel het ook is.
Mediamarkt geeft dus valse voorlichting. Zie mijn eerste zin..

Zelfs een elektrisch fornuis kunnen ze niet aansluiten. Steker in de wandcontactdoos denkt de koper.

Maar zo werkt het niet.. Is het keuken aansluitpunt aangesloten op drie fasen en het fornuis ook,
is het eenvoudig.
MAAAAr; de meeste huizen hebben geen driefazen aansluiting meer..

En de fornuizen veelal wel ? Dan is een omzetting nodig door deskundig personeel.
Media markt maakt u gek met haar schreeuwende reclame.

In Groningen is tegenover de mediamark een audio zaak.. Die lacht zich rot om de gratis reclame die hij heeft van mm. Mensen zijn niet gek.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer dit expliciet niet vermeld stond bij de aankoop en enkel en alleen dus in de voorwaarden, voldoet Media Markt hiermee niet aan de wet. Aangezien dit soort belangrijke punten niet weggestopt mogen worden.
Afleveren en aansluiten doet natuurlijk iets anders vermoeden en aangezien Media Markt pretendeert de goedkoopste te zijn, kun je dit best verwachten voor die 15 euro.

Daarnaast die je dit door 'n vakman aan te laten sluiten, kun je dit niet bewijzen na het afbranden van je huis heb je mogelijkerwijs een groot probleem met je verzekeraar.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Des te meer reden om bij de lokale dealer te kopen, daar krijg je nog service, maar daar heb je in dit geval niks aan natuurlijk....

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn punt is dus mediamarkt verstopt bewust dit soort feiten in de voorwaarden zodat mensen die te lui zijn om deze door te nemen ''80% van alle consumenten''
zwaar opgelicht worden voor mij is dit dus een laatste aankoop geweest bij mediamarkt ik ben zo zwaar teleurgesteld in de online bestelshop van MM dat ik er nooit meer een bestelling zal doen want als je op deze manier mensen geld uit de zak moet kloppen ben je in mijn ogen gewoon een oplichter eerste klas en ben je in mijn ogen niet meer als iets wat een mens als afval door een wc spoelt

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

jerryf schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:01: Mijn punt is dus mediamarkt verstopt bewust dit soort feiten in de voorwaarden zodat mensen die te lui zijn om deze door te nemen ''80% van alle consumenten''
zwaar opgelicht worden voor mij is dit dus een laatste aankoop geweest bij mediamarkt ik ben zo zwaar teleurgesteld in de online bestelshop van MM dat ik er nooit meer een bestelling zal doen want als je op deze manier mensen geld uit de zak moet kloppen ben je in mijn ogen gewoon een oplichter eerste klas en ben je in mijn ogen niet meer als iets wat een mens als afval door een wc spoelt

Sorry hoor, maar om een bedrijf nu als oplichter uit te maken omdat je te lui bent om te lezen??? Heb zojuist even gekeken en van 'verstopt staan' is echt geen sprake! Het staat er duidelijk genoeg, maar ja, je moet wel even de moeite nemen om te lezen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een grote woorden om maar 15 euro.
Wat al is gezegd... de mensen die voor de Media Markt de gekochte goederen bij je thuis afleveren (het transport verzorgen dus) zijn beroepschauffeur en eventueel bijrijder/sjouwhulp.
Voor het verzorgen van gas- en elektra-aansluitingen heb je toch echt een andere beroepsgroep nodig. Ik zou het niet eens vertrouwen wanneer een chauffeur "eventjes" de gasaansluiting verzorgt.
Bij nieuwsuitzendingen kun je vaak genoeg zien wat de gevolgen zijn van een niet deskundig aangesloten gasaansluiting (daverende klap en huis in de fik!) Bel een goed-bekend staand klusbedrijf uit jouw regio en laat die het doen; zij hebben ook de juiste gereedschappen en materialen voor dat werk.
Zoals je nu reageert ben je een pruilend kind dat hoe-dan-ook gelijk wil hebben.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag altijd mijn mening geven en als ik vind dat de online bezorgservice met de extra optie ik Quote en duidelijk Quote AANSLUITKOSTEN van 15 euro dan mag ik toch zeker verwachten dat er op dezelfde pagina ook staat geld niet voor gasfornhuis anders is er niemand gerechtigd om er een dergelijke text bij te vermelden met aansluiten dus is het naar mijn mening oplichting en ben je naar mijn mening ook bewust bezig om mensen op te lichten!

carola.83 schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:17:
jerryf schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:01: Mijn punt is dus mediamarkt verstopt bewust dit soort feiten in de voorwaarden zodat mensen die te lui zijn om deze door te nemen ''80% van alle consumenten''
zwaar opgelicht worden voor mij is dit dus een laatste aankoop geweest bij mediamarkt ik ben zo zwaar teleurgesteld in de online bestelshop van MM dat ik er nooit meer een bestelling zal doen want als je op deze manier mensen geld uit de zak moet kloppen ben je in mijn ogen gewoon een oplichter eerste klas en ben je in mijn ogen niet meer als iets wat een mens als afval door een wc spoelt

Sorry hoor, maar om een bedrijf nu als oplichter uit te maken omdat je te lui bent om te lezen??? Heb zojuist even gekeken en van 'verstopt staan' is echt geen sprake! Het staat er duidelijk genoeg, maar ja, je moet wel even de moeite nemen om te lezen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

jerryf schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:26: Ik mag altijd mijn mening geven en als ik vind dat de online bezorgservice met de extra optie ik Quote en duidelijk Quote AANSLUITKOSTEN van 15 euro dan mag ik toch zeker verwachten dat er op dezelfde pagina ook staat geld niet voor gasfornhuis anders is er niemand gerechtigd om er een dergelijke text bij te vermelden met aansluiten dus is het naar mijn mening oplichting en ben je naar mijn mening ook bewust bezig om mensen op te lichten!

Mening geven, is heel wat anders dan een bedrijf een oplichter noemen. Op dezelfde pagina staat die melding! Achter 'bezorgservice witgoed extra' staat een 'i' voor meer informatie. Zo'n 'i' staat er niet voor niets!

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

..... zodat mensen die te lui zijn om deze door te nemen ''80% van alle consumenten''
zwaar opgelicht worden
.....
Je geeft het zelf al aan: je was te lui om de voorwaarden door te nemen.
En dan dien je niet de Mediamarkt van oplichting te beschuldigen.
Wel eens van smaad gehoord?!

Smaad

Smaad is een vorm van belediging volgens de wetgever. Smaad is namelijk het opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden door telastelegging van een bepaald feit, met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven. Kortom: er is sprake van smaad als iemand opzettelijk ‘slechte’ dingen zegt over een ander, met als doel dat anderen dit ter ore komt en deze persoon in een slecht daglicht wordt gesteld.

Net als de eenvoudige belediging, wordt smaad enkel vervolgd wanneer iemand aangifte doet. Smaad is een zogenaamd ‘klachtdelict’. Uitzondering op dit beginsel is smaad tegen het openbaar gezag, een openbaar lichaam of instelling én smaad tegen een ambtenaar in functie. Bij smaad tegen overledenen moeten bloedverwanten aangifte doen als ze willen dat vervolging plaatsvindt.

Daarnaast is er geen strafbaarheid wanneer de pleger heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging. Ook kan iemand niet voor smaad veroordeeld worden wanneer hij te goeder trouw had kunnen aannemen dat het te laste gelegde feit waar was én het in het algemeen belang was dat dit te laste werd gelegd.

Overigens zal een belediging die niet onder smaad of smaadschrift valt vaak onder het delict eenvoudige belediging vallen.
(Bron:wetrecht.nl)

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

h.terpstra schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:51: Om te .beginnen. Je bent goed gek om bij media markt te kopen.!

De koerier is niet bevoegd om een gasaansluiting te doen. Hoe simpel het ook is.
Mediamarkt geeft dus valse voorlichting. Zie mijn eerste zin..

Zelfs een elektrisch fornuis kunnen ze niet aansluiten. Steker in de wandcontactdoos denkt de koper.

Maar zo werkt het niet.. Is het keuken aansluitpunt aangesloten op drie fasen en het fornuis ook,
is het eenvoudig.
MAAAAr; de meeste huizen hebben geen driefazen aansluiting meer..

En de fornuizen veelal wel ? Dan is een omzetting nodig door deskundig personeel.
Media markt maakt u gek met haar schreeuwende reclame.

In Groningen is tegenover de mediamark een audio zaak.. Die lacht zich rot om de gratis reclame die hij heeft van mm. Mensen zijn niet gek.

Ik heb mijn elektrisch keramisch fornuis weliswaar bij die andere schreeuwer gekocht (BCC) maar werd echt wel de stekker voor me in het stopcontact gestopt, na controleren of de 'oude stekker' nog okay was. Maar bij koop en aflevering wel afgesproken dat er een gecertificeerd "mannetje" meekwam. Ja, kostte €50,00 extra, maar better safe then sorry. Dus net als gasaansluiting zonder prof: mag niet en kan niet, simpel.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2015 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al een paar keer is gezegd, de mededeling staat nergens verborgen, heeft nu niet op de rode woorden in mijn eerdere reactie geklikt?

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

is dat sinds een paar jaar dan dat de koerier geen gas mag aansluiten. IK heb zelf namelijk jaren lang witgoed bezorgd en mocht het gewoon aansluiten zonder dat ik een certificaat heb of wat dan ook. Het word je uiteraard wel goed geleerd en met de juiste spullen is het aansluiten een fluitje van een cent.

het enige wat je nodig hebt is een goede gecertificeerde gas slang, gas tape en afwasmiddel in een bakje met water. maar nogmaals dat was jaren geleden.

tegenwoordig moet je inderdaad alles goed nalezen bij wat je ook koopt en of afsluit.