ma
door marcel69 Jan 5, 2014 om 02:19
Vakantie & reizen

Boeking Landal

Nu het nieuwe jaar weer begonnen is, is ook de voordeelagenda van de postcode loterij op de mat gevallen. Daarin zit een korting coupon voor Landal van €75,--. Heel leuk maar als je een huisje gaat boeken bij Landal dan zie je dat het verschil maar slechts € 4,-- is ( in mijn voorbeeld wellicht kan het bij andere boekingen nog meer schelen). Ik heb al is contact gehad met Landal hierover en om uitleg gevraagd echter dit konden ze niet geven. Nou is mijn vraag hoe kan dit en waar blijft de andere € 71,--

37336 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2014 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die korting coupons voor die huisjes hebben hetzelfde effect. Stelt meestal niets voor en met sommige korting coupons bent u zelfs nog duurder uit dan zonder coupon.

Dus in het oud papier er mee.

cathy1
door cathy1 - Jan 5, 2014 om 10:11
125 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Landal kan je die kortingsbonnen alleen inwisselen tegen de normale huisjes prijs. Als je bij hen op de site gaat kijken zijn dat de "zwarte" getallen in de prijstabellen.

Als je niet te ver in de toekomst boekt, dan zijn er bijna altijd "aanbiedingen" in de tabel aangegeven met 'rode' getallen

De kortingsbonnen kun je alleen berekenen over de normale prijs, vaak is het idd goedjkoper om de aanbiedingsprijs (ik heb daar echt nog nooit de normale prijs betaald, maar dat terzijde) te betalen.

De kortingsbonnen zijn dus bijna altijd een wassen neus.

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 10:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze vallen wel erg door de mand. Natuurlijk gaat bijna iedereen even op de site van Landal kijken hoeveel die huisjes kosten en zien dan dat die kortingsbonnen niets voorstellen. Bij de tips was je zelfs zonder kortingsbonnen beter af. KLIK

Je zou wel de postcodeloterij zelf kunnen informeren over deze praktijken van Landal, want het zou zo kunnen zijn dat Landal die bonnen bij de postcodeloterij inlevert en er nog wat voor krijgt. (geen idee of het zo is)

ddr
door ddr - Jan 6, 2014 om 13:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben de ervaring dat we al LEEFTIJD ( 55 + ) korting krijgen. Door deze korting kun je geen gebruik maken van andere kortingen zoals de bon zoals u kreeg. Al deze cadeau`s ( prijzen ) van de postcode loterij zijn niets anders dan reclame van de des betreffende bedrijven.
Wat ik hier wel wil zeggen dat we altijd heel tevreden zijn over de parken van Landal.

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2014 om 13:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mag leeftijdskorting eigenlijk wel? Dat is toch leeftijdsdiscriminatie?

fr
door francken - Jan 6, 2014 om 16:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaringen met Roompot zijn goed. Je betaalt daar op dit moment voor een bungalow, bijvoorbeeld in Duitsland, 39 euro voor een midweek. Ook in Nederland! Dan komt er nog 24 euro bij voor "administratiekosten", en dat is het. Oh ja, je moet nog 65 euro borg betalen. Maar dat krijg je geheid de week volgend op je vertrek weer op je rekening gestort.
Wel, als je het huis intrekt, alles direct controleren: er hangt altijd een lijst met spullen, zoals 8 lepels, 6 kleine bordjes, 6 soepborden, etc. etc. Maak even een lijstje van wat er mist en breng dat diezelfde dag nog naar de receptie. Laat het daar registreren waar je bij bent. Als er iets kapot is ook (lampen, koelkast, etc.).
In Cochem Duitsland krijg je een prachtig 6 persoons huis, twee verdiepingen, met een slaapkamer beneden met douche, boven 2 slaapkamers, één met badkamer en één met sauna. Magnifieke omgeving. En zo zijn er meerdere parken, ook in Nederland. Volendam bijvoorbeeld. Vergeet Landal. Veel te duur!

na
door nammko - Jan 6, 2014 om 17:50
28 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaringen met de kortingsbonnen uit de Postcodeloterij zijn prima. Ik gebruik vooral de restaurantbonnen met 25% korting op de gehele rekening. Is echt de moeite waard. Met de andere bonnen moet je natuurlijk altijd wel even kijken of het de moeite waard is, vooral als er uit gegaan wordt van de normale prijzen of in andere gevallen over adviesprijzen. Dat geldt ook voor de rentepunten van ING. Je ziet vaak dat het niet de moeite waard is om je punten in te zetten, omdat uitgegaan wordt van de adviesprijzen. Je bent vaak zonder punten net zo goedkoop uit als je kijkt naar de normale prijzen of aanbiedingen. Je kan op internet heel veel zaken vergelijken en dan zie je gauw genoeg of een bon inzetten de moeite waard is.

haarp
door haarp - Jan 7, 2014 om 16:54
514 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft iemand ervaring met korting bonnen voor Centerpark? Er zat namelijk een korting bon van 150 Euro bij mijn Kerst pakket.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=haarp schreef op dinsdag 7 jan 2014, 16:54]Heeft iemand ervaring met korting bonnen voor Centerpark? Er zat namelijk een korting bon van 150 Euro bij mijn Kerst pakket.

Dat is volgens mij van hetzelfde laken een pak.

ma
door marcel69 - Jan 7, 2014 om 17:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb van Landal een reactie terug gekregen op de mail die ik hun ook gestuurd het betreffende park heb ik genomen als voor beeld. In een ander voorbeeld die ik gedaan heb met 4 volwassen in een huisje van de Lommerbergen was ik zelfs met de korting bon iets van 100 euro meer kwijt

zie en lees hieronder.

"Wij begrijpen uw verwarring.

Wij laten u weten dat de korting die u van de Postcode Loterij krijgt, van de brochureprijs afgaat.

Klik hier voor de prijslijst van Landal De Bloemert.

De brochureprijs van een type 6D1 is € 630,-. Met de € 75,- korting wordt de uiteindelijke huurprijs € 555,-.

Wij hebben zelf ook onze eigen (zomer)aanbiedingen en last minutes. In de zomer betaald u via ons voor een type 6D1 € 559,-.

Deze prijzen zijn op basis van vraag en aanbod en kunnen dagelijks verschillen.

Het is nooit mogelijk kortingsbonnen te combineren met onze aanbiedingsprijzen.

Mocht u nog vragen hebben, e-mail of bel gerust.

Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,"

Dus als ik dit antwoord goed begrijp heeft Landal altijd zogenaamde aanbiedingen zodat de korting op welke manier totaal geen zin heeft.

Als iemand deze logica nog snapt hoor ik het graag

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De clou met die bonnen is juist dat mensen gewoon gaan boeken. Degene die die bonnen uitdeelt, heeft daar niet dat bedrag voor betaald. Is gewoon niets meer dan een reclamefolder, waarbij je dus ook nog slechter af bent.

haarp
door haarp - Jan 8, 2014 om 15:53
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb mijn korting bonnen weggegooid en kijk naar de aanbiedingen. Dan weet je waar je aan toe bent.

ma
door manwijf - Jan 9, 2014 om 12:43
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ga er nu maar van uit dat die zogenaamde aanbiedingen gewoon de prijs is die ze er voor willen hebben. Door huisjes op andere tijden duurder te maken, lijkt het net of je goedkoop uit bent. Marketing truc uit les 1!

Alles wat van de Postcodeloterij komt, moet je bovendien sowieso wantrouwen.

ma
door manwijf - Jan 10, 2014 om 09:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een voorbeeldje van een zgn. kortingscoupon:

N.a.v. mn vakantie met Sunweb een korting van 50 euro in het vooruitzicht gesteld als ik voor 6 januari een vakantie zou boeken.

Ik laat me niet zo snel gek maken gelukkig en wat schertst mijn verbazing (of eigenlijk niet): Volgens de tv-reclame van gisteravond geeft Sunweb op heel veel vakanties 50%.

mamamama
door mamamama - Jan 10, 2014 om 23:16
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ddr schreef op maandag 6 jan 2014, 13:07]Wij hebben de ervaring dat we al LEEFTIJD ( 55 + ) korting krijgen. Door deze korting kun je geen gebruik maken van andere kortingen zoals de bon zoals u kreeg. Al deze cadeau`s ( prijzen ) van de postcode loterij zijn niets anders dan reclame van de des betreffende bedrijven.
Wat ik hier wel wil zeggen dat we altijd heel tevreden zijn over de parken van Landal.

Tevreden waren wij ook ooit in een huisje van het "HOF VAN SAKSEN " in Drente, totdat t overgenomen is door Landal. Het, personeel is goed geïnstrueerd zakelijk vriendelijk. Maar voor ons zijn de prijzen onbetaalbaar geworden en zijn we afgehaakt . Een weekendje kost al gauw 650,=.buiten t seizoen en met minder luxe dan thuis. De kortingscard maakt het echt niet goedkoper en de administratiekosten komen er nog bij van 26,50 die rijzen ook de pan uit. .Wij wonen hier midden tussen campings in de Achterhoek. Ik vergelijk even "Marlvelde" in Groenlo , één van de beste resorts van Nederland, betaal je 275,=voor een weekend.Een cappucino kost 2,10. Dat is nog te betalen. Heb je geen kortingskaart nodig. Gewoon even de site checken. Zelf bezoeken wij echter nu alleen nog bij ACSI aangesloten campings anders is het recreeren financieel niet meer haalbaar .

mamamama
door mamamama - Jan 10, 2014 om 23:35
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jan 2014, 13:40]Mag leeftijdskorting eigenlijk wel? Dat is toch leeftijdsdiscriminatie?[/quote

Beste Pieterwolters,
Maar natuurlijk is dat geen leeftijdsdiscriminatie!
Wij waren echt blij met die leeftijds korting en voelden het ook beslist niet als discriminatie. Zie het als een soort tegemoetkoming in de kosten, waardoor je ook je kleinkinderen eens mee kunt nemen. Of daardoor nog een keertje uit eten kunt. Van alleen een pensioentje redt je het tegenwoordig niet meer om zo'n park te bezoeken met je (klein)kinderendie je ook wel eens wilt trakteren op een ijsje een patatje en een drankje dat ook al gauw 2,10 per kind kost. Wij hebben er 4, tel uit je winst.

mamamama
door mamamama - Jan 10, 2014 om 23:38
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=francken schreef op maandag 6 jan 2014, 16:27]Mijn ervaringen met Roompot zijn goed. Je betaalt daar op dit moment voor een bungalow, bijvoorbeeld in Duitsland, 39 euro voor een midweek. Ook in Nederland! Dan komt er nog 24 euro bij voor "administratiekosten", en dat is het. Oh ja, je moet nog 65 euro borg betalen. Maar dat krijg je geheid de week volgend op je vertrek weer op je rekening gestort.
Wel, als je het huis intrekt, alles direct controleren: er hangt altijd een lijst met spullen, zoals 8 lepels, 6 kleine bordjes, 6 soepborden, etc. etc. Maak even een lijstje van wat er mist en breng dat diezelfde dag nog naar de receptie. Laat het daar registreren waar je bij bent. Als er iets kapot is ook (lampen, koelkast, etc.).
In Cochem Duitsland krijg je een prachtig 6 persoons huis, twee verdiepingen, met een slaapkamer beneden met douche, boven 2 slaapkamers, één met badkamer en één met sauna. Magnifieke omgeving. En zo zijn er meerdere parken, ook in Nederland. Volendam bijvoorbeeld. Vergeet Landal. Veel te duur!

mamamama
door mamamama - Jan 10, 2014 om 23:43
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=francken schreef op maandag 6 jan 2014, 16:27]Mijn ervaringen met Roompot zijn goed. Je betaalt daar op dit moment voor een bungalow, bijvoorbeeld in Duitsland, 39 euro voor een midweek. Ook in Nederland! Dan komt er nog 24 euro bij voor "administratiekosten", en dat is het. Oh ja, je moet nog 65 euro borg betalen. Maar dat krijg je geheid de week volgend op je vertrek weer op je rekening gestort.
Wel, als je het huis intrekt, alles direct controleren: er hangt altijd een lijst met spullen, zoals 8 lepels, 6 kleine bordjes, 6 soepborden, etc. etc. Maak even een lijstje van wat er mist en breng dat diezelfde dag nog naar de receptie. Laat het daar registreren waar je bij bent. Als er iets kapot is ook (lampen, koelkast, etc.).
In Cochem Duitsland krijg je een prachtig 6 persoons huis, twee verdiepingen, met een slaapkamer beneden met douche, boven 2 slaapkamers, één met badkamer en één met sauna. Magnifieke omgeving. En zo zijn er meerdere parken, ook in Nederland. Volendam bijvoorbeeld. Vergeet Landal. Veel te duur!

Meneer Francken, Ik ben het 100% met je eens!!

mamamama
door mamamama - Jan 10, 2014 om 23:54
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=nammko schreef op maandag 6 jan 2014, 17:50]Mijn ervaringen met de kortingsbonnen uit de Postcodeloterij zijn prima. Ik gebruik vooral de restaurantbonnen met 25% korting op de gehele rekening. Is echt de moeite waard. Met de andere bonnen moet je natuurlijk altijd wel even kijken of het de moeite waard is, vooral als er uit gegaan wordt van de normale prijzen of in andere gevallen over adviesprijzen. Dat geldt ook voor de rentepunten van ING. Je ziet vaak dat het niet de moeite waard is om je punten in te zetten, omdat uitgegaan wordt van de adviesprijzen. Je bent vaak zonder punten net zo goedkoop uit als je kijkt naar de normale prijzen of aanbiedingen. Je kan op internet heel veel zaken vergelijken en dan zie je gauw genoeg of een bon inzetten de moeite waard is.

Beste nammko,
w.b. de Ing heb je voor een deel gelijk. Echter koop je bijv. de cadeaubonnen van de ANWB voor 5,= per stuk kun je daadwerkelijk ter waarde van 10,= in de ANWBwinkel aankopen doen. Dit geldt ook voor de tijdschriften korting. Heb hier veelvuldig gebruik van gemaakt in de loop der jaren. Voor de rest heb je gelijk. Zoals sierraden van zilver en div. zitzakken wandelwagens en weet ik al niet hoeveel prullaria er meer te koop zijn, deze zijn vaak in de winkel net zo duur en in de uitverkoop zelfs een stuk goedkoper.

ma
door manwijf - Jan 11, 2014 om 09:15
574 Antwoorden / 1 Vragen

@mamamama
OT : bakkie koffie van 2,10 redelijke prijs?

Ik blijf het belachelijk vinden wanneer er voor een bakkie koffie meer dan 2 euro gevraagd wordt! Wordt een gigawinst op gemaakt.

Em
door Emmap - Jan 11, 2014 om 16:54
162 Antwoorden / 8 Vragen

Let vooral op deze regel, zou ik zeggen:
Deze prijzen zijn op basis van vraag en aanbod en kunnen dagelijks verschillen.

Dat mag je echt letterlijk nemen. Alle internetgebruik en muiskliks kunnen ze bijhouden. Dus als wij met z'n allen lekker veel gaan zitten klikken op huisjes met beddenopmaakservice, ik noem maar wat, dan denken ze: heee, die zijn zeker in trek!
En dan zal de prijs wel handmatig of automatisch omhoog gaan.

Jaren terug al werd bij een groepsreis die nog geboekt moest worden aan iedereen gevraagd vooral niet op de site van de beoogde vliegmaatschappij vertrekplaats en bestemming en data te gaan zitten invoeren, de prijs zou ander flink omhoog kunnen gaan. Want: schijnbaar veel vraag...

xa
door xandranieuw - Sep 4, 2014 om 02:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad kan vakantie soms duur zijn. Veel kortingen zijn geen echte kortingen ben ik achtergekomen, het beste is om echt kortingen en aanbiedingen te vergelijken. Voor bungalowparken doe ik dit altijd via Parkaanbiedingen, maar er zijn nog veel meer van dit soort sites. Meestal bespaar ik toch ongeveer 200,-. Dit zijn toch heel wat bakjes koffie.