ka
door kartalci Apr 9, 2014 om 19:22
Vrije tijd & tuin

Bol.com levert niet en vertraagd steeds

Ik heb een product besteld bij bol.com had ze ervoor gebeld of deze op voorraad was. Dat was het volgens de klantenservice.
Heb besteld en gelijk via ideal betaald.

Krijg ik een beveztiging dat deze op 5 april bezorgd zalm worden. Terwijl op 5 april de product verwacht krijg ik een mail dat de bezorging is vertraagd en 9 april bezorgd zal worden.

vervolgens bel ik op 8 april of ik de product op zeker kan verwachten op 9 april krijg ik van de klantenslllervice te horen dat het zeker is.

9 april wachtend op het product krijg ik wederom een mail dat het vertraagd is en zde niet weten wanneer het geleverd word. Na een woorden wisseling met de klantenservice vroeg ik om een verantwoordelijke, krijg ik te horen dat ze niet door kunnen verbinden. Vervolgens ben ik aan het praten word de haak erop gegooid. Nu is het een principe kwestie geworden ik eiste onmiddelijk mijn geld terug desnoods met spoedbetaling. En jullie mogen raden.
3 werkdagen word er opgegeven dus weer met vertraging. Vind het een zielige organisatie die mensen aan het lijntje houden. En maar de schuld aan de leveranciers van hun geven terwijl ik niks met die andere leverancier te maken heb omdat ik bij bol.com bestel.

het zelfde product staat nog steeds op de site met levertijd 3-5dagen.

7987 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is uw vraag?

ph
door philip36 - Apr 9, 2014 om 19:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het product niet door Bol.com maar een externe verkoper geleverd wordt moet u bij de externe verkoper zijn met uw klacht.
Bol.com is dan alleen maar een doorgeefluik van uw betaling.
De bestelling doet u bij de externe verkoper.

ka
door kartalci - Apr 9, 2014 om 19:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestel op de site van bol.com ik ga cus een overeenkomst aan met bol.com en tijdens de bestelling is er geen sprake van een ander leverancier. Betaling doe ik ook aan bol.com.

en als zij niet aan de levering kunnen voldoen. Zal bol.com aansprakelijk zijn voor de geleden schade het zij emotionele schade die mijn dochter lijdt omdat ik op de leverdagen die per mail bevestigd worden door bol.com.

de volgende wetsartikel, is hier van toepassing.
nu wil ik een tegemoetkoming hierop hebben. Voor de telefoon en mijn tijd die ik er aan besteed heb. Heb ik hier recht op.wil graag ervaringen hierover horen.

Ik heb gelezen dzt er meer hier last van hebben en bol.com probeert er elke keer met een excuus via de klantenservice ervan af te komen. Bol. Com moet ophouden met leugens strooien ivm levertijden dat is wat ik wil en de consument niet steeds voor liegt

WETSARTIKEL
Verzuim van rechtswegeEen ingebrekestelling is in beginsel altijd nodig voordat men in verzuim treedt, in beginsel, dus er zijn uitzonderingen. Deze uitzonderingen worden gegeven in artikel 83 sub a, sub b en sub c van boek 6 van het Bw. In sub a vinden wij het gegeven dat als een fatale termijn is gesteld door de schuldeiser aan de schuldenaar en deze is overschreden, de schuldenaar vanzelf (van rechtswege) in verzuim raakt. Er is in deze situatie dus geen ingebrekestelling nodig. In sub b staat, dat een schuldenaar die een schuld krijgt door middel van een onrechtmatige daad of door wanprestatie, na het maken van de schade of de schuld direct in verzuim raakt. Dit kan u als vreemd voorkomen, omdat op het moment van het ontstaan van de schade nog geen duidelijkheid is over hoe groot de schade is. Toch is de schuldenaar direct na het ontstaan van de schade in verzuim en gaat de regel van betaling van de wettelijke rente in! Als laatste kennen we sub c. In dit gedeelte staat, dat een mededeling van de schuldenaar dat hij of zij niet (op tijd) kan nakomen, leidt tot direct verzuim van de schuldenaar. De schuldenaar moet hiervoor bijvoorbeeld de overeenkomst ontkennen of duidelijk mededelen dat hij de overeenkomst niet op de juiste manier zal kunnen nakomen. Enkele voorbeelden zullen duidelijkheid scheppen over de hierboven genoemde situaties.

Voorbeeld 1
U bent met een winkelier overeengekomen dat hij u een wasmachine zal leveren op de afgesproken datum van 24 februari 2013. De afgesproken datum verstrijkt, de winkelier levert echter niet. Hier is sprake van wanprestatie krachtens art. 6:74 BW. Ook zien we dat hier sprake is van een fatale termijn krachtens art. 6:83 sub a BW. Hier hoeft de schuldeiser dus geen ingebrekestelling te versturen, de schuldenaar is direct in verzuim.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou moet het echt niet gekker worden. Emotionele schade doordat Bol.com iets niet geleverd heeft?

U krijgt uw geld terug en klaar, dan kunt u het in de winkel kopen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 9, 2014 om 20:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Philip85 heeft gelijk via de site van Bol kom je vaak bij een externe partij terecht.
Daar doet u zaken mee en gaat daar ook mee akkoord.
Maar om nu een schadevergoeding te gaan eisen en over emotionele schade
te gaan zeuren..... Ik snap wel dat Bol de hoorn erop gooit.
Zeer zielig.

Diewikik

ka
door kartalci - Apr 9, 2014 om 20:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie hebben waarschijnlijk geen kinderen en snappen het niet het gaat niet om mij maar om de kind. Die ik thuis heb zitten na 2x vertrouwd te hebben op bol.com. en inderdaad zal ik het in een ander winkel kopen.

hoop dat jullie ook eens dit meemaken zL je het zelf ondervinden.

En nee ik bestel bij bol.com en ga de overeenkomst aan met bol.com en een 3de leverancier komt nergens bij kijken.

en zoals ik al gevraagd heb mensen met de zelfde ervaring. Dus geen andere zaken ik zal jullie niet beledigen zoals jullie wel doen door zielig te noemen.

het gaat er mij om dat dit soort praktijken op moeten houden.

Als er een kleine organisatie zoiets zou doen word deze hard aangepakt. Maar bol.com grote organisatie dus dan mogen ze dat.

Dat is pas zielig

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En om wat voor cadeautje gast het dan helemaal? En hoe oud is dat kind? Leer het omgaan met teleurstellingen, zal in het leven wel meer gebeuren.

ka
door kartalci - Apr 9, 2014 om 20:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het doet er niet toe wat voor kado, het gaat om het princiepe van zo een groot organisatie, steeds maar beloftes maken en niet na kunnen komen. Heb al menige van dit soort vragen en reacties gelezen. Word eens tijd dat er wat ann gedaan word. En ik heb hier niet gevraagd hoe ik mijn kind moet opvoeden dat gaat niemand wat aan. De vraag ligt anders.

Het lijkt erop dat jij door bol.com ben gevraagd deze site in de gaten te hiuden en iedereen in een zwart hoek moet drijven die dit soort reacties plaatsen.

Sorry dat ik dit zeg. Maar daar lijkt het wel op

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt volkomen gelijk. Uiteraard beantwoord ik hier vragen op verzoek van Bol.com.

Dit is geloof ik wel mijn 25ste baan voor deze site. ;-)))

mahadma
door mahadma - Apr 9, 2014 om 21:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Tijger1,

je raakt overwerkt, denk aan je hart.

@Kartalci,

Het zeker niet prettig dat iets niet op de gewenste tijd aankomt, maar met internet leveranciers loop je dat risico. Zeker als het via via gaat, en dan moet je nog rekening houden met tante pos. In de "stenen" winkels heb je zekerheid, dat je het meteen meekrijgt en als er (garantie)problemen zijn helpen ze je, mits de winkel geen dozenschuiver is. Één ding kunt u wel doen, het artikel als het ontvangen heeft ongeopend terugsturen en binnen 30 dagen uw betaalde geld terug ontvangen op uw rekening.

zwemmer
door zwemmer - Apr 10, 2014 om 13:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bij mijn weten verwijst bol.com op de site dat men zich bij een eventuele onvrede over de levering aan de externe verkoper moet wenden. Er wordt aangegeven hoe men deze kan benaderen. Het is niet de verantwoordelijkheid van bol.com om als er met de levering van een externe verkoper iets misgaat in te grijpen.U ziet de verhoudingen verkeerd: de betalingen worden door bol.com verwerkt maar met betrekking tot de levering moet u dus zoals gezegd bij de externe verkoper zijn, daar kan bol.com niet voor instaan. Ik begrijp dat het verwarrend is voor u maar zo zit het nu eenmaal.

Zwemmer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 10, 2014 om 13:58
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kartalci schreef op woensdag 9 apr 2014, 20:35]
Het lijkt erop dat jij door bol.com ben gevraagd deze site in de gaten te hiuden en iedereen in een zwart hoek moet drijven die dit soort reacties plaatsen.

Sorry dat ik dit zeg. Maar daar lijkt het wel op

U heeft een conflict met BOL.com en nu beschuldigt u mensen op dit forum, welke alleen behulpzaam proberen te zijn, van banden met BOL.com om u in een hoek te drijven. Dit is totale onzin en als de antwoorden u niet bevallen dan zoekt u toch een ander forum waar men het wel met u eens is.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2014 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Jullie hebben waarschijnlijk geen kinderen en snappen het niet het gaat niet om mij maar om de kind.......

......... Zal bol.com aansprakelijk zijn voor de geleden schade het zij emotionele schade die mijn dochter lijdt omdat ik op de leverdagen die per mail bevestigd worden door bol.com........

Mag ik even heel hard lachen? Teleurstelling en frustratie horen bij het leven Als je een kind niet van jongsaf leert daar mee om te gaan, zal het haar zeker niet meer lukken als zij volwassen is!

NatureTravel
door NatureTravel - Jul 14, 2014 om 15:06
646 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=kartalci schreef op woensdag 9 apr 2014, 19:47]Ik bestel op de site van bol.com ik ga cus een overeenkomst aan met bol.com en tijdens de bestelling is er geen sprake van een ander leverancier. Betaling doe ik ook aan bol.com.

U kent blijkbaar Bol.com niet goed genoeg, want ook als ik via de bol.com website van een externe verkoper afneem (bijv. 2e hands boeken) betaal ik aan Bol.com.

Als het te lang duurt en de leveringsafspraken niet nagekomen kunnen worden, dan kan een bestelling via de website geannuleerd worden. (inloggen en in het persoonlijke menu de juiste optie kiezen)
Bol betaalt een eventueel betaald bedrag netjes terug op de bankrekening waar het vandaan kwam.