Bonprix, beetje vreemd..
Op 18-09 bestelde ik een jas bij Bonprix. met een totaalbedrag van 74,99, inclusief verzendkosten.De jas blijft in gebreke en krijg een tegemoetkoming , ik krijg 5 euro korting op de jas en de 4.95 verzendkosten krijg ik eveneens geretourneerd. Ze boeken de jas opnieuw in op 24-09-2015. Het bedrag wat er nu overblijft is dus: 64.99. De jas blijft echter nog langer in gebreke en ik bijt me erin vast en ze gaan speciaal voor mij een uitzondering maken, de jas word geannuleerd en ik krijg mijn geld terug op de rekening voor vrijdag. En dan krijg ik vandaag twee exact dezelfde mails van bonprix dat er een bedrag van 45.28 terug gestort wordt... Vreemd, zal wel een foutje zijn van de server, beide mails arriveren om 5.32 en zijn identiek aan elkaar. Ik maak een simpel rekensommetje, ik mis nog 19.71 wat ze mij zullen retourneren. Wederom benader ik hen via de social media en krijg als antwoord dat ik mijn mail nog maar eens moet nakijken, want volgens haar moet er ook een email zijn gekomen dat er 19,71 wordt geretourneerd, maar zoals ik al zei die is er niet. Dan denk ik bij mijzelf.. Waarom sturen zij mij niet gewoon 1 email waarin ze gewoon neerzetten dat zij de 64.99 zullen retourneren? Waarom moet dat in 2 aparte mails gedaan worden? Ik wil eigenlijk niet zo zeer een antwoord, want dat ik in mijn recht sta is een ieder wel duidelijk. Maar wil mensen wel bij deze duidelijk maken, kom altijd op voor jezelf als je voelt dat je in je gelijk staat, zeker bij dit soort postorderbedrijven waarvan het magazijn niet binnen Nederland is gevestigd, dan zeggen ze dat ze niet kunnen achterhalen waar jouw bestelling gebleven is Laat je niet aan het lijntje houden en blijf staan op een antwoord. Zeker bij dit bedrijf, alles wat men niet kon qua tegemoetkoming kreeg ik wel voor elkaar. Dus laat je niet afschepen met "Sorry voor de vertraging", u moet nog even afwachten. Hun hele Facebook wemelt met soortgelijke klachten namelijk.
Sorry hoor maar ik vind het een raar onsamenhangend verhaal.
Het enige wat in deze belangrijk is, is of u uw geld waar u recht op heeft ontvangen heeft op uw bankrekening. En dat vermeld u niet eens.
Is het zo belangrijk of u 2 of 3 mails krijgt over het terug te ontvangen bedrag...?
[quote=dokun schreef op woensdag 30 sep 2015, 12:19]Sorry hoor maar ik vind het een raar onsamenhangend verhaal.
Het enige wat in deze belangrijk is, is of u uw geld waar u recht op heeft ontvangen heeft op uw bankrekening. En dat vermeld u niet eens.
Is het zo belangrijk of u 2 of 3 mails krijgt over het terug te ontvangen bedrag...?
Ja dit is belangrijk, want zo veroorzaak je verwarring bij de klant.
Mijn verhaal is geheel duidelijk.
Het geld heb ik nog niet ontvangen anders had ik mijn verhaal hier niet geplaatst.
Dat het komt wacht ik netjes af of alles vrijdag in orde is, maar daar gaat het hier niet om.
Als jij je klant zijn geld beloofd te retourneren, zal het mij een worst wezen of je me dit kenbaar maakt in 1 of 2 emails, maar dan moet je ze wel allebei sturen en niet slechts 1. Waarin 45.28 staat, maar dan ook de ander waarin de 19.71 staat vermeld. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Hoop dat het nu duidelijk is.
Ik bestel ook wel eens bij Bonprix. Het moet daar allemaal binnen de lijntjes lopen, anders zijn ze helemaal 'van slag'. Ook als je iets aan de klantenservice vraagt, krijg je vaak overal antwoord op behalve op de vraag.
Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat het op zich een betrouwbaar bedrijf is en de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn menig goed.
Zelf kies ik altijd voor achteraf betalen, dan heb ik meer controle over alles. Het kost wel 90 cent extra, maar liever dat dan onrustig moeten wachten of je alles wel teruggestort krijgt.
[quote=zoekster schreef op woensdag 30 sep 2015, 12:19]Ik bestel ook wel eens bij Bonprix. Het moet daar allemaal binnen de lijntjes lopen, anders zijn ze helemaal 'van slag'. Ook als je iets aan de klantenservice vraagt, krijg je vaak overal antwoord op behalve op de vraag.
Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat het op zich een betrouwbaar bedrijf is en de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn menig goed.
Zelf kies ik altijd voor achteraf betalen, dan heb ik meer controle over alles. Het kost wel 90 cent extra, maar liever dat dan onrustig moeten wachten of je alles wel teruggestort krijgt.
Ik beaam het dat de prijs/kwaliteitsverhouding er prima is en heb ook nog nooit eerder een klacht over hun gehad, maar naast mij lees ik zo enorm veel klachten op dit moment.
En dat achteraf betalen is heel slim, dat is ook absoluut iets waar ik wat mee kan hierin heb ik mijn lesje wel geleerd.
Bedankt voor je antwoord.
Fijn dat je ons deelgenoot maakt van je wedervaren met bonprix.
Ik mis wel je eigenlijke vraag.
Het is wel duidelijk dat ze er een beetje een rommeltje van gemaakt hebben.
Hoop voor je dat je het resterende bedrag alsnog overgemaakt krijgt.
Anders maar weer aan de bel trekken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer