du
door dunyadaisy35 Sep 30, 2015 om 12:08
Geldzaken & recht

Bonprix, beetje vreemd..

Op 18-09 bestelde ik een jas bij Bonprix. met een totaalbedrag van 74,99, inclusief verzendkosten.De jas blijft in gebreke en krijg een tegemoetkoming , ik krijg 5 euro korting op de jas en de 4.95 verzendkosten krijg ik eveneens geretourneerd. Ze boeken de jas opnieuw in op 24-09-2015. Het bedrag wat er nu overblijft is dus: 64.99. De jas blijft echter nog langer in gebreke en ik bijt me erin vast en ze gaan speciaal voor mij een uitzondering maken, de jas word geannuleerd en ik krijg mijn geld terug op de rekening voor vrijdag. En dan krijg ik vandaag twee exact dezelfde mails van bonprix dat er een bedrag van 45.28 terug gestort wordt... Vreemd, zal wel een foutje zijn van de server, beide mails arriveren om 5.32 en zijn identiek aan elkaar. Ik maak een simpel rekensommetje, ik mis nog 19.71 wat ze mij zullen retourneren. Wederom benader ik hen via de social media en krijg als antwoord dat ik mijn mail nog maar eens moet nakijken, want volgens haar moet er ook een email zijn gekomen dat er 19,71 wordt geretourneerd, maar zoals ik al zei die is er niet. Dan denk ik bij mijzelf.. Waarom sturen zij mij niet gewoon 1 email waarin ze gewoon neerzetten dat zij de 64.99 zullen retourneren? Waarom moet dat in 2 aparte mails gedaan worden? Ik wil eigenlijk niet zo zeer een antwoord, want dat ik in mijn recht sta is een ieder wel duidelijk. Maar wil mensen wel bij deze duidelijk maken, kom altijd op voor jezelf als je voelt dat je in je gelijk staat, zeker bij dit soort postorderbedrijven waarvan het magazijn niet binnen Nederland is gevestigd, dan zeggen ze dat ze niet kunnen achterhalen waar jouw bestelling gebleven is Laat je niet aan het lijntje houden en blijf staan op een antwoord. Zeker bij dit bedrijf, alles wat men niet kon qua tegemoetkoming kreeg ik wel voor elkaar. Dus laat je niet afschepen met "Sorry voor de vertraging", u moet nog even afwachten. Hun hele Facebook wemelt met soortgelijke klachten namelijk.

920 5 Rapporteer

dokun
door dokun - Sep 30, 2015 om 12:19
152 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor maar ik vind het een raar onsamenhangend verhaal.

Het enige wat in deze belangrijk is, is of u uw geld waar u recht op heeft ontvangen heeft op uw bankrekening. En dat vermeld u niet eens.

Is het zo belangrijk of u 2 of 3 mails krijgt over het terug te ontvangen bedrag...?

du
door dunyadaisy35 - Sep 30, 2015 om 12:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dokun schreef op woensdag 30 sep 2015, 12:19]Sorry hoor maar ik vind het een raar onsamenhangend verhaal.

Het enige wat in deze belangrijk is, is of u uw geld waar u recht op heeft ontvangen heeft op uw bankrekening. En dat vermeld u niet eens.

Is het zo belangrijk of u 2 of 3 mails krijgt over het terug te ontvangen bedrag...?

Ja dit is belangrijk, want zo veroorzaak je verwarring bij de klant.
Mijn verhaal is geheel duidelijk.
Het geld heb ik nog niet ontvangen anders had ik mijn verhaal hier niet geplaatst.
Dat het komt wacht ik netjes af of alles vrijdag in orde is, maar daar gaat het hier niet om.
Als jij je klant zijn geld beloofd te retourneren, zal het mij een worst wezen of je me dit kenbaar maakt in 1 of 2 emails, maar dan moet je ze wel allebei sturen en niet slechts 1. Waarin 45.28 staat, maar dan ook de ander waarin de 19.71 staat vermeld. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Hoop dat het nu duidelijk is.

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2015 om 12:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik bestel ook wel eens bij Bonprix. Het moet daar allemaal binnen de lijntjes lopen, anders zijn ze helemaal 'van slag'. Ook als je iets aan de klantenservice vraagt, krijg je vaak overal antwoord op behalve op de vraag.
Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat het op zich een betrouwbaar bedrijf is en de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn menig goed.

Zelf kies ik altijd voor achteraf betalen, dan heb ik meer controle over alles. Het kost wel 90 cent extra, maar liever dat dan onrustig moeten wachten of je alles wel teruggestort krijgt.

du
door dunyadaisy35 - Sep 30, 2015 om 12:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 30 sep 2015, 12:19]Ik bestel ook wel eens bij Bonprix. Het moet daar allemaal binnen de lijntjes lopen, anders zijn ze helemaal 'van slag'. Ook als je iets aan de klantenservice vraagt, krijg je vaak overal antwoord op behalve op de vraag.
Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat het op zich een betrouwbaar bedrijf is en de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn menig goed.

Zelf kies ik altijd voor achteraf betalen, dan heb ik meer controle over alles. Het kost wel 90 cent extra, maar liever dat dan onrustig moeten wachten of je alles wel teruggestort krijgt.

Ik beaam het dat de prijs/kwaliteitsverhouding er prima is en heb ook nog nooit eerder een klacht over hun gehad, maar naast mij lees ik zo enorm veel klachten op dit moment.
En dat achteraf betalen is heel slim, dat is ook absoluut iets waar ik wat mee kan hierin heb ik mijn lesje wel geleerd.
Bedankt voor je antwoord.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat je ons deelgenoot maakt van je wedervaren met bonprix.

Ik mis wel je eigenlijke vraag.

Het is wel duidelijk dat ze er een beetje een rommeltje van gemaakt hebben.

Hoop voor je dat je het resterende bedrag alsnog overgemaakt krijgt.
Anders maar weer aan de bel trekken.