jd
door jdbeste1 Oct 1, 2015 om 21:36
Computers & telefonie

Chinese webshop aanschaf

Ik heb via www.buyswonder.com een gsm aangeschaft die het de eerste maand ook perfect deed. Na 1 maand heb ik er een probleem mee dat de SIM kaart niet herkend wordt ( geen enkele meer) Ik heb ze een mail gestuurd dat ik dit probleem had. Waarop ze antwoorden met een link met nieuwe firmware en een vage handleiding hoe dit te installeren ( met plaatjes met chinese tekens) Ik kom hier dus niet uit en heb ze dit weer gemaild. Maar nu blijft het angstig stil aan de andere kant.Ik heb nu ook een officiele klacht naar ze gemaild dat ik dit niet accepteer en dat ze mij een oplossing moeten bieden. Wat kan ik doen ? Het is te ver weg om verhaal te halen maar de telefoon was te duur om het er te bij laten zitten.

1291 18 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Oct 1, 2015 om 21:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je hier aan kan doen? Niets. Je verlies nemen.

diumenge
door diumenge - Oct 1, 2015 om 21:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken deze website niet, maar van anderen (Aliexpress, Gearbest, DX) weet ik dat je een dispuut kan openen. Maar ik heb daar alleen ervaring mee n.a.v. een product dat vanaf ontvangst al niet goed was, werd toen netjes opgelost. Kijk dus of die mogelijkheid bestaat. Anders ben ik ook bang dat je je verlies moet nemen. Wellicht is er reparateur die het kan herstellen, maar dat zullen ze niet gratis doen.

Dat is het risico van bestellen in China.

hansje klein
door hansje klein - Oct 1, 2015 om 23:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Flauw, maar de enige zekere oplossing: eerst de chinese taal leren, dan pas weer iets nieuws in China bestellen? Zolang maar vreten wat de boer wèl kent!

macwouter
door macwouter - Oct 2, 2015 om 00:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ach jonge doe niet zo moeilijk. Ga naar de Chinees om de hoek voor een Babypangang en schuif even die telefoon met gebruiksaanwijzing onder zijn neus. Zet voor alle zekerheid een wasknijper op je neus want sommige chinezen stinken enorm uit hun strot.

door 1953 - Oct 2, 2015 om 02:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tsja...voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop is duurkoop! Lekker voor eventueel garantie als die bestaat naar Chinees recht. Dan nog niet over de inklaringrechten (o.a. btw, invoerrechten etc.) bij de Douane te spreken.

Snap het gewoonweg niet waarom specifiek bij een Chinese webshop in China uw aankoop te gaan doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2015 om 08:42
7192 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 02:06]Tsja...voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop is duurkoop! Lekker voor eventueel garantie als die bestaat naar Chinees recht. Dan nog niet over de inklaringrechten (o.a. btw, invoerrechten etc.) bij de Douane te spreken.

Snap het gewoonweg niet waarom specifiek bij een Chinese webshop in China uw aankoop te gaan doen.
Het was zeker niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, ts schrijft dat de telefoon te duur is om het erbij te laten.

Gr
door Grunn1 - Oct 2, 2015 om 10:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 2 okt 2015, 08:42][quote=1953 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 02:06]Tsja...voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop is duurkoop! Lekker voor eventueel garantie als die bestaat naar Chinees recht. Dan nog niet over de inklaringrechten (o.a. btw, invoerrechten etc.) bij de Douane te spreken.

Snap het gewoonweg niet waarom specifiek bij een Chinese webshop in China uw aankoop te gaan doen.
Het was zeker niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, ts schrijft dat de telefoon te duur is om het erbij te laten.

Lijkt me wel waarom bestel je anders een telefoon in China. Je weet dat je geen recht op garantie hebt zoals dat hier geldt. Heb eens op die site gekeken en inderdaad de telefoons zijn daar nogal wat goedkoper dan dat ze hier kosten. Oftewel een duur toestel willen hebben voor een zo laag mogelijke prijs wel of geen garantie (kan ook namaak produkt zijn zoals vaak gebeurt in Cina). Kan ook zijn dat ts een Chinees toestel wil hebben die in Europa niet op de markt zijn verwacht dan echter niet een toestel die aan de Europese of Nederlandse richtlijnen voldoet waardoor er kans bestaat dat bepaalde apps net werken en of wifi/netwerken niet goed functioneren.

Voor ts.
Je kan het toestel toch gewoon op eigen kosten terug sturen binnen 90 dagen na aankoop en dan wordt deze gratis gerepareerd. Dit staat te lezen op hun website.

Gr
door Grunn1 - Oct 2, 2015 om 10:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb nog eens goed gekeken op deze website en de duurste telefoon met android 5.0 kost 179 dollar.
Verder staan er 2 toestellen op wat exacte kopieën zijn van de Samsung S6 voor 119 en 145 dollar.
Dus welk toestel zou ts gekocht hebben????
Is die gegaan voor een kopie van de hier erg dure Samsung S6 om net te doen of die een mooie dure telefoon kan betalen?

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 10:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jdbeste1 schreef op donderdag 1 okt 2015, 21:36]... Het is te ver weg om verhaal te halen maar de telefoon was te duur om het er te bij laten zitten.
Dit wil helemaal niet zeggen dat het een duur toestel is, zelfs als de telefoon rond de honderd euro was (uitgaande van de 119 dollar), is het zonde geld als deze na een maand al niet meer functioneert.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2015 om 10:42
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo jdbeste1,
Hopelijk is het nog niet te laat om het toestel terug te sturen zoals @Epcot voorstelt.
Vr, gr.

costnix
door costnix - Oct 2, 2015 om 11:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het vertalen van de Chinese tekst kan door deze tekst in te scannen en deze vervolgens te plakken in Translateur Gooogle.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 11:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 2 okt 2015, 11:53]Het vertalen van de Chinese tekst kan door deze tekst in te scannen en deze vervolgens te plakken in Translateur Gooogle.En dan krijg je van die rare vertalingen die je ook hebt in handleidingen bij dit soort goedkope producten. Als je iets van elektronica in China besteld, dan is het wel handig als je wat basis kennis hebt van die apparatuur. Zodat je kleine ongemakken zelf kan oplossen. Nieuwe firmware wordt lastig, maar is misschien nog wel te doen met de juiste kennis.

hansje klein
door hansje klein - Oct 2, 2015 om 12:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De afhaal- en andere chinezen kunnen juridisch bijna geen waterdichte vertaling aanleveren. De taal is regionaal sterk beïnvloed en de tekens (het waren er ooit 40.000 verschillende) leveren daardoor vaak een sterk afwijkende (vrije) interpretatie op.......

Wanneer je tòch bij de chinees wilt 'afhalen', moet er op de website op voorhand een niet mis te verstane engelse vertaling/tekst aanwezig zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 12:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Regionale verschillen in de taal zijn helemaal niet relevant. Als ze maar iemand hebben die, welke variant ze ook spreken, kan vertalen naar normaal Engelse. Of een handleiding kan schrijven in het Engels. Juridisch waterdicht is ook nergens voor nodig, als de handleiding maar voldoet.

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2015 om 12:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 2 okt 2015, 08:42][quote=1953 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 02:06]Tsja...voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop is duurkoop! Lekker voor eventueel garantie als die bestaat naar Chinees recht. Dan nog niet over de inklaringrechten (o.a. btw, invoerrechten etc.) bij de Douane te spreken.

Snap het gewoonweg niet waarom specifiek bij een Chinese webshop in China uw aankoop te gaan doen.
Het was zeker niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, ts schrijft dat de telefoon te duur is om het erbij te laten.

Te duur is een relatief begrip. Als de telefoon bijvoorbeeld 150 of 200 euro was is dat een hoop geld, maar kan nog steeds veel goedkoper zijn dan een vergelijkbaar product hier in de winkel.

Maar dit soort dingen maakt wel duidelijk waarom producten bij ons in de winkel een stuk duurder zijn dan in sommige andere landen. Consumentenbescherming, service, garantie etc zit in de prijs verwerkt. Laat je dat allemaal weg dan kan het allemaal veel goedkoper.

hansje klein
door hansje klein - Oct 2, 2015 om 12:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het onderwerp was hier, tekens kunnen lézen.........en niet de taal kunnen verstáán!

Mijn afhaalchinees heeft met vier medewerkers (oorspronkelijke allemaal uit china) een kwartier nodig gehad om er sámen uit te komen wat een door mij voorgelegde tekst van drie regels precies voor inhoud had.......

Zelfs hier op dit forum kan een reageerder in het nederlands (vaak) niet goed lezen en geeft inhoudelijk totaal foute antwoorden ;-))

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 12:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, als je letterlijk met je handleiding naar de afhaalchinees gaat... Het onderwerp is trouwens een defecte in China bestelde telefoon.

audb
door audb - Oct 2, 2015 om 12:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De meeste toestellen zullen het gewoon goed doen maar een simkaart houder kan beschadigt raken zeker als je vaak de simkaart verwisseld.
Maar meestal moet je voor het installeren van firmware een kabel gebruiken en een stabiele computer.
Mogelijk zal je wel een driver moeten installeren voor je telefoon waarna je het programma moet opstarten en als je geluk hebt dan wordt de firmware gewoon geïnstalleerd.