br
door brunoennicky May 26, 2010 om 12:58
Geldzaken & recht

Consumentenbond aanmelding

hallo experts
ik heb mij per ongeluk aan gemeld op de consumenten bond website terwijl ik dat helemaal niet wou..nu heb ik dat via een brief al uit gelegd aan de consumenten bond maar zei zeggen dat dat pas 1 juni 2011 ingaat..kosten 61e..bestaat er geen wet.dat je er nog binnen 7 dagen terug mag komen op je fout..bv de misleidende aan melding van hun..want dat was dat!! gaarne jullie tip of hulp..
mvg n

2310 50 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brunoennicky,

Als je geen abonnement wilde, waarom heb je je dan aangemeld? Wilde je soms toegang tot bepaalde delen van de website die anders niet toegankelijk waren? Als je de aanmeldingsprocedure op de website volgt word je er duidelijk op gewezen dat het om een abonnement gaat en dat het niet gratis is. Er worden allerlei gegevens gevraagd (als ik mij niet vergis ook een bankrekeningnummer) en toen had er toch wel een lichtje moeten gaan branden lijkt mij.
Je dus 'even' aanmelden om bepaalde dingen (testen) te kunnen bekijken en dan zeggen 'sorry, maar dat was niet de bedoeling', dat werkt natuurlijk niet. Ik ben bang dat je er voor een jaartje aan vast zit.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u gebruik gemaakt van een dienst van Consumentenbond ( zoals bekijken v.e. test) toen u zich per ongeluk aanmeldde?
In dat geval vind ik het terecht als u geen gebruik kunt maken van bedenktijd.

Heeft u zich, zonder dat u v.e. dienst gebruik maakte, aangemeld als lid, dan zou u m.i. wel gebruik kunnen maken van de bedenktijd, tenzij u in de bedenktijd gebruik maakte van een dienst op de site van deze bond.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik zit ook al 25 jaar vast aan dit lidmaatschap.
En ik wil er ook nog niet van af.
U heeft het lidmaatschap geactiveerd , door in te loggen en dan zit je er voor een jaar aan vast.
En dat staat ook duidelijk en goed vermeld, dus welkom bij de Consumentenbond.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat je weinig recht van spreken hebt. Weliswaar zou er sprake kunnen zijn van zgn. bedenktijd, echter doordat je direct digitaal inzage gehad hebt in dossiers die voor andere (niet leden) niet beschikbaar zijn, heb je al gebruik gemaakt van de voordelen van het lidmaatschap. Het lidmaatschap annuleren, nadat je er al gebruik van gemaakt hebt, zal niet gaan. Bij de supermarkt kun je ook je pak waspoeder niet terugbrengen, nadat je er al een schepje hebt uitgenomen...

Heb zelf ook ervaring met een weinig flexibele houding van Consumentenbond. Het zou juist hen sieren als ze wat coulantere opstelling zouden aannemen.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

brunoennicky

Je schrijft: .......bv de misleidende aan melding van hun..want dat was dat!!

Kun je hier even aangeven op welke wijze je bent misleid?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo alle
ik kreeg een melding via mijn expe over een web-browser kiezen.oa Explorer of Mozilla of andere browsers..via een link of melding werd ik door gestuurd na de consumenten bond web site..om daar te kijken welke t beste is of was..daar werd gezegd net zo als bij kassa eerst inloggen of gebruikers naam aanvragen...nergens gaf ie ergens een melding aan dat je gelijk lid werd of word..dit ging ook alleen om de mensen te laten kiezen welke web browsers t beste zijn..en niet gelijk lid worden van de consumenten bond..ik ben trouwens niet de enigste,want er zijn al tig klachten hier over op t internet..
mvg n

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk een beetje vreemd op door deze reacties. Daar waar we normaal allerlei dingen aandragen om consumenten te helpen lijkt hier een waar consumentenbond offensief aan de orde.
Ik zou juist van de consumentenbond een iets andere houding verwachten t.o.v. consumenten.
Gelet op het onderwerp begrijp ik niet dat deze informatie achter een besloten webpagina geplaatst is. Daarnaast zou enige bedenktijd best door zo'n partij in acht genomen kunnen worden.
Als het werkt door menigeen hier beschreven zou ik deze werkwijze aan consumentenbond willen voorstellen.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jscholtes:

Tja, ook de consumentenbond moet z'n broek ophouden en inkomsten zien te genereren door het werven van leden. Dat is ook de reden dat niet alle informatie op hun website voor iedereen toegankelijk is en dat bepaalde informatie dus alleen beschikbaar is voor leden.
En een 'bedenktijd' gaat dan uiteraard niet werken. Zie je het dan al gebeuren?

"O, even iets opzoeken op de website van de Consumentenbond. Hé, geen toegang? Even lid worden dan maar. Vervolgens alles opzoeken wat je weten wilde en dan even een mailtje naar de consumentenbond sturen dat ik er toch maar vanaf zie."

En willen we volgende week weer iets anders opzoeken, nou dan doen we dat toch gewoon nog een keer? Dat gaat niet werken zo, toch?

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ t.s.

Kunt u hier de link of melding plaatsen?

Als u bij website consumentenbond op "log in" drukt dan ziet u meteen: "wordt lid" en ontvang gratis.......

Het lijkt mij duidelijk wat er dan vervolgens gebeurt als u door gaat met invullen van uw gegevens.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 26 mei 2010, 14:44:
@jscholtes:

Tja, ook de consumentenbond moet z'n broek ophouden en inkomsten zien te genereren door het werven van leden. Dat is ook de reden dat niet alle informatie op hun website voor iedereen toegankelijk is en dat bepaalde informatie dus alleen beschikbaar is voor leden.
En een 'bedenktijd' gaat dan uiteraard niet werken. Zie je het dan al gebeuren?

"O, even iets opzoeken op de website van de Consumentenbond. Hé, geen toegang? Even lid worden dan maar. Vervolgens alles opzoeken wat je weten wilde en dan even een mailtje naar de consumentenbond sturen dat ik er toch maar vanaf zie."

En willen we volgende week weer iets anders opzoeken, nou dan doen we dat toch gewoon nog een keer? Dat gaat niet werken zo, toch?

Freya

Nogmaals, je zou een teller kunnen zetten op het aantal onderwerpen wat je kunt bezoeken in de welkomst-periode. Je zou summiere antwoorden kunnen verstrekken e.d..
Het meeliften op een onderwerp als web-browser keuze om leden te werven gaat wat mij betreft veel te ver!!

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jscholtes:

Met dat laatste 'Het meeliften op een onderwerp als web-browser keuze om leden te werven gaat wat mij betreft veel te ver!' ben ik het helemaal met je eens. Dit hebben we trouwens eerder gezien toen een paar jaar geleden het ziekenfonds afgeschaft werd en er een vergelijking van verschillende ziektekostenverzekeringen op de website van de consumentenbond werd geplaatst. Ook deze was, in eerste instantie, alleen toegankelijk voor leden.

Maar net als toen geldt ook nu, je bent niet afhankelijk van de consumentenbond hoor. Er is genoeg informatie te vinden op andere (gratis) websites.

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op woensdag 26 mei 2010, 15:23: ...

Nogmaals, je zou een teller kunnen zetten op het aantal onderwerpen wat je kunt bezoeken in de welkomst-periode. Je zou summiere antwoorden kunnen verstrekken e.d..
Het meeliften op een onderwerp als web-browser keuze om leden te werven gaat wat mij betreft veel te ver!!

Summiere antwoorden worden verstrekt door de consumentenbond en komen ook via allerlei media bij de consument terecht. Een teller ondervangt niet het probleem wat Freya al treffend schetste. Als de teller op het maximum staat, kan iemand zich opnieuw aanmelden, desnoods met "fake" gegevens. En de consumentenbond heeft het nakijken.

Ik betwijfel overigens of de consumentenbond leden probeert te werven al meeliftend op het onderwerp webbrowserkeuze. Uit de door t.s. verstrekte informatie kan ik niet afleiden dat de consumentbond verantwoordelijk is voor de berichten over webbrowserkeuze en de link naar de site van de consumentenbond in die berichten.

t.s. geeft bovendien aan de meldingen ontvangen te hebben "via mijn expe". Ook dat is niet helemaal duidelijk, maar ik zie er vooralsnog geen verwijzing naar de consumentenbond in.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo luitjes

ik heb een andere computer waar de expe nog op moest geïnstalleerd..toen dat gedaan was en alles in werking ging,krijg je net als alle andere..bv vista of nu window 7 een melding van welke web browsers je kan nemen,via die site werd je aan bevolen om op de link te klikken van de consumenten bond..niet de web site..maar gewoon de link van beste web browsers.. dus wij hebben totaal geen lid maatschappen gezien of wat dan ook,want dan waren we er helemaal niet mee begonnen..via die link stond er inloggen of aanmelden voor de info..NIET AANMELDEN VOOR LIDMAATSCHAP!! gewoon wat we alle ook hebben gedaan om bij bv kassa informatie te krijgen..en geen aanmelding! en daar ging t toen mis..en werd je officieel aangemeld als lid.. en niet zo als andere nu zeggen,want ik ben al 25 jaar lid..tja u wou dan lid worden..wij niet..wij keken alleen op welke internet browsers goed of niet goed zijn..we kregen gewoon een link via t Explorer gedoe of microsoft of wat dan ook.. ja t zou zeker helpen bij een welkom of wat dan ook dat er een lidmaatschap aan vast zit..bij aanmelding bij bv kassa of radar krijg je ook geen lidmaatschap erbij..en ook bij een van de eerste reactie van u, moest toch u bankrekening in vullen.. nee freya..geen bankrekening..dan was t lichtje bij ons ook wel gaan knipperen! nou ik ben nu op de hoogte van uw tips of reactie,s..vriendelijk dank..

mvg n

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

brunoennicky schreef op woensdag 26 mei 2010, 17:03: hallo luitjes
--maar gewoon de link van beste web browsers--
--..we kregen gewoon een link via t Explorer gedoe of microsoft of wat dan ook..-- mvg n

Ik heb geen link naar consumenten bond gezien toen ik browserkeuze scherm kreeg....

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook niet.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brunoennicky:

Tja, ik weet het niet hoor, maar zodra je op de eerste pagina van de Consumentenbond komt waar die vergelijkingstest staat, dan kun je als eerste klikken op een logo met de tekst:

'Word lid en krijg direct toegang' (zie: *[u]klik[/u]*)

Zodra je daar op klikt kom je in een scherm waar duidelijk staat uitgelegd wáár je nu precies 'lid' van wordt en wat de voorwaarden zijn. (zie: *[u]klik[/u]*)

Ik kan mij niet voorstellen dat je op een andere manier bent 'binnengekomen'?
Het lijkt mij toch duidelijk dat dit niet gratis is.

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op woensdag 26 mei 2010, 14:21: Ik kijk een beetje vreemd op door deze reacties. Daar waar we normaal allerlei dingen aandragen om consumenten te helpen lijkt hier een waar consumentenbond offensief aan de orde.
Ik zou juist van de consumentenbond een iets andere houding verwachten t.o.v. consumenten.
Gelet op het onderwerp begrijp ik niet dat deze informatie achter een besloten webpagina geplaatst is. Daarnaast zou enige bedenktijd best door zo'n partij in acht genomen kunnen worden.
Als het werkt door menigeen hier beschreven zou ik deze werkwijze aan consumentenbond willen voorstellen.

Uitstekende posting in mijn beleving.
Helaas zijn er nog veel te veel medelanders die de consumentenbond spekken en daar vertrouwen in hebben.
Deze hele commercielebond (zakkenvullers) is voor zichzelf bezig en niet voor ons.

T

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........ik heb mij per ongeluk aan gemeld op de consumenten bond website terwijl ik dat helemaal niet wou............ Dan had je niet al je gegevens in moeten vullen. Testen kun je alleen maar inzien als je al abonnee bent of abonnee wordt.

7 dagen bedenktijd telt in dit geval niet. Waarschijnlijk heb je een pop-up of een google ad voorbij zien komen, want met het keuzescherm voor een browser heeft de consumentenbond niets te maken.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

brunoennicky

Gezien alle info op dit draadje bestaat er geen mogelijkheid om onder dat lidmaatschap uit te komen. Noteer vast in jouw agenda dat je in april 2011 dit abonnement opzegt op de vervaldatum (1-6-2011). Verstuur die opzegging wel aangetekend en met bewijs van ontvangst, zodat de Consumentbond niet kan zeggen dat ze jouw opzeggingsbrief niet hebben ontvangen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

brunoennicky

Als je dus nu al een schriftelijk bewijs hebt dat je op de eerstkomende vervaldatum hebt opgezegd, dan kun je in april volgend jaar volstaan met een gewone herinneringsbrief. Dat is dan wel niet echt nodig, maar je kunt maar beter op safe spelen bij de Consumentenbond.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerland schreef op woensdag 26 mei 2010, 16:22:
jscholtes schreef op woensdag 26 mei 2010, 15:23: ...
.....Een teller ondervangt niet het probleem wat Freya al treffend schetste. Als de teller op het maximum staat, kan iemand zich opnieuw aanmelden, desnoods met "fake" gegevens. En de consumentenbond heeft het nakijken.

Ik betwijfel overigens of de consumentenbond leden probeert te werven al meeliftend op het onderwerp webbrowserkeuze. Uit de door t.s. verstrekte informatie kan ik niet afleiden dat de consumentbond verantwoordelijk is voor de berichten over webbrowserkeuze en de link naar de site van de consumentenbond in die berichten.

t.s. geeft bovendien aan de meldingen ontvangen te hebben "via mijn expe". Ook dat is niet helemaal duidelijk, maar ik zie er vooralsnog geen verwijzing naar de consumentenbond in.

Allemaal tegenwerpingen voor zaken die je technisch kunt oplossen! (authenticatiemail, registratie ip-nummer). Elk argument is een non-argument in deze.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jscholtes:

Dat is technisch haast niet dicht te spijkeren. Een nieuw hotmailadres is zo gemaakt en als je je b.v. met je iPhone aanmeld, dan heb je steeds een ander ip-adres. En wat nu?

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:39:
@jscholtes:

Dat is technisch haast niet dicht te spijkeren. Een nieuw hotmailadres is zo gemaakt en als je je b.v. met je iPhone aanmeld, dan heb je steeds een ander ip-adres. En wat nu?

Freya

Nogmaals allemaal non-argumenten. Maak het onmogelijk om via bepaalde providers/ip-nummer ranges zaken aan te melden of bedenk iets anders technisch.

De consumentenbond zou ook bij een authenticatiemail nogmaals aan kunnen geven dat er kosten gemoeid zijn met het lidmaatschap bladiebladiebla....
Het kan zeker anders dan de manier waarop men dit in dit geval heeft aangepakt.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is zeker wel onderuit te komen indien er minderjarigen op het zelfde woon adres(ip) adres vertoeven.

T

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:48: ......
De consumentenbond zou ook bij een authenticatiemail nogmaals aan kunnen geven dat er kosten gemoeid zijn met het lidmaatschap bladiebladiebla....
Het kan zeker anders dan de manier waarop men dit in dit geval heeft aangepakt.

Heb je de 'linken' al eens bekeken die in mijn eerste post op deze tweede pagina staan?
Hoe duidelijk kan het zijn dat het om een betaald abonnement gaat. Moet het dan nog duidelijker?

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:48: [De consumentenbond zou ook bij een authenticatiemail nogmaals aan kunnen geven dat er kosten gemoeid zijn met het lidmaatschap bladiebladiebla....
Het kan zeker anders dan de manier waarop men dit in dit geval heeft aangepakt.

Wordt duidelijk vermeld, Mits je ook leest............en meeste mensen hebben haast om te zien wat ze willen zien en klikken accoord zonder wat te lezen........helaas dan heb je dus pech.

Voor diensten die direct beginnen zoals in dit geval bekijken van (betaal) info geldt Geen bedenktijd volgens wet koop op afstand, logisch ook want als ik maar een ding wil weten heb ik de info gratis en bedenk ik me daarna ............maar heb ik ondertussen ook de kans de hele site aan info ook nog te bekijken en wellicht te kopieren voor anderen...........

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat mijn posting van 19.21 niet gelezen wordt.
Wetjes kopieren kunnen we allemaal maar weten we ook de mazen te vinden.
Nee dus!

Ik wel op een legale manier

T

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op woensdag 26 mei 2010, 20:13: Jammer dat mijn posting van 19.21 niet gelezen wordt.
Wetjes kopieren kunnen we allemaal maar weten we ook de mazen te vinden.
Nee dus!

Ik wel op een legale manier

T

Waarom moeten we mensen helpen ergens onderuit te komen omdat ze zelf te laks zijn geweest en allerhande knoppen zonder lezen hebben zitten indrukken ?

Ik surf genoeg rond maar ben nog nooit zomaar ergens lid of aangemeld van geraakt, ook geen last van spam............

Verwacht dat gebeurd is wat Birdies eerder zei --Waarschijnlijk heb je een pop-up of een google ad voorbij zien komen, want met het keuzescherm voor een browser heeft de consumentenbond niets te maken.-- en vraagsteller gaat er zonder nadenken of lezen voor..........

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist even gekeken en onderaan de aanmeld pagina moet je zelfs een vinkje zetten bij: Ja, ik ben 18 jaar of ouder en ga akkoord met de algemene voorwaarden (de algemene voorwaarden zijn dan aanklikbaar).

Wel zo nodig de testen willen lezen (waarvoor eigenlijk, zo goed zijn ze niet en overal op het web is gratis info te vinden), maar niet willen betalen. Zo werkt het niet.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@toolboy:

Dus, jezelf aanmelden, informatie opzoeken en vervolgens er onderuit proberen te komen door aan te geven dat een minderjarige de aanmelding heeft gedaan noem je 'legaal'?

Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op woensdag 26 mei 2010, 17:23:
brunoennicky schreef op woensdag 26 mei 2010, 17:03: hallo luitjes
--maar gewoon de link van beste web browsers--
--..we kregen gewoon een link via t Explorer gedoe of microsoft of wat dan ook..-- mvg n

Ik heb geen link naar consumenten bond gezien toen ik browserkeuze scherm kreeg....

Ik ook niet....wel kreeg ik een cursus begrijpend nederlands aangeboden....
Kennelijk heeft niemand anders die link gezien:)

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 26 mei 2010, 20:28:
@toolboy:

Dus, jezelf aanmelden, informatie opzoeken en vervolgens er onderuit proberen te komen door aan te geven dat een minderjarige de aanmelding heeft gedaan noem je 'legaal'?

Freya

Yep net zo legaal als het zg afsluiten van een overeenkomst per internet.
Zelfs mijn kid van 8 weet hoe hij iets kan aankopen via internet.

Dat is dus wat ik bedoel.
Snapt iemand dat?

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........Snapt iemand dat?......... Nee, want overeenkomsten afsluiten via internet is wettelijk toegestaan.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op woensdag 26 mei 2010, 21:00: ...........Snapt iemand dat?......... Nee, want overeenkomsten afsluiten via internet is wettelijk toegestaan.

En je bent (als ouder) altijd nog Zelf verantwoordelijk voor gebruik of misbruik van je pc door je kinderen (of wie er dan ook achter zit.............)

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch verbazingwekkend...

Deze "klacht" komt regelmatig voor, toch heeft niemand anders de situatie kunnen nabootsen. Altijd kwam het reguliere aanmeldscherm met de bijbehorende voorwaarden (kosten) te voorschijn.

Hebben de klagers dan zulke aparte computers of hebben ze perceptie-probleempjes?

Of zou de waarheid toch zijn dat ze na gebruikmaking van de dienst erachter komen dat de prijs te hoog is voor het gebodene?

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de consumenten bond. Scholtens zal in het verleden wel een keertje problemen gehad hebben en zijn gal zo willen spuien. ik heb in het verleden zelf vaak genoeg gekeken of ik gratis test kon bekijken. Dit was niet mogelijk, dus maar lid geworden....
En natuurlijk betaal ik, die testen moeten toch ook betaald worden?
De heer Scholtens vind het allemaal commerciele onzin. Tja als je dat zo vind dan kijk je toch niet en dan hoef je ook niet te betalen....

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp ook nog steeds niet hoe deze persoon zich bij vergissing heeft kunnen aanmelden omdat het goed aangegeven wordt dat u lid wordt.

Overeenkomsten sluiten via internet kan keurig gaan, zoals mijn aanmelding bij een andere krant.
Keurige schriftelijke bevestiging v.d. overeenkomst, de prijs, klantnummer, de duur voor die prijs, dat het stilzwijgend verlengd wordt, etc en binnen welke termijn de kado's bezorgd worden.

Afzegging en schriftelijke bevestiging creditering bij andere krant ging even keurig zonder kosten van aangetekende brief. :)

Alle brieven zijn weer in de map die ik ervoor heb gedaan.
Zo zou het altijd moeten gaan, dan regent het veel minder klachten op consumenten sites.

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:32: brunoennicky

Als je dus nu al een schriftelijk bewijs hebt dat je op de eerstkomende vervaldatum hebt opgezegd, dan kun je in april volgend jaar volstaan met een gewone herinneringsbrief. Dat is dan wel niet echt nodig, maar je kunt maar beter op safe spelen bij de Consumentenbond.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

@read,
Goed dat je je eerdere advies om nu een aangetekende opzeggingsbrief te sturen intrekt.
Dat advies had immers geen toegevoegde waarde: opzegging heeft al plaatsgevonden en bevestiging daarvan is ook verstrekt door de consumentenbond.

Wat vind jij, moet de door jou geadviseerde herinneringsbrief per gewone post of aangetekend verstuurd worden?
Is het wellicht ook nog verstandig een fax te sturen?

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 26 mei 2010, 20:28:
@toolboy:

Dus, jezelf aanmelden, informatie opzoeken en vervolgens er onderuit proberen te komen door aan te geven dat een minderjarige de aanmelding heeft gedaan noem je 'legaal'?

Freya

Voor toolboy een heel normaal advies. Hij ziet niet wat er mis mee is.
Het eigen belang van de consument heiligt immers alle middelen, ook illegale.
Voor ondernemingen ligt dat vanzelfsprekend heel anders.

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marwin schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:31: .....Scholtens zal in het verleden wel een keertje problemen gehad hebben en zijn gal zo willen spuien. ik heb in het verleden zelf vaak genoeg gekeken of ik gratis test kon bekijken. Dit was niet mogelijk, dus maar lid geworden....
En natuurlijk betaal ik, die testen moeten toch ook betaald worden?
De heer Scholtens vind het allemaal commerciele onzin. Tja als je dat zo vind dan kijk je toch niet en dan hoef je ook niet te betalen....

Ik wil even duidelijk verklaren dat ik nimmer lid ben geweest van deze organisatie!
Uw suggestieve opmerking is geheel te uwer verantwoording!

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op donderdag 27 mei 2010, 17:58:
marwin schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:31: .....Scholtens zal in het verleden wel een keertje problemen gehad hebben en zijn gal zo willen spuien. ik heb in het verleden zelf vaak genoeg gekeken of ik gratis test kon bekijken. Dit was niet mogelijk, dus maar lid geworden....
En natuurlijk betaal ik, die testen moeten toch ook betaald worden?
De heer Scholtens vind het allemaal commerciele onzin. Tja als je dat zo vind dan kijk je toch niet en dan hoef je ook niet te betalen....

Ik wil even duidelijk verklaren dat ik nimmer lid ben geweest van deze organisatie!
Uw suggestieve opmerking is geheel te uwer verantwoording!

Toch is door uw uitlatingen de indruk ontstaan dat u iets tegen de consumentenbond hebt. U kunt toch gewoon een bijdrage geven aan antwoord op de gestelde vraag zonder de consumentenbond als organisatie af te branden (strikt genomen is dat zelfs off topic). Of de opmerking van marwin suggestief is is geheel te uwer verantwoording. Of u al dan niet lid geweest bent van de consumentenbond wordt overigens nergens ter sprake gebracht. U heeft ook als niet-lid nooit problemen ondervonden met de consumentenbond?

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ toolboy

Het is prima om naar de mazen van de wet te zoeken. Maar dan wel op een eerlijke manier.
Als een volwassene zich per ongeluk aanmeldt ondanks de rode letters die aangeven dat u lid wordt, dan is de consequentie dat men lid is.

Zich beroepen op een inwonenende minderjarige, die zich aangemeld heeft, is frauduleus en geeft m.i. ook een verkeerd signaal af naar betreffende minderjarige.

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerland schreef op donderdag 27 mei 2010, 18:08:
jscholtes schreef op donderdag 27 mei 2010, 17:58:
marwin schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:31: .....Scholtens zal in het verleden wel een keertje problemen gehad hebben en zijn gal zo willen spuien. ik heb in het verleden zelf vaak genoeg gekeken of ik gratis test kon bekijken. Dit was niet mogelijk, dus maar lid geworden....
En natuurlijk betaal ik, die testen moeten toch ook betaald worden?
De heer Scholtens vind het allemaal commerciele onzin. Tja als je dat zo vind dan kijk je toch niet en dan hoef je ook niet te betalen....

Ik wil even duidelijk verklaren dat ik nimmer lid ben geweest van deze organisatie!
Uw suggestieve opmerking is geheel te uwer verantwoording!

Toch is door uw uitlatingen de indruk ontstaan dat u iets tegen de consumentenbond hebt. U kunt toch gewoon een bijdrage geven aan antwoord op de gestelde vraag zonder de consumentenbond als organisatie af te branden (strikt genomen is dat zelfs off topic). Of de opmerking van marwin suggestief is is geheel te uwer verantwoording. Of u al dan niet lid geweest bent van de consumentenbond wordt overigens nergens ter sprake gebracht. U heeft ook als niet-lid nooit problemen ondervonden met de consumentenbond?

Wellicht is u mijn eerste reactie in deze vraag/antwoord ontgaan!

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op donderdag 27 mei 2010, 19:04:
gerland schreef op donderdag 27 mei 2010, 18:08:
jscholtes schreef op donderdag 27 mei 2010, 17:58:
marwin schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:31: .....Scholtens zal in het verleden wel een keertje problemen gehad hebben en zijn gal zo willen spuien. ik heb in het verleden zelf vaak genoeg gekeken of ik gratis test kon bekijken. Dit was niet mogelijk, dus maar lid geworden....
En natuurlijk betaal ik, die testen moeten toch ook betaald worden?
De heer Scholtens vind het allemaal commerciele onzin. Tja als je dat zo vind dan kijk je toch niet en dan hoef je ook niet te betalen....

Ik wil even duidelijk verklaren dat ik nimmer lid ben geweest van deze organisatie!
Uw suggestieve opmerking is geheel te uwer verantwoording!

Toch is door uw uitlatingen de indruk ontstaan dat u iets tegen de consumentenbond hebt. U kunt toch gewoon een bijdrage geven aan antwoord op de gestelde vraag zonder de consumentenbond als organisatie af te branden (strikt genomen is dat zelfs off topic). Of de opmerking van marwin suggestief is is geheel te uwer verantwoording. Of u al dan niet lid geweest bent van de consumentenbond wordt overigens nergens ter sprake gebracht. U heeft ook als niet-lid nooit problemen ondervonden met de consumentenbond?

Wellicht is u mijn eerste reactie in deze vraag/antwoord ontgaan!

Allerminst! Inderdaad een keurig antwoord, dat vervolgens door verschillende forumbezoekers als niet haalbaar aan de kant wordt geschoven. Niet haalbaar, want duur en gevoelig voor misbruik. Ik kan geen enkel belang voor de consumentenbond bedenken dat een dergelijke investering, met nimmer absolute zekerheid dat fraude wordt voorkomen (gehackt wordt er toch) rechtvaardigt. U wel?

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

marwin schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:31:

Allerminst! Inderdaad een keurig antwoord, dat vervolgens door verschillende forumbezoekers als niet haalbaar aan de kant wordt geschoven. Niet haalbaar, want duur en gevoelig voor misbruik. Ik kan geen enkel belang voor de consumentenbond bedenken dat een dergelijke investering, met nimmer absolute zekerheid dat fraude wordt voorkomen (gehackt wordt er toch) rechtvaardigt. U wel?

Ik zou van een belangenorganisatie een duidelijke acceptatiemail verwachten waarin de financiële consequenties van mijn inschrijving (jaarbedrag/ te betalen in termijnen) worden weergegeven. Door te klikken op de acceptatielink in die mail bevestig je dan je akkoord.

Boven beschreven techniek zorgt volgens mij niet tot extra onnodige uitgaven voor de consumentenbond. U betaald voor het lidmaatschap, daarmee is het commerciële belang van die bond voldoende duidelijk. Achter de inlog moet dan toegevoegde waarde aanwezig zijn.

Een belangenorganisatie zou mijns inziens extra alert moeten zijn om de 'schone schijn' tegen te krijgen. Ik heb persoonlijk niets tegen de consumentenbond.

De huidige oplossing voorkomt mijns inziens ook niet het frauduleus handelen.
Een verificatiemail zou in elk geval bijdragen aan de voorkoming daarvan.

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jscholtes,

U wilt de consumentenbond op kosten jagen (welkomstperiode c.q. bedenktijd waarin met gratis en vrijblijvend een x aantal onderwerpen kan raadplegen, tellertjes op dat bij te houden, allerlei andere technische oplossingen die geïmplementeerd moeten worden, authenticatiemail, kosten voor fraudebestendig maken) voor..... Ja waarvoor eigenlijk? Voor mensen die niet bereid zijn contributie te betalen maar wel de voordelen van het lidmaatschap willen genieten. Dat kan redelijkerwijs natuurlijk niet van de consumentenbond verwacht worden. Ze zijn gekke henkie niet!

Uit uw reacties krijg ik de indruk dat u ervan uit gaat dat iemand door één verkeerde muisklik zo maar lid kan worden van de consumentenbond. Het zou goed zijn als u eens de website van de consumentenbond zou raadplegen om met eigen ogen te zien dat daar geen sprake van kan zijn. Nadat alle gegevens zijn ingevuld, alle akkoorden zijn gegeven, meerdere keren getoond is welke verplichtingen men aan gaat, inclusief te betalen contributie, de algemene voorwaarden worden gepresenteerd, bevestigd is dat men die gelezen heeft, een wachtwoord en gebruikersnaam is aangemaakt, worden de gegevens ten behoeve van het lidmaatschap doorgestuurd. Daarna volgt de mededeling dat een bevestigingsmail verstuurd wordt aan het nieuwe lid.
Dat is toch wel genoeg?

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerland schreef op vrijdag 28 mei 2010, 00:15: @jscholtes,

U wilt de consumentenbond op kosten jagen (welkomstperiode c.q. bedenktijd waarin met gratis en vrijblijvend een x aantal onderwerpen kan raadplegen, tellertjes op dat bij te houden, allerlei andere technische oplossingen die geïmplementeerd moeten worden, authenticatiemail, kosten voor fraudebestendig maken) voor..... Ja waarvoor eigenlijk? Voor mensen die niet bereid zijn contributie te betalen maar wel de voordelen van het lidmaatschap willen genieten. Dat kan redelijkerwijs natuurlijk niet van de consumentenbond verwacht worden. Ze zijn gekke henkie niet!

Uit uw reacties krijg ik de indruk dat u ervan uit gaat dat iemand door één verkeerde muisklik zo maar lid kan worden van de consumentenbond. Het zou goed zijn als u eens de website van de consumentenbond zou raadplegen om met eigen ogen te zien dat daar geen sprake van kan zijn. Nadat alle gegevens zijn ingevuld, alle akkoorden zijn gegeven, meerdere keren getoond is welke verplichtingen men aan gaat, inclusief te betalen contributie, de algemene voorwaarden worden gepresenteerd, bevestigd is dat men die gelezen heeft, een wachtwoord en gebruikersnaam is aangemaakt, worden de gegevens ten behoeve van het lidmaatschap doorgestuurd. Daarna volgt de mededeling dat een bevestigingsmail verstuurd wordt aan het nieuwe lid.
Dat is toch wel genoeg?

Ik ga uiteraard niet proberen op de site van de consumentenbond. Stel dat ik zo maar lid zou worden....
Ik heb een kleine nuance ten opzichte van wat u genoeg vindt (het overige heb ik inmiddels al laten vallen zoals uit mijn vorige reactie gebleken is) namelijk dat ik een authenticatielink zou willen krijgen waarna de verplichting pas een feit is met in die mail duidelijk wat de financiele consequenties zijn van de ingegeven informatie.
Ik denk dat het belang van de consumentbond daarbij voldoende is aangegeven in mijn vorige mail.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2010 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerland schreef op vrijdag 28 mei 2010, 00:15: @jscholtes,
Uit uw reacties krijg ik de indruk dat u ervan uit gaat dat iemand door één verkeerde muisklik zo maar lid kan worden van de consumentenbond. Het zou goed zijn als u eens de website van de consumentenbond zou raadplegen om met eigen ogen te zien dat daar geen sprake van kan zijn. Nadat alle gegevens zijn ingevuld, alle akkoorden zijn gegeven, meerdere keren getoond is welke verplichtingen men aan gaat, inclusief te betalen contributie, de algemene voorwaarden worden gepresenteerd, bevestigd is dat men die gelezen heeft, een wachtwoord en gebruikersnaam is aangemaakt, worden de gegevens ten behoeve van het lidmaatschap doorgestuurd. Daarna volgt de mededeling dat een bevestigingsmail verstuurd wordt aan het nieuwe lid.
Dat is toch wel genoeg?

Nee dat is niet genoeg. Stel ik kan het niet goed vinden met mijn buurman en wil hem een loer draaien. Kan ik rustig al zijn gegevens invullen en hem aanmelden, zonder dat hij dat zelf nog hoeft te bevestigen.

Nogal bizarre gang van zaken als je het mij vraagt.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

brunoennicky schreef op woensdag 26 mei 2010, 12:58: hallo experts
ik heb mij per ongeluk aan gemeld op de consumenten bond website terwijl ik dat helemaal niet wou..nu heb ik dat via een brief al uit gelegd aan de consumenten bond maar zei zeggen dat dat pas 1 juni 2011 ingaat..kosten 61e..bestaat er geen wet.dat je er nog binnen 7 dagen terug mag komen op je fout..bv de misleidende aan melding van hun..want dat was dat!! gaarne jullie tip of hulp..
mvg n

Ik zit min of meer nu met het zelfde probleem. Ik had niet gelijk door dat je er voor moest betalen (nu 30euro voor het eerste jaar). Ja dat is inderdaad het er wel stond zag ik achteraf. Maar appeltjesgroen valt voor mij als dislect niet echt op op wit... Toen ik me had aangemeld zag ik het dus en heb me gelijk weer uitgeschreven tussen de aanmeld mail en de afmeld mail zitten letterlijk 4min! Ook ik kreeg post van consumentenbond.nl dat ik alsnog 30euro aan hun moet voldoen. Echter heb ik helemaal geen gebruik gemaakt van de mogelijkheden op die website zoals testresultaten inzien.

Ik heb hun direct een mail gestuurd. En als ik zo zie dat consumentenbond meer op hun centen zitten dan iets te willen betekenen voor de consument vrees ik het ergste. Maar ik ben niet van plan op te geven.

Ik ga toch niet 30euro voor een jaar betalen als ik maar 4min ingeschreven sta, geen gebruik heb gemaakt van de mogelijkheden op de site en ik me ook niet meer kan aanmelden!??

Ik wens je heel veel succes als het nog niet gelukt is!

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sherida1992 :

Tja, de consumentenbond is ook commercieel en moet ook centjes verdienen en dus bedienen ze zich van dezelfde 'trucjes' om mensen te verleiden om lid te worden. De gegevens die je in moet vullen bij de registratie worden allemaal duidelijk in zwarte letters weergegeven en de informatie dat het geld kost wordt zo onduidelijk mogelijk in een lichte kleur op de website gezet..... Je zou er eens overheen kunnen lezen.....

Freya