Fietshokje.nl niet nakomen verplichting
Op 18 november 2014 heb ik bij fietshokje.nl een Cortina snowwhite besteld. Op 28 november 2014 kreeg ik echter een Cortina Dawn geleverd. Diezelfde dag heb ik contact gezocht met het bedrijf en deze gingen een oplossingen zoeken.
Na diverse mailtjes/telefoontjes heb ik tot aan de dag van vandaag, 14 januari 2015, niet de juiste fiets. Contact met deze leverancier verloopt ook moeizaam.
Hun voorstel is: zodra er iemand is die de Cortina Dawn besteld deze naar die persoon op te sturen. Daarna ontvang ik mijn geld terug. Dit betekend dat ik moet wachten tot er ooit misschien iemand komt die deze fiets wilt. Hier ga ik niet mee akkoord.
Mijn vraag is simpel: kan dit zomaar, wat zijn de mogelijkheden om de juiste fiets te krijgen of mijn geld terug te krijgen en zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt met deze leverancier?
Wat een achterlijke manier om zelf geen enkele schade te lopen van dit bedrijf.
U heeft recht op geld terug en u mag ook op hun kosten de fiets terugsturen. Zij kunnen u klaarblijkelijk de juiste fiets niet leveren.
Dit zijn uw wettelijke rechten.
U kunt een mail sturen met dat u met uw klacht op de Kassa Site staat. Willen ze het geld niet terugstorten, dan kunt u een klacht indienen bij de ACM.
En natuurlijk allerlei klachtensites afgaan.
Hoeveel heeft u voor de fiets betaald? Dan kunt u nog bezien of het de moeite waard is om een jurist in te schakelen. Of wellicht heeft u een rechtsbijstandverzekering.
Wat zijn dat eigenlijk voor een simpele lui?
Ik dacht dat ik op deze site alles al had meegemaakt, maar het kan dus nog steeds gekker. Niet te geloven.......
En wat dat clubje * * allemaal schrijft is, gezien het verhaal van TS, gewoon lachwekkend.
Ik vermoed dat die actie van dat clubje uniek is in Nederland. Dus als er al iemand zoiets meegemaakt heeft, moet dat haast alleen van/via Fietshokje.nl komen.
En als antwoord (wat Zoekster ook al geschreven heeft): u heeft gewoon RECHT (!) op al het geld terug. En niet via een ander slachtoffer, maar van dat 'bedrijfje' zelf.
De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.
U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.
Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.
Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?
[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:34]De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.
U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.
Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.
Bovenstaande klopt helemaal, echter niet voor dit geval. Er was / is namelijk geen sprake van een annulering, en of nu wel of niet de juiste kleur besteld is, doet dan denk ik niet ter sprake. Het gaat er continu om dat dit merk, voor dit geld, nergens te verkrijgen is. De klant wilt dan soms wel wachten en soms niet. Daar staan wij tussen. Stel, de juiste kleur was besteld en geleverd, en deze blijkt toch niet naar wens te zijn, dan had deze klant de fiets ook binnen 14 dagen kunnen retourneren, juist? Maar, het volgende exemplaar hoeven wij dan (natuurlijk) niet kosteloos na te zenden? Leg dat de (online) klant maar uit.
[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?
Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?
[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:39][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?
Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?
Natuurlijk wil de klant allereerst krijgen wat hij of zij besteld heeft, dan is het ook geen annulering maar de wens om het bestelde geleverd te krijgen. Gezien de vraagstelling was klant in januari echter op het punt van geld terug beland.
Maar als je een dagje ijsvissen besteld en je krijg zeevissen, dan is dat geen probleem begrijp ik?
[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:44][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:39][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?
Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?
Natuurlijk wil de klant allereerst krijgen wat hij of zij besteld heeft, dan is het ook geen annulering maar de wens om het bestelde geleverd te krijgen. Gezien de vraagstelling was klant in januari echter op het punt van geld terug beland.
Maar als je een dagje ijsvissen besteld en je krijg zeevissen, dan is dat geen probleem begrijp ik?
Behoeft verder geen discussie meer. Misschien dit forum voor u een hobby (gezien het aantal posts), maar wij doen hier gewoon ons punt.
Dus nogmaals,
Situatie;
fiets a besteld, fiets a is geleverd.
fiets a besteld, fiets b verwacht
fiets a terugsturen; geen probleem. Verzendkosten voor ons, schade voor terugtransport valt niet onder ons risico natuurlijk.
fiets b " de gewenste fiets " is de fiets die de klant wil, ofwel nieuwe order. De verzendkosten (25.- ) voor een rijklare fiets - wilt de klant dan niet betalen... Begrepen?
Zo niet, houd ik het hierbij, en wens ik u allen een geweldige avond.
Voor de topicstarter, als de fiets onbeschadigd is, mag deze evengoed retour; de stockage bij de fabrikant is nihil en wij kunnen deze zeer goed kwijt!
Correctie. Fiets a besteld, fiets b geleverd. Fiets a besteld, fiets a verwacht. Fiets a moet zonder extra kosten geleverd worden.
[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:05]Correctie. Fiets a besteld, fiets b geleverd. Fiets a besteld, fiets a verwacht. Fiets a moet zonder extra kosten geleverd worden.
Dat maak jij er van, maar was je er bij? De hele discussie gaat om een kleine 25,00 euro. Het is een principe natuurlijk, maar wees eerlijk en het komt altijd goed ;). Helaas prikkelt een zeer lage prijs altijd om het toch te proberen. Fijne avond verder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer