sh
door shadydestiny Jan 14, 2015 om 14:37
Auto & vervoer

Fietshokje.nl niet nakomen verplichting

Op 18 november 2014 heb ik bij fietshokje.nl een Cortina snowwhite besteld. Op 28 november 2014 kreeg ik echter een Cortina Dawn geleverd. Diezelfde dag heb ik contact gezocht met het bedrijf en deze gingen een oplossingen zoeken.

Na diverse mailtjes/telefoontjes heb ik tot aan de dag van vandaag, 14 januari 2015, niet de juiste fiets. Contact met deze leverancier verloopt ook moeizaam.

Hun voorstel is: zodra er iemand is die de Cortina Dawn besteld deze naar die persoon op te sturen. Daarna ontvang ik mijn geld terug. Dit betekend dat ik moet wachten tot er ooit misschien iemand komt die deze fiets wilt. Hier ga ik niet mee akkoord.

Mijn vraag is simpel: kan dit zomaar, wat zijn de mogelijkheden om de juiste fiets te krijgen of mijn geld terug te krijgen en zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt met deze leverancier?

2633 30 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 14:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een achterlijke manier om zelf geen enkele schade te lopen van dit bedrijf.

U heeft recht op geld terug en u mag ook op hun kosten de fiets terugsturen. Zij kunnen u klaarblijkelijk de juiste fiets niet leveren.
Dit zijn uw wettelijke rechten.

U kunt een mail sturen met dat u met uw klacht op de Kassa Site staat. Willen ze het geld niet terugstorten, dan kunt u een klacht indienen bij de ACM.
En natuurlijk allerlei klachtensites afgaan.

Hoeveel heeft u voor de fiets betaald? Dan kunt u nog bezien of het de moeite waard is om een jurist in te schakelen. Of wellicht heeft u een rechtsbijstandverzekering.

hutch
door hutch - Jan 15, 2015 om 09:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat zijn dat eigenlijk voor een simpele lui?

Ik dacht dat ik op deze site alles al had meegemaakt, maar het kan dus nog steeds gekker. Niet te geloven.......

En wat dat clubje * * allemaal schrijft is, gezien het verhaal van TS, gewoon lachwekkend.

Ik vermoed dat die actie van dat clubje uniek is in Nederland. Dus als er al iemand zoiets meegemaakt heeft, moet dat haast alleen van/via Fietshokje.nl komen.

En als antwoord (wat Zoekster ook al geschreven heeft): u heeft gewoon RECHT (!) op al het geld terug. En niet via een ander slachtoffer, maar van dat 'bedrijfje' zelf.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 22:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.

U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.

Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 22:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:38
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:34]De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.

U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.

Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.

Bovenstaande klopt helemaal, echter niet voor dit geval. Er was / is namelijk geen sprake van een annulering, en of nu wel of niet de juiste kleur besteld is, doet dan denk ik niet ter sprake. Het gaat er continu om dat dit merk, voor dit geld, nergens te verkrijgen is. De klant wilt dan soms wel wachten en soms niet. Daar staan wij tussen. Stel, de juiste kleur was besteld en geleverd, en deze blijkt toch niet naar wens te zijn, dan had deze klant de fiets ook binnen 14 dagen kunnen retourneren, juist? Maar, het volgende exemplaar hoeven wij dan (natuurlijk) niet kosteloos na te zenden? Leg dat de (online) klant maar uit.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:39
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?

Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 22:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:39][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?

Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?
Natuurlijk wil de klant allereerst krijgen wat hij of zij besteld heeft, dan is het ook geen annulering maar de wens om het bestelde geleverd te krijgen. Gezien de vraagstelling was klant in januari echter op het punt van geld terug beland.

Maar als je een dagje ijsvissen besteld en je krijg zeevissen, dan is dat geen probleem begrijp ik?

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:55
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:44][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:39][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:37]Ach ach, jullie zijn het slachtoffer? Het bestelde is niet geleverd en dat heb je als leverancier op te lossen, de kosten zijn daarbij het ondernemersrisico. Dus hoezo de klant verzendkosten besparen?

Wij zijn zeker geen slachtoffer, dat is niemand in deze.
Omdat het geen annulering betrof, en de klant een 2de fiets nageleverd wilde krijgen. You get the point?
Natuurlijk wil de klant allereerst krijgen wat hij of zij besteld heeft, dan is het ook geen annulering maar de wens om het bestelde geleverd te krijgen. Gezien de vraagstelling was klant in januari echter op het punt van geld terug beland.

Maar als je een dagje ijsvissen besteld en je krijg zeevissen, dan is dat geen probleem begrijp ik?

Behoeft verder geen discussie meer. Misschien dit forum voor u een hobby (gezien het aantal posts), maar wij doen hier gewoon ons punt.

Dus nogmaals,

Situatie;
fiets a besteld, fiets a is geleverd.
fiets a besteld, fiets b verwacht
fiets a terugsturen; geen probleem. Verzendkosten voor ons, schade voor terugtransport valt niet onder ons risico natuurlijk.
fiets b " de gewenste fiets " is de fiets die de klant wil, ofwel nieuwe order. De verzendkosten (25.- ) voor een rijklare fiets - wilt de klant dan niet betalen... Begrepen?

Zo niet, houd ik het hierbij, en wens ik u allen een geweldige avond.
Voor de topicstarter, als de fiets onbeschadigd is, mag deze evengoed retour; de stockage bij de fabrikant is nihil en wij kunnen deze zeer goed kwijt!

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Correctie. Fiets a besteld, fiets b geleverd. Fiets a besteld, fiets a verwacht. Fiets a moet zonder extra kosten geleverd worden.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 23:09
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:05]Correctie. Fiets a besteld, fiets b geleverd. Fiets a besteld, fiets a verwacht. Fiets a moet zonder extra kosten geleverd worden.

Dat maak jij er van, maar was je er bij? De hele discussie gaat om een kleine 25,00 euro. Het is een principe natuurlijk, maar wees eerlijk en het komt altijd goed ;). Helaas prikkelt een zeer lage prijs altijd om het toch te proberen. Fijne avond verder.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 23:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:38][quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:34]De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.

U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.

Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.

Bovenstaande klopt helemaal, echter niet voor dit geval. Er was / is namelijk geen sprake van een annulering, en of nu wel of niet de juiste kleur besteld is, doet dan denk ik niet ter sprake. Het gaat er continu om dat dit merk, voor dit geld, nergens te verkrijgen is. De klant wilt dan soms wel wachten en soms niet. Daar staan wij tussen. Stel, de juiste kleur was besteld en geleverd, en deze blijkt toch niet naar wens te zijn, dan had deze klant de fiets ook binnen 14 dagen kunnen retourneren, juist? Maar, het volgende exemplaar hoeven wij dan (natuurlijk) niet kosteloos na te zenden? Leg dat de (online) klant maar uit.
Even een taaldingetje. Het doet niet ter zake, bedoelt u.

Het doet er zeker toe of de klant de juiste kleur heeft gekregen. Als de klant een non-conform product krijgt, moet u dat kosteloos omruilen voor het nieuwe product. Ook als u dan weer verzendkosten maakt.
Dus het aankoopbedrag dat bij het afsluiten van de overeenkomst is betaald blijft dan staan.

Er hoeven dan NIET (volgens de wet) opnieuw verzendkosten te worden betaald door de consument, ook hoeven er geen kosten voor terugzenden van het non-conforme product te worden gemaakt. Het is namelijk geen nieuwe order, het is een nonconformiteit opheffen. Dat moet kosteloos.

Dat is nu eenmaal de consequentie van het leveren van een product dat niet beantwoordt aan de overeenkomst.

U bent daar als verkoper verantwoordelijk voor. U mag echter wel de schade op de fabrikant verhalen, als die het verkeerde product namens u heeft geleverd.

sh
door shadydestiny - Feb 12, 2015 om 23:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga hier nog heel kort op reageren en dat is dat fietshokje.nl een slap lul verhaal ophangt. Ik heb duidelijk de snowwhite besteld want t plaatje stond erbij.

Nadat ik op deze site mijn vraag had gesteld was fietshokje.nl zo vrij om aan te geven dat ze klaar met mij waren en de aangetekende brieven wel zagen verschijnen en dat ik hun niks kon maken aangezien ik had getekend voor ontvangst. Jaaaaaa voor de verkeerde fiets! Maar dat zie je als hij uit de doos komt.

Ik heb Cortina Nederland ingeschakeld en mijn rechtsbijstand. Beide hebben de zaak opgepakt. Uiteindelijk heeft Cortina Nederland de juiste fiets geleverd en heeft mijn rechtsbijstand de zaak gesloten.

Samengevat: koop nooit je fiets bij fietshokje.nl!!!!! Ze hebben al diverse klachten over deze leverancier bij Cortina Nederland ontvange. Ik heb het geluk gehad dat mijn zaak door Cortina Nederland is opgelost (wat ze niet hoeven te doen want fietshokje.nl is geen officiële dealer van het merk) dus hun krijgen van mijn een grote pluim. Voor fietshokje.nl heb ik geen goed woord over en ik raad iedereen af hier ooit wat te kopen.

Ik ben er in ieder klaar mee!!!!

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 23:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:09][quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:05]Correctie. Fiets a besteld, fiets b geleverd. Fiets a besteld, fiets a verwacht. Fiets a moet zonder extra kosten geleverd worden.

Dat maak jij er van, maar was je er bij? De hele discussie gaat om een kleine 25,00 euro. Het is een principe natuurlijk, maar wees eerlijk en het komt altijd goed ;). Helaas prikkelt een zeer lage prijs altijd om het toch te proberen. Fijne avond verder.
En toch heeft Diumenge gelijk. U heeft niet fiets a geleverd. U heeft de Dawn geleverd en dat is fiets b. U moet nog steeds de snowwhite leveren. DAT is fiets a.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 23:15
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:10][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:38][quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:34]De klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. Dit product voldeed niet aan de overeenkomst. Daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.

U had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. U had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. Verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.

Doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.

Bovenstaande klopt helemaal, echter niet voor dit geval. Er was / is namelijk geen sprake van een annulering, en of nu wel of niet de juiste kleur besteld is, doet dan denk ik niet ter sprake. Het gaat er continu om dat dit merk, voor dit geld, nergens te verkrijgen is. De klant wilt dan soms wel wachten en soms niet. Daar staan wij tussen. Stel, de juiste kleur was besteld en geleverd, en deze blijkt toch niet naar wens te zijn, dan had deze klant de fiets ook binnen 14 dagen kunnen retourneren, juist? Maar, het volgende exemplaar hoeven wij dan (natuurlijk) niet kosteloos na te zenden? Leg dat de (online) klant maar uit.
Even een taaldingetje. Het doet niet ter zake, bedoelt u.

Het doet er zeker toe of de klant de juiste kleur heeft gekregen. Als de klant een non-conform product krijgt, moet u dat kosteloos omruilen voor het nieuwe product. Ook als u dan weer verzendkosten maakt.
Dus het aankoopbedrag dat bij het afsluiten van de overeenkomst is betaald blijft dan staan.

Er hoeven dan NIET (volgens de wet) opnieuw verzendkosten te worden betaald door de consument, ook hoeven er geen kosten voor terugzenden van het non-conforme product te worden gemaakt. Het is namelijk geen nieuwe order, het is een nonconformiteit opheffen. Dat moet kosteloos.

Dat is nu eenmaal de consequentie van het leveren van een product dat niet beantwoordt aan de overeenkomst.

U bent daar als verkoper verantwoordelijk voor. U mag echter wel de schade op de fabrikant verhalen, als die het verkeerde product namens u heeft geleverd.

Helemaal correct, maar dan moet wel de juiste fiets bestelt zijn (door de klant).

Wij kunnen toch niet van een foutieve order de verzendkosten op ons nemen? Zou een mooie boel wezen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wilt u nu beweren dat de Dawn was besteld?

sh
door shadydestiny - Feb 12, 2015 om 23:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze dat beweren zijn het grove leugenaars!!!! Ik heb duidelijk op de factuur de snowwhite staan.

Ik heb de factuur nog dus als ik hem kan toevoegen doe ik dat.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 23:20
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:17]Wilt u nu beweren dat de Dawn was besteld?

Ik beweer niets, want ik lever de fietsen niet zelf af. Ik kijk mijn systemen na, en dat is dan de leidraad. En nog maar eens voor de 4de keer, al was de verkeerde fiets geleverd, dan kan dit opgelost worden. Maar wat niet op voorraad is, kan ik niet bij toveren.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 23:21
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=shadydestiny schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:19]Als ze dat beweren zijn het grove leugenaars!!!! Ik heb duidelijk op de factuur de snowwhite staan.

Ik heb de factuur nog dus als ik hem kan toevoegen doe ik dat.

Die factuur hebben wij natuurlijk ook; volgens de POD is deze ook geleverd.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 23:23
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=shadydestiny schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:19]Als ze dat beweren zijn het grove leugenaars!!!! Ik heb duidelijk op de factuur de snowwhite staan.

Ik heb de factuur nog dus als ik hem kan toevoegen doe ik dat.

Overigens een interessant detail. Topicstarter is politie-agente van beroep. Het is zeer onprofessioneel om tijdens werktijd en via zakelijke mail een prive-kwestie af te handelen, ook lijkt het me behoorlijk overdreven om hier '' collega's " bij te betrekken. Dit even alleen een persoonlijke mening, tussen haakjes.

sh
door shadydestiny - Feb 12, 2015 om 23:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al aangaf ik ben er klaar mee. NIET dankzij jullie heb ik de bestelde fiets ontvangen....en je kan draaien wat je wilt....feit blijft dat jullie niet de juiste fiets hebben geleverd, een onlogische oplossing hebben aangedragen en vervolgens omdat ik op dit forum mijn vraag heb gesteld gepikeerd gereageerd hebben met de melding dat jullie klaar met mij waren. Ik ben klaar met jullie en ik hoop dat meer mensen extra gaan nadenken voordat ze iets bij jullie kopen. Dan heeft mijn vraag op dit forum toch nog iets nuttigs gedaan.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 23:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:30][quote=shadydestiny schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:27]Zoals ik al aangaf ik ben er klaar mee. NIET dankzij jullie heb ik de bestelde fiets ontvangen....en je kan draaien wat je wilt....feit blijft dat jullie niet de juiste fiets hebben geleverd, een onlogische oplossing hebben aangedragen en vervolgens omdat ik op dit forum mijn vraag heb gesteld gepikeerd gereageerd hebben met de melding dat jullie klaar met mij waren. Ik ben klaar met jullie en ik hoop dat meer mensen extra gaan nadenken voordat ze iets bij jullie kopen. Dan heeft mijn vraag op dit forum toch nog iets nuttigs gedaan.

Wij danken u hartelijk voor uw feedback. Ik wil u alleen kleine tip meegeven. op de doos staan ook stickers, als deze daadwerkelijk verkeerd geleverd is, door onze lieve, beste, fabrikant Cortina zelf, dan dit in het vervolg gelijk aankaarten. Wij hebben exact datgene één op één doorgevoerd wat besteld was. Veel plezier met de nieuwe fiets!
Het maakt niet uit wat er op de doos staat, ook niet of je getekend hebt voor ontvangst. Als er iets anders wordt geleverd dan is besteld is het niet verplicht om dat meteen bij ontvangst in de gaten te hebben, dat kan ook later worden geconstateerd.

Overigens als de toeleverancier het verkeerde aflevert bij de consument, blijft u, als verkoper, verantwoordelijk voor die verkeerde levering. Als u meer grip wilt hebben op de toeleverancier, dan zult u eerst zelf de producten moeten ontvangen. In feite heeft de consument alleen met de verkoper te maken wat betreft levering.

U kunt wel achteraf de schade op de toeleverancier verhalen als u door hun schuld een non-conform product heeft afgeleverd.

fi
door fietshokje - Feb 13, 2015 om 00:02
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:54][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:30][quote=shadydestiny schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:27]Zoals ik al aangaf ik ben er klaar mee. NIET dankzij jullie heb ik de bestelde fiets ontvangen....en je kan draaien wat je wilt....feit blijft dat jullie niet de juiste fiets hebben geleverd, een onlogische oplossing hebben aangedragen en vervolgens omdat ik op dit forum mijn vraag heb gesteld gepikeerd gereageerd hebben met de melding dat jullie klaar met mij waren. Ik ben klaar met jullie en ik hoop dat meer mensen extra gaan nadenken voordat ze iets bij jullie kopen. Dan heeft mijn vraag op dit forum toch nog iets nuttigs gedaan.

Wij danken u hartelijk voor uw feedback. Ik wil u alleen kleine tip meegeven. op de doos staan ook stickers, als deze daadwerkelijk verkeerd geleverd is, door onze lieve, beste, fabrikant Cortina zelf, dan dit in het vervolg gelijk aankaarten. Wij hebben exact datgene één op één doorgevoerd wat besteld was. Veel plezier met de nieuwe fiets!
Het maakt niet uit wat er op de doos staat, ook niet of je getekend hebt voor ontvangst. Als er iets anders wordt geleverd dan is besteld is het niet verplicht om dat meteen bij ontvangst in de gaten te hebben, dat kan ook later worden geconstateerd.

Overigens als de toeleverancier het verkeerde aflevert bij de consument, blijft u, als verkoper, verantwoordelijk voor die verkeerde levering. Als u meer grip wilt hebben op de toeleverancier, dan zult u eerst zelf de producten moeten ontvangen. In feite heeft de consument alleen met de verkoper te maken wat betreft levering.

U kunt wel achteraf de schade op de toeleverancier verhalen als u door hun schuld een non-conform product heeft afgeleverd.

Hoewel dit allemaal al heel logisch, bekend en inderdaad wettelijk geregeld is, wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om het af te sluiten met deze kennis. Een klasse voor u dat u reageert met (puur) informatieve punten, kunnen heel veel forumleden van leren. Wij gaan niet kapot op 25,- euro, ik hoop de klant ook niet, modder heen en weer gooien is niet de stijl die we moeten hanteren.

Ik wens u alleen een gezegend weekend!

hutch
door hutch - Feb 13, 2015 om 11:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Schandalig hoe dit 'bedrijfje' zo over één van haar klanten schrijft.
Waar haalt u de onvoorstelbare, asociale brutaliteit vandaan om hier aan te geven wat TS voor een beroep heeft. U moet zich diep schamen om privégegevens van 'klanten', zonder toestemming, op een forum te plaatsen.

Wat u (Fietshokje.nl) doet, is zéér (!!) onprofessioneel.... Niet te geloven!
U haalt uw (zolderkamer)'bedrijfje' zelf nog veel meer door het slijk.
Amateurisme ten top.
Hopelijk zijn toekomstige 'klanten' nu gewaarschuwd.

En heel vreemd als op een website klanten aan het woord komen.... die alléén zeer positieve 'ervaringen' hebben...... zullen er dan echt NOOIT klanten zijn, die een wat mindere ervaring schrijven? Of zou er gefilterd worden....?

=shadydestiny schreef op woensdag 14 jan 2015, 14:37: Hun voorstel is: zodra er iemand is die de Cortina Dawn besteld deze naar die persoon op te sturen. Daarna ontvang ik mijn geld terug. Dit betekend dat ik moet wachten tot er ooit misschien iemand komt die deze fiets wilt.

Hier gaat het om: dat is amateurisme ten top.
En ook van mij: een pluimpje voor de fabrikant.

fi
door fietshokje - Feb 13, 2015 om 11:56
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 13 feb 2015, 11:51]Schandalig hoe dit 'bedrijfje' zo over één van haar klanten schrijft.
Waar haalt u de onvoorstelbare, asociale brutaliteit vandaan om hier aan te geven wat TS voor een beroep heeft. U moet zich diep schamen om privégegevens van 'klanten', zonder toestemming, op een forum te plaatsen.

Wat u (Fietshokje.nl) doet, is zéér (!!) onprofessioneel.... Niet te geloven!
U haalt uw (zolderkamer)'bedrijfje' zelf nog veel meer door het slijk.
Amateurisme ten top.
Hopelijk zijn toekomstige 'klanten' nu gewaarschuwd.

En heel vreemd als op een website klanten aan het woord komen.... die alléén zeer positieve 'ervaringen' hebben...... zullen er dan echt NOOIT klanten zijn, die een wat mindere ervaring schrijven? Of zou er gefilterd worden....?

[quote=shadydestiny schreef op woensdag 14 jan 2015, 14:37]Hun voorstel is: zodra er iemand is die de Cortina Dawn besteld deze naar die persoon op te sturen. Daarna ontvang ik mijn geld terug. Dit betekend dat ik moet wachten tot er ooit misschien iemand komt die deze fiets wilt.
Hier gaat het om: dat is amateurisme ten top.
En ook van mij: een pluimpje voor de fabrikant.

Geen idee wie jij bent, en ik snap niet op welke tenen jij getrapt bent. Ben je misschien het vrouwtje van de concurrent? U consument mag zijn gal spugen, of beter gezegd 'overgeven' op internet, en wij moeten alles maar beamen? Degene die zich goed moet schamen ben jij zelf.

Ik zou zeggen, kom eens langs op het 'zolderkamertje' waar je over rapt, kun je zien welk vlees wij in de kuip hebben. Ach nee... het is toch heel makkelijk om (lekker) anoniem van alles online te roepen. Beetje kortzichtig, of eerlijk gezegd heel laf, vind je niet?

van leyden
door van leyden - Feb 13, 2015 om 12:44
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Elke keer is het fietshokje weer verbaasd als een ander zich ermee bemoeit.
Ik zou zeggen, google eens op openbaar forum.

fi
door fietshokje - Feb 13, 2015 om 12:46
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:44]Elke keer is het fietshokje weer verbaasd als een ander zich ermee bemoeit.
Ik zou zeggen, google eens op openbaar forum.

Nee hoor, ik ben zeer verbaasd naar de inhoud van de posts. Zolderkamer-bedrijf? Amateuristisch? Poster heeft geen enkele aankoop gedaan en doet diverse - zeer bizarre - uitspraken. Zal wel aan het niveau liggen, van het hele forum denk ik. We hebben ons punt duidelijk gemaakt, daar kwam ik voor.

hutch
door hutch - Feb 13, 2015 om 12:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=fietshokje schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:46]We hebben ons punt duidelijk gemaakt, daar kwam ik voor.
Dat is wel duidelijk!!
Kan iedereen zien hoe u (als 'bedrijf') met persoonlijke gegevens omspringt.
Ook daaruit blijkt overduidelijk hoe amateuristisch u bezig bent.
Duidelijker kunt u uw punt niet maken......

van leyden
door van leyden - Feb 13, 2015 om 12:52
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Fietshokje.

Nou een hele discussie om 25 euro.
Wie er gelijk heeft interesseert me al geen ene moer meer.
Zal je een tip geven, das niet goed voor de zaken.

Btw, zoekster is ons beste forumlid, haar wil is wet.
En terecht.

fi
door fietshokje - Feb 13, 2015 om 13:18
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:51][quote=fietshokje schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:46]We hebben ons punt duidelijk gemaakt, daar kwam ik voor.
Dat is wel duidelijk!!
Kan iedereen zien hoe u (als 'bedrijf') met persoonlijke gegevens omspringt.
Ook daaruit blijkt overduidelijk hoe amateuristisch u bezig bent.
Duidelijker kunt u uw punt niet maken......

Mijn laatste post oor jouw, je bent noch klant, noch een persoon die weet wat discussiëren inhoudt.
"Privé gegevens"? Zijn bankrekeningnummer of adressen openbaar gemaakt? Je bent heel triest want je zoekt continu weer een punt om onzin en dus reacties uit te lokken

Mijn persoonlijke mening blijft dat de politie zich - zeker tijdens werktijd - moet bezig houden met aangiftes en dergelijke. Het is bijzonder triest en zelfs kwalijk om vanuit een overheidsfunctie een privé aankoop met de middel van die functie proberen op te lossen. En zeker ook niet bevorderlijk voor de oplossing lijkt mij. Volgens mij in strijd met de wet zelfs.

Als u het nu niet erg vindt, ga ik snel door. Ons werk bestaat uit het degelijke blij maken van mensen met hun nieuwe fiets. We steken onze energie veel liever daar in, dan in discussie te gaat met jan en alleman.

Einde bericht.

fi
door fietshokje - Feb 13, 2015 om 13:25
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:52]Fietshokje.

Nou een hele discussie om 25 euro.
Wie er gelijk heeft interesseert me al geen ene moer meer.
Zal je een tip geven, das niet goed voor de zaken.

Btw, zoekster is ons beste forumlid, haar wil is wet.
En terecht.

Wanneer je in de massa verkoopt, krijgt men te maken met allerlei soorten klanten. En dat blijft het ondernemen interessant en uitdagend houden. Van de duizenden klanten die ieder jaar weer een fiets bij ons aanschaffen, zit altijd (gelukkig een zeer klein) aantal waarbij de oplossing niet wenselijk is. We proberen het de klant altijd naar de wens te maken, maar dat is theoretisch gezien helaas niet altijd mogelijk.