za
door zayen Apr 29, 2015 om 20:22
Geldzaken & recht

Forever loterijen

Hallo,
Vandaag werd ik gebeld door Forever loterijen, dat ze al sinds vorig jaar Mei de bijdrage van 24.95 niet af konden houden van mijn rekening.
Ik weet 100% zeker dat ik me nooit langer dan 1 keer lid zou maken van zoiets en meteen al gezegd heb, voor 1x en niet meer, simpelweg omdat ik daar het geld niet voor heb.
Ik zou er een bevestigingsbrief van gekregen hebben met inlogcode....dus niet!
Ik vroeg hem, waarom ze nu pas na een jaar reageerden, nu de 'rekening' flink opgelopen is en zij incasso willen inschakelen,.
Ook vroeg ik hun, dit alles via een brief en Niet via email te sturen. Heb trouwens ook nooit een email van hun gehad.

Het rekeningnummer dat zij voor eenmalige afhouding van 24.95 zouden hebben, klopte niet. Er blijkt 1 nummer te missen. Ik heb hun nu niet het juiste nummer gegeven, alleen gezegd, dat dit nummer wel op het mijne lijkt, maar dat er 1 nummer mist.
Toen werd ik 'gedreigd' dat ik verkeerde informatie had verstrekt en ik daarvoor aangeklaagd kon worden.

Wat kan ik hier verder tegen doen als ik incasso op m'n dak krijg?

Geluidsopname zou ik wel bij gerecht horen.

Bedankt alvast en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Conny

762 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 20:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees dit topic even door, gaat over dezelfde loterij KLIK

door 1953 - Apr 29, 2015 om 20:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Laat de vorderraar maar u schriftelijk benaderen.

Als zij niet kunnen aantonen - wie eist die bewijst! - dat u ook daadwerkelijk een abonnement in 2014 bent aangegaan.

za
door zayen - Apr 29, 2015 om 21:14
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor reakties. Aan de telefoon beweerde hij, dat ik moest bewijzen en dat zij de geluidsband hadden. Die zou ik voor gerecht wel horen dan.

ho
door hopetobehelping - Apr 29, 2015 om 21:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zayen,

laat Forever loterijen maar bewijzen dat u een abonnement bij ze bent aangegaan.
Als men aan de telefoon al gaat dreigen dan denk ik niet dat ze het bewijs hebben. Klinkt als pure bluf om u over te halen te betalen. Niet op in gaan en ook goed dat u uw rekeningnummer niet hebt gegeven. Geef ze sowieso geen informatie die ze nog niet hebben.
Een incasso bureau kan u aanmanen tot betalen maar kan verder niets. Niet op ingaan, men zal een rechtszaak moeten aanspannen en een deurwaarder inschakelen om u te dwingen tot betalen maar dat gaan ze niet doen. Dan moeten ze met bewijzen komen.

Als ik uw vraag goed begrijp heeft nu nooit enige correspondentie (brieven, contracten, loten voor de loterij) ontvangen van Forever loterijen. Al het contact is via de telefoon verlopen, dat zegt al genoeg toch. Laat ze lekker in hun sop gaar koken.

za
door zayen - Apr 29, 2015 om 21:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

14 dagen geleden belde al een, volgens mij geen echt, incassoburo. Hem had ik ook al gezegd dat ik hun vordering schriftelijk, dus niks via email, wilde ontvangen. Tot heden nog niks gekregen.
Vandaag belde een ongeduldige jongeman van forever dus... hem heb ik hetzelfde gezegd.
Zij hadden de geluidsband afgeluisterd...
Ik wacht dus maar op een brief in brievenbus!

Waar ik me het kwaadste over maak, is dat ze pas 1 jaar later reageren, terwijl ze dus al vanaf mei vorig jaar, niks af konden boeken.

sw
door swat1500 - Apr 29, 2015 om 23:38
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U moet u slechts bezig houden met 1 vraag namelijk "Heeft u wel of geen gebruik gemaakt" van de betreffende dienst. Het antwoord op die vraag is bepalend voor uw volgende actIes en de vraag of de vordering terecht is of niet.
Als u stelt wel 1x te hebben meegedaan en (tijdig) opgezegd te hebben dan moet u dat kunnen aantonen. Stelt u nooit aangemeld te hebben dan dienen zij aan te tonen dat er wel degelijk een overeenkomst is. De Nederlandse rechter stelt zich op het standpunt dat in dit soort geschillen, waarbij ontkent wordt dat er een overeenkomst is, er een ondertekende schriftelijke overeenkomst moet zijn.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 00:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 29 apr 2015, 23:38]U moet u slechts bezig houden met 1 vraag namelijk "Heeft u wel of geen gebruik gemaakt" van de betreffende dienst. Het antwoord op die vraag is bepalend voor uw volgende actIes en de vraag of de vordering terecht is of niet.
Als u stelt wel 1x te hebben meegedaan en (tijdig) opgezegd te hebben dan moet u dat kunnen aantonen. Stelt u nooit aangemeld te hebben dan dienen zij aan te tonen dat er wel degelijk een overeenkomst is. De Nederlandse rechter stelt zich op het standpunt dat in dit soort geschillen, waarbij ontkent wordt dat er een overeenkomst is, er een ondertekende schriftelijke overeenkomst moet zijn.

De Schriftelijkheidsvereiste is pas sinds 13 juni 2014 van kracht.