mo
door mooningrid Nov 21, 2015 om 18:58
Huishouden & energie

Fout gemaakt met thoek bankstel

EEn hoekbank gekocht met lounge gedeelte! Bij aflevering hebben ze lounge gedeelte verkeerd gemaakt, dan op de bestelling staat..dus aan de andere kant de hoek geplaatst!!
Volgens de winkel niet hun fout, maar van leverancier, kunnen zij niks aan doen, zegt de winkel. Onze vraag wij hebben met de winkel een bestelling gedaan en daar de bank gekocht.Wat nu? retour, of accepteren??Of tegoed als wij hem nu in deze opstelling toch maar houden..anders weer 3 maanden wachten!!!

1822 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 19:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Of je de bank retourneert of accepteert, is vanzelfsprekend aan jullie. Het is totaal onbelangrijk dat de leverancier die fout heeft gemaakt, daar hebben jullie het bankstel niet gekocht.

Als je besluit tot retourneren, moet de winkelier het voor je oplossen.

ho
door hopetobehelping - Nov 21, 2015 om 19:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mooningrid,

het kan best zijn dat de leverancier een fout heeft gemaakt maar u heeft te maken met de verkopende partij. U dient dan ook de verkopende partij er op aan te spreken.
Als de leverancier de fout heeft gemaakt dan is het aan de verkopende partij om verhaal te halen bij de leverancier. De verkopende partij dient u te leveren wat u samen bent overeengekomen.

Een bank koopt u niet voor een paar maanden of voor een jaar maar die zal toch jaren mee moeten gaan verwacht ik. Drie maanden wachten kan dan lang lijken, maar op de levensduur van de bank zou het een schijntje behoren te zijn.
Als ik u was zou ik de verkoper er dus op aan spreken, het zeker niet accepteren. Laat ze meteen ook maar kosteloos een vervangende bank leveren voor de periode dat u zonder uw nieuwe bank zit (mocht men eerst de huidige 'foute' bank ophalen). U behoort er niet teveel last van te hebben dat u het verkeerde product geleverd krijgt.
Meer informatie vind u hier.

user123
door user123 - Nov 21, 2015 om 19:16
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Kennelijk erkent de winkel het probleem en nemen ze hun verantwoordelijkheid.

De vraag of u met korting de verkeerde bank wil houden is gewoon praktisch. In sommige gevallen kan zo'n bank in spiegelbeeld ook prima gebruikt worden. (Hoekbank in spiegelbeeld is overigens een klassieke fout, meestal van de verkoper)

Uiteindelijk heeft u recht op een bank zoals u heeft besteld. Dat daar wachttijd tegenover staat is vervelend, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Vaak mag u de verkeerde bank zolang gebruiken tot de juiste binnen is gekomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer