fi
door fijvan Apr 23, 2015 om 17:57
Computers & telefonie

Geen diensten maar wel nota van provider Caiway

Goede dag dames/heren,

Ik had tot eind 2014 3 in 1 abonnement bij Ziggo gehad. In 2015 is Ziggo in Overijssel/Twente gestopt en door Caiway overgenomen. In december 2014 had ik opzegging daarvan bij Ziggo gedaan en ben bij tele2 aangemeld als klant maar nu krijg ik een factuur van Caiway van periode jan.tot maart 2015. Ben bij Caiway winkel geweest maar men zei dat ik moest betalen omdat ik niet bij hun heb opgezegd.

Zal iemand mij vertellen wat moet ik met deze vordering?

met vriendelijke groet,
Rrebo

1710 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2015 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helemaal niets lijkt mij. Ze zijn niet wijs bij Caiway.

fi
door fijvan - Apr 23, 2015 om 18:04
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 23 apr 2015, 18:02]Helemaal niets lijkt mij. Ze zijn niet wijs bij Caiway.

fi
door fijvan - Apr 23, 2015 om 18:05
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 23 apr 2015, 18:02]Helemaal niets lijkt mij. Ze zijn niet wijs bij Caiway.

Wat moet ik doen??

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2015 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... In december 2014 had ik opzegging daarvan bij Ziggo gedaan en ben bij tele2 aangemeld als klant.....
En zit je nu al bij Tele2?
En zo ja met ingang van wanneer?
Heb je een bewijs van opzegging van Ziggo?
Zo ja, stuur dan een kopie naar Caiway met de hartelijke groeten. ;-)

door 1953 - Apr 23, 2015 om 18:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Wat vervelend dat het u overkwam een nota van CAIWAY!"

De oude provider ZIGGO is per 1 januari 2015 opgehouden te bestaan. U hebt keurig opgezegd bij de toenmalige provider ZIGGO. U bent geen contractant bij CAIWAY, u hoeft de nota in feite niet te voldoen. U hoefde ook op dat moment niet bij CAIWAY op te zeggen. ZIGGO heeft nagelaten CAIWAY te informeren? Dat is de vraag nog maar of ZIGGO zich daar aan moest gehouden.

Zou een schriftelijke, aangetekende brief, sturen naar CAIWAY dat u geen contractant bent bij CAIWAY en niets verschuldigd is aan CAIWAY. Dat bij ZIGGO is opgezegd, toen nog geldend provider. Kopie van de opzegging en kopie van de bevestiging opzeggingsbrief van ZIGGO bijvoegen.

fi
door fijvan - Apr 23, 2015 om 18:12
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 apr 2015, 18:05]..... In december 2014 had ik opzegging daarvan bij Ziggo gedaan en ben bij tele2 aangemeld als klant.....
En zit je nu al bij Tele2?
En zo ja met ingang van wanneer?
Heb je een bewijs van opzegging van Ziggo?
Zo ja, stuur dan een kopie naar Caiway met de hartelijke groeten. ;-)

Ja, vanaf jan.15 zit ik bij tele2. Ik heb via webmail bij Ziggo gedaan maar nu kan ik niet terughalen omdat mijn ziggo e_mail adres bestaat niet meer.

door 1953 - Apr 23, 2015 om 18:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 23 apr 2015, 18:02]Helemaal niets lijkt mij. Ze zijn niet wijs bij Caiway.

CAIWAY probeert het wel, wie niet waagt wie niet wint! Niet geschoten is altijd mis! Intimiderend overkomend. Vooral in een grijs gebied, verwarring zaaiend.

Blijkbaar heeft ZIGGO de abonneebestand in kopie aan CAIWAY verstrekt?

fi
door fijvan - Apr 23, 2015 om 18:19
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe kan ik mijn opzegging bewijs bij Ziggo opvragen?

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2015 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel ze.

alfatrion
door alfatrion - Apr 23, 2015 om 19:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het nut van een aangetekende brief niet in. Een brief per gewone post of e-mail is net zo goed en kost een stuk minder.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2015 om 14:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 23 apr 2015, 19:15]Ik zie het nut van een aangetekende brief niet in. Een brief per gewone post of e-mail is net zo goed en kost een stuk minder.
Exact, zie hier met gratis bevestiging. PostNL is nu niet echt een bedrijf waarvan je onnodig de kas moet spekken.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 15:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stuur een brief of mail naar Caiway en geef daarbij aan dat u geen overeenkomst hebt met hen en die ook nooit hebt gehad, dat u daarnaast ook nog bij de partij waarmee u wel een overeenkomst had, Ziggo, de overeenkomst hebt opgezegd. Ik neem daarbij wel aan dat u vanaf de overgang ook geen gebruik meer hebt gemaakt van de diensten van Caiway. Geef in de brief tot slot aan dat u de zaak daarmee als afgesloten beschouwd.

fi
door fijvan - Apr 25, 2015 om 15:39
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijke dank voor advies en info!

Groetjes,