hansje klein
door hansje klein Nov 18, 2015 om 23:41
Auto & vervoer

Geen rechten bij OP=OP...??

Op de reclamefolder staat vet gedrukt: OP=OP en volgens mij is dat helemaal identisch met 'zolang de voorraad strekt'!
_____________________________________
Wanneer je echter als allereerste klant de winkel binnenkomt en blijkt dat het aangeprezen artikel helemaal niet in het schap staat, komt ook niet en kan niet (na-)besteld worden! Precies hetzelfde bij andere filialen......

Is dat nu verlokkerij of verlakkerij? Of allebeide? en waaruit bestaat 'de verkooptruc' voor deze winkels? "Kopen ze wel iets anders, als ze toch al binnen zijn?"

Wie heeft over deze truc jurisprudentie? Waar ligt de grens voor bedriegelijke praktijken?

7088 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets meer kopen daar, lijkt me het beste wapen. ook geen aanbiedingen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tast ook vaak in een lege schap in de middag, dan zijn blijkbaar de consumentpiranha's langsgeweest, al dan niet gehamsterd.

Of de aanbieding komt pas later in week aan.

Eigenlijk zou dit eerder bij discussies thuishoren.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dit, klik hier, was zomaar op internet te vinden met slechts enkele woorden intikken.....

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 06:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een prima consumentenvraag, dus negeer de opmerking van 1953 maar.

Zie voor meer informatie over oneerlijke handelspraktijken de site van Consuwijzer, klik en [url=https://www.consuwijzer.nl/thema/wet-oneerlijke-handelspraktijken][u] hier[/u][/url].

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953 Nee, was er niet en komt ook niet! Geen discussie nodig maar paragrafen

@aurora1 Hetzelfde probleem. Hebben we geen rechten? Ook geen oplossing!

Maar bedankt voor jullie reacties.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over welk bedrijf gaat dit?

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 19 nov 2015, 09:16: Over welk bedrijf gaat dit?

Over ALDI, waar de aangeboden laptop bij meerdere filialen niet aanwezig was en bij vele slechts één stuks. Klachten op Klacht.nl en Klachtenkompas

Over AH, waar Medisana-oorthermometers nooit in het Bonus-schap lagen

Over enz. enz.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij een aanbieding van de Aldi voor een laptop nog nooit Op= Op zien staan.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:00: Ik heb bij een aanbieding van de Aldi voor een laptop nog nooit Op= Op zien staan.

Misleidende verkoop

Een ondernemer mag geen:

Misleidende reclame maken, dus reclame maken waarbij hij dingen zegt die niet waar zijn.
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd

1 - In het ALDI- geval was de laptop niet aanwezig.

2 - Bij AH het product niet meegeleverd.....een week lang!

3 - OP=OP is een derde variatie

Mij gaat het hier om de aanspreekpartner. Is het Consuwijzer, de AFM, de Reclame Code Commissie? De Consumentenbond? ALDI reageert op klachtensites sowieso niet en AH heeft vanuit Zaandam ineens logistische problemen gehad. De consument heeft daarmee m.i. géén poot om op te staan, maar toch nog ergens wèl rechten?

AH had mij een nalevering kunnen aanbieden, ALDI had op meerdere lokaties de laptop niet, of slechts één exemplaar (zie de klachtensites).

Die consumentenrechten zoek ik nu!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zo zijn dat het filiaal wordt gerund door een franchisenemer die bepaalde aanbiedingen zelfstandig uitsluit van de folderreclames - Spar zet specifiek bij welke filialen het zijn die de reclames gedeeltelijk of geheel negeren. Dan krijg je als cliënteel een irritatieopvlieger ter plaatse - zo had ik regelmatig conflicten met de Spar op de Glashaven (Rotterdam) die doodleuk zei: brood viel buiten de aanbiedingen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953

AH is hier een franchisenemer. Zaandam legt hem het assortiment gewoon voor en toch is het bonusproduct niet verkrijgbaar, niet te reserveren en niet te bestellen. De labels zijn wèl aangebracht, maar het schap blijft leeg!

Misschien leest de AH-webcare hier mee? Dan stel ik volgende provocerende these: AH-medewerkers reserveren voor zich bonuspruducten en het schap blijft voor de klant........leeg! "Niet meegekomen" dagenlang als verontschuldiging.

Omdat Aldi nergens reageert heeft eenzelfde bewering daar geen zin!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldi heeft mijns inziens geen franchise winkels.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elk filiaal moet vooraf bestellen!
Als de vorige weken lang bleef staan zul je minder snel reageren....

Verder zul je in studentenstad als Delft eerder een aantal kwijt raken dan een stad als Enkhuizen...

Als de slecht verkopende op bestelling doen en de studenten steden hamsteren is het magazijn leeg en op!
Als er meerdere klanten echter reeds 1 week voor de reclame in gaan reserveren en de winkel deze kan bestellen, dan is het vaak op dinsdag of vrijdag middag reeds geleverd!

Ik heb zelf de lijst gezien en weet dat als er een winkel met 11 laptops geleverd kreeg?
OP=OP en dat was 1 week eerder al in de winkel te zien voor de volgende week folder bij de uitgang....

Verder vertrouw ik het personeel ook niet 100%, zelf hebben ze vaak dit soort lastig verkrijgbare aanbiedingen en waarom fietst het personeel ook op die E bike?
Ja, voor opening kun je even zelf winkelen.... en dan is de voorraad er nog wel.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij JUMBO krijg ik bij voorbeeld netjes een waardebon en een niet meer aanwezig artikel later alsnog met de aangeboden korting.......(in mijn JUMBO ter plaatse dus).

Nogmaals, mij gaat het generel om onze geldige rechtspositie. Genoemde cases zijn eerder demonstraties van slechte, maar ook goede voorbeelden.

Heeft hier een oud-vakkenvuller misschien kennis van de bedoelde zelfbediening voordat de winkel opent en de klant daardoor met een kluitje het riet ingestuurd wordt?

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op donderdag 19 nov 2015, 11:28: Bij JUMBO krijg ik bij voorbeeld netjes een waardebon en een niet meer aanwezig artikel later alsnog met de aangeboden korting

Deze bonnen, die (bijvoorbeeld) ook door Albert Heijn en Jan Linders worden verstrekt, gelden in het algemeen niet bij op=op acties.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tussenbericht......

Eén van de bekende Aldi-benadeelden kan inmiddels zijn laptop-behoefte in de Aldi-winkel alsnog komen aangeven.........voor hem een masseltje!

Maar daarmee is het klantonvriendelijke probleem natuurlijk juridisch nog lang niet duidelijk op de consumentenkaart gezet. Eén roepende consument wordt alsnog bediend en vaak met de opdracht hierover niets meer te publiekelijk berichten en alle andere bedrogenen vissen achter het net......

Een duurzame consumentenvriendelijke oplossing is dit ook niet.

De tips bij Kassa schijnen inmiddels ook OP te zijn!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar duikt de volgende/dezelfde klacht over Aldi alweer op, de printer van 18.11-2015 is niet leverbaar, maar de zelfbediening van personeel wordt hier bevestigd:

"Dus ik vraag een medewerker om uitleg. Deze verteld mij dat het om een “herhaling” gaat en de printer dus niet te koop is. Ik vraag mij af waarom ik dan de verplaatsing naar een Aldi filiaal nog zou maken , aangezien de dingen die in de folder staan er gewoonweg niet zijn. Heb wel een kennis die vroeger in de Aldi heeft gewerkt en die vertelde me dat sommige items reeds voorbehouden zijn voor familie aangezien er geen grote aantallen van geleverd worden".

Misschien krijgt deze consument nu ook achteraf de gelegenheid tot na-bestellen?

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me tamelijk overdriven.

Enige tijd geleden kochten we bij de ALDI uit de folder. Voorraad nul.

Winkelmedewerker aangesproken: 2 minute later kreeg ik de bestelbon in handen. 4 dagen later was het spul op te halen in het filial.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote: "Mij gaat het hier om de aanspreekpartner. Is het Consuwijzer, de AFM, de Reclame Code Commissie? De Consumentenbond?"
Dat staat toch te lezen op de pagina van de Consumentenbond waarvoor ik een link geplaatst heb?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:50: @1953

AH is hier een franchisenemer. Zaandam legt hem het assortiment gewoon voor en toch is het bonusproduct niet verkrijgbaar, niet te reserveren en niet te bestellen. De labels zijn wèl aangebracht, maar het schap blijft leeg!

Misschien leest de AH-webcare hier mee? Dan stel ik volgende provocerende these: AH-medewerkers reserveren voor zich bonuspruducten en het schap blijft voor de klant........leeg! "Niet meegekomen" dagenlang als verontschuldiging.

Omdat Aldi nergens reageert heeft eenzelfde bewering daar geen zin!

Als ts noemde u geen AH!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 15:44: Quote: "Mij gaat het hier om de aanspreekpartner. Is het Consuwijzer, de AFM, de Reclame Code Commissie? De Consumentenbond?"
Dat staat toch te lezen op de pagina van de Consumentenbond waarvoor ik een link geplaatst heb?

U heeft gelijk. Hieruit blijkt dat géén, slechts één of te weinig producten door de Consumentenbond 'een lokkertje' wordt genoemd. Nog zoek ik naar jurisprudentie, waaruit blijkt hoe je een winkelier met geldend recht kunt overtuigen, zonder zelf de procedure in te moeten gaan.

Bedankt.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 13:24:
hänschen klein schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:50: @1953

AH is hier een franchisenemer. Zaandam legt hem het assortiment gewoon voor en toch is het bonusproduct niet verkrijgbaar, niet te reserveren en niet te bestellen. De labels zijn wèl aangebracht, maar het schap blijft leeg!

Misschien leest de AH-webcare hier mee? Dan stel ik volgende provocerende these: AH-medewerkers reserveren voor zich bonuspruducten en het schap blijft voor de klant........leeg! "Niet meegekomen" dagenlang als verontschuldiging.

Omdat Aldi nergens reageert heeft eenzelfde bewering daar geen zin!

Als ts noemde u geen AH!

Dat komt omdat u de reacties niet leest.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe zou u willen bewijzen dat er maar één exemplaar in de winkel was? Vroeger had ik een Aldi vlakbij. Als er een aanbieding was voor computers of laptops en degelijke stond er om half acht al een rij voor de deur, terwijl de winkel om half negen openging. En dan was er om één minuut over half negen al geen apparaat meer te koop.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid moet gewoon extra regels hiervoor invoeren en een paar duizend ambtenaren aannemen om de naleving van de regels te kunnen verzorgen. Dat spreekt voor zich. Hebben we naderhand tenminste weer iets om over te klagen: de enorme hoeveelheid regeltjes in dit land en dat het in het buitenland allemaal veel beter is dan hier.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben meer winkels een handje van, reclame maken en de grote filialen in de steden hebben alles en de rest moet het met de kruimels doen, geen nieuws....

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 15:57: En hoe zou u willen bewijzen dat er maar één exemplaar in de winkel was?

Dat is niet nodig. De bewijslast ligt bij de winkel, die moet zorgen voor voldoende aanbod. Zie ook: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=65984

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

alfatrion schreef op zaterdag 21 nov 2015, 00:02:
tijger1 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 15:57: En hoe zou u willen bewijzen dat er maar één exemplaar in de winkel was?

Dat is niet nodig. De bewijslast ligt bij de winkel, die moet zorgen voor voldoende aanbod. Zie ook: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=65984

Dit is een TOPANTWOORD! Bedankt...... ;-))

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op zaterdag 21 nov 2015, 00:35:
alfatrion schreef op zaterdag 21 nov 2015, 00:02:
tijger1 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 15:57: En hoe zou u willen bewijzen dat er maar één exemplaar in de winkel was?

Dat is niet nodig. De bewijslast ligt bij de winkel, die moet zorgen voor voldoende aanbod. Zie ook: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=65984

Dit is een TOPANTWOORD! Bedankt...... ;-))

En wat kan de Reclamecodecommissie? Boeh zeggen.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1.....boeh?

Met dit soort uitspraken en gedragsregels worden de mogelijkheden tot een verweer van consumenten opgekrikt. Of je nu met een uitdraai naar de filiaalleider stapt en hiermee druk kunt uitoefenen, of een consumentenbelangenvertegenwordiger vraagt hieraan eens extra aandacht te besteden...........uiteindelijk zijn we ook hier op dit forum bezig de oneerlijke praktijken van producenten en retailers in te dammen, om het consumentenleven eerder iets aangenamer te maken i.p.v. steeds vaker verlakkerij opgedicteerd te krijgen.

Iedere grote wereldreis begint met het eerste stapje! en deze uitspraak is zo'n eerste stapje, waar ik naar zocht!

Alleman en allevrouw bedankt voor uw reactie(s)!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hänschen klein

U moet een grapje maken. Die reclamecodecommissie stelt helemaal niets voor en hun uitspraken leggen nergens gewicht in de schaal. Ook niet bij die filiaalhouder.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 10:18: @hänschen klein

U moet een grapje maken. Die reclamecodecommissie stelt helemaal niets voor en hun uitspraken leggen nergens gewicht in de schaal. Ook niet bij die filiaalhouder.

Niet een grapje........maar een stapje had ik geschreven. Dat stapje was in dit geval een concrete melding bij de Consumentenbond om dit thema nader in het visier te nemen. Alleen de vraag of dit màg, motiveert niet zoveel als, zoals nu, de bal voor ze op de stip te leggen..........

Of vat u dit nu ook als een grapje op?

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 (met tanden)

De uitspraken van de Reclame Code Commissie hebben wel degelijk gevolgen en deze instelling is t.b.v. consumenten beslist geen tandenloze tijger, die zwak 'boeh' roept:

https://www.reclamecode.nl/adverteerder/default.asp?paginaID=39&hID=3

Misschien kunt u deze vaststelling toekomstig in één van uw, door mij gewaardeerde, antwoorden toch eens meenemen? Het is in ieder geval een toevoeging aan alle hier genoemde bronnen........

Of de Consumentenbond zich op haar beurt laat verleiden tot diepere recherchen weet ik niet, ik heb ze tenminste gesommeerd en op dit thema gewezen ......ondanks het feit, dat ik niet lid (meer) ben!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de Consumentenbond is, wat dit onderwerp betreft, een tandeloze tijger.

Waarom dan niet uw "sommatie" naar de ACM gestuurd?

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 13:02: Ook de Consumentenbond is, wat dit onderwerp betreft, een tandeloze tijger.

Waarom dan niet uw "sommatie" naar de ACM gestuurd?

Bij de Consumentenbond verwacht ik een algemene afhandeling, terwijl ACM zich op één bedrijf gaat concentreren.

AH is mijn 'verlakker' en doel geweest. Aldi is actueel door tientallen andere consumenten gedropt op de bekende klachtensites, waar Aldi echter volkomen lak aan heeft. Het betrof voornamelijk het niet aanwezig zijn van de geadverteerde laptop, maar inmiddels wordt het afwezig zijn van de aangekondigde printer er bij en zoals ik vaststelde wordt dit in het buitenland precies zo klantonvriendelijk in de praktijk gebracht.

Vandaar ook de uitgebreidere aanroep aan de Bond, om dit (Aldi-)probleem eens krachtig met de internationale zusterpartijen sámen uit te lichen. We kijken nog te weinig over de schutting binnen Europa waar erg verlokkende aanbiedingen te halen zijn.

Met het doorsturen naar de Kassa-redactie heb ik tot zover geen ervaring. OP=OP is alvast niet in de nieuwsbrief 'meegenomen' en internationaal doen ze volgens mij al helemaal niets.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik eens u succes, maar persoonlijk heb ik dit nooit als een probleem ervaren.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 13:25: Ik eens u succes, maar persoonlijk heb ik dit nooit als een probleem ervaren.

Bedankt. Ik zal het vervolg hier berichten.......óók over enkele jaren....... :-((

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volksverlakkerij. Een winkel waar mij dat 2x achter elkaar overkomt daar zien ze mij NOOIT meer (en dat zouden alle mensen moeten doen) dan was dit zo afgelopen!

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:50: @1953

AH is hier een franchisenemer. Zaandam legt hem het assortiment gewoon voor en toch is het bonusproduct niet verkrijgbaar, niet te reserveren en niet te bestellen. De labels zijn wèl aangebracht, maar het schap blijft leeg!

Misschien leest de AH-webcare hier mee? Dan stel ik volgende provocerende these: AH-medewerkers reserveren voor zich bonuspruducten en het schap blijft voor de klant........leeg! "Niet meegekomen" dagenlang als verontschuldiging.

Omdat Aldi nergens reageert heeft eenzelfde bewering daar geen zin!

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op woensdag 18 nov 2015, 23:41: Op de reclamefolder staat vet gedrukt: OP=OP en volgens mij is dat helemaal identisch met 'zolang de voorraad strekt'!
_____________________________________
Wanneer je echter als allereerste klant de winkel binnenkomt en blijkt dat het aangeprezen artikel helemaal niet in het schap staat, komt ook niet en kan niet (na-)besteld worden! Precies hetzelfde bij andere filialen......

Is dat nu verlokkerij of verlakkerij? Of allebeide? en waaruit bestaat 'de verkooptruc' voor deze winkels? "Kopen ze wel iets anders, als ze toch al binnen zijn?"

Wie heeft over deze truc jurisprudentie? Waar ligt de grens voor bedriegelijke praktijken?

En wat dacht je van de Jumbo, zij zeggen altijd als het product (in dit geval) het gebak op de datum van dezelfde dag is mag je het gratis meenemen mooi niet, bij ons in Sneek is het zo dat als je bij opening er bent het personeel al het gebak wat de klant gratis mag meenemen uit de vitrine heeft gehaald en voor zich zelf heeft gereserveerd

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verleden jaar bij de Mitra iets dergelijks gehad, ik heb geklaagd in de winkel en bij het hoofd kantoor dat dit misleidende reclame is.
Het hoofdkantoor vond het niet nodig om te reageren, tenminste ik heb geen enkele reactie op mijn klacht gehad.
Sindsdien koop ik mijn drank maar bij een concurrent, ook al zit die een eind verderop.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op woensdag 18 nov 2015, 23:41: Op de reclamefolder staat vet gedrukt: OP=OP en volgens mij is dat helemaal identisch met 'zolang de voorraad strekt'!
_____________________________________
Wanneer je echter als allereerste klant de winkel binnenkomt en blijkt dat het aangeprezen artikel helemaal niet in het schap staat, komt ook niet en kan niet (na-)besteld worden! Precies hetzelfde bij andere filialen......

Is dat nu verlokkerij of verlakkerij? Of allebeide? en waaruit bestaat 'de verkooptruc' voor deze winkels? "Kopen ze wel iets anders, als ze toch al binnen zijn?"

Wie heeft over deze truc jurisprudentie? Waar ligt de grens voor bedriegelijke praktijken?

En wat dacht je van de Jumbo, zij zeggen altijd als het product (in dit geval) het gebak op de datum van dezelfde dag is mag je het gratis meenemen mooi niet, bij ons in Sneek is het zo dat als je bij opening er bent het personeel al het gebak wat de klant gratis mag meenemen uit de vitrine heeft gehaald en voor zich zelf heeft gereserveerd

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring (ooit): in de ochtend (van de eerste dag van aanbieding) bij Kruidvat IJmuiden: nee, de Lego is er nog niet...
Paar uur later: de Lego is al uitverkocht...
Meestal koopt het personeel het op (begreep ik van anderen).

In dat soort winkels moet je niet zijn... het is volksverlakkerij. Ik begrijp niet wie het in zijn of haar hoofd haalt daar nu te winkelen als dat hem/haar meerdere keren is voorgekomen... inderdaad: 2x geprobeerd en 2x hetzelfde.
Een ander noemt het taktiek.
Het Kruidvat is over het algemeen ook niet de goedkoopste.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles hangt af waar je woont . Op = op is niet de enige .
Bij andere winkel ketens zie je vaak ook dat een aanbieding niet aanwezig is als je als eerste klant binnenkomt .
Het is niet de eerste keer dat het dan na de aanbieding pas binnenkomt . Ligt aan het artikel waarom het gaat . Je betaald weer de volle prijs . Dit hangt af van de winkelier . Bij sommige kun je tijdens de actie je naam laten noteren en heb je het later voor de actie prijs , anderen doen het niet . Ook heb je erbij die het uit een ander filiaal laten overkomen en kun je het de volgende dag ophalen .
De C1000 hier bakte het nog beroerder . Die hield de gratis producten die aangeboden werden bewust vaak achter en die kon je dan later tegen betaling wel in huis halen .
Alles hangt af van de winkelier , de winkelketen en het transport .
Gaat er bij 1 wat mis dan vis je achter het net .

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt winkeliers die weigeren om het voor de aanbieding het in de schappen te leggen . Het ergste vind ik dat er onder dat bordje of boven een heel ander artikel ligt wat erop lijkt . Valt mij op dat veel mensen het echt niet in de gaten hebben bij de kassa . Ze betalen de volle pond .
C1000 is weg net zoals een andere hier . Die had de rottige gewoonte om de prijs van de aanbieding pas woensdag in de centrale computer te zetten en donderdag het eruit te halen om ruimte te maken voor maandag . Als je geen opmerkingen maakt betaal je de overige tijd gewoon de normale prijs .
Euro knallers hoeveel mensen hebben het in de gaten dat je voor de andere artikelen dan meer betaald . Voor niks gaat de zon op voor de rest betaal je .

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach,
we maken ons druk om goederen die niet leverbaar zijn.
Maar wat over bepaalde "diensten" waar je op de TV mee doodgegooid wordt.
En die nooit leverbaar zijn.
Om maar te zwijgen over die oplichters met hun toekomst voorspellingen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees eens klik hier, halverwege de pagina onder Tot slot.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat hele verhaal van op=op mis ik een bepaalde logica.
Laten we nou eens een Aldi computer aanbieding logisch beschouwen.
Aldi is een enorm concern, en de eigenaar++ouwe Albrecht++is 1 van de rijkste mensen van Duitsland.
Zo'n bedrijf koopt dus met gemak een mega hoeveelheid computers in.
Bovendien wordt op elke verkochte computer een lekker winstje gemaakt.
Laten we wel zijn, die computers zijn geen artikel om jou naar de winkel te lokken voor een beetje extra boodschappen.
Aan die computer wordt veel meer verdiend.
Daarom is het zo zo onlogisch dat er van die computers (en andere stunt aanbiedingen) te weinig voorradig is in de ALDI winkels.
Men laat zo een aardig brokkie winst liggen.
Zakelijk (winst) een beetje vreemd.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, hier ontbreekt iedere economisch verklaarbare logica.

1 - Soms worden producten interessanter gemaakt door kunstmatig veroorzaakt gebrek aan aanbod. Hierdoor kan een prijs vastgehouden of zelfs verhoogd worden

2 - Soms worden artikelen gedumpt omdat er een navolgende serie aankomt

3 - Producten met eerder opgetreden fouten kunnen in de uitverkoop gaan

4 - Klanten kunnen aangelokt worden, maar Aldi heeft geen andere modellen

5 - Medewerkers komen in het genot van deze aanbiedingen. Eigengebruik of doorverkoop? Dat zou je dan direct op Marktplaats moeten kunnen zien

6 - Misschien wil Aldi alleen maar af en toe in het nieuws komen?

Deze topic moet ervoor zorgen, dat ze in het nieuws komen, in het slechte nieuws als dit zo op internationaal niveau blijft doorgaan.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al jarenlang computers en laptops bij Aldi in de aanbieding. Is het u nou nog niet gelukt er eentje te bemachtigen? Vroeger opstaan dan.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Zoals u ziet, ga ik liever in de vroege ochtenduurtjes naar bed en dan red ik het niet meer om op tijd naar de Aldi te komen.

Mijn probleemwinkel was ook eerder AH, maar inmiddels blijkt het een breder en zelfs internationaal probleem te zijn. Het is tenslotte wel een leuke verkapte loonsverhoging voor alle medewerkers, met die aanbiedings-producten die niet in het schap liggen! Misschien zelfs zichtbaar op Marktplaats.nl.......

Ik blijf hopen, dat de Consumentenbond hier trek in heeft. Bart Combee is vandaag, nee inmiddels gisteren, president van de internationale consumer organisatie geworden. Misschien kan hij het europees (laten) oppakken.

Ikzelf vond het een interessante topic en wens u een goede nachtrust en computer nog even verder..........op m'n duurdere HP-'tje! ;-))

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Klein,
vertelt u mij nou eens wat De Consumentenbond hieraan zou kunnen doen.
Of welke andere instelling dan ook.